بیش فعالی در محل کار

اگر مبتلا به ADHD هستید موارد زیر در محل کار برایتان دشوار خواهد بود:

  • مدیریت زمان
  • منظم ماندن
  • گوش دادن و توجه کردن
  • دنبال کردن دستورات
  • کامل کردن درخواست ها
  • توجه به جزئیات
  • انجام به موقع کارها
  • صحبت کردن در زمان مناسب
  • بی حرکت ماندن
  • کنترل حرکات

به علاوه زودتر از معمول عصبانی می شوید.

ADHD معمولا منجر به افسردگی و کم شدن اعتماد به نفس می شود. زمانی که نمی توانید کارهای مورد نظر را به موقع انجام دهید یا طبق برنامه پیش روید، این مشکلات بدتر خواهند شد.

[divider]

افراد مبتلا به ADHD چگونه می توانند شغل خود را حفظ کنند؟

بسیاری از بزرگسالان بیقرار، قادر به تمرکز کردن نیستند یا دچار علائم دیگری می شوند که هرگز به طور رسمی تشخیص داده نمی شوند. اگر شما نیز دچار مشکلات ذکر شده در بالا هستید، اولین گام این است که به متخصص ADHD در بزرگسالان مراجعه کنید. پزشک از طریق صحبت کردن با شما اختلال را تشخیص داده و پس از آن درمان شروع می شود.

بسیاری از مبتلایان به این اختلال با دارو یا روش های درمانی به طور موفق درمان شده اند. به علاوه استراتژی های سازمانی وجود دارد که می توانید از یک مربی یا کاردرمانگر یاد گرفته و تمرین کنید.

اگر به دنبال کار هستید، با یک مشاور شغلی مشورت کنید تا به شما کمک کند شغلی را پیدا کنید که با علائق، نیازها و توانایی های شما کاملا هماهنگ باشد. احتمالا به شما توصیه می شود کاری داشته باشید که دارای سرعت بالاتری است و ساعت های کاری آن انعطاف پذیر بوده، به علاوه ساختاری خشک و سخت نداشته باشد. یا ممکن است بهتر باشد خودتان کاری را شروع کنید و بتوانید محیط کاری خود را طبق سلیقه خود مرتب کرده و ساعت های کاری را نیز طبق نظر خود هماهنگ کنید.

پس از اینکه کار مورد نظر خود را پیدا کردید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • به دنبال آرامش باشید. سعی کنید در محیطی آرام کار کنید، جایی که حواستان کمتر پرت می شود.
  • دوست یا همکار برای خود داشته باشید. با مدیر یا همکاری کار کنید که منظم است و می تواند در انجام پروژه به شما کمک کند.
  • برنامه ریزی کنید. با استفاده از یک تقویم برنامه ریزی روزانه داشته باشید و کارهای مورد نظر خود را در یک لیست یادداشت کنید. به طور منظم این لیست را آپدیت کنید و تلفن همراه یا کامپیوتر خود را تنظیم کنید تا به شما یادآوری کنند.
  • یادداشت برداری کنید. از جلسات و مکالمات تلفنی یادداشت برداری کنید و تمام موارد جدید را به لیست خود اضافه کنید.
  • وقفه های به وجود آمده را مرتب کنید. هر روز زمانی را به پاسخ گویی به ایمیل ها و پست های صوتی اختصاص دهید، طوری که وقفه ای در انجام کارهای دیگر شما به وجود نیاورند.
  • اهداف واقع بینانه انتخاب کنید. بعضی بخش های روز خود را به انجام تکالیف فردی اختصاص دهید و سعی کنید در یک زمان خاص فقط یک کار را انجام دهید. از یک زمان سنج استفاده کنید تا اتمام زمان یک کار و شروع کار دیگر را به شما اعلام کند.
  • به خودتان پاداش بدهید. وقتی کاری را کامل می کنید یا طبق برنامه تعیین شده پیش می روید، پاداشی برای خودتان در نظر بگیرید. به عنوان مثال زمانی به خودتان استراحت دهید یا چند دقیقه به پیاده روی بروید. در مورد به انجام رساندن اهداف بزرگ خود را به نهار ویژه ای دعوت کنید یا چیزی برای خودتان بخرید.
  • نماینده داشته باشید. اگر می توانید فردی را به عنوان نماینده یا حامی خود انتخاب کنید تا مراقب برخی جزئیات باشد و به شما کمک کند بتوانید بر روی مسائل بزرگتر و مهم تر تمرکز کنید.
  • آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید آرامش به شکل یک عادت درآید. تکنیک های آرامش را تمرین کنید. این تکنیک ها به تمرکز بیشتر کمک می کنند. تمدد اعصاب و تنفس عمیق را تمرین کنید. ساعتی یک بار از جایتان بلند شوید و کمی قدم بزنید، آب بنوشید یا با یکی از همکاران خود صحبت کنید.

برای اینکه بتوانید با شغل خود سریعتر هماهنگ شوید، با یک مشاور یا مربی اجرایی مشورت کنید. این افراد می توانند شما را در رویارویی با مشکلات راهنمایی کنند.

جنبه های مثبت ADHD در محل کار

از مزایای ADHD در محل کار بهره بگیرید، بله ADHD دارای مزیت هایی نیز می باشد. بیقراری، تکانشگری و تمایل مداوم به امتحان موارد جدید دارایی های بزرگی هستند، به ویژه اگر کسب و کار خود را داشته باشید.

مطالعات نشان داده اند که بسیاری از بزرگسالان مبتلا به ADHD به عنوان کار آفرین مطرح می شوند. بهترین راه برای موفقیت این افراد این است که کاری مناسب با روحیات و ویژگی های رفتاری خود پیدا کنند. پس از آن نیز از خلاقیت و نقاط قوت خود برای پیشرفت استفاده کنند.

منبع:

http://www.webmd.com/add-adhd/guide/adhd-in-the-workplace?ecd=wnl_add_081516&ctr=wnl-add-081516_nsl-promo-v_1&mb=f0crAvSFnMwQkzFgOShaz%40HnVev1imbCGB%2fpBEfdzfI%3d#3

نگارنده: سمیه محمدی

درمان غیردارویی بیش فعالی با نوروفیدبک ، روشی مطمئن و بدون عارضه

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *