اعتماد به نفس در کودکان

اعتماد به نفس در کودکان

اعتماد به نفس چست و چه اهمیتی برای کودکان دارد؟

اعتماد به نفس و عزت نفس احساس خوبی است که فرد نسبت به خود دارد. لیستی از تمام کارهایی که به خوبی انجام می دهید، تهیه کنید، به عنوان مثال نقاشی کردن، دویدن و مراقبت از حیوانات. به علاه می توانید مواردی را به لیست خود اضافه کنید که تمایل دارید آن ها را بهتر انجام دهید. وقتی حس خوبی به خودتان دارید، دنیای اطرافتان زیباتر خواهد بود.

چگونه با مسخره کردن های دیگران مقابله کنیم؟

اطرافیان و دوستان ممکن است به هر دلیلی کودوتان را مورد تمسخر قرار دهند. بهترین راه حل برای مقابله با این رفتارها حفظ خونسردی می باشد. عصبانی شدن قدرت دیگران را افزایش می دهد. به فرزندتان بگویید علت تمسخر دیگران در واقع مشکلاتی است که دارند. بنابراین بهترین راه برای مقابله با طعنه آنها خندیدن همراه آنها می باشد.

سلامتی جسمی ممکن است در شکل ها و اندازه های مختلف ظاهر شود!

سالم بودن بسیار مهم تر از داشتن سایز و اندازه خاصی است – لاغر بودن، قد بلند یا قد کوتاه بودن یا عضلانی اهمیتی ندارد. تصاویر مشاهده شده از مدل ها و هنرپیشه ها با آنچه در زندگی واقعی آنهاست، متفاوت است. با افزایش سن، بدن نیز تغییر می کند. اگر کودک شما نسبت به وزن خود نگران است، بهتر است با وی صحبت کنید و برتری های جسمی او را برایش بیان کنید.

یادگیری در کودکان با سرعت ها و به شکل های مختلف انجام می شود. کودکان ممکن است در توجه، گوش دادن یا خواندن دچار مشکل باشند. کودک ممکن است آنچه را معلم آموزش می دهد خیلی زود یاد گرفته و از توضیحات بیشتر خیلی زود خسته شود. با تشخیص این حقیقت که یادگیری کودکان با سرعت های مختلف انجام می شود و هر کودک استعداد و قدرت متفاوتی دارد، این مسئله که چرا انجام برخی تکالیف برای کودکان سخت تر و برخی دیگر آسان تر است، راحت تر درک می شود.

اگر کودک در خواندن یا دیدن تخته سیاه دچار مشکل می شود، نیاز به عینک خواهد داشت. بسیاری از کودکان از عینک استفاده می کنند. به کودک خود آموزش دهید که استفاده از عینک هیچ ایراد و زشتی ندارد. از مزایای استفاده از عینک برایش بگویید و اینکه خودش می تواند قاب مورد نظرش را انتخاب کند و خیلی زود به ظاهر جدیدش عادت خواهد کرد. به وی بگویید که مطمئنا دوستانش مایل به امتحان کردن عینک او خواهند بود.

ورزش برای کودک باید شادی بخش و نه اضطراب آور باشد. تیم های ورزشی مانند بسکتبال و فوتبال بهترین راه برای یافتن دوستان جدید می باشند. به کودک آموزش دهید که هدف از ورزش کردن همیشه برنده شدن نیست، بلکه پیشرفت کردن، تمرین و خوش گذرانی از اهمیت بیشتری برخوردارند. اگر در تمرینات ورزشی کودک دچار مشکل شد، سعی کنید در مقابله با این مشکلات به وی کمک کنید.

گاهی ممکن است کودکان دیگر نسبت به فرزند شما قلدر بازی هایی داشته باشند. صمیمیت شما با فرزندتان باید به اندازه ای باشد که اگر شخصی نسبت به وی قلدری کرد، به راحتی با شما در میان بگذارد. به کودک آموزش دهید که در این مواقع خونسردی خود را حفظ کرده و برخورد درستی داشته باشد.

آیا می دانسته اید که برخی شرکت های تولید لباس در بین مردم این تصور را ایجاد کرده اند که اگر لباس تولید آنها را بپوشید، محبوب تر خواهید بود. این در حالیست که خیلی وقت ها تنها تفاوت بین دو برند قیمت آنها می باشد. مهم لباسی که می پوشید، نیست؛ بلکه چگونگی لباس پوشیدن مهم تر است. بهتر است تمام این موارد را در مورد لباس پوشیدن برای کودک خود بیان کنید. زمانی که وی ستاره مورد علاقه خود را در یک لباس خاص می بیند، از وی بپرسید که آیا واقعا این مدل لباس پوشیدن را دوست دارد یا صرفا به خاطر اینکه یک فرد مشهور آن را پوشیده به آن علاقمند است؟ به کودک خود آموزش دهید که در لباس پوشیدن به سبک خود اعتماد داشته باشد.

منبع:

http://fit.webmd.com/kids/mood/slideshow/slideshow-kids-feeling-good

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *