اختلالات مغزی کودکان مبتلا به اوتیسم، ADHD و وسواس اجباری

اختلالات مغزی کودکان مبتلا به اوتیسم، ADHD و وسواس اجباری
اختلالات مغزی کودکان مبتلا به اوتیسم، ADHD و وسواس اجباری

تیمی از دانشمندان تورنتو شباهت هایی بین اختلالات مغزی در کودکان مبتلا به اوتیسم، بیش فعالی (ADHD) و اختلال وسواس فکری و عملی (OCD) مشاهده کردند.

این تحقیق در مجله امریکایی روانپزشکی منتشر شد و شامل تصویر برداری هایی از ماده سفید رنگ مربوط به 200 کودک مبتلا به اوتیسم، ADHD و OCD و کودکان سالم می شود. ماده سفید رنگ از بسته هایی از فیبرهای عصبی تشکیل شده که سلول های بدن را در مغز به یکدیگر متصل می کند و ارتباط بین بخش های مختلف مغز را امان پذیر می سازد.

دکتر استفانی آمیس در این باره می گوید: ما اختلالاتی را در ماده سفید رنگ در بخش اتصال دو نیمکره در مغز کودکان مبتلا به اوتیسم، ADHD و OCD در مقایسه با کودکان سالم پیدا کردیم. این ماده ماده سفید رنگ خاص جسم پنبه ای callosum می باشد که بزرگترین ماده در مغز است و اولین بخشی است که بزرگ می شود.

به علاوه محققان دریافتند کودکان مبتلا به اوتیسم و ADHD نسبت به کودکان مبتلا به OCD اختلالات مغزی شدیدتری را نشان می دهند و بخش بیشتری از ماده سفید مغز تحت تاثیر قرار می گیرد. این یافته ها منعکس کننده این واقعیت است که معمولا اوتیسم و ADHD در سنین پایین تری نسبت به OCD شروع می شود.


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

اوتیسم، ADHD و OCD دارای علائم مشترکی هستند و تحت تاثیر ژن های یکسانی می باشند. در عین حال به عنوان اختلالات مجزا مورد بررسی قرار گرفته اند. به طور کل این سه اختلال با هم تقریبا 15 درصد کودکان و جوانان را تحت تاثیر قرار داده اند.

ارتباط بین مغز و رفتار

بسیاری از رفتارها که به اختلال اوتیسم، بیش فعالی و ADHD مربوط می شود، مانند مشکلات توجه و مشکلات اجتماعی، تحت این شرایط بروز می کنند و شدت آنها در بیماران مختلف، متفاوت خواهد بود. محققان دریافتند ساختار ماده سفید رنگ مغز با طیف وسیعی از علائم رفتاری در این تشخیص ها در ارتباط است. بدون در نظر گرفتن نوع اختلال، کودکانی که اختلالات مغزی حادتری داشتند، مشکلات بیشتری در عملکرد روزانه خود تجربه می کردند.

این یافته بر روی درک محققان از طبیعت اختلالات مربوط به مغز تاثیر گذاشت. با ارائه شواهد بیولوژیکی که ساختار مغز را با طیفی از علائم رفتاری مرتبط می سازد، نقش بیولوژی را در چنین شرایطی پررنگ می کند. این یافته ها نشان می دهند که روش های درمانی که طیفی از رفتارها را مورد هدف قرار می دهند، ممکن است برای هر سه اختلال استفاده شوند.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی
  • روانشناس و نوروتراپیست
  • درمانگر تخصصی اختلال بیش فعالی – نقص توجه

 

برای کسب نوبت ویزیت با ایشان در شعبات تهران و یا کرج اینجا کلیک کنید

 

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *