آموزش .ج.ن.س.ی به کودکان!

۱۳ ساله بودم، سوار تاکسی شدم . مردی بغل دستم سوار شد. دستانش روی پاهایم لغزید. از ترس خفه شدم. خجالت کشیدم چیزی بگویم. زبانم قفل شده بود. اولین کلمه ای که گفتم ” من پیاده میشم” بود و شاید ماجرا با سوار شدن دخترکی دیگر در ماشین ادامه پیدا کرد. برای من ترس ماند و انزجار و ترس از همه تاکسی ها! و این تازه بهترین جای داستان است! سن ۱۳ سالگی نسبت به موردهایی که جدیدا شنیدم سن بسیار مناسبی است و کار به جاهای باریک نکشید. اما عدم آموزش من توانست مردی را پررو کند تا در شرایط مناسب تر بهتر دست درازی کند به حریم خصوصی دختران و پسران کم سن و سال!

 

دوستان خوبم خواستم در زمینه آموزش جنسی به کودکان چند نکته رو به همه یادآوری کنم و از تجربیات و نظرات شما استقبال می کنم. باشد که با انتشار این مطالب جلوی این فاجعه انسانی را تا حد ممکن بگیریم.

 

 

پیشگیری از سوء استفاده جنسی از کودکان

 

 

 بهترین سن شروع آموزش به کودکان وقتی است که بچه ها را از پوشک میگیرید. هرگر جلوی جمع شلوارشان را پایین نکشید. بهشان یاد دهید که زیر پوشک حریم خصوصی بچه هاست.- هرگز بچه ها را مجبور نکنید کسی را ببوسند. “مادر برو یه بوس به عمو بده”  یا ” بده”  یا “برو بغل دایی جان” و حرفهایی از این دست… بگذارید یاد بگیرند که برای بوسیدن و در آغوش کشیده شدن اجازه بچه ها شرط است.

هرگز بچه ها را در سن پایین با هیچ مردی حتی محارم تنها نگذارید. برخی از تجاوزها از طرف داییها و عمو ها بوده و مسلما به عقل هیچ پدر و مادری هم نرسیده که ممکن است خطر در کمین بچه باشد.

فکر نکنید پسربچه ها در خطر نیستند اتفاقا آمار تجاوز و آزار جنسی پسربچه ها رو به افزایش است.

مهارت “نه” گفتن را به بچه ها بیاموزید.

سعی کنید راننده سرویس بچه ها مرد نباشد. مخصوصا مراقب آخرین نفری که با راننده تنهاست باشید.

هرگز وقتی بیرون از منزل هستید سفارش چیزی را ندهید که بچه ها مجبور شوند تحویل بگیرند.

اسم اعضای تناسلی را به بچه ها درست  آموزش دهید. استفاده از اسامی متفرقه را کنار بگذارید.- به بچه ها یاد دهید صحبت در این موارد خارج ار عرف است و هرکسی خواست در این موارد با ایشان صحبت کند سریع شما را در جریان بکذارند. بگویید این حرف ها فقط در چارچوب خانه مطرح می شوند.

بیشتر متجاوزین بچه ها را می ترسانند. به بچه ها بگویید هر کاری که کرده باشند دوستشان دارید و هرگز حتی برای تنبیه های معمولی هم این جمله رو به کار نبرید” این کارو کردی دیگه دوست ندارم”. بچه ها باید بدانند تحت هر شرایطی خانواده پذیرای ایشان است.

اگر پرستار کودک دادرید غیر مستقیم به او بفهمانید که خانه توسط دوربین کنترل می شود.

هرگز در سنین ۲ تا ۵ سال شوخی جن.سی با همسرتان نکنید به این امید که بچه ها نمی فهمند.- به بچه ها در مورد مسابل جنسی دروغ نگویید.

اگر در مورد نحوه باردار شدن سوال کردند بهتر است با جفتگیری حیوانات شروع کنید و در مورد حرمت این موضوع قبل از ازدواج با او صحبت کنید.

حریم خصوصی را به بچه ها آموزش دهید. مثلا از بچه ها اجازه بگیرید و بعد ببوسیدشان یا غلغلکشان دهید. بگذارید گاهی نه بگویند.

فضایی فراهم کنید که حرف هایشان را برای شما بگویند.

اگر در فیلم فرنچ کیس دیدند و از شما توضیح خواستند بگویید که این مخصوص زن و شوهرهاست و بهشان تذکر دهید هیچ کس اجازه ندارد کس دیگری را این گونه ببوسد.

 

 

” مرجع تمام نکات گفته شده جدیدترین مطالب علمی دنیا بوده که توسط روانشناسان دانشگاه  شهیدبهشتی بومی سازی شده”


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *