حساسیت های دوران بارداری و تاثیر آن بر نوزاد

حساسیت های دوران بارداری
حساسیت های دوران بارداری

بررسی های جدیدی که بر روی موش ها انجام شده تاثیر حساسیت های دوران بارداری را روی کودکان نشان داده و محققان دریافتند که این حساسیت ها خطر بروز بیش فعالی و اوتیسم را افزایش می دهند.

محققان دانشگاه اوهیو متوجه تغییرات آشکاری در مغز نوزادان موش هایی شدند که قبل از تولد و در دوره ای که در رحم مادر بوده اند در معرض حساسیت های دوران بارداری قرار گرفته اند.

حیواناتی که قبل از تولد در معرض این حساسیت ها قرار گرفتند، در دوران بزرگسالی علائمی از بیش فعالی و رفتارهای ضد اجتماعی  از خود نشان دادند و اضطراب کمتری داشتند.

واضح است که قرار گرفتن در معرض آلرژی ها و موارد حساسیت زا، رشد و عملکرد مغز را تغییر می دهند که می تواند یکی از عوامل در بروز اختلالات عصبی تکاملی باشد. گرچه نوعی ارتباط بین حساست، ADHD و اوتیسم وجود دارد – و همچنین بین التهاب و خطر بروز اوتیسم، اسکیزوفرنی و ADHD – اما تغییرات سلولی که به این مشکلات منجر می شوند، مشخص نشده اند.

میزان شیوع اوتیسم و ADHD در پسرها 3 تا 4 برابر دخترهاست. به همین دلیل محققان نیز به دنبال میزان شیوع این مشکلات در جنسیت های مختلف بودند.

برای بررسی تاثیرات آلرژی بر روی نوزادان، محققان موش های ماده را قبل از بارداری به اووالبومین (که در سفیده تخم مرغ موجود می باشد) حساس کردند. سپس موش ها را در دوران بارداری در معرض این حساسیت قرار دادند و شاهد پاسخ سیستم ایمنی حیوان بودند.

آنها تعداد و رفتار سلول های ایمنی را در مغز نوزاد پس از رویارویی با این ماده حساسیت زا مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و متوجه تغییراتی در فعالیت های جسمی موش، رفتارهای شبه اضطرابی، توانایی یادگیری و جامعه پذیری شدند. به علاوه تراکم دندریتیک را در مغز حیوان نوجوان بررسی کردند.

بدون توجه به جنسیت، موش هایی که قبل از تولد در معرض این حساسیت قرار گرفتند، سطح بالاتری از سلول های ایمنی را داشتند که میکروگلیا نامیده می شدند.

حیواناتی که دچار حساسیت هایی بودند، کودکانی مبتلا به بیش فعاللی داشتند که البته سطح اضطراب آنها کمتر بود. زمانی که این موش ها با دیگر موش ها تعامل برقرار می کنند، موش های نر که تحت تاثیر ماده حساسیت زا قرار گرفتند، کمتر به بازی با هم سن و سالان خود پرداختند.

موش های نر که در معرض حساسیت مادر قرار گرفتند، بیشتر شبیه موش های ماده به نظر می رسیدند. آنها واقعا بیش فعال بودند و از لحاظ اجتماعی کمی مشابه ADHD بودند.

و زمانی که محققان توانایی های ذهنی حیوان را مورد بررسی قرار دادند، موش هایی که از مادران مبتلا به حساسیت متولده شده بودند، مشکلات بیشتری داشتند.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *