داروهای ضد افسردگی

ضد افسردگی ها

 

دارو درمانی افسردگی

  • ضد افسردگی ها در موارد افسردگی تک طبقی حاد تا80% موثر می باشند.
  • روان درمانی شناختی رفتاری و روان درمانی بین فردی دو نوع اصلی از روان درمانی هایی می باشند که برای معالجه افسردگی به صورت تجربی مطالعه شده اند.
  • این روان درمانی ها به نظر می رسند که  مانند ضد افسردگی ها در اولین یا دومین  اپیزود از بیماری افسردگی تک قطبی در حد یکسان موثر هستند؛ در اپیزود های بعدی، ضدافسردگی ها تقریباً همیشه مورد نیاز هستند، گرچه منافعی توسط روان درمانی ارائه می گردد.
  • درمان دارویی ضد افسردگی حاد باید متمرکز بر دوره آزمایشی بالینی متعدد کامل و مناسب دارو های ضد افسردگی از طبقات گوناگون باشد.
  • هدف از درمان ضدافسردگی اساساً پاسخ به درمان می باشد، اما در طولانی مدت، بهبود نسبی بیماری است.  

 

روان درمانی های شناختی رفتاری و بین فردی:

 

روان درمانی ها به طور یکسان مانند دارو های ضد افسردگی در درمان موثر هستند‌.

 عود یا برگشت بیماری ممکن است به عنوان شاخصی برای شدت بیماری نیز در نظر گرفته شود. بیماران با علایم افسردگی در یک ایپزود (نمرات بالاتر در مقیاس درجه بندی افسردگی) به دارو های ضد افسردگی بهتر پاسخ میدهند، تا به روان درمانی ها به تنهایی.

 

بیمارانی که شدیداً افسرده هستند (خصوصاً بیمارانی با ویژگی های ملانکولیک) با افزودن داروهای ضد افسردگی وبا روان درمانی ها حتی به  تنهایی بهترپاسخ می دهند. لذا افسردگی ها برای درمان افسردگی شدید یا عود کننده ضروری ولازم می باشند.اما آنها ممکن است کافی نباشند، در حالی که روان درمانی ها ضروری نیستند، اما ممکن است منافع بیشتری را زمانی که به عنوان یک درمان کمکی همراه با داروهای ضد افسردگی بکار می روند ارائه دهند.

درمان افسردگی

درافسردگی که شدید یا عود کننده نیست، روان  درمانی ها به تنهایی ممکن است برای درمان حاد کافی باشند. در افسردگی عود کننده، درمان طولانی مدت (از نظر تجربی بیش از 5 سال) با دارو های ضد افسردگی لازم است. اگر ضد افسردگی ها دربیماران با افسردگی تک قطبی عود کننده مصرف نگردد، تقریباً بازگشت بیماری حتمی است.

قوانین برای درمان افسردگی تک قطبی حاد:

نوع افسردگی تک قطبی

گزینش های درمانمدت درمان
غیر عود کنندهدارو به تنهایی یا روان درمانی ها به تنهایی6-12ماه
عود کنندهمصرف دارو با روان درمانی ها به عنوان کمک الزامی استمصرف نامحدود دارو، روان درمانی ها(تا هر وقت که نیاز است)

افسردگی تک قطبی غیر عود کننده به اپیزود های افسرده ساز اساسی اول یا دوم؛ افسردگی عود کننده به سه یا اپیزود های بیشتر اشاره دارد. روان درمانی ها اشاره به درمان های شناختی رفتاری و بین فردی دارد. طول مدت درمان الزامی با روان درمانی ها در افسردگی تک قطبی عود کننده تثبیت نشده است.

اثر بخشی ضد افسردگی:

ضد افسردگی ها، اگر موثر باشند، معمولاً نیاز است که در افسردگی تک قطبی عود کننده ادامه پیدا کنند. هر چند، یک سوال متفاوتی که مطرح می شود این است که «غالباً ضد افسردگی ها چه اندازه در درمان افسردگی حاد اثر بخش هستند؟»

در پایان سه دوره آزمایشی کامل و مناسب و تحمل کردن ضد افسردگی ها، 80% از بیماران باید به دقت پاسخ دهند. 

https://goo.gl/g2Srzk

https://clyp.it/

مهدی وزیریان 

روان شناس بالینی

درمانگر افسردگی، وسواس و اختلالات اضطرابی

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)