بیماری سندروم تونل کارپال (مچ دست) یا التهاب تاندون

09064_02X

انجام عمل جراحی

در صورت تداوم علائم بیماری به مدت 6 ماه، باید بر روی مچ دست و بویژه رشته بافت های اطراف مچ دست جراحی صورت گیرد تا فشار وارده به عصب میانی کاهش پیدا کند. عمل جراحی سرپایی تحت بی حسی موضعی صورت گرفته و نیازی به بستری بیمار در بیمارستان نیست. انواع روش های جراحی تونل کارپال عبارتند از:

جراحی باز، روش جراحی سنتی که در طی آن برشی به اندازه دو اینچ بر روی مچ  زده شده، سپس به منظور افزایش سایز و گسترده کردن مجرا، رباط مچ بریده می شود. روند درمان تحت بی حسی موضعی و به صورت سرپایی صورت می گیرد، مگر اینکه پزشک نظر دیگری داشته باشد.

جراحی اندوسکوپیک به بهبود سریع تر بیمار و بیماری کمک کرده و پس از عمل عوارض جانبی کمتری برای بیمار ایجاد می کند. در این روش، پزشک جراح دو برش به اندازه نیم اینچ بر روی مچ دست و کف دست ایجاد می کند و دوربین کوچکی را که به میله ای متصل است به درون می فرستد و بدینوسیله وضعیت بافت ها بر روی نمایشگر نمایش داده می شود. سپس پزشک با دقت رباط مچ دست (بافت نگهدارنده بست دست) را جدا می کند. این روش جراحی معمولا تحت بی حسی موضعی صورت گرفته که در طی آن کمترین جای زخم بر روی پوست دست باقی می ماند. یکی از نکات مثبت این روش این است که پس از گذشت مدتی کوتاه فرد می تواند فعالیت های خود را دوباره از سر گیرد.

اگرچه پس از عمل جراحی علائم بیماری به سرعت برطرف می شوند، اما بهبودی کامل در طی ماه ها میسر می شود. برخی از بیماران ممکن است دچار عفونت، آسیب عصبی، انقباض و گرفتگی عضلات دست و بروز درد در ناحیه برش زده شده شوند. گاهی اوقات مچ دست توان و قوت خود را از دست می دهد، زیرا رباط مچ دست که نگاهدارنده بست دست است، جدا شده است. پس از عمل جراحی، فرد بیمار باید فیزیوتراپی شود تا عضلات دست تقویت شوند و فرد بتواند کارهای یدی را به راحتی انجام دهد. برخی افراد ملزم به تغییر شغل یا سبک کردن وظایف شغلی خود هستند تا بهبودی کامل حاصل شود. بازگشت بیماری غیر ممکن به نظر می رسد و اغلب بیماران پس از عمل جراحی به بهبودی کامل می رسند.

neurosurgery_imagesclip_image001

راه های جلوگیری از بروز بیماری

در محل کار و در حین کار  افراد می توانند با  انجام یک سری تمرینات مراقبتی مانند تمرینات کششی، وقفه های کوتاه مدت در حین کار، آتل و مچ بند بستن،  از تشدید بیماری جلوگیری کنند. پوشیدن دستکش های بدون انگشتی می تواند به گرم نگاه داشتن و انعطاف پذیری دست ها کمک کند. با تغییر ابزار کار، محل کار و موقعیت شغلی می توان به حفظ حالت طبیعی مچ دست کمک کرد. کارفرمایان می توانند  برنامه های کارپژوهشی ( مكانيك  علم تلفيق كار و شرايط كار با ويژگي ها و نيازهاى انساني ) محیط و شرایط کار را  متناسب با تونایی های کارگران و کارمندان توسعه و تغییر دهند.

  

منبع:

http://www.ninds.nih.gov

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *