سکس تراپی، درمانی مفید و موثر

سکس تراپی چیست؟

سکس تراپی روش درمانی نوین و موثری است که به افراد کمک می کند تا بتوانند مشکلات جنسی و روانی مربوط به ارتباطات جنسی و اجتماعی را حل کنند. در ادامه به شناخت این روش درمانی جذاب می پردازیم.

سکس تراپی
سکس تراپی

سکس تراپی یک نوع روان درمانی است؛ درواقع یک اصطلاح کلی است برای درمان مشکلات سلامت و روان از طریق صحبت کردن با یک متخصص بهداشت و روان.

از طریق سکس تراپی، شما می توانید نگرانی های مربوط به عملکرد جنسی، احساسات جنسی و صمیمیت را در درمان فردی یا در درمان مشترک با شریک زندگی خود برطرف کنید. سکس تراپی می تواند برای افراد در هر سن، جنس و گرایش جنسی موثر باشد.

سکس تراپی معمولا توسط روانشناسان، مددکاران اجتماعی، پزشکان و یا متخصصین مجاز ارائه می شود که آموزش های ویژه ای در رابطه با رابطه جنسی و روابط عادی دیده اند. سکس تراپی معمولا کوتاه مدت است، با تعداد محدودی از جلسات. برنامه درمان به نگرانی ها و مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد، بستگی دارد.

سکستراپی
سکس تراپی

فواید سکس تراپی

سکس تراپی می تواند به شما در حل مسائل جنسی مختلف، از نگرانی ها در مورد عملکرد جنسی تا احساسات مربوط  به نحوه ارتباط شما با شریک زندگیتان کمک کند. از طریق درمان جنسی شما ممکن است بر مسائل زیر فائق آیید. مسائلی  مانند:

  • نگرانی در مورد تمایل جنسی یا تحریک شدن
  • نگرانی در مورد منافع جنسی یا گرایش جنسی
  • رفتار جنسی تحریک پذیر
  • اختلال نعوظ
  • انزال زودرس
  • به سختی تحریک جنسی شدن
  • ناراحت شدن از  به ارگاسم رسیدن (anorgasmia)
  • مقاربت دردناک (dyspareunia)
  • مسائل مربوط به خودکشی ناشی از معلولیت یا عارضه مزمن
  • نگرانی در مورد تجربیات جنسی گذشته ناخواسته

آمادگی برای سکس تراپی

شما می توانید از ارائه کننده مراقبت های اولیه خود برای ارجاع به یک متخصص جنسی راهنمایی بگیرید، یا ممکن است بخواهید با یک بیمارستان محلی یا مرکز پزشکی برای بررسی اینکه آیا یک کلینیک سکس تراپی در نزدیکی شما وجود دارد یا خیر، تماس بگیرید.

یکی دیگر از انتخاب ها این است که ، شما می توانید با یک مجموعه حرفه ای مانند جایروس کلینیک تماس بگیرید. یا به سایت های حرفه ای  روانشناسان، متخصصان بالینی و روانپزشکان مجاز و  واجد شرایط سکس تراپی مراجعه کنید.

قبل از برنامه ریزی جلسات با یک درمانگر، در نظر بگیرید که آیا درمانگر مناسب شما خواهد بود یا خیر. شما ممکن است سوالاتی مانند زیر را مطرح کنید.

  • آموزش و تجربه: پس زمینه آموزش و پرورش شما چیست؟ آیا شما توسط دولت مجوز دارید؟ آیا شما AASECT معتبر هستید؟ تجربه شما در مورد نوع مشکل جنسی من چیست؟
  • دفتر شما کجاست؟ ساعات کار اداری شما چیست؟
  • طرح درمان چند جلسه طول می کشد؟ اغلب جلسات برنامه ریزی شده است؟ چه مدت می توانم انتظار داشته باشم که درمان ادامه یابد؟ برنامه شما برای جلسات لغو شده چیست؟
  • هزینه ها و بیمه: برای هر جلسه چقدر هزینه  دریافت می کنید؟ آیا خدمات شما توسط برنامه بیمه درمانی من تحت پوشش قرار می گیرد؟ آیا من باید هزینه کامل را پیش از تکمیل جلسات پرداخت کنم؟

پیش از ویزیت پزشک

قبل از قرار ملاقات خود را آماده کنید. برای این امر ممکن است به آماده سازی اطلاعات زیر نیاز داشته باشید:

  • جزئیات مشکل شما، از جمله زمان شروع آن، اینکه آیا همیشگی است یا این که گاه به گاه بروز پیدا می کند ؟ ، حرفه ای که دارید، و درمان هایی که تا به کنون امتحان کرده اید و نتایج آنها
  • اطلاعات کلیدی شخصی، از جمله شرایط پزشکی و هر تنش یا تغییرات اخیر در زندگی
  • تمام داروهایی که مصرف می کنید، از جمله داروهای بدون نسخه، ویتامین ها، مکمل های دیگر و یا داروهای گیاهی و دوز مصرفی آنها
  • سوالاتی که از پزشک در رابطه با نگرانی های جنسی خود دارید بپرسید

دکتر تراپیست

شما احتمالا با توصیف نگرانی های جنسی خاص خود شروع به سکس تراپی خواهید کرد. مسائل جنسیت می تواند پیچیده باشد، و درمانگر شما می خواهد ایده ای روشن از تمام عوامل درگیر داشته باشد.

هنگامی که درمانگر شما وضعیت را درک می کند، وی راه هایی برای حل نگرانی های شما و بهبود ارتباطات و و روابط صمیمانه را مورد بحث قرار خواهد داد.

صحبت کردن در مورد رابطه جنسی و صمیمیت در ابتدا ممکن است ناخوشایند باشد. اما پزشکان متخصص  برای راحت کردن خیال شما و آرامشتان آموزش دیده اند و در شناسایی و بررسی نگرانی های جنسی مهارت دارند.

اگر شما در رابطه هستید، معمولا بهتر است که با همسرتان در این جلسات شرکت کنید. پزشک ممکن است برای شما و همسرتان یک سری تمرینات تکمیلی اختصاص دهد، مانند:

  • تمرینات ارتباطی با شریک زندگی خود
  • تسکین دادن و تمرکز بر آنچه که در حین برخورد صمیمی حس می کنید (تکنیک های ذهنیت)
  • خواندن یا تماشای ویدیوهای آموزشی درباره سلامت جنسی
  • تغییر نحوه ارتباط با همسرتان از نظر جنسی و غیر جنسی

سکس تراپی معمولا کوتاه مدت است. چندین نگرانی را می توان به سرعت، تنها با چند ملاقات برطرف کرد.  اما به طور معمول، چندین جلسه مشاوره لازم است. با پیشرفت سکس تراپی، می توانید از تجربه های خانگی خود برای شناسایی و اصلاح موضوعاتی که می خواهید روی آنها کار کنید، استفاده کنید.

سکس تراپیست
سکس تراپی

موارد دیگر

در نظر داشته باشید که نگرانی های مربوط به رابطه جنسی و صمیمیت اغلب با سایر مسائل اساسی مانند استرس، اضطراب یا افسردگی ارتباط دارد. در موارد دیگر، عملکرد جنسی تحت تاثیر بیماری مزمن، عوارض جانبی دارو، جراحی یا پیری قرار می گیرد.

بسته به نگرانی های شما و سلامت جسمی شما، دیدن فقط یک متخصص جنسی ممکن است کافی باشد – یا متخصص جنسی شما ممکن است بخشی از یک تیم باشد که شامل متخصص مراقبت های بهداشتی شما نیز هست. برای برخی از نگرانی های جنسی، دارو ممکن است مفید باشد. ارزیابی کامل پزشکی می تواند به تعیین ماهیت مشکل شما و گزینه های درمان که ممکن است مناسب باشد کمک کند.

درمان با سکس تراپی

از طریق سکس تراپی شما می توانید بی تردید درباره نگرانی های خود ، درک بهتر نیازهای جنسی خود و درک بهتر نیازهای جنسی شریک زندگی خود بیاموزید.

به یاد داشته باشید که درمان موثر جنسی نیاز به اعتماد و ارتباط خوب با درمانگر شما دارد. اگر شما با درمانگر خود به اندازه کافی ارتباط برقرار نکنید تا منجر به حل موثر نگرانی های شما شود، یک درمانگر دیگر پیدا کنید.

بهترین سکس تراپیست در تهران

مجموعه ی جایروس کلینیک دارای کادری مجرب شامل بهترین سکس تراپیست ها با مدرک و گواهی معتبر می باشد. چنانچه مایل به درمان جنسی هستید می توانید از اینجا با جایروس کلینیک در تماس باشید.

 

بیشتر بدانید


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

5 دیدگاه دربارهٔ «سکس تراپی، درمانی مفید و موثر»

  1. آیا سکس تراپ میتونه درمان فیزیکی داشته باشه و به جاهای خصوصی بدن دست بزنه اینهم مزو پروسه درمانه؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      سوال تان واضح نمی باشد اما به طور کلی بستگی به نوع اختلال و پروسه درمان دارد. برای مثال در اختلال واژینیسموس درمانگر خانم، با نکینیک هایی به فرد جهت رفع استرس و تجربه دخول بدون درد کمک می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *