سیگار تنها درمان استرس های زیاد منه ..

سیگار تنها درمان استرس های زیاد منه

..من سیگار میکشم ، راستش واقعا کشیدن سیگار  رو دوست ندارم . ولی متاسفانه تنها راهی است که  استرس های من رو از بین می بره . خیلی وقتا بعد از سیگار کشیدن دچار سرگیجه و تهوع میشم . خیلی سعی کردم ترک کنم اما به یه نقطه ای از زندگی رسیدم که فشار زیادی متحمل میشم . اون قدری وقت ندارم که ورزش کنم یا گاهی واقعا از استرس نمیتونم بخوابم . میدونم سیگار زندگی منو داغون میکنه . میدونم حتما بهم میگید نکشم ولی لطفا بهم بگید در کنارش چی کارکنم ؟

سیگار تنها درمان استرس های زیاد منه ..

 

سلام دوست عزیز،مردم راهکارهای مختلفی برای رهایی از استرس پیدا میکنن که در نهایت خیلی از اون ها به کشیدن سیگار منتهی میشه .

همان طور که خودتم ذکر کردی، سیگار کشیدن اصلا راهکار مناسبی برای غلبه بر استرس هاتون نیست و بازم همون طور که میدونی ترک آن واقعا چالش برانگیزه . ولی باید درنظر داشته باشین که ترک آن یک فرایند یک روزه نخواهد بود .

ممکن هست فرایندی تدریجی باشه که وحشت و فرازو نشیب ها و تعهدات زیادی رو به همراه داشته باشه . اگه الان آمادگی اون رو ندارید که ترک کنید و سیگار رو کنار بگذارید ،راه های دیگه ای هم برای مدیریت استرس وجود داره .یک توصیه به شما میکنیم در مورد سیگار کشیدن و عادت آن به خوبی فکر کنید .بعد با دوست ، اعضای خانواده، روانشناس ،روانپزشک ، مشاوره کنید توی این مسیر حتما کمکتون میکنن.

اول براتون توضیح میدیم که چه جوری سیگارکشیدن ، استرس رو تحت تاثیر قرار میده .

نیکوتین یا مواد اعتیاد آور سیگار،میتونن واقعا فریب دهنده باشن و تحریک دوپامین رو در بر داشته باشن . دوپامین انتقال دهنده عصبی هست که با احساس پاداش و لذت در مغز همراه است . این اثر تسکین دهندش باعث میشه افرادی که سیگار میکشن مجددا اقدام به کشیدن کنن و جذبش شن.باقی احساسات خوشایندی که مصرف سیگار داره میتونه خوشحالی ، احساس آرامش و ریلکسی، انرژی بیشتر و یا اجتماعی شدن بیشتر باشد .

اگرچه نیکوتین میتونه نحوه عملکرد مغز و تنظیم استرس رو تغییر بدهد ، اساسا باید بدونید وقتی سیگار میکشید دو تا از عوامل استرس زارو تحریک میکنید . وقتی به نیکوتین معتادید ،نیکوتین خودش میتونه به عنوان یک عامل استرس زا در بدن عمل کند .علتش تحریک پیام رسان های شیمیایی  غیر از دوپامین هست که باعث ایجاد سرگیجه، حالت تهوع میشه .

باقی عوارض جانبی آن میتونه سرگیجه ، افزایش قند خون، سبکی سر، اختلالات قلبی و در نهایت تحریک بدن شود . بنابراین تقویت کننده استرس هست و این در حالی هست که شما فکر میکنید کاهش دهندس. البته بهتون توصیه میکنیم توسط یه متخصص داخلی معاینه شید تا مشخص شه علام برای بیماری دیگه ای  نباشه .

سیگار تنها درمان استرس های زیاد منه ..حالا همان طور که برای مقابله با استرس اقدام میکنید میتونین درمورد سیگار کشیدن تجدید نظر کنید .جی باعث میشه  به آنی میل  شدیدی به کشیدن یه نخ سیگار پیدا میکنید ؟

شاید از استرس نباشه .شاید دلیلش این باشه که خسته اید ،گرسنه اید ،بی حوصله اید یا اصلا نیازمند هوای آزاد هستید .

باید بفهمیم چی باعث میشه به اصطلاح فاز سیگار کشیدن بگیرید و زمان هایی که استرس باعث میشه با اشتیاق  به سمت کشیدن سیگار برید رو کم کنیم و از بین ببریم .

باید برای اون  زمانها یه سری استراتژی های پیش بینی شده برای مقابله داشته باشین . وقت هایی که تحت استرس شدید قرار میگیرین از مسیرهایی که تورو تو مسیر سیگار کشیدن قرار میدن دوری کن . عاداتت رو تغییر بده . اگه واقعا داری کاری میکنی که میبینی باید ازش دورشی ،به خودت استراحت بده ولی سیگار نکش .همون جا بشین . امتحان کن .همونجایی که همیشه سیگار میکشی بشین و توی همون زمان نفس عمیق بکش. نفس های عمیق شمارو آروم تر میکنه .

شاید واقعا ارزش اون رو داشته باشه که یه مقدار عمیق تر ، ریشه های استرس ارزیابی شن . مشکل کاری؟مدرسه؟ خانواده؟چی باعث اون استرس ها میشن؟وقتی دلایل معلوم شن .عوامل استرس زا مشخص شن . میشه با متمرکز شئن روشون کنترلشون کرد . مدیریت کردشون و نسبت بهشون واکنش نشون داد .

میگید نه من وقت کافی ندارم . من اصلا زمان فعالیت و ریلکس بودن ندارم.اگه تمام زمان هایی که شما در طول روز سیگار میکشید رو کنار هم قرار بدیم . اگه هرروز میانگین سه تا 5 نخ سیگار بکشید تقریبا 15 دقیقه میشه . اگه بیشتر سیگار میکشید که خوب خیلی بیش تر از این زمان میشه . اگه همه این زمان هارو کنار هم بگذارین راحت تر میتونین فعالیت های دیگه داشته باشین . حالا فعالیت های بدنی یا اصلا حرف زدن با دوست نزدیکتون. یا یه چرت کوتاه بزنین .درسته باید  با این شیوه زندگی مدرن و دغدغه های زندگی واقعا سخت زمان برای فعالیت به دست آورد . اصلا تا به حال فک کردین چرا این قد زندگی شلوغ و درهم برهمی دارید؟چرا این قد استرس دارید؟ صد درصد راهکارهایی برای مقابله با آن وجود دارد . تغییرات آهسته و تدریجی باید ایجاد شن . رفته به رفته اصلاحات صورت میگیره . مجبور نیستین همه چیز رو یک جا انجام بدین .امید واریم موفق باشید.

[toggle title=”گروه پزشکان جایروس را به خاطر بسپارید!” state=”open” ]ما بهترین ها را در ایران به شما معرفی می کنیم. سایت جایروس اولین سایت و مرکز تخصصی اطلاع رسانی مغز و اعصاب و روان در کشور فعالیت علمی و تحقیقاتی می کند. گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغزو اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی به شما کمک می کنند. همین حالا می توانید از طریق صفحه تماس با ما  از متخصص مورد نظر خود نوبت بگیرید. اما چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند و رویه کار در این مجموعه به این صورت است که اقدامات اضافی تشخیصی و درمانی انجام نمی شوند و در نتیجه هزینه های دریافتی در این مرکز از مراکز مشابه بسیار ارزان تر است.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند. اغلب همکاران این مجموعه علاوه بر تحصیلات تخصصی در یک رشته خاص، در یک رشته فوق تخصصی نیز آموزش دیده و مهارت دارند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است و معمولا شمارا از نیاز به مراجعه به مراکز متعدد و متفرقه بی نیاز می کند.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com (مرجع بزرگ و رایگان اطلاعات پزشکی کشور مجهز به سیستم های ویزیت مجازی، تست های سلامت، داروشناسی، دانشنامه بیماری ها و هزاران صفحه اطلاعات پزشکی رایگان)

www.zibaan.ir (مرجع اطلاعات زیبایی و پوست کشور با معرفی برترین مراکز پوست و لیزر در کشور)

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *