توجه آگاهی برای مدیریت انتظارات…

استفاده از توجه آگاهی برای مدیریت انتظارات خود

هر روز، در محل کار، در خانه، حتی در تعطیلات، ما با انتظاراتی سروکار داریم.
وقتی انتظارات برآورده نمی شوند چه اتفاقی می افتد؟ وقتی پروژه ای انجام نمی شود چه اتفاقی رخ می دهد؟
افراد به انتظاراتشان متصل هستند. وقتی انتظاراتشان برآورده نمی شود می توانند بسیار ناامید شوند.
انتظارات برآورده نشده می توانند منجر به ناامیدی، خشم، و احساسات مخرب دیگر شوند. اگر شما از تاخیر پروژه ای که در آن کار می کنید عصبانی هستید، وقتی به جلسه ای می روید که تیم مسئول این پروژه در آن حضور دارند، بهترین کاری که می توانید انجام دهید فکر کردن در مورد این موضوع است که چگونه پروژه را به جلو ببرید. و در بدترین حالت، شما ممکن است چیزهایی بگویید و کنترل خود را از دست بدهید و بعدا از این کار پشیمان شوید.

توجه آگاهی چطور می تواند کمک کند؟

توجه آگاهی، توجه هدفمند با کیفیت آینه مانند ذهن است. آینه به سادگی انعکاس می دهد. عینی است. آینه همان چیزی که هست را منعکس می کند و چیزی را تغییر نمی دهد.

فواید توجه آگاهی

تمرین توجه آگاهی کمک می کند به:

  • به طور کامل در حال، اینجا و اکنون حضور داشتن
  • تجربه کردن افکار ناخوشایند و احساس امنیت و راحتی کردن
  • آگاه شدن از اینکه از چه چیزی اجتناب می کنید
  • اتصال بیشتر به خود، دیگران و جهان پیرامون
  • کمتر قضاوت کردن
  • افزایش خودآگاهی
  • کمتر آشفته شدن و کمتر واکنش نشان دادن به تجربیات ناخوشایند
  • یادگیری تفاوت قائل شدن بین خود و افکارتان
  • داشتن تماس مستقیم با جهان، به جای زندگی کردن در افکارتان
  • یادگرفتن اینکه همه چیز تغییر می کند، افکار و احساسات می آیند و می روند درست مثل هوا
  • تعادل بیشتر و نوسانات عاطفی کمتری دارید
  • آرامش و امنیت بیشتری را تجربه می کنید
  • رشد پذیرش خود و شفقت به خود

توجه آگاهی شما را قادر می سازد تا به جای واکنش نشان دادن پاسخ دهید.

هرکسی به اندازه ای توجه آگاه است. این یک توانایی است که هر چیزی را به سادگی همان طور که هست ببینیم و حس کنیم. توجه آگاهی، در واقع به معنی توجه به حس های بدنی، افکار، مفاهیم بدنی، و احساسات است وقتی که در حال بالا رفتن از نردبان، پیاده روی در خیابان، رانندگی، و یا نوشتن یک ایمیل هستید.

عادت ها و تمایلات ما تصمیمات و رفتار ما را به جلو می برند. همه ی ما با این تجربه آشنا هستیم. جایی می رویم که هیچ خاطره ای از آن نداریم، برای یک ساعت از آن فضا خارج می شویم، و در افکار خود گم می شویم. ما بر اساس باورها و مفاهیم ناخودآگاه و بی تجربه تصمیماتی می گیریم. و به احساسات منفی واکنش نشان می دهیم.

توجه آگاهی شما را قادر می سازد تا به جای واکنش نشان دادن پاسخ دهید.

خبر  خوب این است که مهم نیست چند سال دارید یا عادت هایی که دارید چقدر عمیق یا چاره ناپذیر هستند، می توانید توجه آگاهی را تمرین و آن را در خود پرورش دهید.

استفاده از توجه آگاهی به عنوان یک ابزار برای مدیریت انتظارات

زمانی که توجه آگاهی نقش کلیدی را بازی می کند دو نوع پوشش دهی مدیریت انتظارات وجود دارد:

  1. موانع تنظیم انتظارات سالم

مردم هرچیزی را دقیقا همان زمان که به آن میل دارند می خواهند. این چیزی است که یک ذهن بسته و غیر منطقی می خواهد. ما هنگام تنظیم انتظارات در شروع یک پروژه که بیشترین اهمیت را دارد کمتر به توجه آگاهی تمایل داریم. بیش از حد بلند پرواز می شویم، و با انتظارات غیر واقعی به جلو می رویم که منجر به نا امیدی و ایجاد تعارض می شوند. در اینجا توجه آگاهی می تواند به پیشگیری از مسائل و مشکلات بعدی کمک کند.

تمرین: وقتی کاری را شروع کردید، مطمئن شوید انتظاراتی که دارید معقول هستند. به سراسر پروژه تا پایان، با تمام جزییاتی که دارد فکر کنید. حالا توجه آگاه شوید، در شروع هر کاری، اطمینان حاصل کنید که یک جریان روان به سمت پایان کار در حرکت است، و احتمال موفقیت افزایش خواهد یافت.

2. انتظارات برآورده نشده و تغییر انتظارات، احساساتی را به ارمغان می آورد

اوضاع عوض می شود. این ماهیت واقعیت است. گاهی اوقات شرایط غیر منتظره ای به منظور تغییر هدف پروژه ی شما به وجود می آیند، و نیاز خواهد بود که انتظارات تنظیم شوند. وقتی این اتفاق می افتد، شما یک انتخاب دارید. یا واکنش هیجانی نشان دهید، با عصبانیت و مخالفت، یا توجه آگاهی را به کار ببرید، مکث کنید و قبل از اینکه تصمیمی بگیرید در مورد اینکه چگونه به بهترین نحو عمل کنید، گزینه های خود را در نظر بگیرید.

تمرین: وقتی یک اتفاق غیر منتظره رخ می دهد، مکث کنید و قبل از اینکه واکنش نشان دهید نفس بکشید. سعی کنید خود را آرام سازید و سپس بهترین تصمیم را بگیرید که در راستای انتظارات و ارزش های شما است.

توجه هوشیارانه نسبت به نا امیدی تان باعث می شود که آن را بپذیرید و به جای واکنش نشان دادن به آن پاسخ دهید. با توجه آگاهی از احساسات خود، شما می توانید خود را آرام سازید و حل مسئله را بر طبق مدیریت انتظارات شروع کنید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

4 دیدگاه دربارهٔ «توجه آگاهی برای مدیریت انتظارات…»

  1. ایامیتوان افرادی که از نظر جنسی کاملا دور شدن هم طی آموزش و مشاوره به حالت عادی بر گردند لطفا پیشنهادی هست، مرحمت می‌کنم که توضیح دهید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بله، سکس تراپیست بعد از بررسی بالینی و متناسب با علت و شدت اختلال راهکار مناسب را اتخاذ می نماید. در صورت تمایل، با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  2. ‌چگونه باید با دختران ۱۲تا ۱۴سال سکسی عالی عالی عالی عالی ولذت بخش داشت چگونه باید با دختران اینچنینی اره گرفت طوری که رغبت شان روز به روز بیشتر از روز قبل شود

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      نگرش شما به موضوع سکس و ارتباط با دختران کم سن، نیاز به بازبینی و بررسی توسط سکس تراپیست دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *