چگونه با خیانت همسرم کنار بیایم؟

وقتی متوجه شدید که همسرتان خیانتکار است چطور با این موضوع کنار بیایید؟

فایل صوتی خیانت همسر را از اینجا بشنوید

شما متوجه شده اید که همسرتان خیانت کرده است. اخبار خیانت مثل برخورد یک تن آجر به شما ضربه می زند. در این زمان ازدواج شما در یک بحران قرار می گیرد که می تواند آن را نابود کند.

شما ممکن است امیدوار باشید که ازدواجتان از خیانت همسرتان نجات پیدا کند، اما هنوز وقتی به رابطه(خارج از زناشویی) همسرتان فکر می کنید از درون احساس بدی دارید.

این طبیعی ست که شما می خواهید بدانید چرا همسرتان خیانت کرده است،اما یک جواب ساده برای اینکه چرا شخصی خیانت می کند وجود ندارد. ممکن است این کار به دلیل مشکلات دیگری در ازدواجتان باشد، یا ممکن است به دلیل گذشته ی همسرتان باشد، یا ممکن است کاملا به شما یا ازدواجتان بی ارتباط باشد. به هرحال ممکن است هرگز به درستی متوجه نشوید که چرا چنین اتفاقی رخ داد.

در اینجا کارهایی که می توانید انجام دهید تا از این آسیب رها شوید، خیانت همسرتان را فراموش کنید، و ازدواجتان را حفظ کنید وجود دارد:

  1. هر تصمیم گیری بزرگی در مورد پایان دادن به ازدواجتان به دلیل خیانت همسرتان لازم نیست. در حال حاضر وقت این است که در مورد ازدواجتان فکر کنید و ببینید چه مسائل دیگری به غیر از این خیانت نیاز به شناخته شدن و رسیدگی دارند.
  2. بپذیرید که احساسات شما از قبیل خشم، عدم اطمینان، سراسیمگی، آشفتگی، ترس، درد، افسردگی و گیجی در مورد خیانت همسرتان طبیعی هستند. احساسات شما برای چند ماه یا حتی بیشتر از یک یا دو سال بعد از آن در نوسان خواهد بود.
  3. از خودتان به بهترین نحو مراقبت کنید. شما ممکن است نسبت به خیانت دچار برخی واکنش های فیزیکی از قبیل حالت تهوع، اسهال، مشکلات خواب(خیلی کم یا بیش از اندازه)، لرزش، اختلال در تمرکز، عدم تمایل برای غذا خوردن و یا پرخوری کردن شوید. پس مراقب خودتان باشید.
  4. در این تجربه رعایت تعادل نکته ی مهمی است. خودتان را مجبور به خوردن غذاهای سالم، برنامه ریزی داشتن، خوابیدن در ساعت های منظم، ورزش کردن روزانه، نوشیدن آب فراوان، و داشتن مقداری سرگرمی کنید.
  5. هنوز می توان خندید. فیلم های خنده دار تماشا کنید. بخشی از وقت خود را با افرادی سپری کنید که باعث می شوند بخندید. زندگی علی رغم وجود اندوه و همسران خیانتکارجریان دارد.
  6. گریه کردن نیز خوب است. اگر اشک هایتان به طور طبیعی نمی آیند، موسیقی های غمگین بگذارید یا فیلم های اندوه بار و ناراحت کننده تماشا کنید. کسانی که مورد خیانت قرار گرفته اند ممکن است دچار احساس بی حسی و کرختی شوند اما این موضوع اهمیت دارد که به خوبی با احساست زیر بنایی خود در تماس باشید.
  7. یک دفتر وقایع روزانه تهیه کنید. افکار و احساسات خود در مورد بدعهدی و خیانت همسرتان را داخل آن بنویسید.
  8. همه ی سوالاتی که می خواهید را در مورد خیانت همسرتان از او بپرسید. هرچند، شاید لازم باشد بپذیرید که همسر شما ممکن است نداند که چرا این اتفاق رخ داده است و یا ممکن است مایل به افشای آن برای شما نباشد.
  9. مشاوره گرفتن. سعی نکنید به تنهایی با موضوع خیانت کنار بیایید! از بالاترین کوه برای همه فریاد نزنید که می دانید همسرتان یک خیانتکار است. بلکه با دقت کسی را انتخاب کنید که بتوانید این اطلاعات را با او در میان بگذارید. گاهی اوقات دانستن نوع خیانت باعث می شود که درک آن آسان تر شود و مشاور می تواند در پاسخ به پرسش های شما کمک کند. آیا این اتفاق در طول یک بحران زندگی اتفاق افتاد یا پس از آن؟ آیا ممکن است یک اعتیاد جنسی باشد؟ آیا این کار یک عمل انتقام آمیز بود؟ آیا این خیانت برای پایان دادن به ازدواج شما رخ داد؟ این بهترین زمان برای دریافت یک کمک حرفه ای است.
  10. شما و همسرتان هر دو باید آزمایش های مربوط به ایدز و سایر بیماری های انتقالی از راه جنسی را قبل از شروع روابط جنسی تان انجام دهید. در نظر بگیرید که به منظور ماندن در این ازدواج چه حد و مرزهایی در ازدواجتان نیاز دارید. ممکن است تمایل داشته باشید که یک وکیل بگیرید و این اطلاعات را در یک توافق نامه بیاورید.
  11. شما یک استرس پس از آسیب دارید. اگر حساس هستید، اگر در اقدامات بی اهمیت فریاد می زنید، و اگر هنگام به یاد آوردن خیانت دچار واکنش های فیزیکی می شوید، حتما به دیدن یک پزشک بروید. دارو، حتی به طور موقت، ممکن است ایده ی خوبی باشد.
  12. برای رها شدن از دردی که از خیانت همسرتان دارید زمان لازم است. احساسات مختلفی از قبیل احساس سردرگمی و بلاتکلیفی را تجربه می کنید. مراحل سوگ را در نظر بگیرید( انکار، خشم، چانه زدن، افسردگی، و پذیرش) این ها بخشی از روند عزاداری هستند. این اتفاق به معنی این نیست که ازدواج شما نمی تواند دوباره از سرگرفته وتقویت شود، چون می تواند. اما، متفاوت خواهد بود. بخاطر داشته باشید که ازدواج شما تغییراتی داشته است. و شما بخاطر آن چه از ذست رفته نیاز به غمگین شدن خواهید داشت.
  13. وارد عمل شوید. وضعیت مالی خود، اوضاع خانه، حمل و نقل، و غیره را نگاه کنید. اگر تصمیم گرفتید که به ازدواجتان پایان دهید، مطمئن شوید که می خواهید کجا زندگی کنید، پول به اندازه ی کافی برای ملزومات خود دارید و غیره. اگر درباره ی اینکه تصمیم درستی گرفته اید مطمئن نیستید، با یک مشاور مشورت کنید و از او راهنمایی بخواهید.

خیانت یکی از سخت ترین چالش هایی است که می تواند در ازدواج اتفاق بیافتد. اما این موضوع همیشه به معنی پایان زندگی مشترک نیست. این اتفاق هم برای شما و هم همسرتان بحران است تا با دقت تصمیم بگیرید که هر دوی شما چه تغییراتی به منظور پشت سر گذاشتن آن انجام خواهید داد.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

3 دیدگاه دربارهٔ «چگونه با خیانت همسرم کنار بیایم؟»

  1. با سلام من بتازگی متوجه شدم همسرم به من خیانت کرده و تمام دنیا داره دور سرم میچرخه و تمام اون احساسات منفی را دارم تجربه میکنم واقعا باورم نمیشهکه اینکارو کرده چون ما هیچ مشکل خاصی با هم نداشتیم حتی دعوا هم نمی گرفتیم دارم دیوونه میشم بهش گفتم که نمی تونم باهاشکنار بیام بعد از امتحان بچه ها از هم جدا میشیم الان به دست و پام افتاده که ببخشمشولی نمی تونم ازش بگذرم قلبم تیکه پاره شده تو را خدا کمکم کنید چه خاکی تو سرم بریزم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      احساس و ناراحتی شما بابت این موضوع قابل درک می باشد، اما بهتر است علت این مساله و صحبت های همسرتان نیز مطلع شوید.
      توصیه می شود قبل از هر اقدام جدی، حتما با زوج درمانگر صحبت نمایید. مشاوره با درمانگر و بررسی زوایای مختلف رابطه شما و همسرتان، آسیب فرزندان و … می تواند به شما جهت اتخاذ تصمیم مناسب کمک نماید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

    2. بعد از خیانت اگر هر دو طرف حاضر شدن رابط رو نجات بدن تحت 1 شرط میتونن اون رابطه رو نجات بدن که طرفی که خیانت کرده بپذیزه که این کار و کرده و هزار و یک قصه نسازه که تقصیر تو بود تو با من نخوابیدی تو به من بد اخلاقی میکردی تو به من بی توجهی میکردی این قصه هارو همشو بریزه کنار بگه من اشتباه کردم من خطا کردم و اگر تو من و نبخشی میفهمم و این بهای خطایی که من کردم و با امید اینکه تو بتونی منو ببخشی حاظرم هر کاری رو که بتونه آینده زندگیمون رو بهتر کنه انجام بدم و یک قول بخشی از این بازسازی رابطه هست هرگز هرگز هرگز مادامی که تو همسر منی دیگه به تو دروغ و خیانت نمیکنم ولی اگه رابطمون به بن بست رسید به تو اطلاع میدم و تقاضا طلاق میدم در این صورت احتمال اینکه باز رابطه ساخته بشه هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *