کدام غذاها می توانند به بهتر شدن تمرکز شما کمک کنند؟

جینسینگ؟ ماهی؟ انواع توت ها یا کافئین؟

غذای مغز

آیا شما هم مواردی مانند این ها مشاهده کرده اید که درمانگران به شما توصیه کنند که مواد غذایی و مکمل ها را به غذایتان اضافه کنید تا عملکرد مغزتان بیشتر شود و بهتر بتوانید تمرکز کنید؟

اما آیا این موارد واقعا به کار می آیند؟ اشکالی ندارد اگر که ما بدانیم که همزمان با افزایش سن مان، بدن مان هم پیرتر می شود اما آیا می توانیم با اضافه کردن مواد غذایی از کم شدن تمرکز جلوگیری کنیم؟

کافئین می تواند شما را بهوشیارتر نگه دارد:

هیچ چیز جادویی برای افزایش IQ و هوش شما وجود ندارد اما مواد خاصی مثل کافئین، می تواند به شما انرژی ببخشد و به شما کمک کند تا بهتر تمرکز کنید. دقت کنید که اثرات بلندمدت کافئین می تواند باعث وحشت زده شدن و ناراحت شدن شما شود، پس سعی نکنید از این ماده به عنوان یک داروی همیشگی اضافه کنید.

قند می تواند هوشیاری را افزایش دهد:

کدام غذاها می توانند به بهتر شدن تمرکز شما کمک کنند؟


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

گلوکز منبع سوخت ارجح مغز است. به همین دلیل نوشیدن یک لیوان چیز شیرین می تواند برای افزایش حافظه کوتاه مدت، تفکر و توانایی های ذهنی، عالی عمل کند. اما دقت کنید که زیاده از حد مصرف کردن آن هم نیز برای بدن اصلا خوب نیست.

خوردن صبحانه و کمک به سوخت و ساز مغز:

آیا وسوسه شده اید که صبحانه نخورید؟ مطالعات نشان داده اند که خوردن صبحانه ممکن است حافظه کوتاه مدت را بهبود ببخشد و باعث افزایش توجه شود.طبق تحقیقات دانش آموزانی که تمایل به خوردن صبحانه داشته اند، بیشتر از سایرین عملکرد بهتری را در مدرسه نشان داده اند. البته خوردن صبحانه فقط به معنی پرخوری در خوردن اش نیست بلکه استفاده از موادغذایی ای است که باعث سوخت و ساز بهتر مغز می شوند مثل مواد لبنی، غلات پرفیبر و میوه ها است. محققان همچنین به این نتیجه رسیدند که صبحانه پر کالری باعث عدم تمرکز خواهد شد.

ماهی واقعا غذای مغز است

غذاهای غنی از اسیدهای چرب و امگا3، کلید سلامتی مغز هستند. یک رژیم غذایی سالم که سرشار از این چربی ها باشد، باعث قدرت شگفت انگیز مغز می شود، زوال عقل را کاهش می دهد و خطر سکته مغزی را کمتر و باعث زوال ذهنی کندتر خواهد شد. به علاوه مصرف این ها می تواند یک نقش کلیدی برای افزایش حافظه در مسن تر ها ایفا کند. مهم است که بدانید برای مغز و سلامت قلب، خوردن دو وعده ماهی در هفته ضروری است.

اضافه کردن یک دوز روزانه از آجیل و شکلات ها

آجیل و دانه ها منبع خوبی از ویتامین های آنتی اکسیدان E هستند که به زوال شناختی کمتر با افزایش سن مرتبط هستند. شکلات تیره نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و حاوی محرک های طبیعی مثل کافئین است که می تواند موجب افزایش تمرکز شود. از خوردن آجیل و شکلات های تیره لذت ببرید!

اضافه کردن آوکادو و غلات

آوکادو

همه ارگان های بدن بسته به جریان خون مناسب می توانند فعالیت خوبی داشته باشند، به خصوص قلب و مغز. غذایی سرشار از غلات کامل و میوه هایی مانند آووکادو می تواند شما را در برابر ابتلا به بیماری های قلبی و کلسترول بالا محافظت کند و باعث افزایش جریان خون در مغزتان شود. این یک راه خوشمزه و ساده برای افزایش کارکرد مغزتان است!

غلات کامل مانند ذرت بو داده و همچنین فیبرهای غذایی و ویتامین E هم می توانند به این موضوع کمک کنند، در نظر داشته باشید که آوکادو اگرچه دارای چربی است اما چون چربی اشباع شده است می تواند به جریان خون سالم شما کمک کند.

بلوبری، یک ماده فوق العاده مغزی!

بلوبری در تمرکز

تحقیقات نشان می دهد که بلوبری می تواند به حفاظت از مغز کمک کند و آسیب های مغزی مربوط به سن و زوال عقل را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از این ماده به یادگیری و عملکرد بهتر مغز مرتبط است.

مزایای یک رژیم غذایی سالم:

ممکن است که این جمله برای شما آزاردهنده باشد اما حقیقت دارد : اگر رژیم غذایی شما فاقد مواد مغذی ضروری باشد، می تواند به راحتی تمرکز شما را تحت تاثیر قرار دهد. خوردن بیش از حد و یا کم خوردن نیز باعث احساس خستگی در شما خواهد شد. سعی کنید رژیم غذایی تان را متعادل و سرشار از طیف گسترده ای از غذاهای سالم نگاه دارید.

ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل ها؟؟

اگرچه که ویتامین هایی مانند E,C,B و بتاکاروتن برای افزایش قدرت مغز کمک کننده شناخته شده اند اما بیشتر برای کسانی مفید است که در رژیم غذایی شان فاقد این غذاها باشند. محققان همچنان در حال تحقیق بر روی اثربخشی ویتامین ها و مواد معدنی و ترکیبات گیاهی بر روی مغز هستند.

برای یک روز بزرگ آماده شوید!

روز بزرگ

آیا می خواهید که قدرت و توانایی تان برای تمرکز بیشتر باشد؟ یا یک وعده غذایی از آب میوه، نان سبوس دار، ماهی و یک فنجان قهوه شروع کنید! علاوه بر داشتن رژیم غذایی متعادل، کارشناسان همچنین توصیه می کنند به:

داشتن خواب خوب شبانه

ورزش روزانه

اختصاص دادن وقتی از روز برای تفکر و تعمق و ریلکس کردن

منبع: webmd.com


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *