چگونگی مقابله با طلاق والدین

مقابله با طلاق والدین

پدر و مادر افراد ویژه ای در زندگی کودکان محسوب می شوند. آنها به پرورش و تربیت کودک می پردازند و او را دوست دارند. جدایی آنها ممکن است شوک بزرگی برای کودک محسوب شود، اما مسئله غیر معمولی نیست. اگر والدین شما دچار مشکل شده و تصمیم به جدایی گرفته اند، بهتر است به مسائل زیر دقت کنید تا بتوانید با آن مقابله کنید:

  1. جدایی والدین را درک کنید.
  • درک کنید که جدایی زمان سختی والدین است. بحث و جدل هایی رخ می دهد که ممکن است هر کس را گیج کند. این شرایط باعث استرس بالایی برای تمام اعضای خانواده می شود.
  • تشخیص دهید که شانس ماندن والدیتان در کنار یکدیگر خیلی کم است. شاید امیدوار باشید پدر و مادرتان دوباره با هم زندگی کنند، اما وقتی دو نفر بزرگسال پس از فکر و صحبت زیاد به این تصمیم می رسند، عوض کردن تصمیم آنها کار بسیار سختی است.
  • از جدایی والدین خیلی متاثر نشوید. این روزها جدایی زن و شوهرها خیلی بیشتر از قبل شده است، بنابراین بهتر است بدانید که در مدرسه و در بین دوستانتان تنها والدین شما از هم جدا نشده اند.
  • این واقعیت را در ذهن خود قبول کنید که والدین شما پس از مدتی افراد جدیدی را در زندگی خود پیدا خواهند کرد. زمانی که دو نفر از هم جدا می شوند، ممکن است دوباره عاشق شوند.
  1. با والدین خود در مورد نیازها و مسائل دیگر صحبت کنید.
  • با والدین خود در مورد دلایل آنها و احساس خود صحبت کنید. اینکه بدانید چه اتفاقی بین والدینتان افتاده است، بسیار مهم است. گرچه جدایی در نهایت تصمیمی است که توسط والدین گرفته می شود، اما این جدایی بر روی فرزندان آنها نیز تاثیر دارد.بنابراین لازم است که صدای فرزندان آنها نیز شنیده شود.
  • تقاضای حق ملاقات کنید. مگر اینکه پدر یا مادر دارای شرایط خاصی باشند که منجر به طلاق شده باشد (به عنوان مثال خشونت)، در غیر این صورت می توانید حق ملاقات هر دو را داشته باشید.
  • سعی کنید جانبداری هیچ کس را نکنید. از مشاجره دور بمانید. ممکن است با پدر یا مادر خود بیشتر موافق باشید، اما بهتر است چیزی در مورد این نظر خود نگویید.
  • به والدین خود به طور مجزا زمان بدهید. پس از این اتفاق لازم است پدر و مادر ذهن خود را پاک کرده و با مسائل زندگی خود روبه رو شوند.
  1. مراقب خود باشید.
  • آنچه بین والدینتان رخ داده تقصیر شما نیست. گاهی علیرغم بهترین تلاش ها، بهبودی در امور مشاهده نمی شود. گاهی نیز دو نفر به اندازه کافی سعی نمی کنند. اما آنچه باعث تصمیم گیری نهایی و جدایی می شود، چیزی نیست که شما بتوانید آن را تغییر دهید، به علاوه تصمیم پدر و مادر نیز تغییر نمی کند.
  • خونسردی خود را حفظ کنید. شما با خونسردی و حفظ آرامش می توانید با تغییرات رخ داده مقابله کنید. نگرانی بیش از حد منجر به خرابتر شدن اوضاع می شود. به اتاق خود بروید، در را ببندید و کتاب بخوانید یا هدفون بگذارید. اگر خشونتی مشاهده کردید، دخالتی نکنید و بلافاصله به پلیس اطلاع دهید.
  • نقش جاسوس را در بین پدر و مادر خود نداشته باشید. اگر والدین آنقدر عصبانی هستند که نمی خواهند مستقیما با یکدیگر صحبت کنند، نباید از شما بخواهند که نقش انتقال دهنده پیام ها را داشته باشید یا از شما بخواهند فعالیت های دیگری را به آنها گزارش دهید. این کار باعث مضطرب شدن شما می شود. بهتر است به والدین خود بگویید مشکلاتشان را خودشان حل کنند.
  • در روز زمانی را به آرامش و خالی کردن ذهن خود از افکار کنفی اختصاص دهید.
  • افکار خود را بنویسید. لازم نیست تمام آنها در مورد جدایی پدر و مادرتان باشد. می توانید در مورد رویاها، نگرانی ها و موفقیت های خود بنویسید.
  • سرگرمی های خود را دنبال کنید. پس از مدرسه فعالیت هایی را انجام دهید که باعث شادی شما می شوند. این فعالیت ها به کاهش اضطراب کمک می کنند.
  • احساسات و عواطف خود را بیان کنید. گاهی گریه کردن باعث سبک شدن و بهتر شدن حال شما می شود. احساسات خود را منفی نکنید و آنها را بیان کنید.
  1. حامی داشته باشید.
  • شخص قابل اعتمادی را پیدا کنید. خیلی مهم است که شخصی وجود داشته باشد که به حرف های شما گوش دهد و در مورد اتفاقات و رویدادها با وی درد و دل کنید. افرادی که واجد این شرایط هستند عبارتند از مشاور، هر مدرسه دارای یک مشاور قابل اعتماد می باشد، یک دوست نزدیک، یکی از اقوام، خواهر یا برادر و گروه های حامب کودکان طلاق.
  • با خواهر یا برادر خود صحبت کنید. شما و خواهر یا برادرتان دارای شرایطی مشابه هستید. اگر از شما کوچکتر هستند، مطمئن شوید که حالشان خوب است و به آنها نیز اطمینان دهید که شما در کنارشان هستید.
  • سعی کنید کتابی در رابطه با طلاق یا کودکی که والدینش جدا شده اند، بخوانید.

منبع:

http://www.wikihow.com/Deal-With-Your-Parents%27-Divorce

نگارنده: سمیه محمدی

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس و نوروتراپیست 
  • مشاور تخصصی کودک 

 

انجام مشاوره تخصصی و باز درمانی کودک در مرکز روانشناختی رستا ( آلومینا در کرج)

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *