چگونگی مقابله با استرس قبل از رویارویی با آن

 

وقتی شما می خواهید به صورت ذهنی خودتان را برای مقابله با یک رویداد استرس زا آماده کنید به عنوان مثال مقابله با همسرتان یا رئیستان ، این تصویر سازی های ذهنی می تواند به رفع مشکل در شما کمک کند؟

 
قبل از اینکه در موقعیت استرس زا قرار بگیرید چه کارهایی را برای کنترل استرس تان انجام می دهید ؟ احساس شما در روز بعد چیست؟ برخی از استراتژی ها مانند خیال بافی ها ممکن است احساس شما را بدتر کند.

 

استرس

 

 

به گفته شوان نوپرت نویسنده مطالعه و پروفسور روانشناسی از دانشگاه کارولینای شمالی می گوید:

“مثلا در روز دوشنبه چه کاری انجام میدهید که در روز سه شنبه احساس بهتری داشته باشید؟”

در این مطالعه، محققان بر روی 43 نفر ازبزرگسالان که بیشتر زنان در بین سنین 60 و 96 سال بودند مورد بررسی قرار گرفتند . شرکت کنندگان یادداشت های روزانه را به مدت نه روز پر کردند و به سوالاتی در مورد خلق و خوی خود، سلامت جسمی، تنش آنها و انتظارشان از موقعیت های استرس زا پاسخ دادند.

 

به عنوان مثال از افراد سوال میشود که اگر در 24 ساعت آینده یک بحثی داشته باشید چه برخوردی خواهید داشت؟و بعد از آنها خواسته شد تا در مورد مقابله با بحثی که قرار است پیش آید آماده شوند و اینکه چگونه قرار است با این بحث مقابله و مبارزه کنند.

 


محققان راهبردهای مقابله ای را به چهار دسته تقسیم کردند:

 

  • تجزیه و تحلیل مشکل (مانند فعالانه فکر کردن در مورد اینکه چرا این مشکل اتفاق می افتد).
  • تمرین برنامه (فکر کردن در مورد مراحل مورد نیاز برای رسیدن به راه حل) .
  • فقط فکر کردن به ماهیت مشکل ( مساله را بدون پیشرفت در نظر گرفتن ).
  • و فائق آمدن بر مشکل ( خیالبافی به نحوی که مشکل حل شده است ).

 

آنها دریافتند که رفتار مقابله ای مردم نسبت به استرس ، روز به روز تغییر می کند و بستگی به چهار چوب و محتوای استرس دارد به عنوان مثال استرس ناشی از محل کار و یا استرس ناشی خانواده.

 

این یافته ها به ما نشان میدهد که یک نفر ممکن است برای کنار آمدن با موقعیت های استرس زا از یک ، روش استفاده کند و گاهی یک نفر به صورت ترکیبی از چند روش مقابله ای استفاده کند.

همچنین این پژوهشگران دریافتند که شرکت کنندگانی که در مطالعه از استراتژی های ” تنها فکر کردن به ماهیت مشکل ” و ” فائق آمدن به مشکل ” فکر کرده اند در روز بعد ، مشکلات فیزیکی بیشتری را گزارش کرده اند ، اما افرادی که در تفکراتشان برای مقابله با رویداد استرس زا از روش های فکری روبرو شدن با مشکل و علت مشکل و همچنین راه حل های موجود برای حل مشکل استفاده کرده بودند حال روحی و جسمی بهتری داشتند.

 

محققان این مطالعه تاکید کرده اند که این یک مطالعه آزمایشی بوده و نیاز به شرکت کنندگان بیشتری دارد اما یافته ها نشان میدهد که مردم با استراتژی های بهتر می توانند با حوادث استرس زا مقابله کنند.

 

منبع :

foxnews

 

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *