چگونه یک عشق ماندگار داشته باشیم؟

عشق ماندگار

یک رابطه ی عاشقانه و سالم می تواند بر بسیاری از جنبه های زندگی شما تأثیر بگذارد، و سلامت عاطفی،روانی و جسمی را در شما افزایش دهد.
برای بسیار ی از ما فکر پیدا کردن کسی که بتوانیم تمام احساسات و زندگی خود را با او به اشتراک بگذاریم، غیر ممکن به نظر می رسد.
اما نا امید نشوید، حتی اگر سابقه ی بدی در مورد رابطه هایتان دارید، اگر احساس می کنید که از سن شما گذشته که دنبال رابطه ی عاشقانه بگردید،هنوز هم دیر نشده است، می توانید یاد بگیرید چگونه یک عشق پایدار پیدا کنید.

موانع پیدا کردن عشق ماندگار
تنها زندگی کردن فرصتی فراهم می کند تا یاد بگیریم چگونه خودمان یک ارتباط سالم را  شروع کنیم.
با این حال اگر شما آماده گی این را دارید که زندگی خود را با کسی به اشتراک بگذارید و می خواهید یک رابطه ی پایدار و ارزشمند ایجاد کنید، در این شرایط تنها زندگی کردن می تواند بسیار خسته کننده باشد.
پیدا کردن یک شریک زندگی مناسب، اغلب یک سفر دشوار است، به چند دلیل، شاید شما در یک خانواده بزرگ زندگی می کنید که در آن هیچ نمونه ای از رابطه ی موفق و سالم نمی بینید،به طوری که حتی شک می کنید که چنین چیزی( رابطه ی سالم و ماندگار)  ممکن است وجود داشته باشد؟
یا شاید وقتی خودتان را مرور می کنید، روابط شما کوتاه مدت و ناگهانی بوده و خیلی زود از رابطه خسته شده اید.و نمی دانید چگونه می توانید یک رابطه ماندگار بسازید.
ممکن است، مسائل روابط قبلی شما باعث شود تا الان  از راه اشتباهی سعی کرده باشید کسی را به سمت خود جلب کنید، یا  انتخاب بدی برای برقراری رابطه داشته باشید.
حال مهم این است که باور کنید، یک رابطه ی سالم و ماندگار در آینده ی شما وجود دارد.
همچنین مهم است که بدانید هیچ رابطه ای هرگز کامل نیست و همیشه نیاز است تا مقدار زیادی تلاش کنید، سازش داشته باشید و سعی کنید درگیری ها را به شکل مثبت حل و فصل کنید.

یک رابطه سالم وقتی بین دو نفر رشد می کند که براساس:
♦ احترام متقابل
♦ اعتماد
♦ صداقت
♦ پشتیبانی و حمایت
♦ برابری و انصاف
♦ هویت های جداگانه
♦  ارتباط خوب
♦ حس شیطنت و علاقه باشد
برای پیدا کردن و ایجاد هر گونه رابطه ی با ارزش و ماندگار، ممکن است نیاز باشد که شما دوباره خودتان را ارزیابی کنید، تصورات غلط شما که از روابط قبلی خودتان و اطرافیانتان ناشی می شود و آنچه که خودتان فکر می کنید مانع شروع و ایجاد یک رابطه می شود را مشخص کنید:

 

تصورات

واقعیتها

 «من تنها در صورتی شاد و خوشحال خواهم بود که با کسی رابطه داشته باشم« یا «یک رابطه ی بد داشتن بهتر از اصلاً رابطه نداشتن است».

 با اینکه فواید سلامتی  زیادی در یک ارتباط سالم وجود دارد، اما بسیاری از مردم می توانند شاد و خوشحال باشند بدون اینکه بخشی از یک رابطه( دوست، زن و شوهر) باشند. با وجود اینکه در برخی جوامع مثل جامعه ی ما مجرد بودن یک ننگ حساب می شود، اما این مهم است که شما برای یک شروع رابطه آماده باشید و شخص مناسب را پیدا کنید.

«اگر روز اول کسی مرا به  سمت خود جذب نکرد، ارزش پیگیری و ادامه دادن ندارد»

خیلی مهم است که این تصور را عوض کنید،به خصوص اگر شما سابقه ی انتخاب اشتباه را داشته اید…..

احساست می تواند در طول زمان تغییر کند و عمیق تر شود، دوستان ممکن است روزی تبدیل به عشق شما شوند، اگر شما فرصت رشد رابطه را بدهید.

زنان، نسبت به مردان احساست متفاوتی دارند.

زنان و مردان احساسات مشابه دارند اما بیان آنها متفاوت است و این می تواند متأثر از فرهنگ نیز باشد.

 

« جاذبه های فیزیکی در طول زمان محو می شوند» یا« عشق واقعی پایدار و مداوم است».

عشق به ندرت ساکن و ایستا می شود، اما این بدان معنا نیست که عشق و جاذبه های جنسی و فیزیکی در طول زمان محو می شود، با افزایش سن هورمون های جنسی هم در مردان و هم در زنان کمتر ترشح می شود، اما احساسات اغلب بیشتر از هورمونها بر شهوت جنسی تأثیر می گذارد وشور و شوق جنسی در طول زمان می تواند قوی تر شود.

« من قادر هستم مواردی را که در طرف مقابل دوست ندارم تغییر دهم.

 شما نمی توانید کسی را تغییر بدهید، مردم  خودشان هر وقت بخواهند می توانند خود را تغییر دهند.

من احساس نزدیک و خوبی بین پدر و مادر خودم نمی بینم، بنابراین من نیز آدم صمیمی نیستم و نمی توانم رابطه ی صمیمی برقرار کنم.

هرگز برای تغییر رفتار دیر نیست، با تلاش و گذشت زمان شما راه های ابراز علاقه و عمل به آنها را یاد می گیرید.

 « اختلافات همیشه در یک رابطه مشکل ایجاد می کند».

 اختلافات را همیشه به شکل منفی و مخرب نگاه نکنید،درگیری ها می تواند فرصتی برای رشد یک رابطه باشد.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه یک عشق ماندگار داشته باشیم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *