چگونه یک روانشناس در کنترل خشم به شما کمک می کند؟

خشم

برخی روش های درمانی استراتژی های آسان برای کنترل خشم، به شما ارائه می دهند.

اکثر افراد حداقل چند بار در طول هفته عصبانی می شوند. روانشناسان معتقدند که این مسئله خیلی طبیعی است. آنچه غیر طبیعی است خشم شدید است که به کرات اتفاق می افتد و بیشتر از یک احساس عصبانیت کوتاه طول می کشد.

علائم نگران کننده ی دیگر که مربوط به خلق و خوی افراد می شوند، عبارتند از درگیریهای فیزیکی، پاسخ های تند و زننده و داشتن مشکلات ارتباطی و شغلی و یا مشکلات سلامتی.

روانشناسان برای درمان خشم، سه استراتژی اصلی ارائه می دهند:

  • تمدد اعصاب: روانشناسان به بیماران تکنیکی به نام آرامش پیشرونده، آموزش می دهند تا بیمار بتواند به سادگی با فکر کردن به یک تصویر یا یک جمله، احساس آرامش کند. سپس روانشناسان از بیمار می خواهند که حدود یک یا دو دقیقه به موقعیتی فکر کند که وی را به شدت عصبانی خواهد کرد، به عنوان مثال راننده ای که در جاده خیلی آهسته رانندگی می کند. سپس روانشناسان به بیمار کمک می کنند تا آرامش خود را دوباره به دست آورد. روانشناس و بیمار مورد نظر این تمرین را چندین بار تکرار می کنند. پس از تقریبا 8 جلسه، بیمار قادر خواهد بود که خود را آرام کند.
  • شناخت تفکر درست: معمولا روش فکر کردن افراد در هنگام عصبانیت، موقعیت را بدتر می سازد. به عنوان مثال وقتی راننده ای جلوی شما را سد می کند، ممکن است با خود بگویید:” همه چیز امروز دست به دست هم داده اند تا من دیر به محل کار خود برسم.” در این روش درمانی روانشناسان به بیماران کمک می کنند که روش های دیگری برای فکر کردن داشته باشند و واکنش دیگری در برابر عصبانیت از خود نشان دهند. برای مثال به جای افکار بد در مورد دیگر رانندگان، به آنها یاد می دهند که اینطور فکر کنند: یک حادثه ی رانندگی در انتظار وقوع بود.”
  • توسعه ی مهارت ها: یادگیری رفتار جدید هم می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال والدین می توانند رفتار بهتری با فرزندان خود داشته باشند. رانندگان عصبانی نیز می توانند از مهارت های رانندگی ایمن تر بهره مند شوند.

استفاده هم زمان از هر سه مورد نیز موثرتر می باشد.

 

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *