چگونه می توانم جلوی خرخر کردن شوهرم را بگیرم؟

خروپف

وقتی که در مورد خرخر کردن همسر خود با دوستتان صحبت می کنید، احتمالا زیاد با شما همدردی نمی شود. به هرحال تصور بقیه این است که هرکسی ممکن است خرخر کند، و مسئله ی مهمی نیست. اما در واقع اینطور نیست و آنچه شما متوجه آن نیستید این است که خرخر همسر شما هم بر روی سلامت شما و هم سلامت خودش تاثیر می گذارد.

وقتی که یکی از زوجین خرخر می کند، دیگری هم خواب راحتی نخواهد داشت. برخی افراد که دچار چنین مشکلی هستند، می گویند که هر ساعت 6 تا 8 بار در طول شب به خاطر خرخر کردن همسرشان از خواب می پرند. شخص خرخر کننده نیز یک ساعت از خواب شبانه ی خود را از دست می دهد. در این مواقع فردی که خرخر نمی کند سعی می کند با حرکت دادن همسرش یا گرفتن بینی وی و اقداماتی از این قبیل جلوی خرخر کردنش را بگیرد و در نهایت تنها کاری که می تواند انجام دهد گرفتن بالش در اطراف سر خود می باشد یا اینکه اتاق خود را عوض می کند. در این حالت علاوه بر اینکه صمیمیت و ارتباط طرفین با یکدیگر کم می شود، تصور خوابیدن در این حالت آزاردهنده نیز باعث ناامیدی شخص می شود.

علاوه بر تمام اینها، وقتی خواب فرد به هم بخورد و تمام مراحل خواب کامل نشود، خطر عفونت های ویروسی، تغییرات خلق و خو، استرس عاطفی، افزایش وزن و خواب آلودگی در طول روز نیز افزایش می یابد. .قتی یکی از زوجین خواب کافی نداشته باشد، تاثیرش بر روی روابط آنها خیلی ویرانگر است. میزان طلاق در بین زن و شوهرهایی که یکی از آنها خرخر می کند خیلی بالاتر از دیگران است.

آنچه افراد در خرخر کردن به آن توجه نمی کنند، مشکل سلامتی است که خرخر را به دنبال دارد، از جمله آپنه ی خواب که باعث می شود فرد خرخر کند. در آپنه ی خواب بافت های حلق در هنگام خواب مسیر هوا را مسدود می کنند. اگر آپنه ی خواب درمان نشود، کمبود اکسیژن باعث فشار خون، مشکات قلبی، سکته، مشکل حافظه و لاغری می شود. آپنه ی خواب علاوه بر کمبود خواب و مشکلات جسمی که در پی دارد، گاهی باعث از دست دادن شریک زندگی نیز می شود.

اگر شریک زندگی شما خرخر می کند، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، این است که به وی کمک کنید تا بتواند در طول شب بخوابد. این امر به داشتن خواب کافی و سرحال بودن شما نیز کمک می کند، اما مستلزم مراجعه به متخصصانی است که می توانند با دقت علت مشکل را ارزیابی کنند و یک برنامه ی درمانی دقیق متناسب با مشکل فرد، طراحی کنند.

خواب راحت شبانه یکی از مهمترین اسرار داشتن یک رابطه ی موفق و طولانی است.

 

مرکز تحقیقات کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا

[divider]

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

♦  فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا

  مدیر کلینیک خواب مجموعه کلینیک های تخصصی آلومینا

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.

تماس با ما


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «چگونه می توانم جلوی خرخر کردن شوهرم را بگیرم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *