چگونه زمان بندی خوبی داشته باشیم؟

Clock faces, calendars and diary

ساعت دور میز نشستن یا ساعت ملاقات اعضای خانواده زمانی است که اعضای یک خانواده دور هم جمع شده و می توانند با هم در مورد مسائل و رویدادهای مختلف صحبت و تبادل نظر کنند. این زمان ها بهترین فرصت برای برطرف کردن مشکلات بین اعضای خانواده و برقراری ارتباط با یکدیگر می باشد. ادامه مقاله را مطالعه کنید تا بدانید چگونه این جلسات را سازماندهی کنید.

  1. در مورد تعداد دفعات و مدت نشستن دور میز تصمیم بگیرید، اینکه چه روزی و در کجا این اتفاق بیفتد نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که در این زمان همه اعضای خانواده می توانند شرکت داشته باشند. اگر دیگر اعضای خانواده به دلیل مشغله های خود دی یک زمان خاص نمی توانند در این دور همی شرکت کنند، بهتر است زمان آن را تغییر دهید.
  2. در مورد زمان و مکان برگزاری این جلسه به تمام اعضای خانواده اطلاع رسانی کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام اعضا می توانند حضور داشته باشند، اگر برای همه امکان پذیر نیست، بهتر است دوباره برنامه ریزی کنید.
  3. زمان بندی خود را روی تقویم بنویسید تا هیچ کس فراموش نکند. اگر اعضای خانواده تان دارای اتاق های مجزا هستند، بهتر است برنامه را روی تقویم اتاق هر شخص بنویسید، به این شکل همه از برنامه مطلع خواهند بود و آن را فراموش نخواهند کرد.
  4. مکانی از خانه را به نوشتن مطالب مورد بحث اختصاص دهید. استفاده از تخته وایت برد موثر خواهد بود، چرا که بقیه می توانند نظرات خود را اضافه کرده یا پاک کنند.
  5. وایت برد مورد نظر را در زمان اختصاص داده شده به مکان برگزاری جلسه ببرید. منتظر تمام اعضای خانواده بمانید و سپس بحث و گفتگو را در مورد مطالب نوشته شده روی برد آغاز کنید.
  • مطمئن باشید که به تمام اعضا گوش می دهید و از کسانی که نظری نداده اند، بخواهید صحبت کنند. کسی را مجبور به صحبت کردن نکنید.
  • سعی کنید در مورد تمام مسائل نتیجه گیری خوبی داشته باشید. مطمئن باشید که هیچکس دارای احساس منفی نیست و برای تمام مشکلات مطرح شده یک راه حل ارائه دهید. سعی در حل مشکلات به این شکل اعضای خانواده را تشویق می کند که به ساعت دور همی و جلسات برگزار شده پایبند باشند.
  1. در انتها از اعضا در مورد مسائل و مشکلات دیگر بپرسید یا از آنها بخواهید اگر مسئله قابل ذکر دیگری وجود دارد. اگر مسئله قابل بحثی وجود ندارد، پایان جلسه را علام کنید و هر کس می تواند به فعالیت های خود بپردازد. اما به هرحال اعضا احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری با یکدیگر می کنند. مطمئن شوید که همه زمان جلسه بعدی را می دانند و با آن مشکلی ندارند. به یاد داشته باشید که برقراری رابطه در بین اعضای خانواده خیلی مهم است.

منبع:

http://www.wikihow.com/Have-a-Table-Time-for-the-Day

نگارنده: سمیه محمدی

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی
  • روانشناس و نوروتراپیست

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *