چگونه روابط بین فردی سالمی داشته باشیم

روابط دوستانه0

روابط بین فردی سالم بخش مهمی از داشتن یک زندگی شاد می باشد. این روابط در زمان نیاز به راهنمایی  بهترین منابع محسوب می شوند. از همه مهم تر نیاز اصلی انسان برای قرار گرفتن در یک گروه را برآورده می سازند. داشتن روابط بین فردی سالم نیاز به زمان، تمرین و توجه به خود و نیازهای دیگران دارد.

 

  1. ساخت روابط
  • ملاقات افراد جدید. انسان به طور طبیعی یک موجود اجتماعی است. به همین دلیل برای ساخت ارتباطات سالم با دیگران لازم است که با آن ها ارتباط برقرار کند. دلایلی برای برقراری ارتباط و نزدیک شدن به دیگران پیدا کنید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، احتمال برقراری رابطه سالم و معنادار با دیگران بیشتر خواهد شد. بیرون بروید، در برنامه های مختلف شرکت کنید، به مسافرت بروید و فعالیت هایی از این قبیل را افزایش دهید.

در اطراف خود گروه هایی را پیدا کنید که علایق و ارزش های مشترکی با شما دارند. سعی کنید در برنامه ها و فعالیت های این گروه ها شرکت داشته باشید.

سعی کنید به دعوت ها و پیشنهادهای دوستان، همکاران یا اقوام پاسخ مثبت دهید، به عنوان مثال پیشنهاد نهار در روز جمعه یا پیک نیک آخر هفته. سعی کنید اینگونه دعوت ها و پیشنهادها را قبول کنید.

  • به تنوع احترام بگذارید. احترام به تنوع در واقع احترام به حقوق دیگران برای متفاوت بودن است. در را برای تعاملات معنادار و مفید و سالم باز کنید. راه های احترام به تنوع عبارتند از:
    • با توجه کردن به خدمات در یک مرکز مذهبی، سعی کنبد فرهنگ یا مذهب دیگری را بشناسید.
    • داوطلب کمک به افراد دارای ناتوانی ها یا نیازمندی های خاص در اطراف خود شوید.
    • به کشورهای دیگر سفر کنید و آداب و رسوم آنها را فرا گرفته و تمرین کنید.
    • برنامه های مستندی را تماشا کنید که فرهنگ های متفاوت و بخش های مختلف دنیا را به شما معرفی می کنند.
  • بر روی کیفیت ارتباط تمرکز کنید. ارتباطات شخصی خوب و با کیفیت از طریق نزدیکی، احترام، ارزش های مشترک و حمایت حاصل می شود. بررسی ها نشان داده اند که روابط شخصی خوب نه تنها به سلامت روحی افراد کمک می کند، بلکه باعث سلامت جسمی نیز خواهد شد.

زمانی را به صحبت و انجام فعالیت های معنادار اختصاص دهید. به عنوان مثال برای قدم زدن به بیرون بروید، به تماشای موزه بروید و یا به صحبت با دوستان خود بپردازید.

  • اعتماد ایجاد کنید. اعتماد بخش اصلی یک رابطه سالم است – اگر در مقابل دیگران احساس امنیت و اعتماد نکنید، برقراری یک رابطه عمیق کار سختی است. در صورت بروز هرگونه اشتباه توضیحات لازم را برای دوست خود بدهید و عذر خواهی کنید.

اگر نتوانید پاسخ گوی اعمال باشید و سعی کنید به خاطر رفتار خود دیگران را سرزنش کنید، اعتماد کردن به شما برای دیگران سخت خواهد بود. اشتباهات خود را بپذیرید و خالصانه معذرت خواهی کنید.

وعده ها و قول های خود را عملی کنید و از این طریق مورد اعتماد دیگران باشید. به دیگران نشان دهید که وقتی در مورد انجام کاری قولی می دهید، آن کار را حتما انجام خواهید داد.

صحبت های شما در کلام و عمل یکی باشد. اگر به شخصی قول رازداری می دهید، واقعا راز وی را با هیچ کس در میان نگذارید. رفتار و کلامتان باید یکی باشد.

به یاد داشته باشید که این یک فرایند تدریجی است. شما باید اعتماد فرد دیگری را، به ویژه اگر نسبت به شما بی اعتماد شده، به مرور زمان جلب کنید.

  • با دیگران با مهربانی رفتار کنید. مهربانی و رفتار محبت آمیز تنها انجام برخی کارهای خوب برای دیگران، مانند هدیه دادن، نیست بلکه چگونگی رفتار هر روزتان نیز شامل این امر می شود. مهربانی و احترام به دیگران بخش اصلی ساخت یک رابطه سالم می باشد. اعتماد کردن به دیگران و برقراری یک رابطه عمیق مستلزم انعطاف پذیری است و اگر شما با دیگران بدرفتاری کنید انعطاف پذیری در مقابل شما و اعتماد به شما برای دیگران سخت خواهد بود. مهربانی کردن با دیگران باعث می شود فرد احساس کند برایش ارزش قائل هستید.

به عنوان مثال در زمان بحث و جدل نشان دادن مهربانی سخت خواهد بود. در زمان بروز مشکل به جای سرزنش کردن، فریاد زدن و یا سوء استفاده از مسائل فردی شخص، احساسات و علت عصبانیت خود را بیان کنید.

 

در ادامه:برقراری ارتباط سالم


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *