چگونه در سنگ، کاغذ، قیچی میتوان برنده شد؟

 

سنگ ، کاغذ ، قیچی

به نظر شما شانس، پیش بینی کننده برد در این بازی است؟

اما یک مطالعه نشان داده است که بعضی از مردم به طور تصادفی نمی برند بلکه از الگوهای پنهان استفاده کرده و بازی را به نفع خود پیش بینی می کنند.

دانشمندان می گویند ” برندگان اغلب تمایل دارند بر فعالیت های مربوط به برنده شدن اقدام کنند و حرکت های بعدی جهت برنده شدن را پیش بینی می کنند در صورتی که بازنده ها به مرحله بعدی سنگ ، کاغذ ، قیچی اقدام می کنند.

 

در واقع بررسی هایی که انجام شده است نشان داده که یک سوم از افراد بر تصادفی برنده میشوند اما فردی که برنده میشود انگیزه برنده شدن در وی تقویت شده مراحل بعدی با پیش بینی بیشتری اقدام می کنند وسازمان دهندگان بازی یک الگوی شگفت آور رفتاری را انجام می دهند.

 

پیشگام نظریه استراتژی بازی ،جام فوربز نش جونیور می باشد.

 

برندگان بعد از مدتی ، یاد می گیرند که مسائل را پیش بینی کنند و برنده ماندن به عنوان یک واکنش شرطی شناخته شده است اما اینکه آیا پاسخ مشروط ساز و تصمیم گیری های اساسی از مغز انسان است و یا فقط نتیجه یکی از مکانیسم های عصبی بنیادی تر است یک سوال چالش برانگیز را برای مطالعات آینده است.

 

این مطالعه درست است که فقط بر یک بازی انجام شده است اما به عنوان یک مدل مفید برای معاملات مالی و مطالعه رفتار رقابتی در انسان ها نیز دیده میشود.

 

منبع:

.bbc.

 

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *