چگونه خودمان را باور کنیم؟ بخش (1)

برای اینکه بتوانیم خودمان را باور کنیم نیاز است تا مراحل زیر را پشت سر بگذاریم که انها عبارتند از :

1)پرورش مثبت  

2) تطبیق دادن خودمان با عادت های خوب

3)رشد و افزایش اعتماد به نفسمان

 

که هر دفعه به  یکی از این قسمت ها خواهیم پرداخت و در این بخش به پرورش مثبت در خود می پردازیم.

اگر شما در مورد خودتان اتقاد دارید که چیزی برای ارائه دادن ندارید و سخت به خودتان اعتماد می کنید و احساس بی ارزشی می کنید و قادر به انجام بعضی کارها نیستید حتما مطالب زیر را دنبال کنید.

شناخت مهارتها

1)  مهارتهایی را که دارید بشناسید. چیزهای خوب را در مورد خود تشخیص دهید ،یک راه برای اینکه درست تشخیص دهید که چه کارهایی را خوب انجام داده اید ویا دیگران به خاطر چه چیزی از شما تعریف می کنند بیایید این ها را بازبینی کنید ،این کار به شما احساس خوبی میدهد.

[divider]

چیدن اهداف

 

2)  اهدافتان را تعیین کنید،سعی کنید اهدافی را که دارید تعیین کرده و برای رسیدن به آنها عمل کنید و فقط از فکر کردن به آن اجتناب کنید زیرا همین فکر کردن تنها باعث میشود تا احساس بدی از خودتان پیدا کنید، با این حال اهداف باید معقول و منطقی باشد و در حد توانایی های خودتان باشد.

[divider]

اشتباهاتتان را بشناسید

3) از شکست هایتان سرمشق بگیرید، به جای مشاهده شکست های خود آنها را به عنوان فرصت های یادگیری ببینید و بهتر می توانید متوجه شوید که چه چیزی درست تر است.

[divider]

احساس شکست نکنید

4) گاهی اوقات شما احساس می کنید دوست دارید یک کاری را انجام دهید اما چون احساس می کنید ممکن است اشتباه کنید از انجام آن صرف نظر می کنید.

این طرز فکر درستی نیست به خودتان امکان امتحان کردن را بدهید حتی اگر چیز جدیدی است و تا به حال با آن برخوردی نداشته اید.

 

 

[divider]

 

صحبت کنید

5)با افرادی که شما را دوست دارند صحبت کنید. اگر شما واقعا در خودتان مشکل دارید که به طور واقع بینانه ببینید همیشه می توانید با کسی که شما را دوست دارد صحبت کنید.

 آنها می توانند چشم انداز بهتری به شما ارائه دهند ،گاهی اوقات ما دچار مشکل در دیدن بهترین چیزها در مورد خودمان هستیم، اما افرادی که واقعا ما را دوست دارند هرگز تلاش نخواهندکرد به ما دروغ بگویند و واقعیت ها را به ما خاوهند گفت.

 

 

[divider]

 

به خودتان استراحت دهید

 

6) زمانی که شما نیاز به استراحت دارید، حتما استراحت کنید . اگر یک موقعیت یا یک کار خیلی خسته کننده ای هستید، در صورت تمایل یک استراحت سریع برای گرفتن نفس داشته باشید و به خود یادآوری کنید که شما می توانید این کار را انجام دهید.

حتی اگر احساس شکست می کنید کمی استراحت کرده و با نیروی و ذهن تازه و باز دوباره به فعالیت خود ادامه دهید.

[divider]

به چی اعتقاد دارید؟

 

7) کاری را به آن اعتقاد دارید ،انجام دهید.چیزی را که نیاز به انجام آن دارید ویا می دانید که باید انجام شود حتما انجام دهید.مهم نیست که آن چیست؟ بلکه مهم آن است که شما به آن ایمان و اعتقاد دارید.

پایان بخش اول

منبع :

.wikihow


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *