چگونه اعصاب مان را آرام کنیم؟

 

مرحله دوم: آرام کردن بدن

 

  آرام نگه داشتن خود4

 

1

گوش دادن به موسیقی های جاز و کلاسیک باعث کاهش ضربان قلب وفشار خون شده و هورمون های استرس را کاهش میدهد، در شرایط درمانی ، موسیقی می تواند باعث آرامش شود و ذهن را نسبت به محرک های استرس زای محیطی منحرف کند.

 

آرام نگه داشتن خود5

2

استفاده از آروماتراپی برای کمک به آرامش شما. آروماتراپی از روغن های ضروری مشتق شده از گیاهان مختلف، میوه ها، پوست درخت و گل ها بهره گرفته است.

 

3

تمرین یوگا. یوگای ترمیمی مانند ژست کودک یا جسد (بدون تحرک)، ممکن است به تنفس و ترویج آرامش فیزیکی کل بدن کمک کند.

 

4

رقص، یکی دیگر از راه بسیار خوب برای انتشار اندورفین و آرام کردن اعصاب است. رقص خواص درمانی بسیاری از جمله آمادگی جسمانی بهتر و افزایش حافظه (مخصوصا کسانی که باله کار می کنند) دارد .

 

 

منبع :

wikihow

 

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

12 دیدگاه دربارهٔ «چگونه اعصاب مان را آرام کنیم؟»

  1. سلام خانومی ۲۷ساله هستم…که نمیتونم روی اعصابم کنترل داشته باشم به شدت خوبم ولی خواب ندارم همیشه در ناحیه جلوی سرم شدیدن درد دارم و باعث خسته گیه بدنم میشه خواب های بدی میبینم جوری که وقتی بیدار میشم نیم ساعت فقط به این فکر میکنم که اینجا کجاست که من هستم…واقعا فکر میکنم که به کمک نیاز دارم شدیدن…..

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      توصیه می شود جهت بررسی این حالت به روانپزشک مراجعه فرمایید. متناسب با علت و شدت اختلال، راهکار مناسب از سوی درمانگر اتخاذ می گردد.

  2. سلام ببخشید
    من از چیزی که بطور ناخواسته و یهویی. خراب میشه از وسایل هام اعصابم خورد میشه بطوری که حتما اون وسیله باید درست بشه وگرنه هم اعصابم خورد میشه. و هم استرس دارم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      چنانچه ایت حالت تشدید گردیده و یا در صورت بروز، در عملکردتان اختلال ایجاد می نماید توصیه می شود با روانشناس مطرح نمایید. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  3. سلام من دختری 29ساله هستم مدتی هست شبها کابوس میبینم و درطول روز عصبیم و بی حوصله و انرزی و انگیزه هیچکاری ندارم نمیتونم خودم رو آروم کنم و شبها از خوابیدن میترسم از همه چیز میترسم و نمیتونم استرسم رو کنترل کنم شبها باید حتما قرص زولپیدم بخورم تا بتونم بخوابم و الان یک ساله زولپیدم میخورم لطفا منو راهنمایی کنید که چطوری بدون قرص بخوابم و آرامشم رو حفظ کنم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      باسلام. حتما نیاز به مراجعه حضوری است. خانم دکتر نیوشا محمدی در این زمینه کمک می کنند. سپاس

  4. سلام.آیا اعتیاد مادام العمر به مصرف شبی دو میای قرص کلوناز پام و مصرف نود میلی متادون bid می تواند امکان
    پذیر باشد

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      هر چیزی امکان پذیر است و این بسته به اراده فرد و تخصص پزشک معالج دارد.

  5. سلام پسر ١١ ساله داريم كه به شدت در برابر غذا خوردن مقاومت ميكنه، اين رفتار رو از سنهاي پايين تر هم داشته، مثلا ممكنه در روزي تا غروب فقط يه ليوان شير خورده باشه، تا حد زيادي پرخاشگر هست و همينطور اكثرا در خواب صحبت ميكنه ولي حرفاش نامفهوم هستن، خيلي نگرانم،

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است برای خانم دکتر رنجبر ( فوق تخصص اعصاب و روان کودک و نوجوان ) در کلینیک شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  6. مردی 32 ساله هستم که مدت ده ساله احساس خشکی شدید در جلوی سر ،گوش ها و حلق خود می کنم که باعث بیخوابی و کابوس شدید و ذهن خیلی پریشانی شده به طوری نمی توانم ذهنم رو کنترل کنم و در خواب احساس می کنم به دنیای دیگه ای میرم و آنجا باز هم فعالیت و کار روز مره خود را به صورت درگیری شدید با اطرافیانم ادامه میدهم که این امر رمقی برای من باقی نگذاشته ،ودرخواب اگه روی شکم بخوابم حتما از من منی خارج میشه و خواب جنسی مبینم و پس از آن بیدار میشم و یه خشکی خیلی ناراحت کننده ای تمام وجودم رو می گیره و اون روز هم برای من تلخ میشه .دیگه کمتر چیزی برای من لذت داره، از رابطه جنسی با همسرم هم لذت چندانی نمی برم.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است برای جناب دکتر قاسمی نوبت ویزیت تهیه فرمائید تا بررسی های کامل انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *