چگونه از نژادپرستی کودکان جلوگیری کنیم؟

نژاد پرستی در کودکان

اکنون زمان آن رسیده تا با کودکان خود نیز صحبت کنیم و به آنها آموزش دهیم که نژاد پرستی را فراموش کنند. کودکان نگرش، اخلاق و چگونگی رویکرد با دیگران را یاد می گیرند و تفکر آنها نسبت به دیگران از طریق مدلسازی شکل می گیرد. نژاد پرستی در خانه با گفته ها و نگفته ها به کودک آموزش داده می شود. در این مقاله 6 راه حل بیان می شود برای جلوگیری از نژاد پرستی به والدین آموزش داده می شود. لطفا به این راه حل ها و نکات با دقت توجه کنید.

  1. مراقب زبان خود باشید. سعی نکنید از صحبت در مورد رنگ پوست اجتناب کنید. اجتناب از صحبت در مورد رنگ پوست در واقع به این معناست که شما نمی خواهید در مورد نژادپرستی صحبت کنید. نادیده گرفتن یک نژاد نه تنها به معنای نادیده گرفتن رنگ پوست می باشد، بلکه نادیده گرفتن فرهنگ و تاریخ را نیز در پی دارد. با فرزندان خود در مورد نژادهای مختلف صحبت کنید و در رابطه با فرهنگ و تاریخ آنها اطلاعاتی به فرزند خود بدهید.
  2. مراقب افکار و تعصبات خود باشید. اکثر افراد سفید پوست به عنوان نژاد پرست شناخته نمی شوند. تعصبات و نشانه های نژاد پرستی در عمل مشخص می شود. برخی از این عمل ها عبارتند از نزدیک کردن کیف به سمت خودتان، عبور با احتیاط از کنار افراد سیاه پوست و قفل کردن درهای اتومبیل بر روی آنها. کودکان این عملکردها را می بینند و آگاهانه این کارها را پردازش نمی کنند اما آنها را درونسازی می کنند. بنابراین نسبت به رفتارهای خود و پیغامی که همراه دارند، محتاطانه رفتار کنید.
  3. مراقب باشید ارتباطی بین رنگ پوست و جرم ایجاد نکنید. در بین افراد سفید پوست و همچنین سیاه پوست انسان های مجرم وجود دارد. بنابراین جرم منحصر به سیاه پوستان نمی شود. بنابراین مراقب صحبت ها و نظرات خود در رابطه با جرم های سر زده از طرف سیاه پوستان باشید. بهتر است توضیح دهید که انجام جرم نگران کننده است و نه رنگ پوست.
  4. از اخبار غفلت نکنید. در حقیقت پیشنهاد می کنیم که اخبار را همراه با فرزندانتان تماشا کنید. به فرزندان بزرگت خود نشان دهید که نسبت به کشته شدن برخی سیاه پوستان نگران هستید. در این رابطه با فرزند خود صحبت کنید. لازم است کودکان نسبت به فرهنگ ها و تفکرات مختلف آگاهی پیدا کنند. در غیر این صورت نژاد یک موضوع ممنوعه برای کودک شما خواهد شد. هدف همه ما پروش کودکان در آگاهی است.
  5. هرگز بحث در مورد نژادهای مختلف و نژاد پرستی را قطع و ممنوع نکنید. این موضوع شاید کمی ناراحت کننده به نظر برسد. به علاوه ممکن است برخی والدین اطلاعات کافی در مورد این موضوع نداشته باشند. این صحبت ها احساسات ناراحت کننده ای در پی خواهد داشت. بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید و حتی می توانید همراه با فرزندتان به مطالعه کتاب هایی در این زمینه بپردازید.
  6. فرضیه سازی نکنید. بهتر است بدون اطلاعات کافی نظریه ای ارائه ندهید. کودکان از دیدگاه های ما به عنوان ی چارچوب و مرجع استفاده می کنند. نسبت به فرضیات خود آگاه باشید.

منبع:

https://www.psychologytoday.com/blog/the-teen-doctor/201608/6-ways-avoid-raising-racist-kids

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *