چگونه از صحبت با فردی که اهل بحث و جدل است، اجتناب کنیم؟

اجتناب از بحث0

برای اجتناب از هر گونه بحث و جدل با فرادی که سعی در اثبات خود دارند، بهتر است خود را از موقعیت هایی که شامل بحث های غیر ضروری می شود رها کنید تا کمتر آزار ببینید. در ادامه نکته هایی برای چگونگی حفظ خونسردی در این ومواقع بیان می شود.

  1. اگر ممکن است از موضوع و مشکل تحریک آمیز چشم پوشی کنید. به عنوان مثال در یک اتوبوس یا صف انتظار یا هواپیما خود را سرگرم خواندن کتاب کنید.
  2. اگر نمی توانید جلوی خود را در مقابل شخص مورد نظر نگاه دارید، نظرات و دانش خود را برای خودتان داشته باشید. چرا برایتان مهم است که در مورد فکر و نظر خود با چنین شخصی صحبت کنید، این کار ممکن است باعث بروز بحث بیشتری شود.
  3. از بیان موضوعات مورد علاقه این فرد اجتناب کنید؛ اما در عوض در بحث شرکت کنید. ار برقراری تماس چشمی با فردی که تمایل به صحبت کردن ندارید، اجتناب کنید.
  4. به روشی رفتار نکنید که فرد تصور کند اشتباه می کند. این امر بحث را داغتر می کند. طوری رفتار کنید که انگار شما اشتباه کرده اید، با این کار فرد مقابل نیز بی علاقه خواهد شد.
  5. اگر می خواهید مطلبی را بیان کنید تا حدامکان آن را غیر صریح بگویید. طوری صحبت کنید که انگار شما نظری ندارید(حتی اگر اینطور نیست).
  6. شروع به خواندن کتاب کنید یا هدفون در گوش بگذارید و به موسیقی گوش دهید و سر خود را به نشانه تایید تکان دهید.
  7. شروع به گشتن جیب های خود کنید یا در حالیکه عذرخواهی می کنید، مکان را ترک کنید.
  8. علت رفتن خود را توضیح ندهید. اگر در یک بحث یک طرفه گرفتار شده اید، از فرد سپاسگزاری نکنید، دست تکان دهید و در حالیکه دور می شوید، از وی خداحافظی کنید.

هشدار:

  • صدای خود را بالا نبرید، این امر بحث را به مبارزه ای جدی تبدیل خواهد کرد.
  • هرگز مخالفت نکنید یا فرد مقابل را با کلمات تحقیر نکنید. این کار شخصیت شما را در برابر فرد مورد نظر و دیگران تغییر می دهد و بحث را طولانی تر می کند.
  • از صحبت با افرادی که می دانیند به شدت با شما مخالفت می کنند، اجتناب کنید. نظرات آنها ممکن است باعث افزایش اضطراب شوند.
  • به نحوی تحریک شده یا منزجر رفتار نکنید.
نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *