چگونه اختلال بیش فعالی و کمبود توجه را طبیعی درمان کنیم؟(بخش اول)

اختلال بیش فعالی و کمبود توجه یک وضعیت پزشکی است و به طور کلی با درمان پزشکی به خوبی نتیجه می گیرد.اما در موارد خفیف اگر فرد بسیار حمایت کننده ای وجود داشته باشد درمان به طور طبیعی هم ممکن است.

کودکADHD

1.اول از همه مطمئن شوید که شما با ای دی اچ دی مواجه هستید. نشانه های این اختلال اغلب خیلی شبیه اختلالات دیگر است و اگر یک روزه این تشخیص داده شود خیلی سریع است!!!

آزمایش خون

2.آزمایش خون باید انجام شود تا مطمئن شویم که مشکل تیروئیدی، مسمومیت با سرب یا قند خون وجود ندارد.همه این شرایط دقیقا می توانند مشکلاتی مثل این اختلال ایجاد کنند.

شنوایی سنجی

3.شنوایی و بینایی هر دو باید سنجیده شوند.مشکلات شنوایی و بینایی هر دو منجر به مشکلاتی در یادگیری، مشکل در تمرکز و مشکلات رفتاری می شوند.

گرفتن تست هوش

4.فرزندتان را برای تست هوش ببرید.تست هوش تا اندازه زیادی به رفع مشکلات کودکتان کمک می کند.تست هوش به شما خواهد گفت که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر؟مشکلات یادگیری در کودکان مبتلا به این اختلال 70 تا 90% تخمین زده شده است.سبک یادگیری فرزندتان را به شما می آموزد. همچنین می تواند استعداد فرزندتان را نشان دهد.بچه های با استعداد معمولا مثل بچه های مبتلا به این اختلال رفتار می کنند آنها زود خسته می شوند و نیاز به چالش دارند.اگر فرزند شما با استعداد است درمان لازم نیست.

تنقلات

5.تمام مواد شیمیایی را از رژیم غذایی فرزندتان حذف کنید.اختلال بیش فعالی و کمبود توجه در نتیجه کمبود برخی مواد شیمیایی های خاص در ناحیه ای از مغز ایجاد می شود.مواد شیمیایی موجود در غذا بیشتر این مواد را از بین می برند.به همین دلیل است که بعضی غذا ها یک کودک طبیعی را تبدیل به   ADHD و یک کودک مبتلا را 100 برابر بدتر کند.فست فود ها، غذاهای دارای افزودنی و مواد نگهدارنده، رنگ و طعم را حذف کنید.نه تنها به نفع فرزند شماست بلکه به کل خانواده کمک می کن که سالم تر بمانند.

زمان خواب

6.تنظیم یک برنامه ساختارمند در خانه.یک برنامه روزانه و هفتگی داشته باشید و آن را به دیوار بزنید تا همه ببینند و دنبال کنند.این بچه ها نیاز به یک برنامه باثبات و ساختارمند دارند.

محدود کردن زمان بازی

7.زمان کار با تلویزیون، بازی ویدیویی و کامپیوتر باید محدود شود.مواد شیمیایی مغز این کودکان با فعالیت و تحریک داخلی تولید می شود.اگر کودکان زمان زیادی را به این کار صرف کنند دیگر فعالیت هایی که نیاز به این مواددارند انجام نشوند.زمان این کار را محدود کنید 30 دقیقه در روز برای کار مدرسه و 2 ساعت برای روزهای تعطیل و نه حتی 1 دقیقه بیشتر. در عوض این زمان را صرف خواندن، انجام تکالیف مدرسه، بازی کردن در خارج از خانه، بازی با اسباب بازی و غیره.در ابتدا وقتی شما صفحه را خاموش می کنید فرزند شما مبارزه می کند و نمی داند چه کاری انجام دهد.

داشتن نمودار پاداش

8.یک سیستم پاداش ایجاد کنید.این بچه های به کار های بد بیشتر توجه می کنند و رفتار های خوب کمتر توجه می کنند.رفتار خوب را برای آنها ارزش دار کنید و آنها برای ایجاد آن سخت تر تلاش می کنند و بعد از مدتی این رفتار خوب برای آنها به یک عادت تبدیل می شود.یک نمودار امتیاز درست کنید و رفتار هایی را که دوست دارید بهبود دهید پاداش دهید.تصمیم بگیرید که تعدادی از امتیازات جایزه ای داشته باشد مثلا خوابیدن دیرتر یا زمان تلویزیون بیشتر وغیره.یا اینکه امتیازات خود را جمع کنند برای جایزه بزرگتر.اجازه دهید کودک خودش جایزه را انتخاب کند.این سیستم خیلی خوب کار می کن اگر تا الان شما خیلی به او امتیاز نداده باشید.

ورزش کردن

9.ورزش.ورزش مواد شیمیایی مغز که در این کودکان کم است افزایش می دهد.شما و کودکتان حداقل 30 دقیقه در روز باید ورزش کنید.مانند دوچرخه سواری، تاب بازی، توپ بازی در بیرون از خانه و غیره.

غذای مناسب

10.مقدار کربوهیدراتی که کودک می خورد را کاهش و پروتئین را افزایش دهید.مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی در رفتار و تمرکز کودکانADHD موثر است.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *