چه مدت باید جلسات درمانی نوروفیدبک را ادامه داد ؟

 

 

با توجه به اثربخشی  علائم در فرد و صلاحدید درمانگر گزارش میکنند که جلسات و اموزش به اندازه کافی رسیده است و البته بعد از 10 الی 15 جلسه اثرات مثبت را مراجع حس خواهد کرد اما تعداد جلسات بیشتر جهت تثبیت علائم می باشد واگر زودتر اقدام به ترک جلسات کنند به احتمال زیاد اثر بخشی کمتر خواهد بود.

 

دکتر جوئل لوبار در دانشگاه تنسی و چند نفر دیگر از همکارانش مراجعینی را که تحت درمان با نوروفیدبک قرار گرفته بودند را بعد از اتمام جلسات مورد پیگیری قرار دادند ، آنها دریافتند مراجعینی که با مشکل ADD با نوروفیدبک تحت درمان قرار گرفته بودند طی 10 الی 20 سال علائمشان پایدار باقی مانده بود و همچنین افراد با مشکل صرع طی 12 ماه اثرات پایدار مانده بود.

 

 

با توجه به گزارشات متخصصان بالینی اثرات مثبت نوروفیدبک  در طولانی مدت پایدار خواهند ماند با این حال در این زمینه نیاز به تحقیقات بیشتری است .

مثلا برخی افراد ممکن است در زمان کوتاهتری علائم را مجددا تجربه کنند زیرا یک آسیب ، ترما ، استرس شدید و یا دیگر رویدادهای مهم  زندگی اش میتواند باعث بازگشت علائم شود البته مسائل عصبی زمینه ای و یا آسیب پذیری ژنتیکی نیز ممکن است در بازگشت علائم بعد از اتمام جلسات موثر باشد .


اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید.

تقویت هوش


 

 

به همین دلیل بعد از پایان جلسات درمانی ، هر چند وقت یکبار بهتراست تحت جلسات نوروفیدبک قرار گیرند.

هنگامی که مغز با استفاده از آموزش و یادگیری توسط نوروفیدبک الگوهای جدیدی را ایجاد میکند توسط ادامه جلسات میتواند این علائم را ثابت نگه دارد.

 

مشکلات خاص مانند : آسیب مغزی، اوتیسم، اختلال تورت، فلج مغزی و یا دیگر مشکلات عصبی، ممکن است در دراز مدت نیاز به درمان مستمر برای حفظ علائم  بهبود داشته باشند.

 

برای مشکلات دژنراتیو از جمله : بیماری ام اس، پارکینسون یا آلزایمر، گزارش ها در زمینه نوروفیدبک حاکی ازان است که به کند کردن روند علائم و بهینه سازی عملکرد مغز کمک می کند و همین بهبود عملکرد و کیفیت زندگی به طور قابل توجهی می تواند به نفع مراجع باشد.

 

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس و نوروتراپیست

 

ارائه خدمات تخصصی نوروفیدبک در کلیه شعب تهران ، کرج و دیگر شهرهای تهران 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «چه مدت باید جلسات درمانی نوروفیدبک را ادامه داد ؟»

  1. شلام من 22 سالمه 3 جلسه نوروفبدبک رفتم همیشه بعد از جلسه سردرد شدید دارم و شب به سختی می خوابم میشه راهنمایی کنید که ادامه بدم یا نه چون تحمل سردردش برام خیلی مشکله یا روش جایگزین اگه دارید معرفی کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی توصیه میشود قبل از قطع ادامه جلسات، با پزشک معالجان در این خصوص صحبت کنید تا راهکار مناسب اتخاذ گردد. در صورت لزوم قطع میگردد و درمان دیگری اتخاذ میگردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *