چه زمانی برای شروع مشاوره قبل از ازدواج مناسب است؟

شما ممکن است برای ازدواجتان تصمیم گرفته باشید اما ندانید که بهترین زمان برای مشاوره قبل از ازدواج چه زمانی است. پاسخ به این سوال ساده است: هرچه زودتر بهتر. اگرچه اکثر زوجها جلسات خودشان را چند جلسه قبل از ازدواجشان شروع می کنند، اما بهتر است که شروع این فرآیند زودتر اتفاق بیوفتد.

دلایل متعددی برای این مسئله وجود دارد:

 

این اولین قدم برای بهبود کیفیت ازدواج شما است.

مشاوره قبل از ازدواج یک قدم مهم است. اگر شما بخواهید احتمال موفقیت ازدواج خودتان را بالا ببرید و رابطه با کیفیتی داشته باشید، بایستی برای جلسات مشاوره قبل از ازدواج زمان کافی در نظر بگیرید تا بتوانید عوامل تعیین کننده را شناسایی و عادات ناکارآمد را قبل از ازدواج خود تغییر دهید. بنابراین هر چه زودتر بتوانید موانع احتمالی را در آینده شناسایی کنید، زودتر قادر خواهید بود که تغییرات  مورد نیاز را ایجاد کنید.

 

مشاوره قبل از ازدواج

 

 به شما کمک می کند مشکلاتی را که به رابطه تان آسیب وارد می نماید شناسایی کنید.

اگرچه همه ما معتقدیم که واقع گرا هستیم با این حال برخی مواقع فکر می کنیم که ازدواج قدرت جادویی دارد و می تواند همه چیز را بهبود دهد در حالی که درعمل اینگونه نیست.

الگوهای ارتباطی چون رفتار منفعلانه، پرخاشگرانه و منفعلانه- پرخاشگرانه در رابطه شما می تواند اثرات مخربی داشته باشد. این موضوع به تنهایی قابل حل نیست و مدت زمانی طول می کشد تا شیوه های جدید ارتباط جرائت مندانه را یاد بگیرید. بنابراین چرا جلسات خود را به تعویق می اندازید؟ چرا جلسات خود را آغاز نمی کنید تا با مهارت های کافی وارد زندگی زناشویی خود شوید؟

 

به شما کمک می کند تا مشکلات کوچک و بزرگ خودتان را با همسرتان در میان بگذارید.

جلسات مشاوره قبل از ازدواج شامل مصاحبه و ارزیابی توسط درمانگر به صورت جلسات فردی و زوجی می باشد. هدف جلسات مشاوره قبل از ازدواج بررسی وضعیت رابطه شما و بررسی این موضوع است که چقدر متناسب با یکدیگر می باشید. هدف این مرحله این نیست که نقاط ضعف شما را یادآور شود یا شما را بترساند بلکه اطلاعات کافی را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

گاهی اوقات تنها یک جلسه کافی است، اگر چه تعداد جلسات بیشتر مفیدتر خواهد بود. معمولاً بین سه تا شش جلسه، ایده ال است.

 

مشاوره قبل از ازدواج

از جلسات مشاوره قبل از ازدواج چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

در اینجا به برخی از مزایای اصلی مشاوره قبل از ازدواج اشاره خواهد شد:

 

شما درباره مسائل بنیادین و هنجارهای خودتان صحبت خواهید کرد.

بحث درباره موضوعات مهم هم به شما کمک می کند که خودتان را برای ازدواج آماده کنید و هم موضوعات بالقوه مسئله ساز را که نیاز به بحث دارد شناسایی و بررسی نمایید. این موضوعات شامل مهارت های ارتباطی، حل تعارض،  مسائل مربوط به خانواده های مبدا، موضوعات مالی، صمیمیت جنسی و عاطفی و… می باشد.

زمانی که صحبت های همسرتان را می شنوید شانس این را پیدا می کنید که انتظاراتتان را با یکدیگر مقایسه کنید و بررسی نمایید که مشکلات بالقوه در رابطه شما چیست.

 

 به شما کمک خواهد کرد که شریک زندگی آینده خود را بهتر بشناسید.

شما ممکن است از برخی اطلاعاتی که  درباره همسرتان به دست می آورید شگفت زده شوید. ممکن است برخی از این حقایق برای شما خوشایند و برخی نیز ناخوشایند باشند.

 

مشاوره قبل از ازدواج

 

فضای درمان مکان مناسبی برای حل رنجش ها و دلخوری ها می باشد.

بسیار ایده ال است که وقتی زوجین ازدواج می کنند هیچ موضوع حل نشده ای میان آنها وجود نداشته باشد. اما این یک تصویر واقعی نیست. در واقعیت زوجین با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. مشاوره قبل از ازدواج به آنها کمک می کند تا موضوعات مشکل ساز در آینده را از دل گذشته خود بیرون بکشند و به آن ها رسیدگی کنند.

 

مدیریت چالش های پیش آمده در ازدواج

احتمالاً در حال حاضر رابطه خوبی با یکدیگر دارید و گرنه به دنبال ازدواج با یکدیگر نبودید. با این حال، ازدواج با دوستی بسیار متفاوت است. ما آموزش ندیده ایم  که چگونه ازدواج کنیم و چگونه زندگی خود را به طور موفقیت آمیزی با دیگری به اشتراک بگذاریم. مگر آن که از معدود افراد خوش شانسی باشید که با نمونه های ازدواج موفق مواجه شده و از آنها موضوعاتی را یاد گرفته باشید.

آنچه که در روابط دیگر و سایر بخش های زندگی پاسخ گو بوده است الزاما در رابطه زوجی اثر بخش نیست.   شما نمی توانید صرفاً با موافقت و مخالفت با دیگری از بروز تعارض جلوگیری کنید. قطعا می دانید که مصالحه و سازش بخش مهمی از ازدواج است اما نمی دانید که چگونه مصالحه کنید. بنابراین یادگیری فنون مذاکره و گفت و گو بخش مهمی از ازدواج و مدیریت چالش های مربوط به آن محسوب می شود.

 

بیان انتظارات

یکی دیگر از جنبه های کلیدی برجسته کردن انتظارات است. ما اغلب پس از ازدواج انتظارات بسیار متفاوتی از یکدیگر و زندگیمان  داریم. شما ممکن است از برخی از این انتظارات آگاه باشید. در هر صورت، باید اطمینان حاصل کنید که از این انتظارات آگاهی دارید، آنها را بیان می کنید و هر دوی شما به دنبال اهداف مشابهی می باشید. ناامیدی در برآورده شدن انتظارات، دلیل اصلی ناراحتی در روابط می باشند. اگر احساس کنید به اهداف و انتظاراتتان از ازدواج نرسیده اید ناامید می شوید. این ناامیدی برای همسرتان نیز دلسرد کننده و ناامید کننده است به ویژه اگر از علت این دلسری مطلع نباشد. بنابراین چرخه خشم در رابطه شما شکل می گیرد. خوشبختانه می توان از طریق شناسایی انتظارات خود و نحوه ارتباط  موثر از موارد فوق جلوگیری کرد.

 

مشاوره قبل از ازدواج می تواند کمک کننده باشد:

هدف مشاوره قبل از ازدواج موثرکمک به زوجین برای شناخت بهتر خودشان و دیگری می باشد. به منظور یک ازدواج موفق  شما باید بدانید که چه کسی هستید، چه می خواهید، و چگونه می خواهید به آن برسید؟  بنابراین بدون دانستن موارد فوق وارد رابطه جدی و مهم ازدواج نشوید.

 

لینک منبع

 

      زهرا بابایی، دکتری تخصصی روانشناسی بالینی، دانشگاه شهید بهشتی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

0 دیدگاه دربارهٔ «چه زمانی برای شروع مشاوره قبل از ازدواج مناسب است؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *