چطور یک دل شکسته را التیام بخشیم؟

 

ناراحتی و شکسته شدن  رابطه

 

در این زمینه پژوهش ها به ما 5 پیشنهاد ارائه داده اند :

بازسازی خود.

شواهد نشان می دهد که عشق باعث رشد شخصی در فرد میشود ، همان طور که دو نفر در یک رابطه زمان های زیادی را با هم می گذرانند و زندگی شان در هم تنیده میشود جای تعجب نیست که پایان یک رابطه نیز می تواند منجر به سردرگمی طرفین میشود و حس تان نسبت به خود کاهش پیدا کرده و از همه چیز منزجر می شوید، حس می کنید که انگار چیزی را گم کرده اید و احساس خلا بودن در خود می کنید.

در این شرایط باید چه کار کنیم؟

شروع به بازسازی خود کنید ، بازسازی نیاز به تعریف دارد ،تلاش کنید وقتتان را برای چیزها و افراد جدید صرف کنید تا خودتان را دوباره دریابید، شواهد نشان میدهد افرادی که در بازسازی و تعریف مجدد خود دچار میشوند در رابطه بعدی هم دچار شکست مجدد میشوند.

یکی از اقدامات مهم در رابطه با التیام دل شکسته این است که خود را در مقابل افراد جدید ، چالش ها و تجربیات جدید قرار دهید.

[divider]

از بین بردن و شکستن رابطه

گاهی از بین بردن یک رابطه خیلی سخت است اما می تواند در تنظیم روابط کمک کند.

ملاقات فردی که قبلا در زندگی شما بوده است بیشتر اثرات منفی در شما ایجاد خواهد کرد و در بهبود غم شما تاخیر ایجاد می کند و شریک قبلی شما شاید دربازسازی تان مشکل ایجاد کند.

[divider]

سعی کنید ورزش کنید.

حوادث استرس زا مانند از بین رفتن یک رابطه می تواند تولید انواع علائمی مانند افسردگی کند و در این شرایط نتوانید مشکل را به خوبی مدیریت کنید.

شواهد نشان می دهد که ورزش می تواند به عنوان یک مداخله موثر در برابر چنین حوادث استرس زایی و عواقب بالقوه باشد.

[divider]

تقلب کنید.

احساس غم یک پاسخ طبیعی به به از بین رفتن یک رابطه است اگر چه غم در طول زمان کاهش می یابد و گذشت زمان همانند سمباده عمل کرده و ناراحتی را صیقل میدهد اما برای اینکه این مسیر سریعتر اتفاق بیفتد و خوشبختی تان را افزایش دهید نیاز است که گاهی بی دلیل بخندید و مشغولیت های جسمی برای خودتان داشته باشید ،عمل عضلانی لبخند می تواند سیگنال هایی را به مغز شما ارسال کند که شما خوشحال هستید در واقع می تواند ارسال سیگنال های شاد به مغز شما، به طور بالقوه خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

[divider]

به جای اول برنگردید

شواهد نشان داده که وقتی یک رابطه خاتمه پیدا میکند بهتر است دوباره به آن رابطه بازنگردید و بعد از یک مدت کوتاه و بازسازی خود ، وارد یک رابطه جدید شوید.

منبع :

psychologytoday

 

مریم عبداللهی

مریم عبداللهی ، روانشناس و نوروتراپیست

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «چطور یک دل شکسته را التیام بخشیم؟»

  1. سلام
    23 سالمه توب این مدت هنوز نتونستم با کسی حتی یبار ارتباط برقرار کنم چند با امتحان کردم ولی گند زدم دیگ نمیتونم چکار باس بکنم کمک می خوام داره عذابم میده …

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در این زمینه میتوانید برای خانم دکتر اعلایی در کلینیک شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *