چطور بر اختلال وسواس فکری – عملی غلبه کنیم

غلبه بر  وسواس فکری عملی

ocd-120

اختلال وسواس فکری عملی می تواند بر زندگی شما اثر سوء جدی داشته باشد. و غلبه بر این اختلال کار ساده ای نیست، این متن به شما کمک می کند تا پروسه ی درمان این اختلال را سریعتر کنید و با غلبه بر این اختلال زندگی بهتری داشته باشید.

گام ها

 1) یک درمانگر خوب را برای خود انتخاب کنید. درمانگرهای معمولی برای این کار مناسب نیستند،

زیرا این درمانگران از روش های خاص درمان اختلال وسواس فکری – عملی (OCD) آگاه نیستند. این درمان ها شامل مواجهه و جلوگیری از پاسخ (ERP) و درمان شناختی رفتاری است (CBT) است.

   زمانی که با یک درمانگر صحبت می کنید، از اسم بردن روش های درمانی بالا خودداری کنید، اجازه بدید درمانگر این موارد را بگوید و خودش درمان را انتخاب کند.اگر درمانگر این درمان ها را ذکر نکرد یا روش های جایگزین را انتخاب کرد، به دنبال درمانگر دیگری باشید.

2) با درمانگر خود درمورد روش درمانی صحبت کنید خواه این درمان دارودرمانی باشد.

  درمان دارویی نیاز به مصرف بلند مدت دارد لذا نیاز به تعهد در مصرف دارد، همچنین درمان دارویی اثرات جانبی زیادی دارد، بنابراین شما ممکن است ابتدا با روش های درمانی ERP یا CBT شروع کنید. درمان های دارویی و روان درمانی ها را باهم دریافت نکنید، زیرا شما متوجه نمی شوید که کدام روش درمانی بر شما اثر گذار شده است. البته، اگر وسواس شما خیلی شدید و ناتوان کننده است، درمانگر شما ممکن است از شما بخواهد در زمان رواندرمانی دارو مصرف کنید.

3) درمان دارویی

     اگر درمانگر شما از دارودرمانی استفاده کرد، پس شما احتیاج به این دارید که با یک روانپزشک هم دیدار کنید. داروهای SSRI ها به شما در رفع افکار وسواسی  کمک می کند، داروهای دسته ی بنزودیازپین ها به شما در رفع اضطراب کمک می کند و داروهای نورولپتیک به شما در رفع افکار هزیانی کمک می کند.

4) اگر درمانگری وجود نداشته باشد شما چه کاری می توانید انجام دهید ؟

       آرامش  و آگاهی همراه با ذهن آگاهی و مدیتیشن روش های درمانی موثری هستند که می توانند به شما در درمان کمک کنند. زیرا این تکنیک ها به شما کمک می کنند تا هرگاه یک فکر وسواسی به ذهنتان خطور کرد، از آن فکر آگاه باشید و به خوبی با آن مبارزه کنید. جلوگیری از وسواس در ابتدای شروع خیلی آسانتر از زمانی است که این اختلال کهنه شود.

5)  چطور به طور مشخص با افکار وسواسی درگیر شویم.

    اختلال وسواس فکری – عملی با مقاومت عملی پیشرفت می کند. اگر شما افکار وسواسی دارید، سعی نکنید با این افکار وسواسی برای وسواس خود دلیل پیدا کنید، زیرا این فقط نشانه های شما را بیشتر می کند. OCD اختلال منطقی ای نیست، و شما نمی توانید با استدلال کردن به منطق برسید.

  پذیرفتن افکار وسواسی کار آسانتری است. برای مثال، به خودتان بگویید کار بزرگی پیش رو است و یک جور معامله است. خب ؟ خب اگر من مثلاً یک عابر بانک را لمس کنم مریض می شوم و یا می میرم ؟ به خودمان بگوییم من اگر قرار است بمیرم پس باید از وقت کمی که دارم نهایت لذت را ببرم. این تکنیک باعث می شود که شما وسواس خود را نقض کنید.

 مصطفی رستمی

مصطفی رستمی ، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *