چطور با همسرتان که به نوشیدن الکل اعتیاد دارد صحبت کنید؟

 الکلیسم

یکی از چیزهایی که باعث میشود تا فردی که دچار سوءمصرف الکل می باشد صادقانه و مستقیم صحبت نکند ،عدم توانایی ارتباط درست با شریک زندگی اش می باشد و همین مساله باعث میشود تا رابطه زناشویی به خاطر خشم و هر ج ومرج ناشی از مصرف الکل صدمه ببیند.

کسی که در خانواده دچار مصرف زیاد الکل است از حرف زدن می ترسند چون ممکن است به سخره گرفته شوند. اگر شما در رابطه با کسی هستید که دچار سوءمصرف الکل است ویا اینکه آن فرد یکی از نزدیکان شما است سعی نکنید که رفتارهای او را مورد قضاوت قرار دهید زیرا قضاوت شما منجر به قفل شدن رابطه شما میشود و اعتماد بنفس آنها گرفته میشود و چیزی جز تنهایی برای آنها به ارمغان نمی آورد.

در خیلی از مواقع افرادی که با چنین همسران با سوءمصرف مواد ازدواج کرده اند احساس می کنند که گیر افتاده اند و باید حتما این وضعیت را تغییر دهند و متاسفانه نمی دانند از چه راهی وارد شوند و در صورت عدم موفقیت سرخورده و ناراحت میشوند.

البته که ناراحت کننده هم هست که باید از حقیقت صحبت کرد ام معمولا در قدم اول همیشه این ناراحتی ها وجود دارد،از خودتان بپرسید که مهم نیست چه کار دیگه ای می توانید انجام دهید؟

سعی کنید دوباره در طول زمان ، رابطه درست را برقرار کنید و اعتمابنفس و صداقت داشته باشید و سرخورده نشوید.

دوتا قانون اصلی که در اینجا مدام بیان میشود : یکی ساده انگاشتن ودیگری داشتن صداقت است از اینکه در مقابل آینه یا دوستانتان این ها را انجام میدهید خجالت نکشید در واقع انجام این کار وصداقت داشتن نیاز به شجاعت زیادی دارد.

ساده در نظر گرفتن به این معنی است که فکر کنید همسرتان دیروقت به منزل آمده و مست است و بچه های شما هم از خواب بیدار شده اند و گریه می کنند و شما هم بسیار عصبانی هستید واحساس ناامنی در این زندگی می کنید بهتر است در این وضعیت فکر کنید که او دچار نقصان شده و صدمه دیده تا بتوانید خود را آرام کنید و اجازه دهید روز بعد که او حالش بهتر است او را مورد ارزیابی قرار دهید و ارتباط برقرار کنید زیرا او دیگر مست نیست و شما با هم درگیر نشده اید و او به اندازه کافی برای شنیدن صحبت های شما هوشیار است وبه او بگوئید که لطفا به من گوش بده من می خواهم با تو صحبت کنم.

همدلی شما باعث میشود تا از لحاظ روانی ،شرمنده شما شود و کمتر روح وی دچار خدشه شود بهتر است در هنگام آرامش و هوشیاری ناراحتی خود را از مست بودن وی بیان کنید اما در غالب جملات مثبت ،به عنوان مثال : من از اینکه تو مست باشی و رانندگی کنی تا به خانه برسی خیلی نگران می شوم چون ممکن است برای تو اتفاق بدی بیفتد و …. چون با این نوع صحبت کردن واکنش دفاعی و کمتر خواهد بود و کلمات و صحبت های شما بیشتر در وی نفوذ خواهد کرد، اجازه دهید تا به شما اعتماد کند و سعی نکند از شما دور شود ، اجازه صحبت کردن را به وی بدهید تا احساس سرخوردگی در او تشدید نشود.

برای صحبت با چنین افرادی بهتر است در ابتدا گام های کوچکی برداشته شود تا اگر در یک گام موفق نشدید خودتان سرخورده نشوید.

منبع:

psychcentra


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *