چطور با اختلال وسواس فکری – عملی کنار بیاییم

 

 

وسواس 1

آبا شما همیشه برای اینکه بدانید کارهای منزل را به درستی انجام داده اید ، این موارد را چندین بار چک و وارسی می کنید، مثلاً آیا چراغ ها خاموش هستند ؟ یا درها قفل هستند ؟ یا تفکراتی که به شما فشار می آورد که این اعمال را همیشه انجام دهید ؟ این مقاله به منظور کمک به شما برای مقابله با اختلال وسواس فکری – عملی (OCD) نوشته شده است.

گام ها

1. وضعیت خود را به طور مرتبط بسنجید.  اگر شما این مقاله را بخوانید و سپس به عنوان کسی که دارای این اختلال است تشخیص داده شوید، مطمئناً رهنمودهای این مقاله برای درمان شما مفید خواهد بود. ابتدا به یک روانشنای مراجعه کنید و وضعیت خود را تشخیص دهید. اگر شما دارای نشانه های زیر باشید ممکن است از اختلال وسواس فکری – عملی رنج ببرید .

  • داشتن عادت در وارسی کردن همه چیز در دفعات زیاد. ابه طور مثال شما بسته بودن درب خودروتان را چندین بار چک می کنید. یا چراغ های منزل تان را چندین بار خاموش می کنید ولی بازهم برای مطمئن بودن از خاموش بودن آنها، همه ی اتاق ها را نگاه می کنید. افرادی که از OCD  رنج می برند اغلب می دانند که این وسواس هایشان غیر منطقی است.

 

  • وسواس در شستن دست ها یا وسواس به کوچکترین آلودگی. افرادی که این ویژگی را دارند بعد از تماس دستشان با هر چیزی دستشان را سریعاً می شویند، چونکه احساس می کنند که دستشان آلوده شده است.

 

  • داشتن و وارد شدن به افکار ناخوانده. بعضی از افرادی که اختلال OCD دارند از افکار ناخوانده رنج می برند: افکاری که نامناسب هستند و باعث بروز استرس در فرد می شود. این افکار معمولاً در 3 زمینه هستند: افکار نامناسب دارای خشم، افکار نامناسب جنسی، افکار نامناسب کفر آمیز نسبت به مذهب.

 

  • وسواس بدنی. بعضی از افراد نسبت به عملکرد بدنشان مانند نفس کشیدن یا هضم کردن غذا وسواس پیدا می کنند. این وسواس ها به افکار وسواسی افراد است. همچنین این نوع وسواس ها ممکن است مربوط به حملات وحشت زدگی و اضطراب هم باشد و یا حتی ممکن است ناشی از مشکلات جسمانی واقعاً باشد.

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «چطور با اختلال وسواس فکری – عملی کنار بیاییم»

  1. سلام روزتون بخیر
    لطفا کمکم کنید چون دیگه دیونه شدن
    یه سه چهار روزی میشه که هی بینیمو میدم تو به حالت جمع شدن الان دارم دیونه میشه و بینیمم درد میکنه.
    وسواس فکریم دارم؛
    یه دفعه روی نفس کشیدن تمرکز می کنم بعد ترتیب نفسام به هم می خوره و بعدش حالم بعد میشه سردرد می گیرم قفسه سینم در میگیره
    دومیش اینه که مثلا می‌خوام حرفی‌بزنم یا کاری رو انجام بدم و هر چیز دیگه ای حتما اول باید تصورش کنم بعد اون کار رو انجام بدم و تا اون تصور کامل نشه ممکنه اون کار رو هزار بار انجام بدم
    خیلی تلاش کردم رفعشون کنم ولی نشد یا کمتر شد لطفا کمکم کنید دیونه شدم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه می شود با روانشناس صحبت نمایید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *