چطور ارزش های خود را شناسایی کنیم؟

 

 فایل صوتی این مقاله به همراه توضیحات تکمیلی:

شناسایی ارزش ها: تمرین جشن تولد 80 سالگی

یکی از اهداف درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT) وضوح ارزش ها است:

این تمرین می تواند به ما کمک کند تا در تماس با ارزش های خود قرار گیریم.

برای انجام این تمرین، تصور خواهیم کرد که راهی که دوست داریم را در زندگی رفته ایم و ایده آل خود را زندگی کرده ایم، نه زندگی ای که در حال تجربه ی آن هستیم.

می خواهیم جشن تولد 80 سالگی خود را تصور کنیم. اما این جشن کمی با جشن های معمول متفاوت است_ هرکسی می تواند در این جشن حضور داشته باشد حتی کسانی که از دنیا رفته اند یا ممکن است از دنیا بروند، و یا حتی کسانی که هنوز متولد نشده اند.

2 یا 3 نفر در جشن قصد دارند درباره ی اینکه چه چیزی در زندگی برای شما اهمیت دارد و اینکه شما چه نقشی در زندگی شان داشته اید سخنرانی کنند. زمانی که در حال تصور این صحنه هستید، ممکن است افکاری مثل “مردم واقعیت را نمی گویند” یا چیزهایی مشابه این به ذهنتان بیاید، سعی کنید زمانی که این افکار وارد ذهن شما می شوند به آن ها توجه کنید و سپس به آرامی مجددا توجه خود را به سمت تمرین برگردانید.

خب، بیایید یک تمرین تنفس توجه آگاهانه انجام دهیم، و بعد دوباره جشن تولد 80 سالگی را تصور کنیم. اگر آماده هستید، در یک موقعیت راحت قرار بگیرید، پاهای خود را محکم روی زمین قرار دهید و چشم هایتان را ببندید. در هنگام نفس کشیدن، به هوایی که شش هایتان را پر می کند، و اینکه چطور آن ها بدون هیچ تلاشی از طرف شما خالی می شوند توجه کنید. آگاهی خود را به احساس کردن هوایی که وارد بدنتان می شود و همچنین مشاهده ی آن وقتی دوباره از بدنتان خارج می شود متمرکز کنید.

تصور کنید که به جشن تولد 80 سالگی خود رسیده اید. به اطرافتان نگاه می کنید تا ببینید کجا هستید. ممکن است در یک اتاق در خانه، هرجایی که خودتان راحت هستید، یا شاید در یک اتاق کار بزرگ باشید. به اطراف نگاه می کنید و مهمانانی که در آن جا حضور دارند را می بینید.

تصور کنید که یکی از مهمانان شما می ایستد تا درباره ی اینکه چه چیزی در زندگی برای شما اهمیت دارد و آنچه در زندگی خود ثابت کرده اید سخنرانی کند. به خاطر داشته باشید که این تمرین مربوط به زندگی ایده آل شماست، زندگی به روشی که دوست دارید. اگر افکاری درباره ی اینکه جشن تولد مثل این نخواهد شد( یا افکاری مثل هرگز چنین چیزهایی گفته نمی شود)، به این افکار توجه کنید و به آرامی توجه خود را به سمت شخصی در حال سخنرانی است برگردانید.

حالا تصور کنید که دومین مهمان می ایستد و درباره ی اینکه چه چیزهایی در زندگی برای شما اهمیت دارد و آنچه که در زندگی خود اثبات کرده اید سخنرانی می کند. به خاطر داشته باشید که این تمرین درباره ی زندگی ایده آل شماست، زندگی به روشی که دوست دارید و می خواهید. مجددا، وقتی افکاری درباره ی اینکه یک جشن تولد نمی تواند این چنین باشد یا هرگز چنین حرف هایی گفته نمی شود به سراغتان آمد، به این افکار توجه کنید و به آرامی توجه خود را به سمت شخصی که در حال سخنرانی است برگردانید.

سومین نفری که می ایستد تا درباره ی اینکه چه چیزهایی در زندگی برای شما اهمیت دارد و آنچه که در زندگی تان اثبات کرده اید سخنرانی کند را تصور کنید. به خاطر داشته باشید که این تمرین درباره ی زندگی ایده آل شماست یعنی زندگی به روشی که دوست دارید و می خواهید. اگر افکاری درباره ی اینکه یک جشن نمی تواند این طور باشد و هرگز چنین حرف هایی در آن گفته نمی شود به سراغتان آمد، فقط سعی کنید به این افکار توجه کنید و دوباره به آرامی توجه تان را به سمت شخصی که در حال سخنرانی است برگردانید.

در طول انجام این تمرین در نظر داشته باشید در زمانی که آن جشن برگزار می شود شما زندگی ایده آل خود را زندگی کرده اید نه زندگی ای که در حال حاضر دارید و با توجه به این نکته تصور کنید که چه چیزهایی درباره ی خود از مهمان هایتان خواهید شنید.

محقق و مترجم: فاطمه مهفر

منبع: Better Living with Illness (Group Protocol) By Linsay Brassington

[toggle title=”گروه پزشکان جایروس را به خاطر بسپارید!” state=”open” ]ما بهترین ها را در ایران به شما معرفی می کنیم. سایت جایروس اولین سایت و مرکز تخصصی اطلاع رسانی مغز و اعصاب و روان در کشور فعالیت علمی و تحقیقاتی می کند. گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغزو اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی به شما کمک می کنند. همین حالا می توانید از طریق صفحه تماس با ما  از متخصص مورد نظر خود نوبت بگیرید. اما چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند و رویه کار در این مجموعه به این صورت است که اقدامات اضافی تشخیصی و درمانی انجام نمی شوند و در نتیجه هزینه های دریافتی در این مرکز از مراکز مشابه بسیار ارزان تر است.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند. اغلب همکاران این مجموعه علاوه بر تحصیلات تخصصی در یک رشته خاص، در یک رشته فوق تخصصی نیز آموزش دیده و مهارت دارند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است و معمولا شمارا از نیاز به مراجعه به مراکز متعدد و متفرقه بی نیاز می کند.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com (مرجع بزرگ و رایگان اطلاعات پزشکی کشور مجهز به سیستم های ویزیت مجازی، تست های سلامت، داروشناسی، دانشنامه بیماری ها و هزاران صفحه اطلاعات پزشکی رایگان)

www.zibaan.ir (مرجع اطلاعات زیبایی و پوست کشور با معرفی برترین مراکز پوست و لیزر در کشور)

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *