چربی های دوستدار سلامت (1)

افراد چاق و خصوصا دچار ناراحتی های قلبی عروقی در اغلب موارد از خوردن مواد غذایی چرب و حاوی روغن پرهیز کرده و یا واهمه دارند.

برخی از دانه های روغنی و مغزها نه تنها برای سلامتی قلب و عروق و فشارخون مضر نیستند بلکه دوستدار سلامت بوده و مصرف آنها توصیه می شود.

4_1
یکی از انواع مغزها که مصرف روزانه آن برای بدن مفید می باشد، گردو است. گردو جز مواد غذایی مفید برا بدن بوده و می تواند میزان کل کلسترول و بخصوص LDL (کلسترول بد) را کاهش دهد، این ماده غذایی حاوی امگا3 بوده و از تشکیل لخته در رگها جلوگیری کرده و ضامن سلامت قلب بحساب می آید.

از طرفی مطالعات نشان داده مصرف گردو می تواند به بهبود حافظه عملکرد مغز کمک کند. آنتی اکسیدن موجود درگردو می تواند با زوال شناختی مرتبط به سن تا حدی مقابله و ریسک ابتلا به بیماری های عصبی همچون آلزایمر را کاهش دهد.

این ماده غذایی می تواند بخاطر وجود آلفالینولنیک اسید ضدالتهاب خوبی بحساب می آید.

از طرفی گردو سرشار از منیزیم و منگنز بوده و در بهبود سندروم پیش از قاعده گی همچون نوسانات خلقی، بی خوابی،درد کمر و ناراحتی معده موثر است.

این ماده غذایی همچنین بدلیل وجو اسیدهای چرب مفید در آن می تواند موجب کاهش فشار خون شود.
نهایتا توصیه می شود در برنامه غذایی روزانه خود، خصوصا برای کودکان، گردو را بعنوان یکی از انواع مغزهای دوستدار سلامت جا دهید.

مریم عمادی

مریم عمادی
مشاور تغذیه و رژیم درمانی

[divider]

کلینیک تخصصی تغذیه و رژیم درمانی آلومینا تحت نظر متخصصین مجرب


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *