چرا خانم ها مردان شوخ طبع را دوست دارند؟

مردان شوخ

همه خندیدن را دوست دارند، به ویژه وقتی که شخص دیگری سرگرمی و شوخی را ایجاد کند. طبق بررسی هایی که اخیرا انجام شده، زمانی که این خندیدن با روابط عاشقانه در ارتباط است، واقعا تاثیر فوق العاده ای بر روی فرد خواهد داشت. در انتخاب جنسی و معاشقه نیز افراد برون گرا ترجیح داده می شوند.

محققان دریافتند زمانی که یک مرد و زن غریبه یکدیگر را ملاقات می کنند، مردی که بیشتر می خندد و تلاش بیشتری برای خنداندن دیگران می کند، بیشتر مورد علاقه دیگران و به ویژه خانم ها، خواهد بود.

مطالعات نشان داده اند زمانی که مردان سعی در خنداندن دیگران دارند، در حقیقت نوعی تبلیغ برای خود و سعی در جلب توجه دیگران دارند. به عبارت دیگر طنز نشانه خوبی از ذهن خلاق و هوش بالاست.

برای تایید ارتباط بین طنز و هوش، سه تحقیق انجام شده است. این تحقیقات توسط جفری هال، در دانشگاه کانزاس، انجام شد. هال می گوید: فکر می کردم که این نظریه بی معنا باشد، زیرا تلاش برای برون گرا و شوخ بودن می توانند نشانه هایی از توانایی های اجتماعی فرد باشند و نه نشانه هوش.

در این تحقیقات هال ابتدا 35 داوطلب داشت که پروفایل فیسبوک 100 غریبه را مورد مطالعه قرار دادند. ارزیابی های آنها با یک بررسی توسط کاربران فیسبوک تکمیل شد. سپس هال این نظر سنجی ها را مورد مطالعه قرار داد تا مشخص کند که آیا فردی که در فیسبوک از طنز بیشتری استفاده کرده، باهوش تر است یا اینکه این افراد باهوش تلقی می شوند.

او می گوید: پس از انجام این بررسی ها دریافتیم که هیچ یک از آنها درست نیست. ما دریافتیم که افرادی که در فیسبوک از طنز بیشتری استفاده می کنند نه باهوش تر هستند و باهوش تر تلقی می شوند.

در تحقیق دوم حدود حدود 300 دانشجو پرسشنامه ای را در مورد طنز در معاشقه پر کردند. در این تحقیق نیز هال دریافت که ارتباطی بین میزان هوش یک فرد و میزان شوخ طبع بودن وی وجود ندارد.

تصور می شود که فردی که در بیان خوب است، طنز آمیزتر خواهد بود، اما اینطور نیست. افرادی که در تست های استاندارد عملکرد بهتری داشتند، لزوما شوخ طبع تر نبودند.

مردان شوخ0

تحقیق سوم به یک کشف ناخواسته منجر شد. در این تحقیق 51 زوج دانشجو که با هم غریبه بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. این زوج ها تنها در یک اتاق نشستند و به مدت 10 دقیقه با هم صحبت کردند و صحبت آنها با هم ضبط شد.

سپس میزان تاثیر آنها از فرد مقابل مورد بررسی قرار گرفت. این یافته ها نشان داد که هیچ کدام از آنها سعی نمی کرده از دیگری شوخ تر باشد، به علاوه هر چه یک مرد سعی می کرده بیشتر شوخی کند، زن بیشتر به شوخی های وی می خندیده و میزان علاقه زن به مرد بیشتر می شده است.

به هرحال این امر در مورد زنانی که سعی داشتند شوخ باشند، صدق نمی کرد. هال دریافت که هر چه این زوج ها بیشتر با هم می خندیدند، میزان تمایل آنها به یکدیگر بیشتر بود.

زمانی که می خندید بدن شما نوعی واکنش فیزیکی نشان می دهد. عضلات صورت و بدن کشیده می شوند، نبض و فشار خون افزایش یافته و سپس به حالت طبیعی بازمی گردد و رگ های خونی گشاد کرده و جریان خون راحت تر می شود.

از آنجایی که رگ های خونی گشاد می شوند، در طول خندیدن اکسیژن راحت تر به اندام های داخلی می رسد. به دریافت هوا در زمان خندیدن دقت کنید، در این زمان استنشاق بیشتری از اکسیژن خواهید داشت و در نتیجه اکسیژن بیشتری به بافت های داخلی می رسد.

مغز نیز تحت تاثیر خندیدن قرار می گیرد. خندیدن باعث تولید بتا اندورفین می شود که یک انتقال دهنده عصبی است و در غده هیپوفیز تولید شده و مانع از درد می شود.

در زمان پردازش طنز، سمت چپ مغز که مسئول درک لغات و ساختار یک جوک می باشد و سمت راست مغز، به ویژه قشر جلوی مغز، احساسات را پردازش کرده و این پردازش در زمان شروع یک مسئله خنده دار، آغاز می شود.

وقتی یک موقعیت طنز شناسایی می شود، بخش موتور مغز عکس العمل جسمی خنده و صدایی که همراه آن می آید را تولید می کند.

آیا افراد به خاطر لذت بخش بودن عکس العمل خنده تمایل به برقراری ارتباط با افراد شوخ  را دارند؟ واکنش فیزیکی نشانه ای از علت زمینه ای اتفاق افتادن خنده است.

مزایای مثبت خنده و آنچه همراه آن می آید، پاسخ بدن است به آنچه خندیدن برای ما انجام می دهد. اگر هورمون های ضد استرس در هنگام ابراز محبت آزاد می شوند، بنابراین ابراز محبت اهمیت بالایی دارد.

زمانی که نوزاد می خندد، در حقیقت خنده وی پاسخی است به لبخندها، صورت ها و قلقلک ها. با افزایش سن نوزاد، وی مفهوم طنز را درک می کند. آنها درک می کنند که وقتی شما مطلب خنده داری را تعریف می کنید، دیگران می خندند. هر چه بزرگتر می شوند، به مطالبی که در سر دارند و با قرار گرفتن در مجاورت مطالب طنز، می خندند.

هنگامی که دو نفر به یک مطلب می خندند، آنها اساسا می گویند که افکار، ارزش ها و علایق مشترکی با یکدیگر داریم.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *