وقتی به آینه نگاه می کنید، خودتان را دوست دارید؟

تصور بدنی مثبت و منفی

تصور بدنی شما مثبت است یا منفی؟ اگر جواب منفی است ، باید بدانید که تنها نیستید. بسیاری از زنان این تصور را دارند. احتمالاً به دلیل ایده آل های خاص اجتماعی و فرهنگی برای زیبایی این استرس در زنان به وجود آمده است. زنان مدام دنبال تصویری باربی مانند می باشند. تصویری که رسیدن به آن و حفظ آن بسیار دشوار است. صنایع آرایشی و بهداشتی و محصولات رژیم غذایی نیز تولید محصولات مختلف با این هدف را در دستور کار خود قرار داده اند. شعارهای مختلف مانند” همه ی زنان نیاز دارند لاغر شوند” یا ” پیری یک فاجعه است” و نظرات مثبت و منفی  خانواده و دوستان این موضوع را تحت تأثیر قرار می دهد.

یاد بگیرید بدن خود را دوست داشته باشید.  در این مورد فرزندان خود را به هیچ وجه فراموش نکنید.

همه ما می خواهیم بهترین باشیم، اما بدن سالم همیشه خود را در ظاهری با هر شکل و اندازه ای خود را نشان می دهد.

1)    نسبت به  خارق العاده بودن بدن خود آگاه باشید.

بدن ما ماشین شگفت انگیزی است که به ما کمک می کند راه برویم، بدویم، صحبت کنیم، ببوسیم و عزیزانمان را در آغوش بکشیم و مهمتر از همه آنها به ما فرصت تنفس می دهد. روی این موارد تمرکز کنید به لحظاتی که بدن شما چگونه برای کمک به شما برای رسیدن به آنچه که دوست دارید تلاش می کند فکر کنید . به عنوان مثال هر چه فکر کنید را برایتان می نویسد، کمک می کند بدوید و برنده شوید و یا یوگا کار کنید.مهم نیست که چه فرمی دارد بزرگ است یا کوچک، مهم این است که برای شما و به خاطر شما خیلی کارها می کند.

 

2)    به یاد داشته باشید که لاغری با خوشبختی برابر نیست.

اینکه تصور کنیم  لاغری همراه با خود زیبایی، موفقیت، جاذبه جنسی و رضایت را به دنبال دارد اشتباه است. اعتماد به نفس شما با لاغر شدن بالا نمی رود. شما هنوز همان نگرانی های خانوادگی و کاری را به همراه دارید. خود درونی شما تغییر نخواهد کرد و مشکلات شما با لاغر شدن به طرز جادویی حل نمی شود.

 

3)    اهداف بیشتر برای خود تعیین کنید.

بفهمید که در زندگی چیزهای بیشتر از فکر کردن به ران نازک و دور کمر باریک وجود دارد. چیزی پیدا کنید که به شما شور و هیجان می دهد. به یاد داشته باشید که شما چیزی بیش از یک قطعات بدن هستید. خصلت ها و فردیت خاصی دارید. از اینها برای ساختن فردی شگفت انگیز استفاده کنید.

 

4)    قدری از رسانه های منفی فاصله بگیرید.

رسانه پر است از تبلیغات و صحبت در مورد شیوه های خاص زیبا شدن و باربی شدن، نخوردن و لاغر کردن و … . قدری از اینها فاصله بگیرید. به ندای بدن خود گوش دهید. بدن شما بهتر از هر رسانه ای می گوید چه چیزی نیاز دارد.

 

5)    منابع مثبتی برای مطالعه و مشاهده پیدا کنید.

به جای نشستن و احساس گناه و خجالت کردن ،وقت خود را صرف مطالعه در مورد چیزهای الهام بخش و نشاط بخش کنید.

 

نکته ها:

 

6)     برای سلامت پوست، مو و استخوانها تغذیه سالمی داشته باشید.

7)      ورزش کنید، این کار به افزایش اعتماد به نفس، خود باوری و بالا بردن انرژی کمک می کند.

8)     برای مدیریت استرس برنامه داشته باشید. و استراحت و خواب کافی داشته باشید.

 

منبع:

Onemedical

womenshealth

مترجم: لعیا عباسی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *