کمکم کنید!به دست خودم کچل شدم! وسواس کندن مو دارم و نمی توانم ترکش کنم!درمان چیست؟

مو کندن

برای احترام به حریم شخصی سوال کنندگان محترم، اسامی سوال کنندگان منتشر نمیشود.

 

سوال

سوال
با سلام و خسته نباشید

خانمی جوان هستم و مدت چندین سال است که وسواس کندن  و کشیدن موی سر و ابروها دارم.

از دوستانم شنیده ام که بیوفیدبک روی این حالت موثر است ، میخواستم ببینم بیوفیدبک در کلینیک آلومینا چگونه و توسط چه کسی انجام میشه؟

من بیشتر موهام رو از ته تراشیدم و خجالت میکشم روسریمو بردارم ایا برای بیوفیدبک وسایلی به پوست سر وصل می شود؟ و ایا در اتاق با یک پزشک است یا محیطی باز با چندین نفر؟

شاید برایتان عجیب باشد ولی من خجالت میکشم چون  مردم دید بدی دارند و سوال اخر اینکه آیا با بیوفیدبک درمان کامل هست؟  آیا به دارو نیاز نیست؟

 

 

جواب:

جواب
سلام

نگران نباشید،افراد زیادی مانند شما به این مشکل گرفتار بوده اند و در کلینیک ما و حتی در سایر کلینیک ها با درمان مناسب بهبود یافته اند.

درمان تریکوتیلومانیا(وسواس کندن کو) در کلینیک آلومینا توسط تیمی از روانشناسان و روانپزشکان انجام می شود و شامل مراحل زیر است:
جلسه اول : ویزیت متخصص اعصاب  و روان (خانم) و تعیین برنامه درمان (به طور مثال ممکن است درمان شما مشتمل بر رفتار درمانی،دارو درمانی و بیوفیدبک و…) باشد. سپس در صورت لزوم جلسات درمانی بیوفیدبک توسط نوروتراپیست خانم انجام میشود.

جلسات و پرونده ها بصورت کاملا خصوصی و محرمانه می باشد و بجز درمانگر شما فرد دیگری در اتاق درمان حضور نخواهد داشت.

ممکن است درمان با بیوفیدبک برای شما کافی باشد ونیازی به درمان دارویی نباشد ولی تعیین نوع و میزان درمان به عهده پزشک متخصص و تیم درمانگر وشما است.

 

 

نکاتی در مورد تریکوتیلومانیا (وسواس کندن مو)

تریکوتیلومانیا یک نوع اختلال کنترل تکانه است.

علت اصلی آن به وضوح شناخته نشده است اما استرس آنرا تشدید می کند.

حدود 4 درصد از جمعیت به این اختلال مبتلا هستند. که البته در زنان چهار برابر بیشتر از مردان دیده می شود.

 

علائم شایع:

احساس تنش قبل از کشیدن مو و کاهش تنش پس از کشیدن موها

کچلی یا کاهش مو در بخش هایی از سر یا ابرها یا پلک ه و…

انکار کشیدن مو

سایر رفتارهای آسیب به خود

خوردن موهای کشیده شده یا چیدن آنها به شکل خاصی روی میز و…

معمولا این اختلال با اضطراب،افسردگی واعتماد به نفس پایین نیز همراهی دارد.

 

 

(برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش درمانی بیوفیدبک میتوانید از منوی بالای صفحه قسمت بیوفیدبک را مطالعه بفرمایید یا اینجا کلیک  کنید)

گروه درمانگران و مشاورین کلینیک آلومینا

 

پرسش و پاسخ

شما هم می توانید سوالات مغز و اعصاب، روانپزشکی  و روانشناسی خود را از طریق ایمیل زیر از ما بپرسید.

[email protected]


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

33 دیدگاه دربارهٔ «کمکم کنید!به دست خودم کچل شدم! وسواس کندن مو دارم و نمی توانم ترکش کنم!درمان چیست؟»

  1. دوستان من طاها هستم از کلاس دوم به این بیماری دچار شدم و خیلی زخم از این بیماری خوردم تمام فامیل حتی داییم منو مسخره می‌کرد من حتی سر این موضوع به زن داییم سیلی زدم چون منو مسخره می‌کرد ولی به خودم اومدم از خدا کمک خواستم و نیت کردم اگه خوب بشم به همه کسانی که این بیماری رو دارن کمک کنم. ۱ و نیم ساله این بیماری رو ترک کردم و ۵ سال دچار این بیماری بودم

  2. سلام من از شانزدهم عادت به کندن مو پیدا کردم ودو سال مشکلات روحی شدیدی پیدا کردم که منجر به مراجعه به روانپزشک شد ولی بعد از از چند سال بعد دنیا آمدن فرزندم دوباره دچار مشکل شدم واختلال دوقطبی پیدا کردم وهنوز عادت موکندن از سرم نیوفتاده طوری که موهای جلو سرم دیگه درنمیام می خواستم بدانم آیا برای حل این مشکل باید به روانپزشک خودم مراجعه کنم یا روانشناس باتشکر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      در این خصوص حتما تحت نظر روانپزشک قرار گیرید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  3. سلام خسته نباشید جلوی موی سر من ب خاطر دعوا پنج سانت کندن چیکار کنم زودتر یا چ کاری انجام بدم یا زمان رویشش چقدر طول میکشه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      با توجه به میزان ریزش راهکارهای متعددی وجود دارد مانند مزوتراپی، هیر فیلر، کاشت مو و …
      توصیه می شود بررسی لازم توسط پزشک صورت گیرد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر لینک زیر را ملاحظه فرمایید.

      http://www.tehranskin.com

  4. سلام من ۸ساله موهای سرمومیکنم الان ریزش شدید داره وخودم رنج میبرم امانمیتونم ترک عادت کنم میشه راهنماییم کنین بدون مراجعه به روانپزشگ

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به تایم نسبتا طولانی که به این اختلال مبتلا شدید و نتوانستید به تنهایی ابن حالت را کنترل نمایید توصیه می شود حتما از یک درمانگر کمک بگیرید.
      در صورت تمایل با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
      متاسفانه بدون ارزیابی بالینی و جلسه مشاوره نمی توانیم راهکار دقیقی ارائه دهیم.

  5. فروزان .منصوری

    سلام . من 46 سال دارم دبیرم وسه سال دیگه بازنشسته میشم. الان تنها زندگی میکنم .و8سال پیش طلاق گرفتم اما از کودکی تا حالا موهای سرم رو میکنم. الان خیلی بیشتر شده حتی بعضی وقت ها که به خودم میام میبینم نصف سرم موهاشو کندم. الان دارم ازدواج میکنم ونامزدم همیشه عنوان میکنه که من از موی بلند خوشم میاد وچرا جلف بازی در میاری وموهاتو میتراشی.همه فصول سال مجبورم کلاه بپوشم یا مقنعه بپوشم. از خودم بدم میاد.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      تریکوتیلومانیا، که اختلال کندن مو نیز نامیده میشود، یک اختلال روانی است که فرد با وجود تلاش برای متوقف کردن خود، به طور مکرر و غیر قابل تحملی موی خود را از پوست سر، ابرو و دیگر نقاط بدن بیرون می‌کشد. علت اختلال کندن مو مشخص نیست. اما مانند بسیاری از اختلالات پیچیده، اختلال کندن مو احتمالا حاصل ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی است.
      با توجه به مواردی که ذکر کردید نمی توانید از کشیدن موهای خود دست بکشید توصیه می شود حتما به روانپزشک مراجعه فرمایید.
      تریکوتیلومانیا تنها یک عادت بد نیست، این یک اختلال مربوط به سلامت روانی است و بعید است که بدون درمان بهبود یابد.
      در صورت تمایل با دپارتمان روانپزشکی جایروس کلینیک (مرکز شماره یک تهران) تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  6. باسلام من محمد حسن هستم من این مریضبرو از ۱۰ سالگی شروع کردم یک سانحه مرگو دیدم از اون موقع تا حالا اون ترس هنوز تو فکرمه الان ۱۷ سالمه مو ابرو وموژهامو میکنم لطفا کمکم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای جناب دکتر هرمز پور در شعبه شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  7. سلام
    من 10 ساله به این بیماری دچارم
    و حدود یکساله فلووکسامین و بوسپیرون و رسپیردون مصرف میکنم.اما حتی یه ذره هم اثر نداشته و هنوز هم بیمارم.
    بیشتر در قسمت ابرو این مشکل رو دارم

  8. من 17 سالمه و از حدود 1 سالگی همین مشکل موکنی رو دارم به طوری که هرگز موهام بلند نشده و هر وقت سعی در ترکش دارم موفق نمیشم. از طرفی چون هنوز وابسته به والدینمم اونا هم اصلا با مراجعه به روانشناس موافق نیستن! راهکاری هست که من فعلا بتونم به خودم کمک کنم (تا دو سه سال آینده که بتونم خودم مراجعه کنم) قبل از اینکه کامل کچل بشم؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز همان طور که در مقاله مطالعه کردید روند درمان باید تحت نظر درمانگران انجام شود وگرنه تا به حال توانسته بودید این اختلال را کنترل و یا رفع کنید. توصیه میشود حتما ار درمانگر کمک بگیرید.

  9. سلام من هفت ساله با این بیماری دست به گریبانم دارو های مختلفی مصرف کردم به بهترین پزشکا مراجعه کردم حتی رفتار درمانی هم هیچ تاثیری نداشته الان تنها امیدم بیوفیدبک هست تو رو خدا اگه میتونید کمکم کنید من یه دختر جوون 19ساله آخه چرا باید این بیماری عجیب و غریبو داشته باشم در بین اطرافیانم کسی رو تا بحال مشاهده نکردم که مثه من اختلال مو کنی داشته باشه خدا چرا انقدر من بدبختم …..آیا دیگه امیدی به درمان وجود داره یا من بیخودی امیدوارم؟؟؟؟؟؟

  10. سلام توروخدا کمک کنید…..5ساله موهامو میکشم الان فقط20تا مو دارم..آیا درست میشه؟؟؟ لطفا راهنماییم کنییین

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      توصیه میکنم که به مقاله ای که در سایت در مورد کندن مو وجود دارد برای کسب اطلاعات مراجعه نمایید.در صورتیکه اختلال کندن مو یا تریکوتیلومانیا باشد،نیاز به ویزیت روانپزشکی وجود دارد.برای بررسی تشخیصی میتوانید به خانم دکتر فرزانه در کلینیک آزادی یا شریعتی مراجعه نمایید.

  11. سی و نه ساله ، مجرد، دختری که تمام توانمندی اش تنزل شدیدی پیدا کرده در اثر بیست و سه سال موکنی مژه و ابرو، نه درآمدی دارم که برای بیوفیدبک اقدام کنم و نه دیگر امیدی، تنش در زندگی مون همیشگی بوده و من متاسفانه بیشتر تحت فشار تعصب و نادانی بودم، تونستم از یه لحاظ هایی مانند موسیقی یا حتی ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور بعد از پانزده سال فاصله از دیپلم پیش برم اما به لحاظ بدترتر شدن مشکلم و زشتی ام معلق شد و تنزل پیدا کردم . دارو و روانشناس هیچ اثری نداشته، اختلال وسواس فکری و مختصری عملی دارم ، دارو سرترالین ۱۰۰ دوتا در روز مصرف میکنم، برای تریکوتیلو والپروات سدیم دادند روانپزشک اما باور کنید جز ریزش موی جلوی سرم ، هیچ تاثیر مثبت که نداشت و بیشتر مژه و ابرو کندم تازه نومیدتر هم شدم،سالها دارو کمکم نکرده که هیچ، الان از خجالت منزوی شدم و تنها فرد خانواده ام که حتی در حد نیازهای حداقلی هم درآمدی ندارم،
    اختلال وسواسی در خانواده هست اما بی درمان ترینش تریکو هست که نصیبم شده،از خدا و خودم و دنیا بیزارم، دیگه کشش ندارم.
    کاش خدا بجای جوانان پرامیدی که به دلیل میرند زیر خاک منو میبرد زیر خاک که همه ی تلاش های چندین ساله ام برای بهبودی اثری که نداشته بدتر هم شدم و شدید مستأصل ، ممنونم که فضایی را برای افرادی مثل من با درد بی درمان مون گذاشتید.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      دوست عزیز. به یک بیمارستان روانپزشکی ( مثل بیمارستان روانپزشکی روزبه) مراجعه کنید. خدماتی مثل رواندرمانی به شما بسیار کمک می کند. سپاس

  12. سلام من در زاهدان زندگی می کنم، تقریبا 8 ساله که ابروهامو می کنم. می خوام بدون درمانی برای این مشکل وجود داره یا خیر؟

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      درمان دارویی منظم بسیار به شما کمک می کند. آقای دکتر محمدرضا قاسم زاده در این زمینه به شما کمک می کنند. سپاس

  13. سلام… من چند وقتیه که موهامو میکنم… اخه به شدت افسردم… میخواستم بدون آیا موهای که میکنم دوباره رشد میکنن؟؟خواهشا جوابمو بدین…سپاس

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله ولی اگر در دراز مدت کندن مو ادامه پیدا کند پیاز مو ضعیف شده و امکان مجدد رشد مو را از دست خواهید داد.

  14. سلام…من خیلی از این عادت رنج میبرم…آیا امکن درمان به صورت آنلاین هم دارین چون من زمانم محدوده و نمیرسم حضوری بیام…ممنون

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      باسلام. می توانید جلسه اول را به صورت حضوری تشریف بیاورید و ادامه جلسات را به صورت آنلاین یا تلفنی پیگیری نمایید. در این زمینه می توانید برای آقای دکتر سینا قاسمی نوبت ویزیت تهیه فرمایید. باسپاس

  15. 23سالمه.از 13سالگی عادت به کندن ابرو کردم اوایلش نگران کننده نبود اما 3ساله که شدید شده تا جایی که کاملا کچل شدم زندگیمو مختل کرده خواهش میکنم کمکم کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      خوشبختانه مراجعین زیادی با مشکل مشابه شما در کلینیک الومینا درمان شده اند. با کلینیک مرکزی تهران تماس بگیرید و برای خانم عبداللهی نوبت ویزیت بگیرید.
      سپاس

  16. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

    سلام
    با این شرح حال نمیتوان بدقت تشخیص داد که مشکل شما چیست.
    در مورد تاثیر داروها نیز ممکن است داروهای شما نیاز به تغییر داشته باشند و همچنین با توجه به این شرح حال،شما احتمالا از روش های رواندرمانی نیز سود خواهید برد که در این زمینه بهتر است با روانپزشکتان مشورت کنید.

  17. جوانی هستم 34 ساله که در دوران کودکی تا سن 5 سالگی نمی توانستم صحبت کنم مشکل گوشه گیری دارم ونمی توانم با دیگران ارتباط برقرار کنم زیاد عصبی می شوم وکم طاقتم در ضمن مشکلا ت فکری نیز دارم خیالبافی زیاد می کنم یا به نور خورشید خیره می شوم یا اگر باد بوزد ساعتها به اسمان نگاه می کنم یا وسیله ای راخراب میکنم چند سالی است به روانپزشک مراجعه کرده ام وزیر نظر پزشک قرص ریسپریدون3 میلگرمی ولیتیم کربنات مصرف می کنم با وجود مصرف داروها هنوز مشکلا ت فکر نیز دارم مشکل من چیست وچرا داروها تاثیری ندارند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *