دلیل اعتیاد به رابطه جنسی چیست؟

خواب تنها روی تخت

به نظر می رسد که علائم اعتیاد به رابطه ی جنسی در اطراف همه ی ما وجود دارد، در حال حاضر سیاستمداران فرصت های شغلی خود  و خانواده را فدای رابطه ی جنسی می کنند. در حالی که مردم هر روز به طور منظم  زندگی هایشان را خراب می کنند چون در وفادار ماندن به همسرانشان کوتاهی کرده اند.

نباید منکر شویم که رفتار جنسی اجباری می تواند زندگی افراد را به خطر بیاندازد. اما هر کسی مفهوم اعتیاد جنسی را قبول ندارد ( حتی کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، هنوز اعتیاد جنسی را به عنوان یک اختلال به رسمیت نمی شناسد). برخی از فعالان جنسی این استدلال را دارند که  اعتیاد جنسی در حقیقت یک برچسب بر رفتارهای غیر اصولی جنسی می باشد. یک مطالعه ی جدید  در پس این ادعا ها ، تأکید می کند که برخی از آنچه که اعتیاد نامیده می شود ممکن است در عمل اعتیاد نباشد.

مطالعه

در نسل های گذشته، پزشکان معتقد بودند که اعتیاد کمی بیشتر از یک کمبود شخصیت است. افراد معتاد، به خاطر اینکه حاضر به پایان دادن به رفتار اجباری خود نیستند، معتاد شدند. ما حالا می دانیم که، اعتیاد با تغییرات واقعی در مغز به ارمغان می آید.

 با این حال، مطالعه ی یو سی ال ای(UCLA)، این یافته ها را در برداشت که کسانی که معتاد جنسی نامیده می شوند نمایش منظمی از تغییر مغز به دلیل اعتیاد جنسی نشان نمی دهند.محققان  تصاویر شهوانی را را به 39 مرد و 13 زن که همه ادعا می کردند که مشکلات جنسی دارند نشان دادند. با این حال، الگوهای مغز شرکت کنندگان ، متفاوت بود از کسانی که معمولاً  به عنوان فرد معتاد شناخته می شوند. پژوهش گران می اندیشند که یک فرد معتاد به رابطه ی جنسی در پاسخ به تصاویر بصری تقویت بیشتری نشان دادند،اما هیچ افزایشی در فعالیت مغز نشان ندادند.

دیدگاه دیگر

در حالی که دانشمندان تأثیرات اعتیاد جنسی را بر مغز بررسی می کنند،جامعه شناسان و برخی فعالان جنسی پیامدهای اجتماعی برچسب اعتیاد جنسی را بررسی می کنند.دن اسواج ،مشاور جنسی، اشاره می کند که معیارهای اعتیاد جنسی به قدری گسترده است که تقریباً هر کس  می تواند واجد شرایط تشخیص بالینی با این شرایط باشد. او همچنین تأکید کرد که انواع خاصی از رفتار جنسی مانند: داشتن شرکای جنسی متعدد، رفتار جنسی غیر عادی یا فتیش بودن گاهی اوقات برچسب اعتیاد جنسی می خوردند، شواهد کمی وجود دارد که این رفتارها برای شخصی که معتاد نامیده می شود یا هر کس دیگری مضر  میباشد.

درمانگر جنسی،مارتی کلاین، در مقاله ای با عنوان « انسانیت» با اسواج موافق است، او تأکید می کند که مردم اغلب زمانی به خود برچسب معتاد جنسی می زنند که از رفتار جنسی خود پشیمان هستند. اما پشیمانی و اعتیاد جنسی اصلاً شباهتی به هم ندارند.آنها ممکن است برای رها کردن این رفتار جنسی تلاش کنند.

وقتی رابطه ی جنسی مشکل ساز می شود

حتی اگر اعتیاد جنسی واقعی نباشد،این بدان معنا نیست که رفتار جنسی هرگز مشکلی ندارد. به طور ساده به این معنی است که رابطه ی جنسی  عملکردی شبیه به سایر اعتیادها بر مغز ندارد.کسی که با چند نفر در روز رابطه برقرار می کند، ممکن  است بخواهد این رفتار خود را ترک کند یا  خود را قادر به ترک نمی بیند،اما مشکل می تواند این باشد که او در زندگی اش هیچ کار دیگری برای انجام دادن ندارد، تنها است، یا نه در اصل نمی خواهد رفتار را ترک کند و  فکر می کند که مجبوراً باید این رفتار را ترک کند.اعتیاد جنسی ممکن است با سوءمصرف مواد و الکل همراه باشد. این احتمال وجو دارد که اعتیاد به مواد مخدر سبب این اعتیاد جنسی شود، و اگر این اعتیاد حل شود اعتیاد جنسی نیز حل می شود.

اما بسیاری از مردم دیدگاه های دیگری نیز دارند.مثلاً چند دهه پیش، هم جنس گرایی یک معیار تشخیص سلامت روانی بود، اما در حال حاضر یک اختلال رفتاری در نظر گرفته نمی شود، آنچه که اکنون برچسب اعتیاد جنسی می خورد ممکن است فقط شکل دیگری از بیان جنسی باشد.


قسمت دوم

اعتیاد به ارتباط جنسی

اعتیاد به ارتباط جنسی یک نوع بیماری شمرده نمی­شود ولی اثرات آن را می­توان با هر نوع اعتیاد دیگری سنجش کرد.

وقتیکه از شما، رفتار جنسی ناشی از یک اجبار درونی سر بزند که زندگی تان یا یکی از بستگان شما را بصورتی منفی تحت کنترل بگیرد، باید تقاضای کمک کرد.

معتاد به ارتباط جنسی کیست؟

اعتیاد به ارتباط جنسی مانند هر اعتیاد دیگری است.

ماده روانگردان در این اعتیاد رفتار و افکار جنسی اغراق آمیز و ناشی از یک فشار و اجبار درونی است که بر زندگی تاثیری منفی­ می­گذارد.

همانگونه که یک آدم الکلی بطور دایم به الکل فکر می­کند افکار یک معتاد به ارتباط جنسی لبریز از سکس و رابطه جنسی است.

تفاوت اینجاس که آدم برای اینکه احساس کند حالش خوبست. احتیاجی به الکل ندارد ولی در برابر همه ما به درجات گوناگون به سکس و ارتباط نزدیک نیاز داریم.

به این جهت گزینش اینکه فردی معتاد است یا دارای کشش‌های جنسی قدرتمند است می­تواند مشکل باشد.

وابستگی به رابطه جنسی بیشتر خانمها و آقایان را به یک مقدار مبتلا می­سازد.

از نشانه‌های اعتیاد به ارتباط جنسی می­تواند این باشد که فرد گرفتار در محل کار نمی­تواند کار خود را به درستی انجام دهد یا در مدرسه گرفتار دشوار است، به روابط خود زیان می­زند و سلامتی خود را به مخاطره می­اندازد.

یک معتاد به ارتباط جنسی دیگر کنترلی به روی رفتار جنسی خود ندارد.

یک عطش انتها ناپذیر و یک اجبار، فرد را وادار می­سازد که دایم به تکرار عمل دست بزند.

این اعمال می­­تواند خود ارضایی اجباری باشد یا مصرف تولیدات پورنوگرافیک یا هرزه نگارانه، پافشاری بر روی یافتن پارتنر جنسی تازه، سکس تلفنی یا سکس با غریبه­ها یا روسپیان.

با طی شدن زمان بر میزان اعتیاد افزوده می­گردد.

اعتیاد به ارتباط جنسی چه تاثیری به روی زندگی فرد دارد؟

یک ارتباط ناسالم و زیر فشار درونی با سکس می­تواند در زندگی هر روزه اثر قابل توجهی بگذارد.

این هرگز عجیب نیست که بکارگیری سکس تبدیل به راهکاری برای کاستن از فشار عواطف منفی مانند دلواپسی، اضطراب، اضطراب و نگرانی یا افسردگی شود.

بسیاری نیز از این رفتار جنسی احساس رضایت خاطر می­کنند.

رضایتی که برای یک لحظه کوتاه فرد را از جهان واقعیت هایش دور می­سازد.

پس از آن باز همه چیز مانند سابق است همراه با حس رسوایی کردن، تهی بودن و اضطراب داشتن.

اعتیاد به ارتباط جنسی می­تواند سبب میگردد که فرد معتاد بیشتر خطر کند، زیرا احتیاج به ارضای جنسی مقدم بر همه چیز می­شود.

خطر رو به افزایشی در زمینه مشکلات با سلامتی بدنی و انجام امورات مجرمانه برای نمونه تن دادن به روسپی گری فرد را تهدید می­کند.

فرد گرفتار در بخش زیادی از موقعیت‌ها فاقد انرژی داشتن یک رابطه­ی کاراآمد است و دائم خود را با رفتارهایش کنار کشیده و گوشه گیری می­کند.

فرد معتاد به ارتباط جنسی بیشتر وقت­ها مبتلا به مشکلات روانی دیگری نیز هست.

آیا امیدی به بهبودی هست؟

صحبت درباره اعتیاد به ارتباط جنسی می­تواند دشوار باشد.

احساس بی آبرو شدن و ناامیدی می­تواند نزد فرد گرفتار یا خویشاوندان او خیلی شدید باشد.

بویژه شریک زندگی یک فرد معتاد به ارتباط جنسی در شرایط نامساعدی قرار دارد زیرا به آسانی می­توان گمان برد که اعتیاد می­تواند به خاطر این باشد که حیات جنسی با شریک زندگی، رضایت بخش نیست.

روشن است که اینگونه نیست بلکه موضوع به این ربط دارد که فرد گرفتار از دید روحی در چه وضعی است.

آنچه که لازم است اینست که فرد، نسبت به اعتیاد خود آگاه شود و در پی درمان خود باشد.

در این راه پشتیبانی خویشاوندان نقش با اهمیتی بازی می­کند.

در صورت لزوم به یاری و پشتیبانی با درمانگاه خود vårdcentral زنگ برقرار کنید.

چنانچه شما فردی زیر ۲۳ سال هستید می­توانید به کلینیک جوانان ungdomsmottagning مراجعه نمایید.

هم چنین می­توان با مراکزی که کمک و پشتیبانی از مسیر تلفن در اختیار می­گذارند تماس گرفت.

مداوا می­تواند بصورت گفتار درمانی باشد.

در بعضی موارد حتی داروهای کاهش دهنده­ی هورمون­ها یا داروهای مرتبط به بیماریهای روانی می­توانند به باز یافتن سلامتی کمک کنند.


قسمت سوم

۱۹ واقعیت باور نکردنی درباره ارتباط جنسی و عشق

سیم کشی مغز برخی از افراد آن‌ها را طالب ارتباط جنسی بیشتر می‌کند‎.

۱۹ واقعیت جالب توجه در زمینه عشق و ارتباط جنسی بیان میکنیم که امکان دارد شما را شگفت زده کند:

قطعا شما خیلی چیزها درباره زندگی و جفت گیری پرندگان و زنبورها می‌دانید ولی حقیقتأ چه میزان از آنچه در بدن و ذهن تان می‌گذرد اطلاع دارید؟ در دنباله مقاله ۲۰ واقعیت جالب توجه در زمینه عشق و ارتباط جنسی بیان میکنیم که امکان دارد شما را شگفت زده کند:

۱ سیم کشی مغز برخی از افراد آن‌ها را طالب ارتباط جنسی بیشتر مینماید.

با عنایت به بررسی که در دانشگاه لس آنجلس آمریکا انجام شده سیم کشی مغزتان اثر قابل توجهی روی شمار شرکای جنسی شما دارد.

پژوهشگران در حالیکه داوطلبان در حال مشاهده یکسری تصویر بودند از اونها اسکن مغزی می‌گرفتند، (بعضی تصاویر تحریک کننده و پرسشهایی در زمینه ارتباط جنسی اشخاص در طول سال گذشته).

معین شد اشخاصی که مغزشان در حال مشاهده تصاویر جنسی فعال بود گرایش بیشتری به منظور داشتن شمار پارتنر جنسی داشته اند.

به توصیه پزشک جاستین گارسیا استادیار موسسه تحقیقات کینزی که درباره جنسیت و تولید نسل در دانشگاه ایندیانا تحقیق میکند «سطح انگیزه جنسی» از یک فرد به نفر دیگر متمایز است..

دو زوج‌ها احتمال دارد دی ان ای شبیه داشته باشند.

محققان از قبل می‌دانستند که اشخاص گرایش به گزینش و انتخاب شریک عاشقانه با ویژگیهای شبیه مانند سن، نژاد، مذهب، درآمد و تربیت دارند.

هم چنین در یک بررسی که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم انتشار یافته روشن شد که اشخاص گرایش به ازدواج با کسی دارند که دی ان ای مشابهی هم با اونها دارد.

وقتیکه پژوهشگران ماده ژنتیکی ۸۲۵ زوج سفید پوست آمریکایی را مورد مطالعه به عقیده تفاوت پایین‌تر در دی ان ای بین اشخاص متاهل یافتند.

در واقع آن‌ها برآورد کردند که گرایش برای وصلت ازدواج با یک فرد با ژنتیک شبیه نزدیک به یک سوم گرایش به ازدواج با فردی با تحصیلات شبیه است.

۳ اغلب آمریکایی‌ها مبتلا به لااقل یک بیماری مقاربتی هستند.

در دنباله آماری ترسناک را بشما اطلاع رسانی می‌کنیم:

بیشتر از دو سوم افراد بزرگسال تندرست و سالم در ایالات متحده آغشته به ۱ یا چند گونه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک نوع ویروس است که از راه مقاربت و ارتباط جنسی دهانی انتقال می‌یابد.

این موضوع را پژوهشگران مرکز پزشکی NYU Langone با مطالعه روی دی ان ای، ۱۰۴ مرد و زن در سال ۲۰۱۴ مشخص کردند.

خبر نه چندان ترسناک این است که تنها چهار نفر از افردی که به ویروس HPV آلوده شده بودند دچار بدخیمی گردنه رحم؛ سرطان حلق یا زگیل تناسلی بودند.

بر اساس ژنوتیپ ۱۶ و هجده این ویروس م یتواند عامل سرطان باشد ولی خبر خوش اینست که بطور معمول این اتفاق نمی‌افتد و بایست گفت اوقات بدن بی هیچ درمانی این ویروس را از میان میبرد..

چهار تماشای فیلم‌های کمدی رمانتیک rom-coms می‌تواند به استحکام ازدواج یاری رساند.

به توصیه پزشک متیو جانسون مدیر بخش آزمایشگاه بررسی‌های خانواده و ازدواج در دانشگاه بیرمنگام دیدن فیلم‌های کمدی رمانتیک می‌تواند کلیدی به منظور نیل به سعادت زناشویی باشد.

زوجهایی که باهم در جلسات مشاوره شرکت میکنند یا فیلم هایی با محتوای ارتباط فامیلی و فانتزی می‌بینند و مباحث مشاوره‌ای را همراه هم کامل میکنند، در هر دو روش نرخ طلاق در طی ۳ سال به نصف تقلیل داده شده ایست – ولی فیلم دیدن – پنجاه درصد زمان پایین‌تر گرفت و بطور کامل در منزل قابل انجام است.

به بیان جانسون ” کلید این کامیابی صحبت کردن زوجین درباره ارتباط شان در هنگام تماشای فیلم بوده است.

پنج کم شدن کلسترول منتهی به بهتر کردن کارکرد در اتاق خواب میشود.

کلسترول بالا علاوه بر صدمه زدن به عروق و افزایش تپش قلب منتهی به اختلال نعوظ در آقایان میشود.

در واقع اختلال نعوظ میتواند یک نشانه هشداردهنده برای بیماری‌های قلبی سرخرگی باشد.

با عنایت به پژوهشی که در سال ۲۰۱۴ توسط پژوهشگران دانشکده پزشکی رابرت وود جانسون انجام شد آقایانی که استاتین یا باقی داروهای کم شدن کلسترول را مصرف کردند راندمان جنسی شان هم التیام و بهبود پیدا کرده است.

البته استاتین نباید صرفا برای درمان اختلال نعوذ تجویز شود زیرا ممکن است سبب دیگر مشکلات احساسی یا فیزیکی شود.

شش خانم‌ها توانایی دارند آوای خود را جذاب‌تر کنند ولی مردان قادر نیستند.

در پژوهشی که در سال ۲۰۱۴ پژوهشگران کالج آلبرایت انجام دادند دریافتند که خانم‌ها قادرند به عمد آوای خود را تغییر داده و جذاب‌تر کنند.

ولی با عرض پوزش از آقایون: وقتی مردان سعی کردند آوای خود را جذاب‌تر کنند صدایشان نامطلوب‌تر شد! وقتی یک خانم عمدا تن آوای خود را پایین آورده و لطیف‌تر میکند بیشتر صدایش جذاب‌تر میشود اما نه عینا به دلایلی که شما فکر میکنید.

دکتر سوزان هیوز استادیار روانشناسی می‌گوید مردان ترجیح میدهند خانمهای با آوای بلندتر، آوای زنانه‌تر، صحبت کنند.

ولی وقتی خانم‌ها صدایشان را پایین می‌آورند «صدای جذاب‌تر» سیگنالهایی به مردان ارسال میکند، سر نخی که آقایان را قادر به گزینش و انتخاب همسر میکند.

۷ قرص‌های جلوگیری کننده از حاملگی احتمال دارد روی سلیقه خانمها در مورد مردان اثر گذارد. 

بررسی‌ها مشخص کرده است که وقتی زنی داروهای هورمونی ضدبارداری استفاده میکند کم‌تر به سوی مردان عضلانی (ویژگی‌های فیزیکی مردانه) با تستوسترون بالا جذب میشود.

در پژوهشی که در سال ۲۰۱۲ در اسکاتلند انجام شد دریافتند بانوانی که درحال مصرف قرص‌های جلوگیری کننده از حاملگی با شریک خود ملاقات داشته اند از دید جنسی کم‌تر جذب او شده و رضایت جنسی پایین‌تر داشته اند.

ولی نسبت به خانمهایی که قرص مصرف نمی‌کردند، رضایت بیشتری از وضعیت مالی شریک خود داشته و گرایش پایین‌تر به جدایی داشته اند.

۸ قند موجود در خون پایین میتواند منجر به اختلافات زناشویی شود.

بر اساس نقل از پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو بحث و مشاوره بین همسران گاهی وقتها نتیجه پایین بودن قند موجود در خون است.

در پژوهشی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد از ۱۰۷ زوج متاهل خواسته شد هر بامداد و شب آزمایش قند موجود در خون بدهند و متناسب با میزان عصبانی شدن از همسرشان به یک عروسک سنجاق فرو کنند.

زوجهایی که قند موجود در خون پایین‌تری داشتند سنجاق‌های بیشتری استفاده کرده بودند.

یک علت محتمل این است که پایین بودن قند موجود در خون سبب می‌شود اشخاص حس گشنگی کنند – و بنابراین بدخلق و حساس و تحریک پذیر شوند.

دکتربراد شومن سرپرست نویسندگان می‌گوید ” یک توصیه ساده ولی کارساز به شما می‌کنم: پیش از این که با شریک زندگی خود بحث سختی کنید اطمینان حاصل کنید که گرسنه نیستید.

۹ فروتن بودن به زندگی عاشقانه تان یاری می‌کند.

به منظور داشتن یک قرار عاشقانه مشکل دارید؟ چنانچه کم‌تر پرمدعا باشید شانس تان بیشتر می‌شود، بر اساس مقاله‌ای که در گاهنامه روان شناسی مثبت انتشار یافته زمانی از شرکت کنندگان خواسته شد پروفایل‌های معین شده را مطالعه کرده و آن‌ها را بر اساس خاص بودن، دوست داشتنی بودن، سرگرم کننده و علاقمند به آشنایی، رتبه بندی کنند پروفایل هایی که فروتنانه بود بیشتر محبوب قرار گرفتند.

در مطالعه دوم، شرکت کنندگانی که دیگران آن‌ها را با مشخصه فروتن بودن مشخص کرده بودند کسانی بودند که با احتمال فراوان از یک اشتباه می‌گذشتند.

به بیان داریل وان تانگرین استاد روان شناسی امید در کالج هلند میشیگان ” این مسئله نشان میدهد که تواضع در یک ارتباط آن را ترمیم کرده و عشق را به زوجین هدیه می‌دهد.

قند موجود در خون پایین میتواند منجر به اختلافات زناشویی شود‎

۱۰ سفر جاده‌ای می‌تواند ارتباط شما را قویتر کند.

ماشین سواری طولانی گاهی وقتها احتمال دارد بدترین مکان به منظور حل و فصل مسائل اساسی و مهم با طرف بحث تان بنظر برسد – بالاخره شما ساعت هاست که روی یک صندلی گیر کرده اید.

ولی همین مسئله کارها را روبراه میکند.

به بیان جانسون «بسیاری از زوج‌ها متوجه شده اند که ماشین سواری طولانی یک راه خوب برای کارکردن روی مسائلی است که احتیاج به توجه یکسره دارند» او اظهار میکند ” سفرهای جاده‌ای می‌تواند شرایطی را مهیا کند که شریک خود را مناسب‌تر بشناسید بعلاوه پرسیدن سوالات دقیق در زمینه آرزوهای او در آتیه، توهمات فانتزی اش و خاطرات کودکی اش.

شنونده خوبی باشید و ادامه بحث را با سوالاتی که برای هر دوی شما معنا دار باشد ادامه بدهید.

۱۱ مرحله قاعدگی اش سلیقه‌اش را تحت اثر قرار میدهد.

بر اساس تحقیقات متعددی که انجام شده خانمها در مرحله قبل از تخمک گذاری بیشتر نسبت به مردان عضلانی گرایش نشان میدهند.

خانمها در مرحله تخمک گذاری (پیش از قاعدگی) در حالت کلی گرایش بیشتری به ارتباط جنسی دارند و طی این دوره سلیقه جنسی شان هم تغییراتی میکند ولی دلواپس نباشید چون این تغییرات مجددا به حالت نرمال باز خواهد گشت.

دوازده تظاهر به ارگاسم همواره هم نامطلوب نیست.

به بیان گارسیا ” بیشتر تصور میشود که اشخاص به دلیل این که لذتی نمی‌برند یا اینکه می‌خواهند ارتباط زودتر به انتها و پایان برسد تظاهر به ارگاسم میکنند ولی گاهی اجرای یک نمایش بزرگ قسمتی از لذت بردن است.

ارتباط جنسی یک اجراست و گاهی برای هر دو سمت سرگرم کننده بوده و مشغله‌های هر روزه را کنار می‌زند ” سخن و صحبت از تظاهر به ارگاسم شد – آیا می‌دانستید تازه را هم به آن تظاهر می‌کنند؟ آن‌ها هم این توانایی را داشته و بیشتر انجام میدهند و بیشتر هم به همان دلیلی است که زن‌ها تظاهر میکنند.

۱۳ نوازش پس از ارتباط جنسی می‌تواند میزان رضایت شما را بالا ببرد.

بوسیدن، نوازش، صحبت کردن و محبت بعد انجام میدهند جسی به میزان خود ارتباط در میزان رضایت انجام میدهند با اهمیت است.

بر اساس بررسی ای که در سال ۲۰۱۴ دانشگاه تورنتو انجام شد وقتی محققین از زوجین خواستند که زمان زیادتری همسرشان را پس از ارتباط جنسی نوازش کنند، شرکت کنندگانی که اینکار را انجام داده بودند سطوح بالاتری از رضایت در ارتباط جنسی را گزارش کرده بودند – به ویژه به زوجینی که بچه داشتند.

به بیان جانسون این عمل سبب تراوش اکسی توسین شده که در طی زمان ارتباط جنسی ترشح میگردد و تراوش آن همچنان با تماس طولانی‌تر پوست به پوست استمرار پیدا میکند.

زوجهایی که ارتباط جنسی خود را با نوازش طولانی میکنند – یا باقی رفتارها قبل، هنگام یا پس از آن – پیوند خود را با همدیگر تحکیم می‌نمایند.

۱۴ عشق می‌تواند ما را وسواسی کند.

دلیلی وجود دارد که قادر نیستید از اندیشه کردن در زمینه یک دختر یا یک پسر جدید که وارد زندگیتان شده دست بردارید: اسکن MRI مشخص کرده که عاشق شدن گردش خون را در «مرکز لذت» مغز افزایش میدهد – همین منطقه از مغز است که مسئول رفتار وسواس گونه است.

عاشق شدن هم چنین سطح سروتونین را کمتر کرده است که سبب ایجاد اختلالات رفتاری و وسواس فکری و عملی میشود.

به بیان ماری لین مدیر کلینیک بهداشت جنسی دانشگاه لویولا می‌گوید ” این مسئله احتمال دارد توضیح دهد که چرا ما در ابتدای ارتباط روی کوچکترین حرکات شریک زندگی خود تمرکز می‌کنیم و چرا رفتار شریک خود را ایدئال می‌بینیم و چشم مان را روی اشتباهاتش می‌بندیم.

۱۵ عشق برای استخوان‌ها بافایده است.

به نظر میاد که ازدواج اسکلت مردان را تحکیم میکند.

با عنایت به مطالعه دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس: مخصوصا چنانچه تا ۲۵ سالگی به خود مهلت داده و صبر کنند.

پژوهشگران اطمینان ندارند ولی اشاره میکنند این نخستین دفعه نیست که ارتباط بین ازدواج و سلامت معلوم میشود.

بررسی‌های دیگر نشان داده است که به عنوان مثال ازدواج عمر را طولانی‌تر میکند، احتمال التیام و بهبود سرطان را افزایش میدهد و ریسک مبتلا شدن به مشکلات و بیماریهای قلبی عروقی را تقلیل میدهد.

۱۶ شما از قبل می‌دانید که ارتباط تان محکوم به فناست

آیا خودش است؟ بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ انتشار یافت.

شاید در اعماق وجودتان جواب را میدانید.

پژوهشگران از زوجهای تازه ازدواج کرده سوالاتی داشتند – همه‌ی آن‌ها در وقت تحقیق احساس بالای رضایت از ازدواجشان داشته اند – با جملات مثبت و منفی به تصویر شریکشان نگاه کرده و نرخ زمان واکنششان بین تشخیص جملات گزینش شد.

چهار سال بعد اشخاصی که سرعت بیشتری در تشخیص جملات منفی داشتند احساس رضایت پایین‌تر انجام میدهند شان ابراز نمودند، بر همین اساس روشن شد که افکار منفی در زمینه شریکشان در همه طول این اثنا به صورت ناخودآگاه همراهشان بوده است.

۱۷ ارتباط جنسی احتمال دارد سبب تحریک پوستی شود.

به بیان گارسیا چنانچه هنگام ارتباط جنسی سرخ شدید، نگران نباشید: شاید جواب طبیعی پیکرتان به افزایش گردش خون و درجه حرارت پوست است.

به این موضوع «هیجان رابطه» گفته میشود که شاید روی گونه‌ها، قفسه سینه، قسمت تناسلی یا سراسر بدن مشاهده شود.

برخی از افراد نگران شده و فکر میکنند محتمل است به چیزی که پوشیده اند آلرژی داشته باشند یا اینکه به خاطر ریش پوستشان خراشیده شده.

ولی بیشتر یک بخش طبیعی از رویه تحریک جنسی است وقتیکه مجدد همه چیز آرام شده و به حالت عادی برگردد، از بین میرود.

هجده بله ارتباط جنسی کالری میسوزاند.

سرگرم شدن به ارتباط جنسی به مدت ۱ ساعت میتوند به میزان ۳۰ دقیقه دویدن کالری بسوزاند، بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ در دانشگاه کبک انجام شد.

پژوهشگران از ۲۱ زوج بین هجده تا ۳۵ سال خواستند که هفته‌ای یک بار موقع دویدن روی تردمیل و هنگام ارتباط جنسی به مدت یک ماه بازوبند شمارشگر کالری ببندند.

آن‌ها دریافتند تازه را بطور میانگین در طول هر ۱ دقیقه ارتباط جنسی چهار دو کالری و خانم‌ها ۳ ۱ کالری میسوزانند.

در حالت کلی خانمها و آقایان در هر جلسه ۶۹ و ۱۰۱ کالری سوزانده بودند.

۱۹ افراد با سن بالا هم ارتباط جنسی دارند.

تمایل جنسی و راندمان جنسی با بالارفتن سن کاهش میابد – مخصوصا چنانچه اشخاص سالمند داروی بیشتری بهره ببرند – ولی بدین معنا نمیباشد که افراد با سن بالا اجتماع ارتباط جنسی نداشته باشند.

به بیان گارسیا ” اشخاص زیادی تا زمان کهولت و حتی مرگ ارتباط جنسی دارند ولی همواره مراقب خود نیستند: گذشته از نوجوانان و جوانان، کهنسالان بزرگترین جمعیت مبتلا به بیماریهای منتقله از راه جنسی را شامل میشوند.

با توجه به اینکه آن‌ها دلواپسی ای در زمینه بارداری ندارند بنابر این از کاندوم استفاده نمیکنند.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

4 دیدگاه دربارهٔ «دلیل اعتیاد به رابطه جنسی چیست؟»

  1. با سلام. فقط میخواستم بپرسم آیا هم جنسگرایی از نظر رواشنناسی مدرن اختلال جنسی جساب میشود یا نه؟ من خودم فکر میکنم مشکل روانی هست. لطف کمی توضیحات بفرمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *