واقعیت هایی در مورد چربی:دانش خود را بیازمائید

1)     چربی در بدن چه نقشی ایفا می کند؟

الف) ذخیره انرژی

ب) کنترل جریان خون

ج) هیچ نقشی ایفا نمی کند

2)     شما می توانید چربی بدن را دلیلی برای نازایی بدانید؟

الف) صحیح

ب) غلط

3)     شاخص توده بدنی  BMI  نشان دهنده ی چیست؟

الف) راهی برای اینکه بفهمید بی اشتها هستید

ب) راهی برای اینکه بفهمید ذیابت دارید

ج) راهی برای اینکه بفهمید وزن شما بالاست.

4)     خیلی سخت می توانید با ورزش وزن کم کنید برای اینکه فقط باعث میشود بدن شما عظله بیاورد.

الف) صحیح

ب) غلط

5)        نامناسب ترین محل برای چربی بدن کدام ناحیه است؟

الف) شکم

ب) باسن

ج) رانها

6)       یک پوند چربی برابر است با چه میزان کالری؟

الف)1,500

ب)2,500

ج) 3,500

د)4,500

7)       موهای شما تنها بخشی از بدن است که به چربی نیاز ندارد.

الف) صحیح

ب) غلط

8)         امکان دارد کلسترول بالا موروثی باشد؟

الف) صحیح

ب) غلط

9)        فعالیت اجتماعی شما تواند به چاقیتان منجر شود؟

الف) صحیح

ب) غلط

[divider]

واقعیت هایی در مورد چاقی:دانش خود را بیازمائید

پاسخ ها:

1)جالب است که ما به ندرت از چربی به عنوان دوست بدن یاد می کنیم، درحالی که برای ما وهمه نقش گرم نگه داشتن بدن،ذخیره انرژی حاصل از مواد غذایی را ایفا می کند. بنابراین چربی از ارگان های ما محافظت می کند. چربی بدن همچنین جایی  می باشد برای واکنش های شیمیایی که رشد و سیستم ایمنی بدن را مدیریت می کنید.

2) خیلی شگفت انگیز است که بسیاری از بیماریها بدلیل اضافه وزن و چاقی شروع به بروز می کنند یا بدتر می شوند، ناباروری،آرتروز،آپنه خواب، دیابت، سکته مغزی،بیماریهای قلبی،فشار خون بالا و حتی برخی از سرطانها.

3) BMI عددی است که بر اساس قد و وزن شما بدست می آید. راهی خوب برای اینکه مقدار چربی بدن خود را بفهمید.BMI 25 تا 29.9 به این معنی است که وزن شما بالاست. BMI بالاتر از 30 به این معنی است که چاق هستید.

4) اگر می خواهید وزن مناسبی داشته باشید، بهترین راه این است که تمرینات ورزشی  منظم به همراه رژیم غذایی سالم را در برنامه بیاورید. این روش خیلی بهتر از رژیم غذایی صرف می باشد. از این بدن شما عظله می آورد نترسید، اتفاقاً خیلی خوب است، از دست دادن چربی از طریق ورزش، شما را قوی و متناسب نگه می دارد.

5) آیا می توانید کمربند خود را سفت ببندید؟ کسانی که بدن آنها به شکل سیب است، که وزن بیشتر از حد متوسط خودشان دارند، بیشتر در معرض خطر  ابتلا به دیابت نوع 2، بیماریهای قلبی، سکته مغزی، زوال عقل و بیمارهای دیگر می باشند.  اندازه دور کمر برای یک مرد بهتر است زیر 40 اینچ باشد و برای یک زن غیر باردار، بهتر است زیر 35 باشد.

6) برای از دست دادن یک پوند وزن، نیاز است که بیشتر از 3,500 کالری بسوزانید، یعنی در طول هفته هر روز 500 کالری بسوزانید یا 1000 کالری درروز برای 2 پوند وزن کم کردن در هفته.

7)اسید های چرب بخشی از زیبایی مو محسوب می شوند، زیرا سبب درخشندگی موهای شما می شوند.

8) سطح بالای LDL یعنی کلسترول بد می تواند موروثی باشد، افرادی که ژن معیوب که منجربه کلسترول بالا می شود را به ارث می برند در سنین پایین تری دچار حملات قلبی می شوند. اما بیشتر یک رژیم غذایی بد، افزایش وزن و عدم ورزش منظم می تواند سطح بالای کلسترول بد را به همراه داشته باشد.

9) دوستان بیشتر ترجیح می دهند که با هم ورزش کنند یا با هم غذا بخورند، آنها حتی ایده های خود در مورد غذا را به اشترا ک می گذارند. فشار همسالان ممکن است سبب ترغیب برای خوردن و یا همچنین وزن کم کردن شود.

[divider]

 نکته:

BMI چیست؟

 روشی مفید برای تخمین میزان چربی بدن، استفاده از فرمولی است که شاخص ‌توده ‌بدنی (BMI) نامیده می‌شود.  BMI نسبت وزن به مجذور قد است و شاخصی برای تعیین نسبت چربی در بدن بیشتر افراد می‌باشد. شما می‌توانید BMI  را از طریق تقسیم کردن وزن با واحد کیلوگرم بر مجذور قد با واحد مترمربع محاسبه نمایید.

(برای مثال فرض کنید وزن شما 70 کیلوگرم و قد شما 1/8 متر می‌باشد ابتدا 70 را تقسیم بر 1/8 می‌نمایید که حاصل 38/89 می‌شود. مجدداً عدد 38/89 را بر 1/8 تقسیم می‌نمایید که حاصل 21/6 می‌شود که این عدد شاخص‌توده‌بدنی  یا BMI شماست)

BMI
از آنجا که محاسبه کردن با این روش نسبتاً سخت است شما می‌توانید از جدول ساده شاخص توده بدنی با توجه به قد و وزن، شاخص توده بدنی (BMI) را به دست آورید.
براساس رهنمودهای موجود:

• BMI کمتر از 18/5 کم وزن تلقی می‌شود.

• BMI بین 18/5 تا 24/9  طبیعی در نظر گرفته می‌شود و این محدوده‌ای است که در آن کمترین میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی وجود دارد (البته اگر فاقد سایر عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی باشید).

• BMI بین 25/0 تا 30/0  به عنوان اضافه‌وزن در نظرگرفته می‌شود. در این محدوده میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی اندکی افزایش پیدا می‌کند.

• BMI و30/0 و  بالاتر چاق تلقی می‌گردد و میزان خطر در این محدوده  بالاست.

• BMI  یا 40/0 یا بیشتر چاقی شدید یا بیماری در نظرگرفته می‌شود. سطح خطر در این حالت بسیار بالاست.

توجه داشته باشید که برخی از افراد ممکن است بدلیل بزرگی استخوان‌بندی یا توده عضلات  به اشتباه جزء گروه چاق یا اضافه‌وزن قرار بگیرند.

لینک زیر می تواند به محاسبه BMI کمک کند.

http://www.exercise4weightloss.com/support-files/nutriinfo_bmi.swf

منبع:

webmd


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *