هیولایی با نام حمله هراس (سوالات رایج در مورد حمله پانیک)

 حمله هراس چیست؟

حمله هراس یا حمله پانیک ترسی ناگهانی و شدید است که موجب بروز واکنش های فیزیکی شدیدی می شود، در حالی که هیچ خطر جدی و علت مشخصی برای آن وجود ندارد. حمله های پانیک می توانند بسیار ترسناک باشند. زمانی که حمله هراس دست می دهد شما ممکن است کنترل خود را از دست بدهید یا در موارد شدید حتی دچار حمله قلبی بشوید. خیلی ها هستند که در اثر حمله پانیک مرده اند.

 حمله هراس چیست؟
حمله هراس چیست؟

بسیاری از افراد تنها یک یا دو بار در طول زندگی خود حمله هراس را تجربه می کنند و مشکلشان بعد از مدتی، معمولاً پس از پشت سر گذاشتن شرایط پر استرسی که در آن قرار دارند از بین می رود. اما اگر دچار حمله های پانیک غیر منتظره و تکرار شونده شدید و مدت زمان زیادی را در ترس مداوم از یک حمله دیگر به سر بردید ممکن است دچار اختلال پانیک شده باشید.

گرچه حمله های هراس به خودی خود مرگبار نیستند اما می توانند بسیار ترسناک باشند و تأثیر بسیار زیادی روی کیفیت زندگی بگذارند. اما راهکارهای درمانی هم برای آن وجود دارد.

در ادامه بهتر است به تجربه های حمله هراس توجه کنید:

تجربه حمله پانیک

  • تو خونه نشسته بودم که حمله شروع شد و تاکنون همچین حسی نداشتم. بدترین تجربه من تو زندگی بود. قلبم داشت از سینه م بیرون میزد. نفسم خوب جا نمی خورد. مطمئن بودم که دارم خفه میشم. انگار آخرین لحظه زندگی من بود. همسرم و بچه م داشتن از ترس گریه می کردن و نفهمیدم چطور به بیمارستان رسیدم…
  • هفته پیش موقع رانندگی یه دفعه قلبم تیر کشید. احساس گز گز و مور مور تودستام پیدا کردم. در عرض چند ثانیه احساس کردم که صدای ضربان قلبمو تو سرم میشنوم. ماشینو زدم کنار. سرگیجه بدی گرفتم احساس کردم که تمام بدنم یهو داغ شد.
  • مطمئن بودم که سکته کردم و دارم می میرم. شیشه ماشینو دادم پایین وبا پدرم تماس گرفتم. جرات رانندگی مجدد رونداشتم. پدرم اومد و رفتیم بیمارستان. نوار قلب، اکو و تست ورزش و آنزیم های قلبی و دست آخر اسکن هسته ای قلب همه چیز نرمال بود. میگفتن خدارو شکر همه چیز سالمه ولی من میدونستم که چه حمله سختی داشتم. نگرانی از تکرار این حمله زندگیمو مختل کرده بود. جرات رانندگی نداشتم. تنهایی بازار نمی رفتم . مترو که اصلا حرفشو هم نزن…
  • چند شب پیش یه دفعه از خواب بیدار شدم و فکر کردم که دارم می میرم. فریاد کنان از اتاق دویدم بیرون و همه وحشت زده از خواب پریدند. همه بدنم خیس عرق شده بود. حالت تهوع داشتم . نفسم بالا نمی یومد. با گریه خواستم تا منو برسونن بیمارستان…
تجربه حمله پانیک
تجربه حمله پانیک

اینها نمونه هایی از تجربیات مراجعین از حمله ای به نام حمله هراس هستند. که مشخصه آن دوره هایی از ترس شدید است که ابتدا و انتهای مشخصی دارد و معمولا با حداقل 4 تا از علایم زیر همراهی دارند.

علائم حمله هراس

  1.  تپش قلب
  2.  لرز
  3. احساس خفگی
  4. کوتاهی تنفس
  5. کرختی یا مور مور شدن
  6. سرگیجه یا ضعف
  7.  تعریق
  8. تهوع
  9. ترس از مرگ
  10. ترس از دیوانه شدن
  11. گر گرفتگی
  12. درد قفسه سینه
  13. احساس غیر واقعی بودن محیط اطراف و یا جدا شدن از جسم

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر علائم حمله پانیک را داشتید بهتر است هرچه زودتر به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید. حمله های پانیک، گرچه بسیار ناراحت کننده هستند اما اغلب خطرناک نیستند. ولی مدیریت حمله هراس به تنهایی بسیار دشوار است و ممکن است در صورت عدم درمان این حملات بدتر هم بشوند.

علائم حمله هراس همچنین می توانند نشانه ای بر وجود مشکلات سلامت جدی دیگری مانند حمله قلبی هم باشند. بنابراین بسیار مهم است که اگر دچار حملات پانیک هستید هرچه سریعتر تحت معاینه قرار بگیرید تا پزشک علت اصلی علائم شما را پیدا کند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

حمله پانیک در چه کسانی شایعتره؟

 

اختلال حمله هراس حدود 2 تا 6 درصد جمعیت عمومی رو درگیر می کنه و در زن ها 2 تا 3 برابر شایع تر از مردهاست.

در سنین مختلفی، حتی در کودکان دیده میشه ولی میانگین سن تظاهر آن حدود 25 سالگی است.

 

علت حمله پانیک چیه؟

 

1-      ژنتیک: مولفه وراثتی مشخص دارد. بطوریکه احتمال پانیک در در بستگان درجه اول فرد مبتلا4 تا 8 برابره

2-      عوامل مغزی: نقاط مختلفی از مغز مانند گیجگاهی و پیشانی را در پانیک موثر دانسته اند.

3-      عوامل محیطی: خانم های طلاق گرفته، جدایی یا مرگ والدین (به خصوص مادر) قبل از 10 سالگی فرد

اغلب حمله پانیک خودبخود رخ میدهد ولی گاهی نیز حملات بدنبال براشفتگی هیجانی، فعالیت جنسی، فعالیت بدنی، نور تند، تغییر الگوی خواب، مصرف کافئین یا الکل یا نیکوتین و … اتفاق می افتد.

علت حمله پانیک چیه؟
علت حمله پانیک چیه؟

آیا حمله پانیک قابل درمان هست ؟

سیر پانیک در افراد مختلف متفاوت است ولی خبر خوب اینکه با درمان بیش از 90 درصد افراد قابل درمان هستند.

دو درمانی که بیشترین تاثیر بر روی پانیک را دارند، دارو درمانی و درمان شناختی رفتاری هستند. ترکیب این دو در درمان فوق العاده است و دوره درمان بین 6 تا 12 ماه متفاوت است. ولی در صورت عدم درمان در 40تا 80 درصد موارد افسردگی نیز به پانیک اضافه می شود و در عده زیادی نیز گذر هراسی ( ترس از جاهای شلوغ، بازار،مترو، اتوبوس و …) به آن افزوده می شود.

آیا حمله هراس با افتادگی (پرولاپس) دریچه میترال همراهی دارد؟

در گذشته در مورد ارتباط این دو با هم زیاد بحث شده است ولی مطالعات جدید نشان می دهد که ارتباط خاصی با هم ندارند


 

دکتر محمدرضا قاسم زاده

متخصص اعصاب و روان و شناخت درمانگر در زمینه اختلالات اضطرابی


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

89 دیدگاه دربارهٔ «هیولایی با نام حمله هراس (سوالات رایج در مورد حمله پانیک)»

  1. سلام من از نه سالگی یا ده سالگی هر وقت در موقعیت استرس زا قرار میگیرم یا بیخودی دچار لرزش در بدن و مور مور شدن بدن و احساس ترس میشم ولی خب خیلی کم پیش می‌آمد من الان سیزده سالم هست و وقتی استرس میگیرم یا حتی وقتی کاملا آرومم دچار تپش قلب ولرزش بدن یا دست،سر درد و احساس سبکی و درد در قفسه سینه و احساس مرگ دارم این یعنی من به پانیک مبتلا هستم؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      با توجه به مواردی که ذکر کردید بله مساله پانیک می تواند مطرح باشد. توصیه می شود به روانپزشک مراجعه نمایید. راهکارهای متعددی متناسب با علت و میزان اختلال وجود دارد که توسط درمانگر می تواند اتخاذ گردد. در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  2. سلام خسته نباشید،ببخشید من 24 سالمه و مدتی(نزدیک به دوسال) دچار پنیک اتک شدم ابتدا متورال 50 و پراپرولول10 که به تازگی این دارو را با بیزوپرول 2.5 برایم جایگزین کردن،مشکل من پنیک اتک و ضربان قلب بالا بود،مسئله ای که نگرانم کرده آیا این دارو باعث مشکلات تنفسی میشود یا مشکلات کم شدن ادرار ؟ و اینکه من مشکل قلبی ندارم و فقط پنیک اتک دارم آیا باید نگران باشم که دارو باعث مشکلات قلبی شود ؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      مواردی که ذکر کردید از عوارض مصرف این دارو در برخی افراد می باشد. چانچه دارو تحت نظر پزشک مصرف می گردد جای نگرانی نمی باشد. حین مصرف دارو چنانچه حالتی مشاهده کردید با پزشک معالج خود در میان بگذارید.
      از تغییر دوز مصرفی و یا قطع دارو به صورت خودسرانه پرهیز نمایید.

  3. سلام .آیا ممکنه تنگی نفس ناشی از اضطراب، ساعت ها طول بکشه ؟ من خیلی موقع ها مثلا از صبح که بیدار میشم نمیتونم عادی نفس بکشم تا پنج شش ساعت بعدشم به طور ممتد ادامه داره که با خمیازه کشیدن سعی میکنم نفس بکشم و اونم حتی نمیشه بعد مثلا سر ظهر ک سعی میکنم بخوابم تا خوابم ببره حسش میکنم و وقتی بعد از نیم ساعت خواب بیدار میشم،چند ثانیه بعد باز شروه میشه . پیگیری های پزشکی چهار سال پیش کردیم گفتن مشکل فیزیکی ندارم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علل متعددی می تواند موجب بروز این حالت گردد که متناسب با علت و شدت اختلال، راهکار مناسب اتخاذ می گردد.
      با توجه به مواردی که ذکر کردید عوامل روحی می تواند در ایجاد این حالت موثر باشد.
      توصیه می شود در این خصوص توسط روانپزشک معاینه شوید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام روز بخیر ، با توجه به علائمی که میفرمائید نیاز است جهت بررسی علائم و شدت در اولین جلسه با یک روانشناس ملاقات داشته باشید سپس ممکن است روش های درمانی دارویی و یا غیر دارویی از جمله رفتاردرمانی و بیوفیدبک ، رواندرمانی به شما پیشنهاد شود .

      ارادتمند شما : مریم عبداللهی

  4. سلام من از چندماه پیش پانیک گرفتم .که گذرهراسی وترس از بیرون وجاهای شلوغ بهش اضافه شد .ولی باورزش و دارو علایم اصلی پانیک مثل تنگی نفس احساس خفگی .تپش قلب وکررختی وترس از بیرونم خوب شده.وحتی از خودحمله هم ترس ندارم….ولی الان چن وقته ترس از دیوونه شدن دارم.وخیلی وقتا فکرش باهامه واذیتم میکنه..اینم جزو پانیکه؟

  5. سلام خسته نباشید من چن سال پیش اتفاقی برام افتاد کلا خیلی ترسیدم حدود ۱۴-۱۵ ساله بودم بعد از اون همش استرس داشتم ولی کم بود بعد ها که دیپلمم رو گرفتم استرسم شدید تر شد سال به سال بیشتر می شد همش فکر می کردم دوباره قراره هر لحظه این اتفاق بیافته دچار استرس و اضطراب می شدم الان دیگه خیلی زیاد شده حتی نمی تونم کنترلش کنم شبا رو نمی تونم بخوابم با قرص الپروزولام می خوابم به هر چیز خیلی کوچیک و مسخره فکر می کنم دچار اضطراب شدید میشم کلا چن سال زندگیم رو به هم ریخته همش فکر می کنم ناتوانم و هیچ کاری نمی تونم بکنم خیلی حس بدیه

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      توصیه می شود برای کنترل استرس تحت نظر روانپزشک قرار گیرید.
      مصرف داروی آلپروزولام باید با تجویز پزشک و تحت نظر وی صورت گیرد. در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند و برای یکی از درمانگران این حوزه تایم ویزیت اخذ نمایید.

  6. سلام
    من سه سال هست که حالتی رو به مرگ دارم…ضعف شدید…بی حالی…تپش قلب…از دست دادن تعادل…لرز…تپش قلب شدید…کابوس…افسردگیه مزمن…بی انگیزگی…خیلی دکتر رفتم چکاب بدنمو سالم نشون میده…تشخیص آخر پانیک بوده و دارو مصرف نمیکنم…اما اونقدی حالم بده که واقعا دارم یواش یواش میمیرم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      در اختلال پانیک، 90 درصد افراد قابل درمان هستند. دو درمانی که بیشترین تاثیر بر روی پانیک را دارند، دارو درمانی و درمان شناختی رفتاری هستند. ترکیب این دو در درمان فوق العاده است و دوره درمان بین 6 تا 12 ماه متفاوت است. ولی در صورت عدم درمان در 40تا 80 درصد موارد افسردگی نیز به پانیک اضافه می شود و در عده زیادی نیز گذر هراسی ( ترس از جاهای شلوغ، بازار،مترو، اتوبوس و …) به آن افزوده می شود.
      توصیه می شود طبق نظر پزشک معالجتان دارو درمانی را آغاز نمایید تا اختلال کنترل و درمان گردد.
      به امید سلامتی شما دوست گرامی

  7. سلام.من نزدیک ب 4 ساله ک درگیر یه حمله عصبی هستم با مطالعه ای ک راجب پانیک داشتم فک میکنم حمله من فرق داره . حمله ای ک ب من دست میده حدود دو دقیقه بیشتر طول نمیکشه یک آن هیچی از محیط بیرون نمیفهمم یعنی اگر یک نفر مشغول صحبت با من باشه و دوچار حمله بشم هیچی از حرفاش سر در نمیارم توی این مدت دو سه دقیقه ای دوچار حالت تهوع خیلی شدید ک حس میکنم الان معدم میاد تو دهنم میشم و بعد از چن دقیقه همه چی ب حالت اول برمیگرده و اروم میشم اما سر درد میگیرم و تا قرص نخورم خوب نمیشه. من با کسی راجبش حرف نزدم ب دکتر هم مراجعه نکردم. چون گاهی اوقات چند ماه یه بار و گاهی در ماه چند بار اتفاق میفته برام.میشه کمکم کنید؟ اگه سوال بنده رو داخل سایتتون نمیذارید جوابو ب ایمیلم بفرستید ممنون میشم .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست درابتدا توسط متخصص مغزو اعصاب مورد بررسی دقیق تری قرار گیرید تا مطمئن شویم که مشکل فیزیکی ندارید و بعد از نیاز است که تحت درمان با متخصص روانپزشک قرار گیرید.

  8. کانالی برای راههای درمانی اختلال پنیک و انجمن گروه درمانی آن در تلگرام ایجاد شده،خوشحال میشم حضور پیدا کنید
    t.me/panic_curing

  9. سلام اقای دکتر
    من بیش از یک سال که پنیک دارم.من یکسال تحت درمان بودم قرص مصرف میکردم.بهتر شدم بعد دارو هامو قطع کردم الان بعد 4 ماه دوباره هر از گاهی تو خواب دچار حمله میشم ولی اینبار همیشه فکر میکنم که فشار خونم میره بالا و اضطراب و استرس میگیرم.لطفا راهنمایی کنید

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      توصیه میکنم که به مقالاتی که در سایت در مورد بیماری پانیک وجود دارد برای کسب اطلاعات مراجعه نمایید.توصیه میکنم که به روانپزشک مجددا مراجعه نموده و شرایط خود را توضیح دهید و از مصرف و یا قطع خودسرانه داروها پرهیز کنید .

  10. با عرض سلام وادب،بنده حدود هشت سال قرصهاي گياهي دتا مصرف كردم و الان دوماهه كه گذاشتمشون كنار و طي اين مدت دچار حملات فشار خون،درد و سنگيني بسيار زياد قفسه سينه و درد بلا انقطاع دست چپ هستم،اكو تست ورزش و نوار قلب هم همگي نرمال بودند،با توجه به فرمايشات شما و ساير عزيزان آيا بنده هم دچار پانيك شدم؟ممنون از لطف و وقتتون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است تا بررسی بالینی بیشتری انجام شود در این خصوص برای خانم امیری و یا جناب دکتر محرمی در شعبه شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  11. با سلام، من حدود ده روزه كه سيگار كشيدن رو ترك كردم ولى دچار حملات شبيه پانيك و افسردگى شدم. يه بار ديگه هم كه تلاش كردم سيگارو ترك كنم همين علايم رو داشتم و از ترس حملات پانيك مجدد سيگار كشيدم! ميخواستم ببينم آيا استفاده از پچ نيكوتين يا داروى خواصى ميتونه موثر باشه؟ اگر بله آيا پچ نيكوتين هم ضرر داره ؟ يا به عبارت بهتر ميتونم مدت طولانى ازش استفاده كنم تا دچار پانيك و افسردگى نشم؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احتزام
      نیاز هست که از لحاظ علت ایجاد حملات پانیک مورد بررسی قرار بگیرید تا بتوان به طور دقیق در مورد نحوه درمان پانیک در کنار راهکارهای مفید ترک سیگار، به طور همزمان این دو مورد را بررسی و درمان کرد.

  12. سلام آقای دکتر.من بخاطره یه سری علایم مراجع کردم دکتر مغز و اعصاب گفت اختلال هراسی داری.ولی من حس میکنم ام اس دارم و ترسش روحیمو داغون کرده.چون حس میکنم تعادل ندارم و عضلات دست و پام میگیره.واقعا در عذابم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      اینکه ترس شما اینقدر شدید است خود نشانه نیاز حتمی به درمان است. به یک روانپزشک مراجعه کنید.
      ترس از بیماری گاهی به اندازه خود بیماری مهم است.

  13. با سلام خدمت آقای دکتر , شما توی مقاله بالا اشاره کردید که پانیک یکی از قابل درمان ترین بیماریهای روانیه ولی من کامنتا رو که میخونم اینا همشون چند ساله درگیرن میشه توضیح بدید؟من خودم تازه یک ماهه دچار شدم یعنی قبلشم بودم ولی تو این یه ماه بیشتر شده شباهم از ترس خوابم نمیبره همش میترسم تو خواب یه اتفاقی بیافته البته تو کلینیک شما و پیش آقای دکتر قاسم زاده اخیرا ویزیت شدم و یسری دارو برام نوشت.

    1. سلام.منم دقیقا مثل شما ذهنم مشغول شده حدوده 3ماهه که دارم دارو استفاده میکنم و بهتر شدم.ولی بار هم حمله های خفیف دارم
      با دیدن کامنتها خیلط نگران شدم و امیدمو از دست دادم

  14. من 4 سال است پنیک دارم فقط میترسم دیونه بشم …. ایا کسی از پنیک دیونه شده ؟ لطفا کمکم کنید میترسم بد اخلاق و از فامیلم دور بشم مخصوصا از مادر و پدرم… ممنون…..

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      خیر
      اما بهتراست تحت درمان دارویی و غیردارویی نیز قرار گیرید تا در بهبود شما بیشتر به شما کمک شود.

  15. سلام به همه دوستان؛ ۱۶ ماهه مبتلا به پانیکم ولی به حول الهی به قدری حالم خوب هست که تصمیم گرفتم تجربیاتم رو در اختیار دیگر دوستان بذارم تا به امید خدا و تا پیدا شدن داروی قطعی این بیماری؛ با این روش ها رفقا راحتتر با پانیکشون کنار بیان؛منم مثل آقا بهزاد از مصرف دارو واهمه داشتم و بدون دارو هم خوب شدم؛ با اجازه مدیر سایت لینک کانال رو اینجا میذارم که البته لازم به توضیحه کانال یه کانال مفصل نیست؛ تنها تجربیات بهبود احوالم در این کانال درج شدن؛ اینم لینک کانال Telegram.me/panictadarman

  16. دوستان سلام..نمیدانم چند نفر این متن را میخوانید.پژوهشگر و مخترع هستم و از ۷ سالگی به خیلی از چیز های علمی دست پیدا کردم…همیشه شاهد بیماران پانیک بودم و نمیتوانستم خوب درکشان کنم فقط کنارشان بودم تا اینکه این علائم در من بروز کرد بله پانیک و خلاصه…باید پژوهش از خودم آغاز میکردن و ازمون خطا انجام دهم و خدا را شکر به نتایجی رسیدم شاید باور کردنش سخت باشه…به معده رسیدم….وقتی هضم معده به مشکل میخوره و غذا سنگین مصرف میکنید به مغز فشار م اورد و در نهایت علائم پانیک…شاید خیلی حرفم را قبول نداشته باشید ولی همیشه به جواب قطعی در کارهایم به خواست خدا رسیدم و ایمان دارم نترسید….معدتون مراقب باشید من یکسال دچار شدم ولی حالا خوبم….شکر خدا…لب به قهوه دست ساز نمیزنم چون بعد ازمایشاتم بلافاصله علائم نمایان میشه

  17. سلام
    4سال این بیماری رو دارم بعد از تشخیص دکتر فلووکسامین تجویز کرد که هنوزم دارم مصرف میکنم.بعد از شروع این بیماری به تدریج به ریفراکس معده تحریک روده بزرگ بزرگی بروستات ووو دچار شدم .الان مشکل اصلی من اینه که دکتر میرم برای هر بیماری دارویی که بهم میده رو ترس دارم بخورم ودر اکثر مواقع با خوردن اولین قرص دچار حمله میشم الان یه کارتن داروی دست نخورده دارم نمیدونم چیکار کنم به خانواده دیگه روم نکمیشه بگم این دارو رو هم نمیتونم بخورم حتی دکتر طب سنتی رفتم خوردن عرقیجات اون هم باعث شد حمله بهم دست بده
    اگه کسی تجربه منو داره راهنماییم کنه ممنون

    1. بهترین دارو برای جلوگیری از حملات کلونازپام هست
      به هیچ عنوان به هیچ عنوان پروپرانولول مصرف نکنید بدتر میشید که بهتر نمیشید
      تحت نظر پزشک فلوکسامین به همراه کلوناز پام ترکیب این دو دارو معجزه میکنه و به تدریج تمام علائم برطرف میشه برای من یک سال طول کشید ولی به طور صد در صد نه ۹۰ درصد برطرف شده

  18. سلام
    منم ٧ ساله پانيك دارم
    بعضي وقتها روزي دوبار به علت افت فشار ميرم اورژانس
    افت فشار در حد فشار ٧-٨
    با هر صداي كوچكي طپش قلب ميگيرم و اضطراب در حدي كه پاهام ناخوداگاه مي پره
    ازدواج كردم قبلا ادم شاد و پرانرژي بودم اما الان يك ادم بي حس و حال ترسو و به درد نخور شدم
    ميرم سر كار غر ميزنم ميمونم خونه غر ميزنم
    كلافه ام بيقرارم
    هيچ جا احساس ارامش ندارم
    از كوه رفتن ميترسم از شهربازي ميترسم
    بعد ازدواج با ياري صادقانه همسرم خيلي بهتر شدم اما از اونجا كه تو غربت زندگي ميكنم اين افكار ميره ومياد
    نميتونم بچه دار بشم چون اين حملات براي سلامتي بچه ضرر داره
    خواهشا اگر گروهي هست من رو هم به گروه ببريد

  19. سلام .
    من نزدیک به دو سال پیش پانیک داشتم بطوری که برای اولین بار از قلبم شروع شد به سوزش و یکدفعه کل بدنم رو گرفت دست و پام کج کرده بود از شدت ترس میخواستم دستم باز کنم نمیشد . حتی فک کج شده بود نمیتونستم صحبت کنم . کلی دکتر رفتم یک دکتر حالمو بدتر کرد دکتر مغز اعصاب بود با تشخیص اشتباه برام داروی تپش قلب نوشت که بدتر شدم ترس از همه چی داشتم توی خیابون رفتن و غیره … تا پیش یک متخصص دیگه رفتم وبهم یکسری دارو داد آلپرازرام یک دارو دیگه مدت شیش ماه مصرف کردم وبهتر شدم از روزای اول الان وقتی فکر میکنم بعضی اوقات توی خواب نفسم میگیره و تپش قلبم شدید شدید میشه و فقط سعی میکنم خودمو به یک محیط باز برسونم تا اوکی شم . من الان توی آلمان هستم و زبانم در حدی نیست که دقیق بخوام همه حوادث بگم و اینکه به نظرتون اصلا نیاز به دارو درمانی دارم یا نه . باسپاس

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام
      پانیک نوعی اختلال اضطرابی حمله ایست که نیاز به درمان دارویی و یا در صورت تمایل رواندرمانی دارد.
      در صورت عدم درمان این حمله ها مرتب عود میکند و گاها با بیماریهای قلبی عروقی اشتباه گرفته میشود. با توجه به شرح حالی که ذکر کردید ،به نظر میرسد که از حمله پانیک،به بیماری پانیک تبدیل شده و دچار علایم جسمی اضطرابی همراه شده اید که حتما نیاز به درمان توسط روانپزشک دارد.میتوانید این اصطلاحات انگلیسی را اگر زبانتان قوی نیست،برروی کاغذ نوشته به روانپزشک خود بدهید:dyspnea,palpitation,panic attack,agoraphobia,sever anxiety,insomnia.درصورت سوال بیشتر میتوانید ،سوال تکمیلی خود را از دکتر فرزانه در سایت بپرسید.از خوددرمانی بپرهیزید.

  20. متاسفانه پزشکان مملکت ما همه تاجر و بیسواد هستن ..کسی باید خودش بیماری پانیک و اضطراب داشته باشد و دارای نقص پرولاپس دریچه ی میترال هم باشد تا ب وضوخح ارتباط مستقیم و تنگاتنگ این دو رو باهم ببینه..من خودم 25 سال روش مطالعه دارم چون خودم همین بیماریا رو داشتم و خودم خودمو کامل درمان کردم و هیچ رونچزشکی نتونست کاری بکنه فقط تونستن پولامو بکشن….من کانالی دارم دراین مورد

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      دوست عزیز دانش پزشکی ساخته و پرداخته یک نفر یا یک گروه چند هزار نفری نیست! دانش پزشکی حاصل کار میلیون ها پزشک و محقق در سراسر دنیاست و هر جمله ای که از زبان پزشک شما جاری میشود براساس این حقایق است. حال اینکه کسی بتنهایی بتواند با بیماری بجنگد که بقیه پزشکان از درمان ان عاجز باشند، مانند این است که شما بتنهایی در زیر زمین منزلتان هواپیمای بوئینگ تولید کنید!
      در زمینه پزشکی کشور ما در منطقه برترین خدمات پزشکی را داراست و اگر ذره ای شک دارید میتوانید در صورت امکان یکبار درمان در اروپا و آمریکا را امتحان کنید! در آمریکا ویزیت روانپزشک حدود 400 دلار است و برای هر جلسه ویزیت نیز باید ماهها انتظار بکشید! و ضمنا درمان متفاوتی از آنچه در ایران ارایع میشود برای شما ارائه نخواهد شد!

  21. سلام من 21 سال دارم و شیش هفت ماه هست که به صورت ناگهانی یه احساس ترس شدید همراه با حالت تهوع و احساس خفگی و سخت نفس کشیدن دارم طوری که باید اون موقع کاری انجام ندم و این حالت فقط دو سه دقیقه طول میکشه من کلن آدم مضطربی هستم ولی نه زیاد و سابقه ی افسردگی تو خانواده هم بوده
    به علاوه یه حالت دیگه ای ام هست که به صورت ناگهانی دچار یه سردرگمی و گیحی میشم و یه فراموشی که مثلا یادم میره داشتم چی کار میکردم یا چی شده بوده و اولش یه ترس شدید هست و انگار که حواسم مختل شده باشه
    به نظرتون این پانیکه
    و یه اختلال اضطرابیه

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      امکان تشخیص به صورت اینترنتی وجود ندارد نیاز است که به صورت حضوری برای خانم دکتر بنی هاشمی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  22. سلام من تقریبا دوسال میشه که دچاراین مشکل شدم اولش ازیه عصبانیت شدید شروع شد یه حمله که نمیشه توضیح داد گز گز شدن بدن بی حالی شدید سست شدن بدن احساس میکنم نمی تونم نفس بکشم خیلی اذیتم میکنه دچارمشکل شدید درزندگی شدم نمی تونم تو خونه خودمون بمونم الان هم دارو مصرف میکنم ولی جواب خیلی خوبی نگرفتم لطفا اگه کسی راه حلی داره کمکم کنه

  23. با سلام
    من20سالمه دچار پانیک شدم
    همش میترسم بمیرم یا دیوونه بشم
    جایی تنها نمیرمو موقعه بیرون رفتن حتما باید کسی باهام باشه
    اگر در بیرون از منزل تنها باشم دچار حمله میشم
    دو سال پیش اینجور شدم که با مصرفه دارو خوب شدم
    ولی الان باز برگشته
    الپرازولام و ریسپریدون و…مصرف میکنم
    خواهشمندم کمکم کنید

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و اجترام
      به نظر میرسد که بیماری پانیک ،در شما عود کرده و نیاز هیت که تحت بررسی مجدد و درمان دارویی همراه با درمان غیردارویی قرار بگیرید.توصیه میکنم که برای درمان به شعبه آزادی یا شریعتی برای بررسی مراجعه کنید برای بررسی توسط سرکار خانم امیری

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورت درمان غیر دارویی برای جناب دکتر محرمی و در صورت درمان دارویی برای خانم دکتر نیوشا محمدی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  24. با سلام
    من به مدت سه هفته هست به طور ناگهانی دچار تنگی نفس و اضطراب شدید شدم.که در طول روز به صورت حمله دچار میشدم.الان با مراجعه به دکتر روزانه پروپرانول و سرترالین و آلپرازولام مصرف میکنم.اضطرابم و حالت افسردگیم تقریبا رفته ولی هنوز تنگی نفس خفیفی دارم.میخواستم بدونم این دارو تا چند وقت باید مصرف شه و اینکه میشه در صورت بهبودی خودم دارو ها رو قطع کنم؟و اینکه این حالت ممکنه برگرده؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      حداقل بعد از 10 روز اثرات آن را خواهید دید ، بله حتما باید ادامه دهید و بدون مشورت با پزشک متخصص اصلا دارو را قطع و یا تغییر دوز ندهید .

  25. سلام به همگي، پيمان هستم ٢٦ سال سن دارم و ٦ سال هستش كه بيماري پانيك رو دارم و همچنان تحت نظر روانپزشك دارم دارو درماني ميكنم. دوستان باور كنيد به قدري زندگي من رو مختل كرده كه قابل بيان نيست!
    هميشه فكر اينكه اين استرس بيش از حد باعث عوارض ديگري توي بدنم ميشه باعث حمله ي پانيك ديگه ميشد. به خاطر ارتباط گسترده اي كه با پزشكان متعدد دارم، هميشه بهم ميگن كه عوارضي نداره. بيماري من توي يه مدت شديد ميشد و توي يه مدت خيلي بهتر ميشم، اما در آخر حداقل هر ماه يك الي ٤ بار حمله رو تجربه ميكنم. از رفتن به جاده و يا شهر هاي دور ترس داشتم! از اينكه نكنه توي جاده مشكلي برام پيش بياد و دكتري نباشه كه كمكم كنه؟ همين فكر هم باعث حمله ميشد! هميشه داروهام رو همرام دارم… اوايل بيماري حتي نميتونستم توي خيابون شلوغ قدم بردارم و يا وقتي پشت ترافيك شهر ميموندم پانيك ميشدم! بعد از گذشت ٦ سال الان با اينكه نگرشم به اين بيماري عوض شده ولي باز نگران هستم از سلامتي خودم. دوستان عزيز ولي نگران نباشيد، ٧٠ درصد جوان ها و نوجوانان اين بيماري رو تجربه كردن، آسون ترين روش درماني رو داره.
    گفتم تجربيات خودم رو براتون بگم.
    الانم كه دارم مينويسم فردا ميرم جواب كمسيون پزشكي رو بگيرم براي معافيت سربازي، به همين خاطر استرس زياد در حد پانيك دارم…
    و در آخر اميدوارم تنتون سالم و لبتون خندون باشه.
    يا حق.

  26. من 19 سالم است و 3 و نیم سال میشه که پنیک دارم دکتر زیاد رفتم نفهمیده حال تازه فهمیدم که پنیک دارم نظر به علایم اش که خوندم از جمله سر گیجه که از اولین حمله که داشتم تا به حال سرگیجه دارم و بعضی وقتا خودمو غیر واقعی احساس می کنم همچنان تپش قلب و…. لطفا راهنماییم کنید ترس از دیوانه شدن دارم . ممنون

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بهتراست حتما دارو درمانی و رواندرمانی را باهم آغاز کنید. در زمینه دارو آقای دکتر هرمزپور و در زمینه رواندرمانی خانم امیری به شما کمک می کنند. سپاس

  27. سلام من 25 سالمه حدودا هشت ماهه دچار پانیک شدم و از همان روز اول به متخصص اعصاب و روان مراجعه کردم بعده این هشت ماه با مصرف داروهای سرترالین،ایمی پرامین25،کلونوزپام 1 میلی.و گاباپرل 75 دیگه دچار حمله نمیشم و ترس از حمله ندارم اما اما در حین خواب ظهر گاهی دچار فشار میشم در حین خواب جوری که میخوام داد بزنم و همینطور در سینه سمت چپ زیر ریه لطفا در این خصوص راهنمایی کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام بهتر ایت علاوه ب درمان دارویی از رواندرمانی توسط خانم امیری نیز بهره مند شوید.

  28. باسلام من برای عصبانیت و اختلال حواس و فکرگذشته ک چه اتفاق وحشتناکی برام افتاده و سردردهای شدیدبه روانپزشک مراجعه کردم و ایشون قرص های آسنترا و الانزاپین و ایمی پرامین براک تجویزکردن و بعدبه روانشناس هم مراجعه کردم ک ایششون گفتن دچارپانیک هستم و نوروفید بک رو برام توی ده جلسه تجویزکردن آیا باوجودنداشتن علایم ذکرشده تو مقاله دچارپانیک هستم؟و آیا بانور و فیدبک قابل درمان هست و باید داروهارو قطع کنم پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

  29. باسلام من26 سالمه سه ماه پیش موقع امتحاناتم انگاراب سردریختن روسرم بعده چن روزکلا سرم دردمیکردفکرمیکردم ازبیخوابیه میخوابیدم بازهمین حالت بودشبش تپش قلب گرفتم به اورژانس رفتم گفت دکترپانیکه یکم خوب شدم باامپرازولام ولی دیگه ادامه ندادم بعدعادت مامانم دوباره تپش قلبوگرگرفتن بدن توشب خلاصه چن روزبعدرفتم دکترمعزواعصاب سیتی اسکن دادم گفت میگرن داری بستری شدم نوارقلبم گرفتن گفت مشکلی نیس بعدمرخص شدنم یه ماه بعدش بازبعده پریودم دچارتپش قلبوتنگی نفسودردگردن شدم پزشک داخلی رفتم ازمایش دادم گفتن فقط ویتامین د کم داری بعصی موقعاانگاردارن جمجمموفشارمیدن قلبم دردمیکنه پیش روان پزشکم رفتم سرتالین وپروپنانول دارم بعده مصرفم لرزش بدنم زیادمیشدبه نطرتون چیکارکنم باتوجه به این که ازلحاظ مالی هم توشرایط بدی هستم امکان رفتن به جای دیگه روندارم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بهتر است به بیمارستان روزبه مراجعه فرمایید و در آنجا یک وقت ویزیت برای روانشناس بگیرید. رواندرمانی می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد. باسپاس

  30. سلام خدمت دوستان و همدرد هایی که با بیماری پانیک مثل من دست به گریبان هستن.من 3 ساله این بیماری دارم حمله اول انقدر شدید بود که تا آنژیو گرافی قلبی نکردن مطمئن نبودن که قلبم سالمه 4 شب تو سی سی یوبودم..دوره دارویی دارم این حملات بیشتر شبها سراغم میاد خیلی بندرت روز اتفاق افتاد برام.پیشنهاد میکنم دوستان بیشتر باهم در تماس باشیم تجربه من میگه که حرف زدن با اشخاصی که تجربه این حملات دارن خیلی تاثیر خوبی داره.چون مردم نرمال هیچ وقت درک نمیکنن که ما توی اون لحظات چی میکشیم.. دوستان اگه لطف کنن و تجربه هاشون با هم در میون بزارن خیلی بهتره..من شخصا همینکه حس میکنم امکان داره دچار حمله بشم یه بازی فکرب مثل شطرنج بازی میکنم البته با کامپیوتر.نتیجه خوبی داشته برام چون ذهنم واقعا خسته میکنهو نیرویی براش باقی نمیزاره..نمیدونم این چیزی که میگم ارزش پزشکی داره یا نه اما شخصا زمانی که غذاهای تند و خوراکی های ترش میخورم خیلی بیشتر حس میکنم در معرض حمله هستم..باز خواهش میکنم بیشتر با هم در تماس باشیم و بهم کمک کنیم

    1. سلام

      آره من کاملن با نظر شما موافق هستم ، این تقذیه نقش مهمی در حملات داره ، من هم وقتی غذای تند میخورم اینجوری میشم ، من خودم به این نتیجه رسیدم که آدم وقتی سرش گرم یه کاری هست پانیک سراقش نمیاد ، مثلن خود من اینطوری هستم ،ولی فقط کافیه که یک لحظه یاد حملهام بیفتم ، بیشترین چیزی که من رو عذاب میده نزدیکانم هستن خوصوصن مادرم که هی میگه این ادا عطفارا چیه مگه خل شدی ، دست ازین کارات بردار ، اینا یجوری حرف میزنن با آدم که انگار من به پانیک گفتم بیا سراغم ، نمیدونم چرا درک نمیکنن بعضی وقتها نیمشه کنترل کرد و به طور نا خداگاه وقتی هم که همه چیز عادی هست یهو این پانیک لعنتی میاد.

  31. سلام
    من از 2 ماه پیش تو رگهای دست چپم یه چیز مزخرفی حس میکردم ، یه حسی شبیه اینکه تازه آزمایش خون دادم و جاش ایت میکنه، بد از مدتی این حس تبدیل به فشار زیادی شد و تا انگشتهام هم کشیده شد ، درست مثل اینکه یک نفر بازومو با لاستیک محکم بسته و خون به سمت پایین دستم فشار میاره ، از ترس اینکه این علامتهای سکته باشه 2 ماه هست دچار پانیک شدم ، بعضی وقتها هم قلبم درد میگیره که نمیدونم قلبم هست یا استخونهایی که رو قفسه سینه قلبمه . الان دو ماه انقدر دلشوره دارم که روزو شب نمونده واسم ، بیخود و بیجهت میترسم همش یه حالتی مشل شوکه شدن بهم دست میده انگار یکی یهو آب یخ میریزه روم و من ، تورو خدا بگید این یعنی چی. پانیک هست ؟ قلبم توری شده ؟ این احساسی که تو دستم داره و منو به این روز انداخته چی هست .

  32. سلام
    من پنیک دارم چند سال هست دارم دیوونه میشم دارو هم دو سال و نیم خوردم روانکاو هم رفتم ولی به شدت اول حملات برمیگرده نمیدونم اصلا پنسک هست یا رگ قلبم بسته احساس خفگی میکنم احساس مرگ دارم
    چکار کنم

    1. سلام من سه سال پانيك دارم وضعيت من از همه شما بدتر بود خون اوايل خوب نشدم و منجر به افسرده گي زياد شد طوري كه گاهي چندين ساعت از شبانه روز حمله بهم وارد ميشد
      ولي خوشبختانه الان خوب خوبم مي تونم به صراحت بگم جاي هيچ نگراني نيست وقتي خوب بشين و اعتماد بنفس تون بالا بره خنده تون مي گيره چون اين مريضي هفتاد درصد به طرز فكر و خودتون بر مي گرده
      من خيلي تجربه دارم دوست دارم همه كسايي رو كه پانيك دارند رو كمك كنم چون درك مي كنم خييييلي سخته اون شرايط
      گروه داشتين منو ادد كنيد

      1. سلام میشه بگید چطور شد خوب شدین. من ۴ ساله پانیک دارم. زندگیمو مختل کرده دکتری نمونده که نرفته باشم دارویی نمونده که نخورده باشم توروخدا راهنماییم کنین

  33. سلام به همه
    من سالها درگیر این مریضی بودم خداروشکر الان خوبه خوب شدم فقط فقط فقط با مصرف چای سبز و بابونه
    هر دارویی استفاده کردم خوب نشدم ولی با مصرف نکردن غذاهایی که برای سوداوی مزاج ها منع داره و مصرف کردن چای سبز دو تا سه لیوان در روز و بعضی روزها بابونه دم میکردم الان هم هفته ای ی بار بابونه و روزی دو سه لیوان. چای سبز
    انشاءالله خوبه خوب میشید توکلتون فقط فقط به خدا باشه

  34. سلام
    من میخوام به طور جدی دارو درمانی رو شروع کنم
    راهنمایی میکنید
    آلپرازولام چه مقدار و چه زمانی بخورم ناشتا، ناهار، شام
    فلوکستین و پروپرونول
    اگر داروی دیگری شما نیاز میدونید معرفی کنید

    1. سلام فقط چای سبز دم کن روزی دو سه لیوان
      صد در صد خوب میشی انشاءالله
      من جواب گرفتم
      الان خداروشکر خوب خوبم

  35. با سلام
    من که از کار خودم خندم میگیره من اصلا ادم خنده رو و دنبال هیجان بودم ولی الان همش دارم به این فکر میکنم که حالم بد میشه
    البته نمیدونم اصلا بیماری من پانیک هست اخه علایم رو دارم ولی بعضی وقتا من به خاطر معده ام هم دچار تپش قلب میشم و ریفلاکس معده ام دارم
    حملات من درحدی که با یه الپرازولام نیم حالم رو به بهبودی میره یعنی تا لحضه ای که تپش پیدا میکنم سریع یع الپرازولام میخورم و حالم و خوب میکنه نمیدونم اصلا حالات من پانیک هست
    من فقط فکرم خرابه افکار ناامید کننده به سراغم میاد طوری که خودم خنده ام میگیره از رفتارم
    من با این حالاتی که دارم بازم خودم رو فردی موفق در پناه خدا میدونم و فکر نممیکنم که این تپش قلب و حملات بخواد زندگی من رو نابود کنه
    من با اراده و ایمان قوی مشکلاتم رو حل میکنم
    توکل به خدا

  36. سلام
    من 30 سال دارم. برای اولین بار در سن 23 سالگی دچار پانیک شدم. مثل بقیه افراد من هم در ابتدا نمیدونستم مشکل چیه. کلی دکتر مغز و قلب و انواع آزمایش دادم تا بالاخره معلوم شد که این حملات عصبی هستن. حدود 9 ماه دارو خوردم و تحت درمان بودم و خوب شدم. حالا دوباره اون حملات رو به شدت خفیف تر دارم ولی از نظر فکری خیلی آشفته ترم. دایم احساس ترس میکنم و همش میترسم از این بیماری که مبادا افسرده بشم مبادا دیونه بشم. مبادا عصبی و بد اخلاق بشم مبدا… و هزار فکر دیگه. تمام شب هم از فشار استرس همین فکرها خوابم نمیره و مدام تپش قلب دارم. دوباره رفتم دکتر و برام داروی الانزاپین. رزولپیدم. سیتالوپرام و پروپرانول نوشته. اما من دارو آرامبخش دوست ندارم مصرف کنم. راه دیگه ای دارم آیا؟ آیا اصلا مشکل من دوباره پانیکه؟ باید چیکار کنم

    1. مدیر ارشد دپارتمان خانواده درمانی

      سلام
      برای تاثیر بیشتر بهتر است همراه با مصرف دارو رواندرمانی هم داشته باشید.دکتر شیرالی در این زمینه فعالیت دارند.
      با سپاس

  37. با سلام و خسته نباشید
    من در قسمت سر بالای گوش و پشت گوشم و گیجگاه ضربان رگ دارم که همراه با درد خفیف و سر درد برام هستش
    این اتفاق 95 در صد در سمت چپ سرم هستش که در طول روز چند بار اتفاق می افته
    میخواستم بدونم مشکل از چیه
    البته این اتفاق الان سه چهار ماه هست که بوجود اومده
    عکس سی تی سر هم گرفتم و همه چیز نرمال
    با تشکر از راهنماییتون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      نمیتوان در این مورد بدون معاینه نظر داد و بهتر است برای خانم دکتر وهابی یا دکتر دهقانی نوبت ویزیت بگیرید

  38. با سلام من هم دچار این حملات میشم ولی از طریق فکری، همش به فکر اینم که دچار این حملات بشم
    ولی برای من خیلی خفیف هستش خیلی راحت یه قرص الپرازولام میخورم و حالم رو به بهبودی میره
    ولی زندگیم رو مختل کرده تمام فکرم توی طول روز همین حملات هستش
    راهنمایی کنید که برای مقابله باید چیکار کنم که دچارش نشم، میدونم که باید بهش فکر نکنم ولی نمیتونم
    هیچ دلخوشی تو زندگی ندارم که نتونم به این فکر نکنم
    این اضطراب یادگار قرص ترامادول ، که الان یکسال به کل گذاشتمش کنار
    اون موقع با این قرص ها نشه میکردم و دلخوشیم نشگی بود ولی الان یکسال که فقط تو خونه هستم البته سرکار میرم دانشگاه هم میرم ولی فکرم خرابه
    یه سوال ایا این حملات خطرناک هستش؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      نه خوشبختانه خطرناک نیستن. می توانید از یک روانشناس در زمینه کاهش افکار منفی کمک بگیرید. کلاس های مثل یوگا هم کمک می کنند که بدنتان کمتر دچار تنش و اضطراب و در نتیجه دچار پانیک شود.

      1. سلام ببخشید من الان یه ساله درگیر پانیکم و فکر و اضطرابم درمورد مرگ هستش ، نمیدونم چیکار کنم گاهی اوقات به حدی هستش که باعث کم اشتهایی و تبش شدید قلب و… میشه خواهس میکنم به گروه تشکیل بدین ممنون ان شاءالله همه خوب بشن ولی وقتی نظر دیگران میخونم و میبینم این یه نوع بیماری هستش دلم اروم میگیره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *