همه چیز در مورد داروی فلووکسامین

فلووکسامین

فلووکسامین دارویی است که برای درمان بسیاری از اختلالات روانی استفاده می شود.

فلووکسامین از گروه مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین ( SSRI ها ) است ، این گروه شامل شامل فلوکستین (Prozac) ،سرترالین (ZOLOFT )  و پاروکستین ( Paxil ) است .

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که عدم تعادل در انتقال دهنده های عصبی علت افسردگی و سایر اختلالات روانی است . فلووکسامین با مهار باز جذب سروتونین سبب ایجاد حالت شادی و سرخوشی می گردد. همچنین فلووکسامین برای درمان اختلال وسواس نیز مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است.

فلووکسامین در دوزهای 25، 50 و 100 میلی گرمی در بازار موجود است.

فلووکسامین برای درمان اختلال وسواس (OCD) ، اختلال اضطراب اجتماعی ، افسردگی اساسی ، مدیریت چاقی و پرخوری ، اسکیزوفرنی و اختلال هراس استفاده می شود.

دوز شروع معمول برای بزرگسالان 50 میلی گرم در روز به عنوان یک درمان تک دوز هنگام خواب داده می شود و دوز دارو  50 میلی گرم هر 4-7 روز برای رسیدن به پاسخ مورد نظر افزایش می یابد. حداکثر دوز 300 میلی گرم در روز است.

داروهای ضد افسردگی مانند فلووکسامین ممکن است خطر خودکشی در کودکان و نوجوانان وحتی بزرگسالان را  در هفته های ابتدایی مصرف افزایش دهد. لذا مصرف دارو خصوصا در هفته های اول باید زیر نظر مستقیم پزشک باشد.

فلووکسامین با مهار کننده های منوآمین اکسیداز،مپریدین ( Demerol ) و ترامادول تداخل دارویی نسبتا شدیدی دارد. و همچنین می تواند سبب افزایش سطح خونی تئوفیلین و آلپرازولام (زاناکس) و افزایش اثرات این داروها شود.

[divider]

بارداری : مطالعات کافی در مورد اثرات فلووکسامین در زنان باردار وجود ندارد. نوزادان در بارداری های در معرض فلووکسامین ممکن است افزایش خطر ابتلا به پرفشاری ریوی مداوم نوزاد ( PPHN ) داشته باشند، که می تواند کشنده داشته باشد.

مادران شیرده : فلووکسامین در شیر مادر ترشح می شود و مطالعات کافی در زنان شیرده وجود ندارد.

عوارض جانبی:اضطراب، عصبانیت، تعریق، تهوع، کاهش اشتها ، یبوست، اسهال ، خشکی دهان ، خواب آلودگی ، سرگیجه ، بی خوابی، و اختلال عملکرد جنسی

عوارض حانبی شدید ولی ناشایع:خونریزی غیر طبیعی ، تشنج و حملات جنون

شایعترین علایم ترک فلووکسامین: سرگیجه، خستگی، احساس سوزن سوزن شدن در اندام ها ، حالت تهوع، خواب های رنگی واضح، تحریک پذیری،اختلالات بینایی و خلق و خوی ضعیف است.

[divider]

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان  اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

629 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز در مورد داروی فلووکسامین»

  1. سلام ببخشید من حدود ۱ ماهه فلووکسامین ۱۵۰ میخورم فقط احساس بیقراری دارم زودرنج هم شده ام امکان به روانپزشکم رو هم ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید البته داروهای دیگه ای هم مصرف میکنم دپاکین ۱۰۰۰ لاموتریژین ۲۰۰ ریسپیریدون ۶ لیتیوم ۹۰۰

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت ارائه تجویز دارویی (تغییر نوع دارو، تغییر دوز مصرفی و …) نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم تجویز دارویی در این خصوص ارائه دهیم.
      در صورت تمایل با مرکز تماس بگیرید و تایم ویزیت ار درمانگران این حوزه اخذ نمایید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      مواردی که ذکر کردید خیر اما چنانچه حملات جنون، اختلالات بینایی و تغییر خلق و خوی مدنظرتان می باشد بله در برخی افراد رخ می دهد.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم پاسخی در این خصوص ارائه دهیم.
      علل متعددی میتواند موجب بروز حالت هایی که ذکر کردید گردد. چنانچه این حالت ناشی از عوامل روحی مانند افسردگی یا اضطراب باشد سرترالین می تواند موثر باشد.

  2. سلام من ۹ سال فلوواکسامین میخورم اول ۵۰ بعدش چندین سال ۱۰۰ الان ۶ماه دوباره ۵۰ میخورم . فکر کنن وسواس م خوب شده میخوام ترک کنم . میشه راهنمایی کنین بدون عوارض ترک کنم . سپاس گزارم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      مصرف این دارو تحت نظر پزشک و در دوز مناسب باید صورت گیرد. چنانچه این دارو به صورت خودسرانه مصرف گردیده باید جهت کنترل و ترک دارو تحت نظر روانپزشک قرار گیرید.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  3. سلام من ۵۰ روز نصف رسپریدون ۱ و قرص کامل لاموتریژن ۵۰ و فلاووکسمین ۵۰ مصرف میکردم که در هفته چهارم کم و بی خواب شدم و به روانپزشکم مراجعه کردم و ایشان دوباره فلاووکسمین ۵۰ و نصف کلونازپام گفتند شب ها بخورم و قرص های قبلی با اجازه ایشان یک دفعه قطع کردم و الان چند روز باز هم بی خواب و سردرد و خواب آلودگی شدید و عدم تمرکز دارم می خواستم بدونم از عوارض قطع دارو هایی که قطع کردم یا عوارض قرص های جدید و آیا این مشکلات با ادامه مصرف رفع می شود یا قرص ها را قطع کنم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      توصیه می شود طبق تجویز پزشک عمل نمایید. مواردی که که ذکر کردید از عوارض مصرف این دارو در برخی افراد می باشد و پس از مدتی رفع می گردد. چنانچه این حالت تشدید گردید و در عملکرد روزانه تان اختلال ایجاد کرد توصیه می شود با درمانگر خود مشورت نمایید.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      مصرف این دارو باید تحت نظز پزشک صورت گیرد. بنابراین مصرف خودسرانه این دارو به هیچ وجه توصیه نمی گردد.
      به طور کلی این مورد، جزو عوارض شایع مصرف این دارو نمی باشد.

  4. سلام.
    ۳۲ سالمه به تازگی کرونا گرفتم پزشک متخصص این دارو رو تجویز کرده که یک دوز صد رو امشب خوردم احساس میکنم پام بی قراره و نمیتونم کنترلش کنم داره اذیتم میکنه . فکر کنم روزی دوتا دوز ۱۰۰ نوشته چکار کنم ادامه بدم یا خیر ؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      چنانچه این حالت تکرار می شود و مانع فعالیت روزانه تان می گردد توصیه می شود با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

  5. با سلام و احترام
    من حدود شیش هفت ماه فلووکسامین ۱۰۰ ک ابتدا از ۵۰ شروع شد…و کلردیازپوکساید ۵ مصرف کردم ک به دلیل مشکلات روده در بیمارستان بستری شدم و اونجا به من اجازه مصرف این داروها رو ندادن و مجبور شدم کلا قطعش کنم و بعد از مدتی دچار حمله های اضطرابی شدم و سنگینی روی قفسه سینه و تنگی نفس یا شایدم همون حمله های پانیک
    الان به پزشک مراجعه کردم برام فلووکسامین ۱۰۰ تجویز کرده
    آیا فلووکسامین می‌تونه برای درمان حمله های پانیک موثر باشه یا پزشکمو عوض کنم؟
    و میخواستم بدونم آیا قرص سیلدنافیل با فلووکسامین داخل داره یا نه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    با تشکر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد.
      متاسفانه بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
      توصیه می شود در این خصوص طبق نظر پزشک معالج خود عمل نمایید.
      در صورت تمایل می توانید با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  6. س، من حسام الدین محمدی از زنجان هستم، من مدت طولانی است بخاطر مشکلات گوناگون در خانه مانده یا بخاطر شرایط موجود خودم را له مدت۱۳ سال در خانه بر خلاف میل باطنیم مانده ام،خلاصه مشکلاتم=شنیدن صداهای انسانها در خانه وبا ندیدن شخص ، احساس میکنم که در شرایط روحی وروانی وحتی جسمی کنترل و در خیلی شرایطها حرکات اندامهای حسی حرکتی خواه و ناخواه دستکاری میشوم، و مهمتر از لحاظ اعصاب وروان بشدت عصبی میشوم که در واقعیت عصبی میکنند غیر مستقیم خواهشا راهنماییم کنید

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و ارائه راهکار مناسب، نیاز به ارزیابی و جلسه روانکاوی می باشد. بهتر است در این زمینه به روانشناس مراجعه فرمایید.

  7. سلام
    من قرص لووسر ۵۰ مصرف میکنم حدود دو هفته ای میشه ولی هیچ اثری نکرده ..این جور قرص ها دیر اثر میکنن یا دکتر باید دوز قرص رو بالاتر ببره؟
    و اینکه ممکن هست این دارد کلا باهر روزی رو بیمار اثر نکنه؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      این دارو باید تحت نظر پزشک مصرف گردد.
      اگر تحت نظر پزشک معالج خود مصرف می کنید کمی صبور باشید قطعا متناسب با اختلال و در دوز مناسب تجویز گردیده و موثر واقع خواهد شد.

  8. سلام بردارم ۲۷ ساله است و قرص های فلووکسامین۱۰۰ و کلومیپرامین۲۵ را حدود یک سال است که مصرف میکند.
    نه تنها هیچ بهبودی حاصل نشده بلکه اثر های بدی مانند افسردگی ، خوابیدن زیاد،استرس و اضطراب زیاد،گوشه گیری، لرزش سر و گردن،تکرار کردن چندین مرتبه هرچه دیده و شنیده و…شده ،میخواهیم این دارو ها را قطع کنیم میشود راهنمایی کنید به چه صورت قطع کنیم که ایجاد مشکل نکند؟
    بردارم دچار بیماری وسواس فکری و تاحدودی افسردگی است و حدود ۸ سال است که اینگونه است ولی هیچ پزشک ودارویی او را درمان نکرده است.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      این داروها تحت نظر پزشک معالج و در دوز مناسب باید مصرف گردد.
      در مورد نحوه مصرف و یا قطع دارو نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی برادرتان می باشد. بدون بررسی طبی نمی توانیم نظری در این خصوص ارائه دهیم.
      بهتر است با پزشک معالج وی در این زمینه مشورت نمایید و یا با مرکز شماره یک تماس بگیرید و از یک از روانپزشکان تایم ویزیت اخذ نمایید تا در مورد قطع مصرف دارو با توجه به شرایط فعلی برادرتان راهنمایی کنند.

  9. سلام 23 سالمه و یکساله دارو برای پرخاشگری و وسواسو اضطراب مصرف میکنم اخرین داروم فلوکسامین و دوکسپین بود ک بعد از قطع دوکسپین فلوکسامین هم قطع شد و یک ماه بعد علائمم برگشت و بدلیل کرونا و در دسترس نبودن پزشکم فلوکسامین رو دوباره مصرف میکنم ک حالمو بهتر کرده لطفا راهنمایم کنین چ کاری کنم دوز دارو 50 روزی یک عدد

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بدون معاینه و ارزیابی بالینی شما نمی توانیم در مورد نحوه مصرف داروها نظر دقیقی ارائه دهیم.
      بهتر است در این زمینه حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید. در صورت تمایل می توانید با مرکز شماره ک نیز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.
      تغییر دوز مصرفی و یا مصرف دارو به صورت خودسرانه به هیچ وجه توصیه نمی شود.

  10. ممنون از پاسخگویی آن.. من منظورم زمان مصرف بود. فک کنم تا دوهفته یا یک هفته بعد از تخمک‌گذاری مصرف شده.. یعنی در مراحل خیلی ابتدایی بارداری هم تاثیر بر جنین داره؟یعنی هفته های اول و دوم. چون دارو قطع شده و مصرف نمیشه.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      مطالعات و اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد که مصرف در همین حد نیز آیا مضر می باشد یا خیر.

  11. سلام خسته نباشید. بنده ب دلیل وسواس از روزهای شروع عادت ماهیانه یعنی 21 دی ماه شروع ب مصرف قرص فلووکسامین کردم. یک بسته 30 تایی با دوز دو عده نصف و یک هفته هم سه وعده نصف میخوردم. و12 بهمن بسته ی قرصم تموم شد. الان موقع پریودم گذشته و متوجه شدم باردارم. این مدتی ک مصرف کردم خیلی نگران هستم از تاثیر دارو بر جنین. تاکی تاثیرش در بدنم هست.؟ خیلی نگرانم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      مطالعات کافی در مورد اثرات فلووکسامین در زنان باردار وجود ندارد. نوزادان در بارداری های در معرض فلووکسامین ممکن است افزایش خطر ابتلا به پرفشاری ریوی مداوم نوزاد ( PPHN ) داشته باشند، که می تواند کشنده داشته باشد.

      1. چقدر خوب روحیه دادین بهش مرسی از توضیحاتتون
        دکتر زنان به منم گفتن تا قبل ۸ هفته داروهایی که خوردیم رو جنین اثر نداره و بی خطره

  12. سلام 18سال است قرص فلووکسامین 100مصرف می کنم .دلیل آن به تشخیص پزشک افسردگی می باشد .5سالی است که رگهای زیر پوست سرم متورم شده است واحساس سردردخفیف دارم .هربارکه به پزشک مراجعه می کنم می گویند چیزی نیست . یک بارهم عکس گرفتن هیچگونه اشکالی درعکس ونوارمغز مشاهده نشد.خودم فکر می کنم بخاطراستفاده ازاین قرص است .ناگفته نماند که چندسالی دوقرص نورتریپیلین 10وقرص دیگری هم به تجویز دکتر مصرف کردم اما اواخر خودم ازدکتر خواستم که قرصها راکم کنم والان با عدم مصرف آن خواب آلودگی وبیحالی روزانه رفع شده است .فهمیدم که آن سالها که خیلی از این خواب آلودگی رنج می بردم اثر قرص بوده است .حالا می خواهم بدانم تورم رگهای سر از قرص فلوکسامین است یا خیر وچگونه می شود از مصرف آن رهایی یافت .من مدتی است ورزش بدنسازی می کنم وبرای حذف قرص تلاش می کنم . لطفا راهنمایی کنید چگونه می شود بدون دارو به افسردگی غلبه کرد.متشکرم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      برای پاسخ دقیق در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. بدون بررسی طبی نمی توانیم در مورد نحوه مصرف داروها، نظری ارائه دهیم. در خصوص دوره درمان و مصرف داروها حتما طبق نظر پزشک معالج خود عمل نمایید. دوست عزیز تمامی مسیرهای درمانی افسردگی زمان بر خواهد بود و این زمان بر بودن ممکن است شما را خسته کند اما باید بدانید که این موضوع طبیعی است و عمومیت دارد، مسیر درمانی طبق شرایط فرد و شدت اختلال تعیین می گردد گاهی برای بهبود و کنترل نیاز به مصرف دارو می باشد.
      تغییرات در روش و سبک زندگی شاید به نظر ساده بیاید اما ابزاری بسیار قدرتمند برای درمان افسردگی محسوب می شود.
      شاید گاهی تمام چیزی که شما نیاز دارید همین باشد، این تغییرات شامل موارد زیر می تواند باشد:
      تمرینات بدنی
      تغذیه مناسب
      خواب کافی
      کاهش استرس و…

  13. سلام قرص فلوکسامین مصرف میکنم تست نشان داده که شما ترامادول مصرف کرده اید ایا فلووکسامین تست را مثبت میکند

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بله ، بستگی به کیت آزمایشگاهی دارد، در برخی کیت ها مثبت نشان داده می شود.

      1. سلام دکتر من الان دوهفته هست که فقط فلووکسامین مصرف میکنم ۵۰ البته ولی هیچ اثری رو من نداره گوشه گیرم اونم بخاطر اینکه انگار دیدم تغییر کرده ی طوری دنیا رو میبینم و زود از ی جا بودن با مردم منگ میشم ایا این افسردگی هست ؟

        1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

          سلام دوست گرامی
          این دارو باید با تجویز پزشک و در دوز مناسب مصرف گردد. مصرف خودسرانه این دارو بدون تجویز پزشک به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا موجب عوارض جسمی می گردد.
          اختلالات بینایی که مطرح کردید از عوارض مصرف این دارو در برخی افراد می باشد و چنانچه تجت نظر پزشک می باشید با پزشک معالج خود مطرح نمایید، جای نگرانی نمی باشد.

  14. سلام دکتر من فلوکسامین ۵۰ را ابتدا ۴ روز ۱/۴ بعد ۱/۲ و بعد از دوروز یه قرص کامل اما موقعی که قرص کامل خوردم دچار بی حسی و گزگز در بدن شدم و حس گیجی عجیبی دارم دکتر خودم گفت به روزی ۱/۲ برگردم به نظرتون این عوارضی که برای من داره خطرناک نیست؟؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      علائمی که ذکر کردید از عوارض مصرف این دارو می باشد که در برخی افراد رخ می دهد. جای نگرانی نمی باشد. دارو را تحت نظر پزشک معالج و طبق تجویز وی مصرف نمایید.
      از تغییر دوز مصرفی و یا قطع مصرف دارو به صورت خودسرانه پرهیز نمایید و در صورت مشاهده هرگونه علائمی با پزشک در میان بگذارید.
      با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

  15. با سلام.
    بنده 24 سالمه و حدود چن ماه هست ک وسواس فکری شست و شو دارم. رفتم دکتر قرص فلوکسامین پنجاه و آریپیپرازول پنج بهم دادن. ولی من به خاطر عوارضش میترسم مصرف کنم. اخه عوارض زیادی داره و میگن باعث اختلال جنسی میشه. ممنون میشم راهنماییم کنین که عوارضش چجوریه و ایا مصرف کنم یا نه ؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتی که این علائم ازیت کننده هستند بهتراست از درمان دارویی استفاده کنید نگران عوارض آن نباشید تا زمان مصرف دارو عوارض وجود داشته و بعد از اتمام دوره درمان دارویی از بین خواهند رفت. ولی پیشنهاد میشود درکنار درمان دارویی از رواندرمانی در حیطه وسواس نیز بهره گیرید تا سرعت درمان و ماندگاری را بالا ببرد ، در این خصوص جناب دکتر ضرابی در شعبه شریعتی میتوانند به شما کمک کنند.

  16. سلام ببخشید من پدرم دراثرضربه سربیماری صرع داره وازعوارض جانبی دارو لرزوتشنجه ایامشکلی ایجادنمیگنه من این دارورومصرف کنم

  17. سلام
    من ۴۵ کیلوگرم هستم و به مدت ۱۰ روزه که برای درمان وسواس‌فکری قرص فلووکسامین ۱۰۰ مصرف میکنم،طبق تجویز دکتر هفته اول یک چهارم قرص و الان که در هفته دومم یک دوم قرص رو مصرف میکنم ، دو روزه که لکه بینی پیدا کردم و میل جنسی ام هم به شدت کاهش پیدا کرده ، گاهی وقت ها تپش قلب هم دارم . ایا خون ریزی و لکه بینی از عوارض قرصه؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      بله مواردی که ذکر کردید از عوارض مصرف دارو می باشد. توصیه می شود حتما در این زمینه با پزشک معالج خود صحبت نمایید. از تغییر دوز مصرفی و یا قطع دارو به صورت خودسرانه پرهیز نمایید.

  18. با سلام من 4 ساله فلوکسامین روزی 300 میلی گرم مصرف می کنم.در این 4 سال هر 40 روز 1 بار ویزیت روانپزشک 60 ساله با تجربه شده ایم…و 12 جلسه روان تحلیل گری با روانشناس بالینی انجام دادم..

    اما نمیتونم دارو را قطع کنم و اگر دارو کم بشه دچار خشم و افسردگی میشم…آیا 4 شال دارو خوردن برای درمان کافی نیست؟ یعنی باید تا آخر عمر مصرف بشه؟

    من هیچ مشکلی در زندگی ندارم چرا دچار خشمم؟ شاید بخاطر نیروی جنسی چون 28 سالمه و مجردم

    یعنی به خاطر نداشتن همسر دچار خشم و افسردگی شدم؟

    من که نمیفهمم منی که هیچ مشکلی در زندگی ندارم چرا باید دچار خشم باشم…بیکارم هستم و در خونه پدرم زندگی میکنم و هیچ مشکلی ندارم آخه چرا باید افسرده باشم؟

    خودم فکر میکنم چون زن ندارم…و کار ندارم و درآمد ندارم و بچه ندارم اینها در ناخود آگاهم دچار خشمم کرده ولی در خودآگاه هیچ مشکلی نمیبینم

    1. مدیر بخش توسعه و تحقیق

      دوست گرامی،
      بدون بررسی بالینی نمیتوان تشخیص داد که ریشه خشم یا افسردگی شما چیست اما همان طور که خود ذکر کردید ، درمان افسردگی توام با خشم با روانکاوی به همراه دارودرمانی صورت میگیرد .
      درخیلی از موارد هنگامی که ریشه خشم و افسردگی مشخص و درمان میشود نیاز به خوردن دارو نیست البته این فقط تصمیمی است که پزشک معالج باید بگیرد .
      میتوانید زیر نظر پزشک معالج ادامه دهید و صبور باشید و یا میتوانید به درمانگر دیگری مراجعه کنید
      با آرزوی سلامتی شما

    2. سعید اقا اگه میدونی با جنس مخالف احساس ارامش وازنظر عاطفی روانی نیاز داری خوب با دختر مورد علاقه ومهربانی دوست شو اگه به هم علاقه وسازگاری داشتید بپاش بمون از همدیگر لذت ببرید اسباب ازدواج وزندگی رو خدا فراهم میکنه با خواست وتلاش خودت وبرکت خدای مهربان سعی کنخودتو دست داشته باشی ودیگران هم رو دوست داشته باشی نمازتو بخون وورزشتم بکن منم مثل تو بودم دوساله ازدواج کردم الانم سی وشش سالمه سخت نگیر

  19. با سلام برای درمان بیماریهای افسردگی و وسواسی روانی پیش دکتر مغز و اعصاب ویا اعصاب و روان هم می توان رفت یا وقت روانپزشک ممنون

  20. سلام من 36 ساله هستم و چند ماهی هست که همش فکر میکنم میمیرم و مدام گریه میکنم به دکتر مراجعه کردم سرترالین به من دادند به همراه پوکساید ولی تاثیر زیادی نداشتن. بعد بهم ونلافاکسین تجویز کردند ولی میترسم بخورم چون عوارض زیاد داره. نمیدونم چی کار کنم؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز، مصرف داروی تجویزی توسط پزشک هر چند با وجود عوارض احتمالی جای نگرانی نمی باشد زیرا متناسب با اختلال و در دوز مناسب تجویز می گردد. بهتر است در این زمینه حتما با پزشک معالجتان صحبت نمایید.

  21. سلام وقتتون بخیر من چند وقتی است که توپیرامات و فلووکسامین مصرف می کنم و وزنم زیاد شده به نظر شما عوارض کدام دارو باعث چاقی من شده ؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی از عوارض احتمالی هر دو دارو کاهش اشتها و کاهش وزن می باشد. پیشنهاد میکنیم در روند تغذیه خود تغییر ایجاد نمایید و در این زمینه با پزشک معالجتان مشورت نمایید.

  22. سلام
    من وسواس بيش از اندازه دارم، خودم ديگه كلافه شدم فكر ميكنم همه چيز وهمه جا وهمه كس كثيف هستند،با توجه به اينكه شهرستان هستم همينجا به پرشك مراجعه كردم والان حدود ١٠ روز ه بهم گفته صبحها يكعدد فلكوسامين ٥٠ و شبها يكعدد نورتريپتيلن ١٠ بخورم ولي اصلا و ابدا تاثيري نداشته حتي بدترم شدم اگر ممكنه كمك كنيد ممنون ميشم.
    بااحترام

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز کمی صبور باشید. زیرا برای بهبود این وضعیت و تاثیر مثبت دارو نیاز به گذشت زمان می باشد. روند بهبود هر اختلالی نیاز به گذشت زمان دارد و در این میان اختلالات روحی _ روانی نیاز به زمان بیشتری دارد.

  23. با سلام. من حدود دو سال فلووکسامین مصرف میکنم. 20 روز پیش در یه مطلبی خوندم که تکنیک آرمیدگی و تنفس دیافراگمی در وسواس و اضطراب موثر هستش و از همون موقع هر روز بطور منطم دارم انحامش میدم ولی از شروع این تکنیک احساس افسردگی بیشتر و حتی وسواس بیشتر میکنم!. من نمیدونم الان باید این تکنیک رو قطع کنم یا ادامه بدم و اینکه آیا این تکنیکها به علت ترشح سروتونین باعث دستکاری میزان سروتونین در خون حین دارو درمانی و برگشت علایم وسواس نمیشند؟. با تشکر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی بدون بررسی های بالینی و طبی نمیتوان نظر قطعی در این حوزه ارائه کرد. پیشنهاد میکنیم با پزشک معالجتان در میان بگذارید تا بررسی شود تا با توجه به شرایط فعلی جسمیتان و میزان اختلال این راهکار را پیشنهاد نماید.

  24. روح الله بشیری

    باسلام.همسرم بخاطر افسردگی واسترس شدید دکتربراش قرص فلووکسامین ۵۰براش تجویز کرد واونم ۱/۴دارو عصرها..بعداز خوردن دارو بعد از دویاسه ساعت سرگیجه شدید که منجربه بهم خوردن تعدل طوریکه نزدیک بود زمین بخوره دچارشده..ایا این از عوارض دارو است ودرصورت تایید آیاباید دارو قطع شود یا نه.
    باتشکر از سایت خوبتون.وهمچنین آرزوی قلبی برای شفای عاجل همگی بیمارها از خداوند منان…آمین

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز بله از عوارض دارو می باشد. توصیه می شود با پزشک معالج وی در میان بگذارید تا در صورت امکان دوز دارو و یا خود دارو تغییر یابد. قطع مصرف دارو به صورت خودسرانه به هیچ وجه توصیه نمی شود.

  25. با سلام خدمت شما
    عرض كنم مادر بنده به دليل داشتن تنگي نفس عصبي به روانپزشك مراجعه كرد كه ايشان قرص فلوكسامين آلپرازولام و تريفلوپرازين تجويز كردند اما فلوكسامين باعث قفل شدن فك به گفته مادرم و آشفتگي بسيار شديد هنگام خواب شب شده آيا تركيب داده شده درست است؟ در صورت نساختن فلوكسامين چه دارويي را ميتوان جايگزين كرد؟ با تشكر.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی مواردی که اشاره کردید از عوارض دارو می باشد. توصیه می شود با پزشک معالج وی در میان بگذارید تا در صورت امکان دوز مصرفی و یا خود دارو تغییر یابد. دوست عزیز از لحاظ پزشکی و اخلاقی بدون بررسی های بالینی و طبی امکان تشخیص، تجویز و تنظیم دوز مصرفی و یا راه کار مناسب نمی باشد.

  26. با سلام و تشکر از سایت جامع و عالیه شما. من فلووکسامین 100 مصرف میکنم و فراموشی زیادی دارم. میخواستم ار شما بخوام یه قرص حافظه بگید که راحت بتونم در کنار فلووکسامین استفاده کنم بدون اینکه تداخلی بین این دو قرص ایجاد بشه. ممنون از شما

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی از لحاظ پزشکی و اخلاقی بدون بررسی های بالینی و طبی امکان تشخیص، تجویز و تنظیم دوز مصرفی و یا راه کار مناسب نمی باشد. توصیه می کنیم در این زمینه با روانپزشک صحبت کنید تا متناسب با شما داروی مناسب تجویز گردد.

  27. سلام. خسته نباشید دو ساله که دارو های ضد اضطراب مصرف می کنم. اوایلش با سیتالوپرام شروع شد و بعدش فلووکسامین، رسپریدون و تری هگزی فنیدیل ادامه پیدا کرد. بعد رسپریدون و تری هگزی فنیدیل قطع شدن و در کنار دوز بالاتری از فلووکسامین، آریپیپرازول هم مصرف می کردم. اول دوز فلووکسامین 50 بود بعدش تا 200 افزایش پیدا کرد و بعدش هم به 150 رسید. ببخشید سرتون رو درد آوردم، گاهی هم در کنارش پروپرانولول و این اواخر بوپروپییون 150 و بعدش هم 75 مصرف می کردم. خلاصه با اتمام کنکور تمام داروها رو یکدفعه ای و به طور کاملا ناگهانی قطع کردم. دیگه بگم که زندگیم از این رو به اون رو شد. حالا این هیچی تمام بدنم مثل مسلسل شده و میلرزه. علاوه بر این افکار خودکشی هم به سراغم اومده متاسفانه و کارم همش هر ساعت و هر دقیقه و هر لحظه گریه ست. لطفا بفرمایید چی کاری از دستمون بر میاد. به شدت هم عصبی هستم. بسیار سپاس گذارم.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی با توجه به مواردی که ذکر کردید توصیه میشود تحت نظر روانپزشک قرا گیرید تا در کنار دارو درمانی، جلسات روانکاوی نیز انجام شود. در صورت تمایل از طریق صفحه تماس با ما، نیز مینوانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند. امیدواریم به زودی شادابی و نشاط را در خود باز یابید.

  28. سلام من يك سال است كه شيشه مصرف ميكنم و رفتم دكتر بهم فلوكسامين و تري هگزين ،نورتريبتلين،وداروهاي ديگه اي دادند، ولي من استفاده نكردم چون از عوارضش نگرانم و به نظرم خيلي داروهام زياده اصلا ميلي به مصرف دارو ندارم چي كار كنم؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      میتوانید از ر.ش های غیردارویی مانند روان درمانی ماتریکس نیز بهره گیرید دراین خصوص خانم آقا محمدی در شعبه شریعتی و یا آزادی خانم کاشفی در شعبه شریعتی و کرج میتوانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  29. سلام بهترین زمان مصرف قرص فلوکسامین کی میباشد شب قبل از خواب یا صبح
    واحساس میکنم بعد از مصرف این قرص سوزش معده دارم آیا ب این قرص ارتباطی داره با تشکر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی میتواند ناشی از عوارض دارو باشد توصیه میشود با پزشک معالجتان در میان بگذارید و با وی مشورت کنید.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی مشکل خاصی ندارد در صورت هر گونه علائمی با پزشک معالجتان در میان بگذارید.

  30. سلام.من ۴۴ سالمه. اواخر ۹۳ عصبانیت شدید شدم و غلظت خونم رفت بالا و مشکلات زیادی داشتم من جمله کم خوابی که هنوز از بین نرفته. میخام بدونم آیا مصرف فلوکسامین در دراز مدت اثرات سوء داره و چرا شب مصرف میکنم فرداش احساس کثلی دارم و سرحال نیستم؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی این دارو باید تحت نظر پزشک و با دوز تعیین شده توسط وی مصرف شود. قطعا مصرف خودسرانه با گذشت زمان تاثیرات مخربی بر جسم خواهد گذاشت. توصیه میکنیم با روانپزشک در مورد مشکلات خواب تان صحبت کنید تا درمان مناسب اتخاذ گردد. در صورت نیاز وی این دارو را برایتان تجویز می نماید.

        1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

          دوست عزیز حس خواب آلودگی از عوارض دارو می باشد. توصیه میشود با پزشک معالجتان در میان بگذارید تا در صورت امکان دوز دارو و یا خود دارو تغییر کند.

  31. سلام خسته نباشید
    من فلووکسامین ۵۰ روزی یک عدد مصرف میکنم ، میخواهم کمترش کنم فقط برای ۲ ماه . خواهشا توضیح بدین چطور کمترش کنم تا بشه ۲۵ میلی گرم ، بخدا شرایط آمدن به دکتر را ندارم ، میشه توضیح بدید و راهنمایی کنید؟
    خواهشا بگویید چطور فلووکسامین ۵۰ را به ۲۵ برسانم
    ممنون میشم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی همان طور که مصرف دارو باید با تجویز پزشک و تحت نظر وی انجام شود تغییر دوز مصرفی و قطع مصرف دارو نیز باید زیر نظر وی انجام شود. دوست عزیز قطع دارو باید بعد از بررسی و معاینه شما صورت گیرد. قطع خودسرانه بدون دستور پزشک موجب مشکلات جسمی میگردد.

  32. سلام لطفا کمک کنید من ادرنالین تو بدنم زیاد تولید می شه و بیناییم هم یکم تار شده پیشونیم هم دچار درد می شه و چربی های بدنم هم از بین رفتن یه سری سایه ها می بینم که حرکت می کنن یه سوال دارم ادرنالین دلیل تاری دید می تونه باشه؟ من تا قبل این مسئله چشمام ضعیف نبودن بدنم بعضی اوقات سست می شه ولی همیشه حالت خوشی و استرس دارم دکترم هم پروپرانولول و فلووکسامین و گاباپنتین و پرفنازین نوشتن دلم نمی خواد ازشون بخورم نظر شما چیه با این چیزا درمان می شم و اینکه این دارو ها به مغز و بدن ضربه نمی زنن؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز نیاز به بررسی و معاینه است.به پزشک معالجتان اعتماد کرده و مصرف دارو ها را طبق تجویز وی شروع کنید. در صورت هر گونه مشکلی حین مصرف دارو ها با وی در میان بگذارید. خیر تحت نظر پزشک مشکلی پیش نخواهد آمد.

  33. سلام . آیا مصرف عرق گل گاو زبان در طول دوره درمان با فلووکسامین تداخل ایجاد میکنه؟مصرف همزمانش تداخل داره؟. با تشکر

  34. آیا برای درمان اعتیاد به مواد مخدر صنعتی از داروی فلوکسامین استفاده میشود و میتوان برای درمان و ترک اعتیاد ازش استفاده کرد

  35. با سلام و خسته نباشید. من یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید: من میدونم که که داروهای ssri. در درمان وسواس بسیار انتخابی عمل میکنند یعنی ممکن یه داروی واسه فردی جواب بده و واسه فرد دیگری نه. منتها چیزی که نمیدونم اینه که ایا مثلا اگر دارویی در درمان وسواس فرد پاسخ نده ممکن حتی باعث تشدید وسواس در همون فرد بشه؟ . با تشکر

  36. سلام من حدود یک ماه که قرص فلوکسامین مصرف میکنم و تو این مدت پریود نشدم میخاستم بدونم عقب افتادن پریودیم ربطی به مصرف این دارو داره یا ن

  37. باسلام .قرص فلوکسامین وقرص کلومیپرامین باهم تداخل ایجاد میکند؟. منظورم مشکلی ایجاد نمیکند .جای نگرانی نیست؟

  38. سلام خسته نباشید من شبها یک چهارم آلپروزلام و ظهرها نصف فلوکسامین ۵۰ استفاده میکنم این دو باهم تداخل ندارن؟ آلپروزلام خوبه اما فلوکسامین که میخورم احساس تهوع ویخ شدن دست و پا رو دارم الان سه روزه شروع به خوردن این دارو ها کردم لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنونم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست عزیز توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت نمایید تا با توجه به شرایط جسمی و دیگر دارو های مصرفی راهنماییتان کنند. (مصرف دارو ها تحت نظر پزشک باید صورت بگیرد و از مصرف خودسرانه پرهیز نمایید)

  39. باسلام. من چند ماه هست که قرص فلوکسامین مصرف میکنم اثرات خواب آورش خیلی خواب آور هست آیا طول درمان همش خواب آور هستش؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام، دوست گرامی بله خواب آلودگی از عوارض مصرف این دارو میباشد. ولی بسته به دوز مصرفی میزان تاثیرات قرص متفاوت است. توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت نمایید تا در صورت لزوم دوز مصرفی را تغییر دهد و یا داروی جایگزین تجویز گردد.

  40. با سلام
    من چند ماهی است که داروی فلووکسامین وکسام مصرف می کنم (اندکی دچار وسواس در حین نماز می باشم) به همراه فلوکستین و ریسپریدون. 2 ماه است که عادت ماهانه نشده ام در حالی که قبلا عادت ماهانه ی من مرتب بود آیا این به مصرف داروها ارتباط داردو چه باید انجام دهم؟
    با تشکر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام، دوست گرامی توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت کنید تا در صورتی که از عوارض قرص ها باشد داروی جایگزین تجویز گردد.

  41. من قرص b2 مصرف ميكردم الان ١٢روزه گزاشتم كنار دكترم آسنترا-ودوتا قرص ديگه داده….ميخوستم ببينم با آسنترا تداخل نداره؟

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام. دوست گرامی توصیه میشود با پزشک معالجتان مشورت کنید . مصرف و یا قطع دارو را خودسرانه انجام ندهید.

  42. با سلام. من مبتلا به اختلال وسواسم و طبق نظر پزشک دارم 2 ساله از داروی فلووکسامين استفاده میکنم. من بخاطر اطلا ع از تاثیر مدیتیشن در درمان وسواس حدود 20 روزه که شروع به انجام روزانه مدیتیشن کرده ام ولی از اون موقع به شدت افسرده شده ام و وسواسم بیشتر شده. ولی در اینحال تو توضیحات نوشته شده بود که در هفته های اول اینطوری میشه. بنظر شما آیا واقعا مدیتیشن تو درمان وسواس موثره و من میتونم آدامس بدم یا نه?. با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      از آنجا که زمینه وسواس به اضطراب شما بستگی دارد و مدیتیشن میتواند به شما در کنترل اضطراب کمک کند بله بهتراست ادامه دهید.

  43. سلام لطفا جواب منو بدید من مدت چن ماهی قرص فوولکسامین مصرف میکنم چن وقت پیش از روی عشق وعاشقی با دختری نامزد کردم ک خیلی دوسش داشتم اما الان انگار سرد شدم بنظرشما چیکار کنم نمیخوام ازدستش بدم,بنظرشما از مصرف این داروی لطفا کمکم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      باید علت بررسی شود وبهتراست برای خانم دکتر محمدی ویا خانم دکتربنی هاشمی در شعبه شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  44. سلام،
    من مدت چند سال به دلیل مشکل وسواس داروهای مختلفی مثل فلوکستین، سرترالین و … طبق تجویز روانپزشک مصرف کردم و حدود چهار سال است که فلووکسامین ۱۰۰ روزی نصف قرص مصرف می کنم. این دوز پایین فقط برای تثبیت به من داده شده اما من در سالهای گذشته مشکل بی میلی جنسی داشته ام. تابحال جوابی در این رابطه پیدا نکرده ام که آیا کاهش میل جنسی در اثر مصرف این داروها به وجود می آید یا اینکه دلیل دیگری دارد. البته آزمایش ها نشان داده اند که من هیچ مشکل هورمونی و فیزیکی ندارم.
    متشکرم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی، اثرات جانبی جنسی این دارو ها هم در مردان هم در زنان بسیار رایج است. شدت تاثیرات جنسی به خود فرد و مقدار داروی مصرفی بستگی دارد. در برخی افراد اثرات جانبی جنسی خفیف بوده و با تطابق بدن با مقدار داروی مصرفی، برطرف می­شود. اما در برخی دیگر عوارض جنسی به صورت یک مشکل مداوم باقی می­ماند.1) توصیه میشود اگر داروی شما یکبار در روز است، فعالیت جنسی خود را قبل از خوردن دارو انجام دهید، 2)با پزشکتان مشورت کنید تا در صورت امکان داروی جایگزین تجویز شود. 3) از داروهای محرک میل جنسی مثل ویاگرا استفاده کنید. گرچه ویاگرا و سایر داروهای مشابه برای مردان تجویز می­شود اما در خانمهایی که به واسطه مصرف این گونه داروها دچار کاهش میل جنسی می­شوند نیز موثر است.

  45. سلام
    من یک ماهه دارم روزانه فلووکسامین 50 یک عدد و کلردیازپوکساید 5 می خورم
    می خوام قطع کنم
    میشه بگید چه جوری قطع کنم ……

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      قطع این داروها باید زیر نظر پزشکتان و طبق صلاحدید ایشان باشد که تا چه زمانی دارو را مصرف نمایید .

  46. سلام.
    عذرخواهی میکنم من مدت چهار سال و دو ماه هست فلوکسامین و پرفنازین2 استفاده میکنم. در حال حاضر فلوکسامین 150 میل و پرفنازین20 میل روزانه.
    شکمم کمی بزرگ شده با مربی ورزشم که صحبت کردم گفتن شایدد از داروهاته. میخواستم بدونم تاثیری داره؟
    ممنون از شما

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و تحقیقات پزشکی

      سلام دوست گرامی. داروهای روان درمانی و اعصاب ازجمله ضدافسردگی‌ها اغلب حدود 4كیلوگرم در ماه اضافه‌وزن ایجاد می‌كنند. تعداد كمی از افراد نیز با مصرف آنها طی 2تا 6 ماه بین 15 تا 20كیلوگرم وزن اضافه می‌كنند. فلووكسامین نیز در تعداد كمی از افراد ابتدا باعث كاهش وزن شده و بعد از 6 ماه باعث افزایش وزن می‌شوند. توصیه میشود با پزشکتان مشورت کنید و به هیچ وجه قبل از مشورت با وی، دارو را خودسرانه قطع نکنید..

  47. با سلام و خسته نباشید. من طبق نظر پزشک فلووکسامين 100 هر شب قبل خواب بخاطر وسواسم استفاده میکنم. من میدونم که این دارو با مصرف مشروبات الکلی تداخل داره ولی چیزی که نمیدونم آینه که آیا مثلا اگه یه شب یادم بره قرص رو طبق برنامه مصرف کنم بازم فرداش اگه مثلا مشروبات الکلی مصرف کنم بازم تداخل پیدا میکنه یا نه?. ممنون میشم واضح جوابمو بدید.

    البته اینو بگم که من همیشه از نوشیدنی های الکلی استفاده نمیکنم ولی گهگاهی آدم بالاخره میخواد مثلا فقط یه روز و استفاده کنه. با تشکر از سایت عاليتون

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      با توجه به نحوه اثر دارو و نیز تاثیرات آن مصرف با الکل توصیه نمیشود.در صورت نیاز به تغییر شرایط توصیه میکنم که به متخصص خود مراجعه کرده تا بر اساس شرایط شما بررسی تکمیلی انجام گیرد.

  48. با سلام مدت شش ماه هست که قرص فلووکسامین و تری فلوءوبرازین مصرف میکنم بیش از حد خواب آور هست می خوام مصرفشو قطع کنم به نظرتون قطع کردنش عوارض نداره و اینکه چه جوری قطعش کنم؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      قطع دارو باید به صورت تدریجی و زیر نظر پزشک باشد تا اینکه عوارض ایجاد نشود و یا اینکه علایم عود نکند.

      1. سلام.من سرترالین50 وپرفنازین استفاده می کنم میشه با روانکاوی. خوب شد که احتیاج به دارو نباشه, ممنون

  49. سلام :از درد گاهی شدید در ناحیه قفسه چپ سینه و پشت رنج می بردم همچنین چند بار بی حالی شدید و حالت احتقان و خفگی شدید داشتم گاهی هم حتی یارای ایستادن نداشتم ضمناً روی قسمتی از ران چپم گاهی احساس بی حسی گاهی- خارش و گاهی سوختگی و سوزش داشتم حدود دو ماه است که داروی فلووکسامین 50 مصرف میکنم تقریباً همه عوارض بجز احساس خارش که کم شده ، از بین رفته اند حدود شش ماه دیگر برایم دارو تجویز شده است میخواهم بدانم بعد از قطع دارو این عوارض بر میگردد چون دکتر گفته اگر خوب شدی نه نیاز به ادامه مصرف است نه نیاز به مراجعه مجدد متشکرم

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      در صورتیکه پزشکتان تشخیص داده اند ،موردی نیست و شما میتوانید همین نگرانی از عود علایم را با ایشان مطرح نمایید.

  50. با عرض سلام. لطفا راهنماييم كنيد
    همخونه اي دارم كه قرص فلوو كساميين ١٠٠ مصرف ميكنه و الان احتمالا چند روزي هست كه قرصشو نخورده ( نميدونم چه مدته ميخوره اين قرص رو و چه مدته كه تموم شده قرصش و نميخوره) وسر هر چيزي با من بحث ميكنه و برخوردهاي زشتي داره .من خودم تازه متوجه شدم كه قرص مصرف ميكنه، سوالم اينه كه آيا در اين حالت ميتونه براي من خطر داشته باشه؟ لطفا راهنماييم كنيد

    1. فاطمه حسنی دپارتمان بررسی و ارجاع تخصصی

      این دارویی برای افسردگی است .نمی توان خطری نام برد زیرا میزان بیماری مشخص نیست

  51. سلام خسته نباشيد بنده. چند مدتي وسواس فكري دارم از شك كردن به اطرفيان درباره خيانت يا … تا مرگ و مطر چه دارويي مصرف كنم بهتره ١٨ سأل هم دارم پاسخ بديد ممنونم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      جهت بررسی های دقیق تر برای جناب دکتر هرمز پور نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  52. سحر موحدپيشه

    سلام خسته نباشيد
    من ٣٠ سالمه و ١ ساله كه قرص فلووكسامين ٥٠ روزي ٣ عدد مصرف ميكنم.
    الان ميخوام قرص سيپروترون كمپوند مصرف كنم تداخل دارويى پيدا نميكنه؟
    در ضمن من ٢٠ روز قرص اسپيرونولاكتون مصرف كردم و ٧٠ روز پريود نشدم ولى بالاخره شدم
    مصرف فلووكسامين كه براى وسواس ميخورم اگر ٤ يا ٥ سال مصرف كنم ايرادى نداره؟
    مرسي از شما

    1. سلام سحر بدون که خودت تنها نیستی .خدا هست .من هم همانند توام .مطمین باش تو این بیماری حکمتی وجود داره

    2. قرص سیپروترون رو اصلا نخورید کسایی مشکل اضطراب و افسردگی دارن این قرص مشکل شون رو خیلی بدتر میکنه برای باز شدن پریود پیش متخصص زنان برید با تزریق پروژسترون باز میشه

  53. سلام ببخشید من 2.3سال قرص فلوواکسامین 100خوردم بعد بهتر شدم دکتر کردش 50میلی تا 3ماه حالا عوارض کم کردن دارو به آون صورت حس نکردم ولی کمی جزیی احساس نگرانی پریشانی دارم آیا ممکنه بخاطر کم کردن باشه آیا از بین میره حالت کمی نگرانی و در ضمن من این قرص رو برای وسواس فکری و اختلال هراس و احساس غیر واقعی بودن میخورم و ممنون میشم منو کامل راهنمایی کنید آیا کم شده مشکلی پیش نمیاد

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      در صورتیکه طبق صلاحدید روانپزشک باشد، جای نگرانی نیست و در روند پیگیری درمانی تعیین توسط ایشان در صورت نیاز تغییرات دارویی اعمال میگردد.توصیه میکنم که طبق تجویز ایشان عمل نموده تا در جلسه بعدی تعیین شده این مورد بررسی شود.

  54. باعرض سلام و خسته نباشيد بنده چهارساله مرتب دارم فلوواكسامين٥٠ استفاده ميكنم اما نگران عوارضشم ايا استفاده طولاني مدت خطرناك نيس

  55. بإسلام.
    مدت٤سال است كه داروي صدافسردگي ونلافاكسين مصرف ميكنم.حتي به ٢١٠هم رسيد.واين اواخر٧٥…كلونازپام و پريپرانوول.چند روز پيش دكترم رو عوض كردم.وايشون ونلافاكسين منو٣٥كردن.وفلووكسامين براي من نوشتن.ديشب تا صبح جوون دادم. من كلا خواب شبانه ندارم.بدتر بودم ديشب.كابووس.تعرق.گريه.تهوع.استفراق.حالم بد.خيلي بد.الانم گريه ميكنم.بنظر شما تا به اين دارو عادت كنم همين جوري حالم؟؟؟من وقتي ونلافاكسين نميخوردم برق كرفتگي مغز و حال تهوع داشتم.الان كه كمش كرده.همونجوريم.لطفا راهنماييم كنيد.حالم خيلي بد.فكر كنم دارم ديوونه ميشم

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      ضمن دعوت به آرامش باید عرض کنم که شروع تاثیر داروهایی روانپزشکی،زمان میبرد اما برای اینکه در این مدت از نحوه مصرف داروها و عوارض احتمالی اطلاعات داشته باشید، توصیه میکنم که به مقالاتی که در سایت در مورد داروهای ” ونلافاکسین،پروپرانولول و کلونازپام وجود دارد، مراجعه نمایید.
      البته توصیه میکنم که در صورت بروز مجدد این علایم، بلافاصله به اورژانس مراجعه نمایید تا از لحاظ مسایل جسمی و روانشناختی اورژانسی بررسی و درمان شوید.

  56. باسلام به تازگی به این سایت دسترسی پیدا کرده ام. سایت بسیار خوب بامطالب ارزنده و قابل استفاده است. آیا من می توانم ازداروی فلووکسامین استفاده کنم. باتوجه به اینکه 63سال دارم ولی ازافسردگی شدیدی رنج می برم. من در بندر عباس ساکن هستم. لطفا راهنمایی کنید. متشکرم

  57. سلام و عرض ادب. آیا فلوکسامین باعث لاغری میشه. من همش به خاط اینکه صورتم لاغر نشه هر چند وقت یه بار قرصمو کنار میزارم. ولی این بار دیگه هر موضوع بی خودی روزها فکرمو مشعول میکنه به شکلی که نه خواب دارم نه خوراک. یعنی اونقدر درگیر اون فکر میشم که دیگه مغزم فرمان گشنگیو تشنگیو استراحت نمیده. خانم دکتر من این حالاتم شدت خیلی زیادی داه. به شکلی که انگار که اون فکر به دستگاه پرسه و داره تمام شیره مغزمو میگیره و این حالت تا روزها یا هفته ها آزارم میده. و اطرافیانم ناراحت میکنم چون دیگه حرف زدنم کم میشه گاهیم برعکس زیاد. شایدم طبیعیه. شاید من بیخودی حساس شدم. دکتر رفتم فلوکسامی و پرفازینو زاناکس تجویز کرد. ولی من فکر میکنم مشکلم خیلی بیشتر ازین حرفاست. چون به حدی رسیدم که همه میخوان یه جوری به من بفهمونن حالت نرمال ندارم. و اصلا دوس ندارم لاغر بشم. چون خودم به اندازه کافی ضعیف به نظر میرسم

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      برای اطلاع دقیق از عوارض احتمالی این دارو میتوانید به مقاله ای که در سایت درمورد داروی فلووکسامین هست مراجعه کنید.احتمال دارد که اشتغال ذهنی شما در مورد چاقی یا لاغری عضو خاصی از بدن ، مرتبط با اختلالی دیگر از افسردگی باشد که نیاز به بررسی تشخیصی بیشتر دارد.

  58. سلام خانوم دکتر و تشکر از وقتی که برای پاسخ گویی میذارید.
    از این دارو استفاده میکنم (با عرض پوزش) دچار یبوست شدید شدم.
    از چه ملین میتونم استفاده کنم که تداخل دارویی ایجاد نکنه و یا دچار کاهش اثر داروی اصلی نشه.
    پیشاپیش تشکر میکنم از لف در پاسخگویتون

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام. شما میتوانید از شربت انجیر، و یا قرص clax استفاده کنید.
      با این حال توصيه میکنم حتما با روانپزشک خود مشورت کنید. دکتر شیرآلی

  59. با سلام
    مدت 4 سال است فلووکسامین استفاده میکنم برای بیماری ocd با دوز 150 میلی گرم
    الان حدود 1 سال است وضعیت روحی من رو به زوال است و خوابم زیاد شده و خستگی بیش از اندازه و بی انگیزگی دارم/آیا دارویی دیگری باید به فلووکسامین اضافه کنم؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست با پزشک خود در این زمینه مشورت بفرمائید . زیرا بدون بررسی بالینی و طبی امکان تشخیص و تجویز و تنظیم دوز دارو نمی باشد .

  60. سلام
    من چند ماه هست روزی 200 میل فلوکسامین میخورم آیا این دارو با ld یا با متوکلرو پرامین. تداخل دارد؟

  61. سلام من سندروم روده تحریک پذیر دارم وفعلا از قرص های فلووکسامین 100 پرانول 40 بوسپیراکس5 دوکسیپن25 استفاده میکنم ولی مشکلی که دارم اینکه درد شدیدی رو شونه هام و پهلوهام
    و قفسه سینه هام دارم دردی که مثل انقباض عضلاته که عذابش به قلبم هم میزنه وسوزن سوزن میشه اگه میشه راهنمایی کنید

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام

      توصیه میکنم که به مقالاتی که در سایت با این عناوین است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری مراجعه نمایید:
      همه چیز در مورد اختلالات روان-تنی- در مورد بیماری روده تحریک پذیر بیشتر بدانیم.
      برای کسب اطلاعات تکمیلی در صورت نیاز میتوانید به دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی یا آزادی مراجعه نمایید.

  62. سلام من تپش قلب دارم هولتر ینگ واکو کردم اریتمی قلب دارم وضربان موقع خوابیدن با شدت دارم دکتر قرصفلکاینید وسیتالوپرام ولورازپام تجویز کرده به جا سینالو پرام میتونم فلووکسامین که قبلا مصرف میکردم استفاده کنم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام.فلووکسامین با خیلی داروها من جمله داروهای قلبی میتواند عوارض داشته باشد و سیتالوپرام از حیث تداخلات، داروی مناسبتری است. دکتر ابریشمی.

  63. فرزانه موسوی

    سلام
    دوست من سه سال فلووکسامین 100 مصرف میکرده الآن قطعش کرده و ده روزه که میگذره ، امروز حالت تهوع داره، به دکترش زنگ زده که چی کار کنه گفته چهارشنبه بیا، الآن چی کار کنه تا حالش بهتر شه؟

  64. سلام خسته نباشید
    دکتر تازگیا فلووکسامین 100 نوشته واسه من ، بعضیا میگن اشتها رو زیاد میکنه بعضیا میگن اشتها رو کم میکنه این جریانش چیه؟؟
    یه سوالم داشتم که چون باشگاه میرم اگه اشتهام رو کم کنه بد میشه چیکار کنم؟ و مصرف این دارو همزمان با مکمل پروتئین ها و اسید آمینه ها ایرادی که نداره؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

    تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      جهت کسب اطلاعات دارویی به سایت sabzosalem.com مراجعه فرمائید.

  65. سلام من به تازگي داروي پاروكستين ١/٤ هر روز و زاناكس ١/٤ هرشب طبق دستور روانپزشك مصرف كنم…١٨ سالمه و نگرانيم در مورد عوارض و اعتياد داروها زياده..لطفا راهنماييم كنيد..ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      درصورتی که تحت نظر متخصص مصرف کنید مشکلی پیش نخواهد آمد.

  66. سلام من چند سال وسواس دارم و قرصهای مختلفی مصرف کردم الان قصد بارداری دارم لطفا راهنمایی بفرمایید این قرصها رو باید کامل قطع کنم یا نه؟ چه دارویی جایگزین کنم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      کاملا بستگی به نظر تخصصی روانپزشکتان دارد و حتما باید با ایشان مجددا مشورت نمایید.

  67. سلام من جند سالي هست كه بيماري افسردكي دارم الان شديد تر شده طوري كه انكار همه جيو تو خواب ميبينم بايد يكي منو از خواب بيدار كنه ديكه خودمو كم كردم به نظرتون قرص فلووكسامين دكتر برام تجويز كرد ميخواستم نظر شمارو هم بدونم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بدون بررسی بالینی و طبی امکان تشخیص و تجویز و راهنمایی در مورد دارو نمی باشد .

  68. با سلام
    آيا مصرف طولاني مدت دارو هاي گروه SSRI ها به خصوص فلووكسامين باعث كمبود حافظه و تمركز و كاهش اين دو عامل ميشود ؟

  69. با سلام و خسته نباشید .
    آیا قرص Fluvoxamine جزو داروهای خواب آور محسوب میشه؟ ممنون میشم توضیحاتی در این مورد بفرمایین. تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای کسب اطلاعات دارویی به سایت sabzosalem.com مراجعه فرمائید .

    2. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      جهت کسب اطلاعات دارویی به سایت sabzosalem.com مراجعه فرمائید.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      کاملا بستگی به بیمار و پرشک دارد و ممکن است در این موارد هم تجویز شود.

  70. شراره شحاعیان

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت اساتید محترم
    میخواستم بدونم قرص فلوکسامین برای ترک مصرف شیشه موثره؟

  71. با عرض سلام و ادب ،همسر بنده از سال 1387 بعد از زایمان دچار وسواس شدید شدید به صورتی که ساعتها در حمام خودشو می شست تا اینکه بعد از مراجعه به دکتر در تهران و بعد از گذشت مدت کوتاهی حالش رو به بهبودی رفت ولی در یه مقطعی ثابت مونده لازم به ذکر که چند بار خودسرانه اقدام به قطع دارو کرده که در هربار حالشون بد شد طی این چند سال داروهایی نظیر فلووکسامین سرترالین، بی پریدون ، را مصرف نموده تا اینکه حدود دو ماه قبل باردار شد و بالاجبار و با نظر پزشک و برای سلامتی جنین قرصهای فوق الذکر را مصرف نمی کند که متاسفانه رفته رفته حالشون بد شده . سوال ؟ آیا مصرف داروی فلووکسامین در دوران بارداری با شرایط و توضیحات مذکور برای مادر و جنین ضرر دارد ؟؟؟ آیا اینگونه فردا یه سلامتی کامل می رسند ؟؟با تشکر از پاسخگویی و راهنمایی های کارشناسان محترم.

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام

      با توجه به سابقه اختلال وسواس ،احتمال عود علایم اختلال وسواس در حاملگی وجود دارد که البته توصیه میکنم که به هیچ عنوان بدون مراجعه به روانپزشک،داروهای یاد شده را شروع ننمایید.برای ویزیت روانپزسکی میتوانید به خانم دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی یا آزادی مراجعه نمایید.

  72. سلام من مدت ٦ساله از فلوواكسامين ٥٠استفاده ميكنم تا موقعي كه ميخورم كنترل رفتاري خوبي دارم ميخواهم بدانم مصرف طولاني و يا براي هميشه چه عارضه اي ميتونه داشته باشه البته روانپزشك گفته بايد هميشه مصرف كني. ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست در کنار درمان دارویی از روش های غیردارویی نیز جهت تسریع درمان استفاده کنید تا وابستگی به دارو نیز کاهش پیدا کند.

  73. سلام
    من 22سالمه و رشتمم مهندسی برقه بخاطر سختی رشتم و اینکه یه مدت خیلی درس خوندم و تفریح نداشتم وسواس شدید پیدا کردم پیش یه مغز و اعصاب خوب دکتر نجل رحیم رفتم و ایشون گفتم وسواس داری و ذهنت هرز شده این برای 4 ماه پیش است بعد چن ماه فلووکسامین خوردن یکم بهتر شدم و تمرکزم افزایش یافت و میتونستم درس بخونم اما الا چن هفته هست که وسواسم شدت یافته .ممنون میشم اگه راهنمایی کنیید
    لطفا نگید به روانپزشک مراجعه کنید چون فعلا نمیتونم باید 2ماه تو نوبت باشمشما یکم راهنمایید کنیید.ممنون.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه مشکلاتی که مربوط به اعصاب وروان میشود را نمی توان به صورت اینترنتی درمان کرد . بهتراست علاوه بر درمان دارویی از روش رواندردمانی نیز درکنار هم استفاده کنید و البته بهتراست تحت نظر تخصص روانپزشکی قرار گیرید نه مغزو اعصاب

  74. وقت بخیر
    درود بر شما
    آیا علائمی شبیه به برق گرفتگی در همه اندامها می تونه از عوارض قطع ناگهانی قرص فلووکسامین باشه؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      توصیه میکنم که برای اطلاع از انواع عوارض این دارو به مقاله ای که در سایت در مورد فلووکسامین است مراجعه کنید.

  75. سلام من چند ساله داروهای ضد افسردگی میخورم. تا زمانی که میخورم حالم نوبه اما به محض این که قطع میکنم از روزهای اول حالم بدتر میشه
    جوری شدم که حتی نمیتونم رفتارمو کنترل کنم
    در یک لحظه تصمیم میگیرم،عملی میکنم و بلافاصله پشیمون میشم و قلبم با شدت خیلی زیادی شروع میکنه به تپیدن. و تمام تنم میلرزه و سردم میشه.
    من تا کی باید قرص مصرف کنم؟ کی قراره حالم خوب بشه؟ یا اصلا به کل قرصامو بذارم کنار. چون هر چی میگذره حالم بدتر از قبل میشه

    حداقل قبلا کنترل رفتارم دست خودم بود

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      نوعی از درمان غیردارویی به نام روان درمانی وجود دارد که درموارد اختلال افسردگی راجعه که مثل مورد شما است،کمک کننده است.برای بررسی میتوانید به خانم دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی یا آزادی مراجعه نمایید.

  76. سلام من ۲ماهی هس ک فلووکسامین۵۰مصرف میکنم بعد ۲روزی هس ک نمیخورم حالت سر گیچه دارم بعد روزی چندبار دسشویی میرم همش فکر میکنم رودهام عصبی شده لطفا راهنمایی کنید باتشکر

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      از عوارض این دارو میتواند علایم گوارشی باشد که در این موارد توصیه میشود که دارو را با غذا مصرف نمایند.توصیه میکنم که برای کسب اطلاعات دقیق تر به مقاله ای که در سایت در مورد این دارو وجود دارد مراجعه نمایید.

  77. بهترین زمان برای خوردن فلووکسامین کی هست؟من ظهر روی غذا که میخخورم شدیدا خواب الود میشم ایا میشه شب خورد؟ایا فلووکسامین با سرترالین یک کار رو انجام میدند؟منظورم اینه که ایا میشه به جای فلووکسامین سرترالین خورد چون بهتر بهم جواب میده؟تورو خدا کمک کنید دیوونه شدم از بس اینن داروهارا دکتر جابه جا کرد

  78. با سلام. من مدت 1 ساله به خاطر وسواسم فلووکسامین 200mg/d دارم استفاده میکنم و واقعا عوارضشو تو این دوز نمیتونم تحمل کنم و تصمیم گرفته ام دارو رو (البته با تجویز پزشک) به فلوکستین تغییر بدم. مخصوصا یکی از مهم ترین عوارضش برای من چون دانشجو هستم اینه که نمیتونم مطالعه و کارهای فکری بکنم. به نظر شما اینکه گفتم عدم توانایی مطالعه و کارهای فکری] جزو عوارض فلووکسامینه؟. با تشکر

  79. با سلام. من چند ماهه به خاطر وسواس فلووکسامین 100 مصرف میکنم و در این مدت اصلا نمیتونم(خیلی سخته) که مطالعه و کارهای فکری بکنم و هنگام مطالعه حواسم پرت میشه و نمیتونم تمرکز کنم(دنشجوام)، حالا من نمیدونم که آیا این حالت از عوارض فلووکسامینه و یا اینکه وسواسم برطرف نشده که اینطوری میشم.لطفا راهنمایی کنید

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام.4روز زمان کوتاهی برای تشخیص اختلال افسردگیست،اگر علائم شدید و یا بیش از دو هفته ادامه یافت بهتر از جهت ارزیابی و تشخیص به روانپزشک مراجعه فرمایید. دکتر ابریشمی.

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      از عوارض ناشایع این دارو خارش میتواند باشد که البته اکثر موهرد شدید نیست.درصورت بروز خارش شدید ، احتمال حساسیت دارویی نیز میتواند مطرح باشد.توصیه میکنم که به روانپزسک خود مراجهه کرده و درخصوص روند درمان با تیشان مشورت نمایید.

    2. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      از عوارض ناشایع این دارو خارش میتواند باشد که البته اکثر موارد شدید نیست.درصورت بروز خارش شدید ، احتمال حساسیت دارویی نیز میتواند مطرح باشد.توصیه میکنم که به روانپزسک خود مراجهه کرده و درخصوص روند درمان با تیشان مشورت نمایید.

  80. سلام میخواستم بدونم داروی ضدافسردگی ای هست که خواب آورنباشد-میخواستم بدونم بین فلوکستین وفلووکسامین کدوم کمترخواب آوره

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      توصیه میکنم که به مقالات متعددی که در سایت در مورد داروهای فلوکستین، فلووکسامین، ترازودون….وجود دارد برای کسب اطلاعات مراجعه نمایید.

      1. سلام
        مدت ۱۰ سال است به خاطروسواس واخیرا اضطراب تحت درمان دکتر بینا هستم بیماری کنترل شده ولی خوب نمیشوم
        ۲۰۰ میلی گرم فلووکسامین مصرف میکنم باعث مسدودی ومشکلات جنسی برایم شده
        دکتر بنادارد داروی سرترالین را جایگزین نماید نظر شما چیست آیا مشکلم حل میشود وزا مشکل جدید پیدا میکنم شمارا به خدا کمکم کنید

        1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

          با سلام و احترام
          آقای دکتر درمانهای بسیار خوبی را برای درمان اضطراب و وسواستان انجام داده اند و مناسب هستند.برای درمان مسایل جنسی ، متوجه منظورتان از سدود بودن کانالها نشدم .نیاز هست که مسیله جنسی را که در سوال به صورت کلی مطرح نمودید ، به طور دقیق بررسی شود.برای بررسی میتوانید به دکتر فرزانه در کلینیک شریعتی یا آزادی مراجعه نمایید.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      لطفا دوباره بگذارید. شاید مشکلی در ارسال بوده. اگر سوال طبق راهنمای سوال پرسیدن موجود در سایت باشد حتما پاسخ داده خواهد شد.

  81. سلام
    من مشکل خواب پیدا کردم و بشدت میخوابم. مخصوصا زمانی که میخوام درس بخونم
    دکتر به من فلوکسامین دادن. همش استرس این رو دارم که نکنه خوابم رو زیاد کنه
    متاسفانه تا مهر بشدت درگیرم و باید هوشیار باشم تا بتونم کارام رو انجام بدم. به همین دلیل هنوز دارو رو شروع نکردم
    آیا خواب آوره؟
    با ریتالین میشه مصرفش کرد؟
    ممنونم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بهتر است این دو را باهم مصرف نکنید و با پزشکتان مجددا مشورت نمایید.

  82. سلام ميخواستم بپريم اين دارو دقيقا چند روز بعد از مصرف تاثير واقعي شو ميزاره لطفا نگيد بستگي داره شرايط و اينا.
    يه سوال ديگه اينكه ممكنه در روزاي اول اثر برعكس بزاره يعني به جاي اينكه فكر نكني بيشتر تو فكر فرو بري يا اين نشانه هاي اينكه دارو به ادم نميسازه

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      دقیقا در افراد مختلف متفاوت است. بغضی ها همون هفته اول جواب میگیرن و بعضی ها دیرتر.
      در ابتدای مصرف این داروها هم ممکنه کمی اضطراب و بیقراری بیشتر بشه که معمولا زودگذر است اما در صورت تداوم نیاز به مشورت مجدد با پزشک تجویز کننده است. دکتر هرمزپور.

  83. با سلام و احترام. خواهر 17 ساله ای دارم که به علت استرس زیادشون در درس به روانپزشک مراجعه کردن و فلوکسامین استفاده میکنن. آیا این قرص روی سطح هوشیاری و تمرکزشون در درس تاثیر میزاره؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      درصورتی که روانپزشک محترم برای ایشان این دارو را تجویز کرده است به این معنا هست که عوارض ناشی از استرس به صورت کاهش تمرکز و تحریک پذیری و..در این شرایط در اولویت است و نیاز به درمان استرس برای بهبود ایشان وجود دارد.

  84. سلام . خواهرم به علت استرس بسیار شدید برای درس شون پیش روانپزشک رفتن و فلوکسامین مصرف میکنن. حال سوال بنده اینست آیا این قرص روی تمرکز ایشون و سطح هوشیاریشون تاثیر میزاره؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتی که منجر به بهبود اضطراب شود منجر به افزایش تمرکز نیز میشود.

  85. سلام
    من ٢٦ سال سن دارم . بخاطر پنيك و فوبيا و همچنين وسواس فكري دكتر براي من فلوواكسامين تجويز كرد. بعد از ٥ ماه زير نظر دكتر به بيرون از ايران مهاجرت كردم . و به همين دليل دكترم پروسه استفاده را كامل برايم توضيح داد ، و براي قطع دارو گفت بايد دوزه اونو همين طور كه بالا بردم و به ١٠٠ رسوندم بعد از ١١ ماه به پايين بيارم تا به حدي كه احساس متعادل كنم . الان ٢ ماه هست كه ٥٠٪‏ استفاده ميكنم . و فقط ٢ هفته نزديك به زمان پريودم ، احساس تعادل ندارم و حس ميكنم از علائم پي ام اس باشد . با توجه به اين كه به دكترم دسترسي ندارم ايا اشكالي ندارد كه اين ٥٠٪‏ قطع كنم ؟ يا هنوز زمان خوبي براي قطع نيست ؟

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      لطعا شرح کاملی از علایم خود در بدو شروع بیماری را بنویسید تا امکان راهنمایی دقیق تر فراهم گردد.

  86. سلام. میخواستم بدونم مصرف قرص کلسیم D و لبنیات با فلووکسامین تداخل دارند یا نه؟. با تشکر از سایت خوبتون

  87. سلام من چندساله از بیماری فوبیای اجتماعی و فوبیا آسانسور و جاهای بسته تنگ میترسم که نکنه توش گیر بیفتم و افکار منفی برام میاد استرس شدید همراه با افسردگی برام میاد میترسم شبا فکر برام میاد که دنیا مثل اتاقی هست که درشو روم قفل کردن ترس و تپش قبلم اینقد شدید میشه که میترسم سکته کنم از ترس رفتم روانپزشک برام فلووکسامین برام نوشت دکترم گفت این دارو فوق الهاده داروی خوب وجوابدی بسیار عالی داره در طولانی مدت نظرتونو درمورد این دارو و بیماری من بگید لطفآ

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      با توجه به توضیحاتی که ذکر نمودید و تشخیص روانپزشک محترم، داروی بسیار مناسبی تجویز شده است که توصیه میکنم طبق صلاحدید روانمزشک محترم خود عمل نمایید.
      در مورد سیر طولانی مدت بماری فوبیای اجتماعی که سوال نمودید، این بیماری نیاز به بررسی و درمان دارد بخصوص اگر که مثل مورد شما ، همراه با سایر اختلالات اضطرابی نیز داشته باشد اما قابل ذکر است که پاسخ به درمانهای دارویی و غیردارویی خوب است و بسیار موجب بهبود عملکرد فرد میگردد.

  88. با سلام و تشکر فراوان و سپاس از پاسخهها و راهنماییهای شما.

    میخواستم بدونم فلووکسامین با مصرف قرص کلسیم D و لبنیات تداخل داره یا نه؟.

    با تشکر

  89. با سلام. یه سوال داشتم و اون اینکه مصرف همزمان مشروبات الکلی با فلووکسامین چقدر میتونه خطرناک باشه؟و اگه مثلا خواستیم یه روز رو مشروبات الکی مصرف کنیم و در اون روز و نوبت اصلا قرص رو مصرف نکنیم خطر از بین میره یا کلا نباید استفاده کرد؟. با تشکر

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام.
      دوست عزیز مصرف الکل با داروی فلووکسامین تداخل دارد و با قطع موقت قرص نه تنها هیچ مشکلی حل نمیشود بلکه بیماری اصلیتان نیز کنترل نخواهد شد.حتما میبایستی مصرف الکل بطور کامل قطع شود. دکتر ابریشمی.

  90. سلام
    ممنون از مطالبتون
    من پنج ماه فلووکسامین ۱۰۰ و دپاکین ۲۰۰ مصرف میکردم و الان زیر نظر پزشک مصرف قرص ها را قطع کردم.
    سوالی که داشتم اینه که تا چه مدت بعد از قطع مصرف این دو دارو میتونم داروهایی مصرف کنم که با این دو قرص تداخل داشتن؟
    و اینکه چه مدت زمان میبره تا اثر این دو قرص کامل از بدن خارج بشه؟
    تشکر

  91. سلام پسری 17 ساله هستم مدت 5 ماه تحت نطر روانپزشک روزانه دو عدد قرص فلووکسامین 100 مصرف کردم و حالا با دستور پزشک مصرف قرص را قطع کردم و دچار عوارضی از جمله سرگیجه سوز ن سوزن شدن اتدام ها و خواب های رنگی و غیره شدم نی خواستم بپرسم چقدر طول می کشد تا عوارض قطع مصرف از بین بروند؟؟؟؟؟

  92. سلام من مدت دو هفته هست فلووكسامين مصرف ميكنم البته نصف يك قرص 50 ميلي گرمي رو الان چند روزه ساق پاي راستم با نوك زبونم سوزن سوزن و داغ ميشه ايا از اثرات اين دارو هست؟

  93. سلام ببخشید میخواستم بپرسم اگه برای کم کردن عوارض جانبی این قرض منظم استفاده نشه مثلا به دوجای دو بار در روز یک بار استفاده بشه تاثیر میذاره یا تاثیرش به کلی از بین میره
    با سپاس

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بله تاثیرگذار است. بهتراست پزشکتان در جریان تغییر دوز باشد تا ایشان نظر بدهند

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      داروی فلووکسامین دارویی هست که شروع آن و نیز قطع آن باید به تدریج و تحت نظر باشد.البته مورد مهم در مورد شما که اشاره نکردین این هست که آیا از اول 50 میلی گرم بوده یا اینکه کم شده و الان به 50 میلی گرم رسیده است.برای مشاوره توصیه میشود که به کلینیک آزادی یا شریعتی مراجعه نمایید.

  94. سلام
    من قبلاً سیتالوپرام مصرف میکردم بنا به توصیه پزشکم یک هفته سیتالوپرام را همراه با نصف قرص فلوکسامین مصرف کرذم و الان هم سیتالوپرامم رو نصف کردم و فلوکسامین کامل میخورم
    اما چند روزیه پاهام بی حسن انگار ..درد داره انگار آمپول زدم
    به خاطر فلوکسامینه؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله احتمال دارد اما چند روز صبر کنید و اگر علائم برطرف نشد با پزشک خود مشورت کنید.

  95. با سلام دختری 35 ساله هستم که حدود از 17 سالگی عمل موکندن که همان تری کولا مانیا است را انجام می دهم که تا کنون ادامه دارد و مدت 5 سال است که به روانپزشک مراجعه کردم و با خوردن دارو رفع نگردیده است فقط گاهی کم می شود ) الان تصمیم به قطع کردن داروها گرفته ام تا بی حالی و بی انرژی و همیشه خوابآلودگی را به شادابی گذشته برگردانم داروهای مصرفی فلووکسامین 100 و پرانول 20 صبح هرکدام یک عدد- پرانول 20 و کلومیپرامین 50 هرکدام یک عدد و کابامازپین 200نصف شبها مصرف میکردم الان با توجه به اینکه مصرف را یک شب درمیان کردم و صبح نیز به همین گونه است و در کنارش به داروی گیاهی{ بیدمشک +عسل + یک عدد سیب قرمز صبح و مخلوط یک کیلو عسل + 250 گرم تخم ترب و 250گرم تخم پیاز + 40 گرم گردو 40 گرم فندوق + 150 گرم نارگیل + تخم هویج +100 گرم سبوس برنج زمان مصرف صبح ظهر شب می باشد و مخلوط 10 عدد بادام پوست کنده + یک لیوان آب + یک قاشق غذا خوری عسل (شیر بادام) عصر میل می شود } مصرف می کنم دچار کله بینی چند روز پشت هم و پریود های نامنظم و سوزش سر انگشتان دست و خواب رفتگی پا نیز شده ام ولی حالات روحی ام تغییری نکرده و چه بسا می توان گفت رو به بهبود می باشد
    تقاضا دارم کمکم کنید که بدون اینکه عارضه بیشتری ببینم داروهایم را ترک کنم چون با مشورت پزشک نظر به ادامه دارو دارند و من به هیچ وجه احتیاجی به این داروها نداشته ام و فقط نیاز به مشاوره داشتم تا با تخلیه ناراحتی هایم از استرسم کاسته شود و.. فقط کمکم کنیدداروها را ترک کنم و از جمله به پزشکتان یا پزشک دیگر مراجعه کنید بپرهیزید با تشکر فراوان

  96. با سلام
    من شش ماه پیش به علت اضطراب ناخوداگاه به متخصص اعصاب و روان مراجعه کردم.فلووکسامین 100 و نصف دپاکین 500 تجویز کردن.من موقع مصرف این قرص ها دچار ترس و اضطراب بیشتری میشدم و کلا از مصرف داروهام ترس داشتم.وقتی با دکترم مشورت کردم دارو هام را دو برابر کردن.با ترسی که من از این دارو ها داشتم اگر مصرف دو برابر میکردم اضطرابم چند برابر میشد.با متخصص عمومی که مشورت کردم گفتن فلووکسامین نصف کن و با یک متخصص اعصاب و روان دیگه مشورت کن.وقتی نصف کردم حالم خیلی بهتر شد.خودم دپاکین را کم کردم و دز 200 مصرف کردم که باز هم بهتر شدم.با متخصص اعصاب و روان بعدی که مشورت کردم روش قطع مصرف فلووکسامین گفتن و گفتن دپاکین 200 نیازی به قطع گام به گام نداره.دو تا سوال دارم.
    اول:قطع ناگهانی دپاکین 200 مشکلی ایجاد نمیکنه؟
    دوم:گاها ترس خفیفی از حالات و ترس های قبلی به سراغم میاد.این ترس ها به مرور برطرف میشه یا باز هم به دکتر مراجعه کنم؟
    با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      اگر تحت نظر پزشک قطع شود مشکلی نیست
      ترس ها را بهتر است با پزشکتان در میان بگذارید

  97. سلام و خسته نباشید.من امروز دکتر بودم که بهم فلوکسامین دادن ایا این دارو اعتیاد اوره چن وقت باید تحت نظر پزشک باشم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون تشخیص و بررسی بالینی نمیتوان به طور دقیق در مورد نحوه مصرف دارو به شما کمک کرد.اما اگر تحت نظر پزشک متخصص باشند .

  98. سلام، این دارو توی ایران خارجی و ایرانیش چه فرقی داره از نظر بسته بندی؟ من عمیدی رو خریدم که روش نوشته لویکسام. این ایرانیه؟

  99. سلام
    من دچار بيكاري وسواس فكري هستم و با مراجعه به دكتر به من فلوكسامين تجويز كردن و الان نزديك ٩ ماه دارم مصرف ميكنم و هر از گاهي وقفه هاي دو هفته ايي بين مصرفم افتاده الان متاهل شدم و مشكل سرد مزاجي در رابطه با همسرم دارم، ايا به فلوكسامين مربوط ميشه و چه راهماري پيشنهاد ميكنيد.
    مننون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله بهتراست در این مورد با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت نیاز تغییراتی در دوز مصرفی ایجاد کنند.

  100. سلام و خسته نباشيد
    بنده حدود يک سال ميشه که فلووکسامين و رسپريدون و کلومى پرامين مصرف ميکنم دکتر گفته مدت مصرف داروهات بين 1الى 2 ساله ايا واقعا همه چى بعد 2 سال تموم ميشه؟ الان دانشجوام که به نظرم مصرف قرص ها تو تحصيلاتم تاثير گذاشته البته قبلا وسواسم انقدر شديد بود که کتاب نميتونستم بخونم احساس ميکنم مشکل حافضه پيدا کردم و تو نوشتن و حرف زدن اشتباهات زيادى ميکنم به نظر شما ميتونه از قرصها باشه؟
    مشکل وسواس تا حالا واسه کسى حل شده يا واسه هميشه بايد قرص خورد؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      به طور قطع نمی توان گفت ولی حداقل زمان مصر 1 الی 2 سال می باشد بهتراست علاوه بر درمان دارویی از رواندرمانی نیز استفاده کنید.

  101. سلام وقت بخیر،میخواستم بدونم مصرف فلوکسامین به همراه سرترالین اشکالی داره؟

  102. سلام.من مدتیه دچار افسردگی و فشارات عصبی شدم ب همین خاطر دکتر فلووکسامین تجویز کرده چون روزهای اول مصرفم هست میخوام ببینم این دارو در دراز مدت همیشه باید مصرف بشه یا بعد از مدتی میتونم کنار بزارمش

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتی که تحت نظر متخصص مصرف کنید جای نگرانی نیست و می توانید با نظارت ایشان دارو را قطع کنید.

  103. با عرض سلام
    من از وقتی یادم میاد حساس و عصبی بودم اواخر به دلیل مشکلات از لحاظ روانی کمی به هم ریختم دکتر رفتم برام فلووکسامین و هالوپریدول تجویز کرد هر شب نصف از هر کدام, احساس میکنم اشتهای کاذب پیدا مردم و خیلی میخورم , امروز دیدم 1 کیلو و 300 گرم اضافه کردم,برای من متاسفانه اندامم از روانم مهمتره میخوام بدونم این قرص ها به خودی خود حتی اگر خوردنمو کنترل کنم باعث چاقی میشن؟ یا پر خوری دلیل چاقیه؟ خواهش میکنم راهنماییم کنید خیلی مهمه برام,من خوابم اصلا زیاد نشده و فعالیتم اصلا کم نشده ,ایا هر دو چاق کننده هستند ؟

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      سلام، شما باید این موضوع را با روانپزشک مطرح کرده، با مشورت با پزشک خود به راه حل مناسبی برسید. دکتر شیرآلی

  104. سلام
    ایا قطره گل سرخ که گیاهی هست در درمان وسواس و افسردگی هم کاربرد داره؟
    تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه درمان خواص داروهای گیاهی اطلاعات دقیق در دست نداریم.

  105. با عرض سلام وخسته نباشید ببخشید من بیماری افسردگی ووسواس فکری دارم تا حالا چند مورد از داروها که دکتر برانوشتن رو تو سایت شما خوندم شما نوشتید خطر خودکشی داره د صورتی که من از دکترم که سوال میکنم چنین چیزی رو تایید نمیکنه همین باعث میشه که فکر من به هم بریزه میشه خواهش کنم تو مطالبتون این جمله رو زر درایت

  106. سلام وحسنه نباشيد پدر من هم مثل خيلي دچار افسردگي شديد همراه با وسواس فكري بود در تبريز دكتر فرنام بعدا.ز تقريبا نه ما به استفاده از فَلَو مسلمين وريسيپدون درمان كرد وا بعد كه ويسپيدون قطع كرد در باره حبش بد شد كه حالا دو باره ريسپيدون شروع كرد را خيلي بي حال است وچون سيگاري است وسنش هفتادو چهار خيلي بيحل وخسته است حتي نمي توتنز چند قدم راه برود أيا اثر قرصه

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله می تواند از اثرات قرص باشد بهتراست با پزشک شان مشورت کنید.

  107. با سلام
    بنده خانم ٢٥ ساله هستم كه وسواس فكري شديد دارم م دچار افسردگي و فوبي از جاهاي شلوغ هستم قبلا براي افسردگي و پرخاش فلوكستين و تري فلئوپرازين مصرف ميكردم اما لعد از چند ماه خودسرانه آنرا قطع كردم
    مشكلاتم شديدتر شده و وقتي به دكتر ديگري مراجعه مردم براي من فلووكسامين تجويز كرد
    سوال من اين است كه اين دو نسخه قبلا و الان كه هركدوم رو پزشك جداگانه اي داده چه فرقي ميكنند؟
    من اصلا نميخوام وابستگي دارويي بگيرم براي همين نگران هستم
    ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      هر کدام بسته به شرایط و میزان شدت شما تجویز شده اند .

  108. سلام خدمت شما و دوستان..من قبلا بیماری استرس و پانیک داشتم..دکار بهم قرص داد..خوب شدم.و بعدش وسواس گرفتم.که در اثر همون استرس هام بود..من نمیدونستم وسواس فکری گرفتم..نمیدونستم چیه اصلا..وسواس شستن و تمیزی و تکرار نداشتم.بلکه افکار منفی و خشونت امیز و وحشتناک و غیر اخلاقی و زشت و ترسناک و حتی خود کشی میومد تو ذهنم.بعده یک ماه رفتم دکتر..اون بهم فلوکسامین 50 داد به همراه ریسپریدیون.هفته اول و دوم خوب نشدم.ولی دکتر بهم گفت ادامه بده نگران نباش..منم ادامه دادم با این که ترس داشتم..ولی یه دفعه همه چی خوب شد بعده 3 هفته..و مثله اول شدم.هیچ مشکلی دیگه نداشتم..و دکتر کم کم دوز قرص رو برد بالا.و بیشترش کرد.البته کم کم..بعد رسپریدون کم که کردم بعدش قطع کردم.ولی هیچ مشکلی پیش نیومد.و فلوکسامین رو هم میخوردم..و تو این مدت همش خوب بودم.و هیچ مشکلی هم نداشتم.. من به دکترم گفتم خوب شدم دیگه قرص رو ازک کنم.اون گفت نه و ادمه بده.و منم ادامه دادم.بعده یک سال قرص خوردن وقتی دید حالم خوبه گفت حالا کم کم قرصت رو کم میکنیم.الان چند ماهی میشه قرص رو کم کردم..و دوباره مثله همون روز اول دارم فلوکسامین 50 میخورم.گفت یک ماه بخور.اگه مشکلی نداشتی بعدش همین مقدار رو کم میکنیم و ترک میکنی..من تو این مدت هیچ مشکلی نداشتم خدا رو شکر و هی بهتر میشم از همه لحاظ..و خیلی عادی مثله قبلا شدم..من سوالم اینه ایا وسواس فکری رفع میشه با این وضعیتم..و این که ایا این قرص رو بزارم کنار ایا وسواس دوباره سراغم میاد یا نه..آیا باید همیشه قرص بخورم..یا که نه الان خوبم و این مشکل رفع شده و تموم میشه..اخه خیلی از وسواس بد تعریف میکنن و ادم رو نامید میکنن.و خیلی ها میگن ما خوب نشدیم و دوباره برگشته وسواسمون و با قرص رقع نمیشه و این مشکل همیشگی هست..اگر اطلاعاتتون رو در اختیارم بذارین ممنون میشم..

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      پیشنیه خانوادگی و شدت مشکل در هر فرد کاملا متفاوت بوده و گاهی بعد از قطع دارو کمی علائم خواهد ماند که بهتر است ازروش رواندرمانی و غیر دارویی هم استفاده کنید تا نتیجه بهتری و ماندگار تری داشته باشید .

  109. سلام من به وسواس فکری مبتلا شدم حدود یک ساله زیر نظر پزشک ازفلوکسامین استفاده میکنم ولی متاسفانه هنوز به طور کامل بهبود نیافتم اصلا تماکز حواس ندارم مداوم تو همه چیز اشتباه میکنم می خواستم بپرسم این عوارض همین قرص ها است یا مشکل از جای دیگر است ممنون میشم پاسخ کامل بدید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      می توانید از روش غیر دارویی نوروفیدبک برای کنترل افکار کمک بگیرید ، بعضی از مشکلات توامان نیاز به درمان دارویی و غیر دارویی دارد و حتما باید تحت نظر پزشک مصرف شده و تنظیم دوز ورت بگیرد.

  110. سلام
    من یک ماه هست که قرص فلوکسامین وریسپیریدون مصرف میکنم مدتی هست عادت ماهانه ام به تاخیرافتاده ممکن هست به خاطرعوارض این قرص هاباشه عادت ماهانه هم قبل ازخوردن قرص ها همیشه منظم بوده دوزمصرفشونم هفته اول نصف فلوکسامین ویک هفته بعدیه دونه کامل ریسپیریدون هم نصف قرص
    ممنون ازسایت خوبتون

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      اين احتمال وجود دارد كه بدليل مصرف داروها باشد ، هرچند دوز دارو و زمان شروع مصرف براى مشاهده ى اين عارضه ، كم است . پس توصيه مى شود در صورت ادامه ى اين تاخيرها در ماههاى آينده با پزشك متخصص زنان و با روانپزشك خود مشورت نماييد . دکتر بنی هاشمی

  111. من مدتیست که فلووکسامین استفاده میکنم هر شب یک عدد الان فک کنم 5 ماه بیشتره . ولی همچنان احساس بیقراری دارم وقتی میرم بیرون دوست دارم سریع بیام خونه وقتی خونه هستم کلافه ام و کلا همش دوست دارم با یه چیزی ور برم . وسواسای فکری و بد بینیم خیلی شدیده و کلا مدام اضطراب دارم . در روز چندین مرتبه از کلردیاز پکساید هم استفاده میکنم اما اونم اثر چندانی نداره

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتراست مجددا پزشکتان شما را ویزیت کنند تا دوز مصرفی شما تنظیم کنند.

  112. سلام تشکر از راهنمایی تون من که دارو مصرف می کنم خوب هست تاحدودی و قطع که می کنم بد هست تا حدودی یعنی که با وجو مصرف همین هم باز هم مشکل دارم فلوواکسامین و حالا سوالم این هست که نروفیدبک برای من میتونه مفید باشه یعنی بدون استفاده از دارو و تاکید من بر این هست که ایا عوارضی نداره ؟
    با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      لطفا بفرمائید مشکل شما چیست تا دقیق تر راهنمایی کنیم.

      1. سلام
        مشکل من این هست که مثلا توی طول روز دچار حمله عصبی (افکار مزاحم به سراغ من می اید و
        واقعا اذیت می کنه که اکثرا منفی هست ) و دیگه اینکه شب ها هنگام خواب بین ساعات 1تا 3 شب متغیر هر شب از خواب بیدار می شم و دور سر خودم می گردم یعنی تنظیم خوابم از بین رفته. واینکه چون کارم با راینه هست دیگه بیشتر از 5 دقیقه تا 10 دقیقه نمی توانم بشینم و زود خسته میشم که مشکل من اینهاست و اینکه مثلا دربرخورد با افراد دچار مقداری ترس هستم
        واقاً از شما میخواهم که این را معالجه کنید و تشکر میکنم

        1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

          سلام
          برای خانم امیری نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  113. سلام
    حدود دو ماه که برای رفع وسواس از این دارو فلو واکسامین استفاده می کردم و الان انرا کم کردم یعنی نصف و ربع و یک روز درمیان نصف و دوباره ربع و دیگه الان اصلا مصرف که نمی کنم انگار که مقداری بهتر هستم

    می خواستم که ببینم اگر شما روش بهتری سراغ دارین برای کم کردنش راهنمایی کنید
    با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی بالینی امکان تنظیم دوز وجود ندارد و بهتر است کاهش دارو را تحت نظر پزشک خود انجام دهید.

  114. سلام
    من حدود دو ماه هست که داروی فلوواکسامین مصرف می کنم که می خواستم انرا به آرامی و با اهستگی قطع کنم که اثر آن عوارضی که بعد از قطع کردن دارو در بدن باقی می ماند از بین برود.چون وقتی که مثلا یکی دور قطع میکنم سرگیجه و پرخاشگری دارم و بعد نصف که می خورم کمتر می شود .
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    با تشکر و سپاس فراوان از راهنمایی شما

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه امکان تنظیم دوز دارو به صورت اینترنتی نمی باشد بهترا ست به پزشک خود به صورت حضوری مراجعه فرمائید.

  115. سلام
    من حدود دو ماه هست که داروی فلوواکسامین مصرف می کنم و اخیرا به خاطر زیاد شدن سرتونین مغز و زیاد شدن انرژی و افکار زیاد در مغز و هچنین اینکه مثلا یه موقع هایی که افکار زیاد هست مثلا از پشت میز و یا رایانه بلند میشم و یا مثلا یه چیز هایی را می خورم
    و هم چنین دارای تیک عصبی در صورت هستم
    دکتر که رفتم گفت فلوواکسامین را قطع کنید و والپرات سدیم (اورولیت) و ریسپریدون و ممورال را مصرف کنید
    حالا می خواستم ببینم که چقدر (چند ماه و یا سال) باید دارو مصرف کنم و قبلا که دارو مصرف می کردم مثل فلوکستین 20 مثل بوسپار و ریسپریدون و … خیلی به قلبم فشار وارد میشد
    حالا این سه تا دارویی که جدیدا دکتر تجویز کرده را می ترسم که مصرف کنم .
    و داروی فلواکسامین تا زمانی که مصرف می کنم خوب هست و به محضی که قطع می کنم خیلی بیماری بر می گرده.
    حالا می خواستم که راهنمایی کنید .باتشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      این موضوع کاملا بستگی به نظر پزشک معالجتان دارد و قاعده کلی برای آن وجود ندارد

  116. با سلام.من 2 سال هست که قرص فلوکسامین100 میخورم و این اواخرتو پریودم مشکل بوجود اومد رفتم دکتر زنان که با انجام آزمایش مشخص شد هورمون پرولاکتین تو خونم 95 شده وبهم گفت شانس بارداریت هم کمه .ممکن بخاطر خوردن این قرص باشه.

  117. سلام من یه پسر سه سال وپنج ماهه دارم که بیست کیلو وزن داره دکتر مغز و اعصاب با گرفتن نوار مغز تشخیص به پیش فعالی داد وکپسول فلوکستین ۱۰تجویز کرده الان که دوروز ه دادم خیلی اروم تر شده فقط خواستم بدونم که ایا ضرری براش نداره تو رو خدا جواب منو بدید لطفا

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است فرزند شما توسط فوق تخصص اعصاب وران کودک مورد بررسی قرار
      گیرد.

  118. با سلام و خسته نباشید. من همونطور که تو ایمیل قبلیم عرض کردم بخاطر وسواسم الان 8 ساله دارم قرص میخورم(سرترالین،فلوکستین،کلومیپرامین) و الانم دارم فلووکسامین به مدت 10ماه مصرف میکنم وسواسم خوب نشده که هیچ بدترم شده. من دیگه از مصرف دارو خسته شده ام. میخوام فلووکسامین رو به صورت هفته 50میلی کاهش بدن و قطعش کنم و به جای داروهای شیمیایی از عصاره آبی گل گاو زبان استفاده کنم که طبیعیه و عوارضم نداره. پیش هر دکتریم میرم هر کدومشون یه نظر متفاوت ارائه میدن. لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      آقای دکتر هرمزپور به شما در زمینه درمان وسواس کمک می کنند. باسپاس

  119. سلام
    من داروی فلواکسامین 50 حدود دو ماه مصرف کرده ام و قبل از ان هم به مدت دو سال به خاطر استرس و تیک عصبی در صورت یه سری داروهای خاص را مصرف کردم

    که اخیرا به خاطر وسواس که داشتم این دارو را دو ماه مصرف کردم الان که می خواستم قطع کنم ایا می توانم که قرص را کم و نصف و ربع در عرض یک هفته قطع کنم و جای اون شب ها بابونه مصرف کنم ؟ ایا این بابونه مفید هست؟ و چند مدت باید مصرف کنم ؟

    تا اینکه این داروهای اعصاب دیگه تو ی بدن نباشه و به قولی ولم کنه؟
    چند روزی هست که قطع کردم سرگیجه و بی قراری دارم توام با وسواس جزئی فکری ایا با بابونه می توانم درمان شوم ؟
    دکتر که رفتم داروی والپرات سدیم و ریسپریدون و ممورال برایم نوشته که می خواستم که اینها را مصرف نکنم جایش بابونه مصرف کنم
    لطفا راهنمایی بفرمایید و اگر ممکن هست زودتر پاسخ دهید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بابونه اثر ثابت شده ای ندارد. برای کاهش عوارض قطع مصرف دارو باید دارو را طبق روش خاصی و به آهستگی قطع کنید.

      1. سلام
        تشکر از راهنمایی شما
        من دارو را ظرف مدت چهار روز قطع کردم که بعد از مدت مصرف سه ماه
        و اکنون دچار پرخاشگری افراطی هستم به طوری که از حالت معمولی و نرمالی که بودم در طی مصرف دارو خارج شده ام . لطفا راهنمایی بفرمایید ؟
        که البته دکتر گفته برای کاهش سرتونین مغز این دارو را باید قطع کنی و جای اون والپرات سدیم
        و ریسپریدون و داروی گیاهی ممورال باید مصرف کنی و توصیه کردند که دارو ها راقطع نکنی
        چون با وجود مصرف فلوواکسامین باز هم مشکل داری و
        من اکنون 33 سالم هست و در استانه ازدواج حالا سوالم این هست که ایا خطری نداره؟
        ایا مصرف قرص هایی که بر پایه اعصاب هست اثرات و عوارض ان همیشه همراه من می ماند؟
        و ترسم کلا بخاطر همین هست .
        لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر

        1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

          نگران نباشید و داروها رارمصرف کنید.
          اغلب داروها بعد از مدتی توسط روانپزشکتان قطع خواهد شد.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای دریافت اطلاعات دارویی به سایت sabzosalem.com مراجعه فرمائید.

  120. با سلام.میخواستم بدونم که برای بدن من که در مقابل دارو ها ضعف زیادی داره و دکتر بیماری افسردگی رو برام تشخیص داده و سردردهای شدیدی رو هم دارم و داروهای فلووکسامین 100 و کلردیازپوکسید 10 و آمی تریپتیلین 25 رو تجویز کرده کدومش برای آرامش و خواب بهتره؟ممنونم اگه پاسخ بدین

  121. باسلام میخواستم بدونم برای بدن من که در مقابل داروها ضعف زیادی داره و بیماری افسردگی رو دکتر تشخیص دادن و قرص های فلووکسامین 100 و آمی تریپتیلین 25 و کلردیازپوکساید 10 تجویز کردن کدومشون برای آرامش و خواب موثر تر و بهتره؟آیا داروی دیگه ای هست که از نظر شما موثر تر باشه؟

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      طبق تجویز پزشک مصرف کنید. داروها برای هرکس ممکن است اثرمندی بیشتر یا کمتری داشته باشد.

  122. سلام خسته نباشید نزد دکتر آقای دکتر خیرخواه (متخصص اعصاب و روان) رفتم گفتند شما وسواس هستید و بسیار هم مضطرب و استرسی هستید وبه من فلووکسامین 100 بوسپیرون 10 تجویز کرده خیلی از خوردنشان می ترسم چون از نظر شخصیتی انسان موف هستم و بسیار هم دارا روابط جتماعی قوی ولی در کارم بسیار نظم و دقت و تمیزی دارم خواهمشندم کمک کنید که آیا نیاز به خوردن آن عوارضی نداره چون به اطرافیانم گفتم همه تعجب کردند که تو چرا ؟

  123. با سلام
    مدتی بود که استرس و اضطراب ناگهانی بهم وارد میشد.
    به دکتر مراجعه کردم که فلووکسامین ۱۰۰ و نصف دپاکین ۵۰۰ تجویز کردن.
    بعد از مدت کمی اختلالات اضطرابی که داشتم برطرف شد.
    ولی از ابتدای مصرف از عوارض قرص های فلووکسامین ترسیدم با اینکه هیچ کدوم به سراغم نیومد و الان به یک وسواس شدید تبدیل شده.
    بعد از مراجعه به دکتر ایشون میزان مصرف قرص ها را دو برابر کردن.
    من اختلال اضطرابیم خوب شده ولی از همین قرص هایی که مصرف میکنم میترسم.
    آیا این عوارض (تشنج) بعد از چهل روز مصرف به سراغم میاد؟
    و در کل راه حل چیه؟
    با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      خیر اگر با توجه به نظر پزشکتان مصرف کمنید مشکلی پیش نخواهد آمد در صورت تمایل می توانید از روش غیر دارویی مشاوره و بیوفیدبک نیز استفاده کنید.

  124. باسلام به خاطر اشتهای زیادی که داشتم دکتر برایم قرص فلوکسامین را تجویز کرده ایا داروی خوبیست

  125. من قبلا به مدت ۴ سال فلوکستین به علت بیماری وسواس فکری مصرف کردم به علت حالت بیقراری که داشتم به دکتر مراجعه کردم قرص فلووکسامین ۱۰۰ نصف ظهر نصف شب برام تجویز کرد بیقراری بهتر شده بعد از یکماه دوباره مراجعه کردم قرص کلومیپرامین ۱۰ دو عدد در شب را به فلووکسامین اضافه کردآیا خوردن اینگونه قرصها در طولانی مدت عوارض ندارد آیا خوردن فلووکسامین با کلومیپرامین معنی ندارد

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      اگر تحت نظر پزشک باشد منعی ندارد. مصرف طولانی مدت کنترل شده (تحت نطر) معمولل مشکلی ایجاد نمی کند.

  126. سلام.من قرص فلوکسامین و doneurin 10مصرف میکنم و 30 سال سن دارم و قصد بارداری دارم میخواستم بپرسم میتونم باردار بشم یا نه؟وگرنه از چه داروی باید مصرف کنم؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      علت مصرف توضیح داده نشده است و بهتر است در این خصوص با پزشک خود مشورت کنید.

  127. با سلام و عرض ادب
    حدود سه روز قرص فلووكسامين 100 ميلي‌گرم در سه وعده صبح و ظهر و شب شروع نمودم، ار خواب زياد و عدم تعادل رنج مي‌برم؛ همش بي حال و لس هستم، خواهشمند است بنده را تا حدالامكان راهنمايي فرماييد.
    با تقديم احترام

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت فرمائید .

  128. با سلام من در ابتدای 22 سالگی هستم، مدتی از حمله پنیک خفیف و افسردگی رنج میبردم به توصیه روانپزشک داروی فولوکسامین 50 را شروع کردم بعد از 3 روز دچار تهوع ،افکار خودکشی و حملات پنیک شدید شدم دوباره طبق order روانپزک اقدام به ترک دارو و شروع سرترالین 100 کردم ( بیش از 1 سال سرترالین مصرف کردم) حال پس 2 هفته ا ز ترک تدریجی سرترالین دوباره دچار افسردگی شدم ، کابوس میبینم ، سر چیز های بی مورد به سرعت عصبانی میشوم ، و دچار وسواس فکری شدم ،چند شب پیش حمله خفیف پنیک را هم پشت سر گذاشتم ( بعد از حدود 10 ماه برای اولین بار ) ، میخاستم بدونم اگه دوباره داروی فولوکسامین یا سرترالین رو شروع کنم اشکالی نداره ؟
    با تشکر از وقتی که گذاشتید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه در زمینه مصرف و تنظیم دوز به صورت اینترنتی نمیتوان به شما کمکی کرد و بهتر است با پزشک خود به علت دانستن سابقه بیماری شما مشورت فرمایید.

  129. ببخشيد اما فلوكسامين با تجويز پزشك براي يك ماه با دوز ٥٠هرشب يك عدد استفاده ميكنم.سه شب متوالي ميل كردم و بعد از ٣-٤ساعت خواب كاملا بيدار م واحساس كمي سنگيني دست چپ وقلبم ميكنم.اما از جهت روحي احساس ميكنم ارومتر شدم.درحال حاضر تو وضعيتي هستم كه نميتونم به دكترم مراجعه كنم.خواهش ميكنم نظرخودتونم بگيد كه ايا ادامه بدم يا خير؟

  130. با عرض سلام
    از دوران كودكي خيلي گوشه گير بودم وبا اينكه خيلي درسم خوب بود وحاضرجواب تو درسام بودم اما استرسي و خجالتي شديد بودم كه اعتماد بنفسمو به طور كامل تو دوره پيشدانشگاهي از دست دادم واحساس كردم اصلا. امادگي تست كنكورو ندارم ولي يك رشته سخت راه دور سراسري قبول شدم رفتم به اين دليل كه نتونستم بمونم يكسال بعد انصراف دادم حالا تو يك دانشگاه غيرانتفاعي تحصيل ميكنم كه خيلي سطحش پايينه و اين خيلي سخته واسم خيليم اذيت ميشم ايا فقط استفاده از قرصهاي فلوكسامين كفايت ميكنه وميتونم بدون مراجعه به هيچ روانپزشكي سلامتي روحيمو بدست بيارم؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      خیر استفاده از اینگونه داروها بدون نظر پزشک ممکن است بسیار خطرناک باشد.حتما بصورت حضوری با یک روانپزشک مشورت کنید

  131. با عرض سلام
    مدت زيادي هست كه افسردگي دارم و خيلي پر دغدغه ام .ايا تنهاخوردن قرصهاي فلووكسامين كفايت ميكنه وميتونم اعتماد بنفسم زياد شه يا اينكه من حتما بايد به روانپزشك مراجعه كنم؟

  132. salam,lotfan javabe soale mano betore kamel va daghigh bedahid va dar surate emkan vasam mail konid,man bekhatere masrafe morfin(ebteda ba teramadol va badan teryak bishtar teramadol) baraye tark majbur shodam be darmangahe tark etiyad beravam va shoru be masrafe tmetadon kardam ,hodudan 7 mah,va chand mahi mishe shadidan bi angize,afsorde ba na omid shodam,badaz matrah kardan ba dr fluxamine beman moarefi kardan,lotfan komakam konid alan chikar konam? vase masrafe in 2 ghors che time masraf konam k hamo khonsa nakonan,va gar tosie e darid beman begin,mamnun az komake bozorgetun

  133. با سلا و احترام
    من 27سال دارم.ب مدت سه سال از فلوکسامین استفاده کردم .مطالعات بسیار زیاد در حوضه ذهن داشتم.وضع روحی مناسب بود ولی مقداری خوابم زیاد بود .9ساعت.فکرهای بزرگ در سر داشتم .و تصمیم گرفتم داروها راکنار بگذارم چون احساس میکردم دیگر توان این را در خود دارم که بتوانم بدون استفاده از دارو انگیزه در خود ایجاد کنم و در راستای اهدافم برم و اهداف بزرگی که در سر داشتم و…یک فلووکسامین 50 در ظهر و یک فلووکسامین 50 ونصف کلونازبام در شب میخوردم .نحوه ترک این گونه بود که هر هفته بهد مقدار ربع از داروها کم میکردم .بعد از گذشت سه هفته فکرها و باورهای منفی در من زیاد شد طوری که دیگر ادم سابق نبودم .س به گفته دکتر خود شرو ع ب خوردن همان میزان قرص کردم .سوالات زیادی ذهنم را درگیر کرده بود .مثلن اینکه ایا این قرص ها ادم را از واقعیت دور میکند و ارتعاشات تاکید میکنم ارتعاشات بدن را با یین می اورد و ایا انسان در توهم بسر میبرد و احساسات انسان غیر طبیعیست و غیره . چون نسبت به تهران دور هستم خواهشمندم که مرا راهنمایی کنید.واگر مشاوره تلفنی هست شماره ای را ب من بدهید و ایا زمانی هست که مغز بتواند دیگر بدون استفاده از داروها سروتونین تولید کند که انزیم شادی و انگیزه و تلاش است یا خیر .لطفا کمک کنید که در این مورد بسار گیج شده ام ویک روز داروها را کم مینم سبس روز بعد به سراغش میروم و ….
    اگر به سوالات من با دقت و کامل باسخ دهید و بر اساس واقعیت انسانی را از سردر گمی نجات داده اید.
    با ارزوی بهترین ها برای شما

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بسته به مشکل شما و دوز مصرفی میتواند وابستگی ایجاد کند و یا در برخی موارد عوارضی در اثر مصرف دارو ایجاد میشود که در صورت تغییر علائم و بعد از گذشت 10 روز از علائم باقی مانده حتما باید تحت نظر پزشک خود داروها را تغییر دهید.جهت مشاوره تلفنی در زمینه روانشناختی باشعبه شریعتی تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.

  134. با سلام می خواستم بپرسم که آیا داروهای ضد وسواس و افسردگی واقعا در همه موارد تأثیرگذار هستند و باعث درمان می شوند؟ برای من هیچ وقت هیچ تأثیری نداشتند جز عوارض جانبی البته فقط یک بار یک دارو بر من اثر داشت و اون هم الانزاپین بود که متأسفانه باعث چاقی شدید شد که من هم اکنون بعد از چند ماه قطع دارو رژیم گرفته ام چرا برای بعضی ها دارو جواب نمی ده؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      مکانیسم اثر و فرمولاسیون داروها بسیار متنوع است و نوع اختلالات در افراد مختلف هم بسیار متنوع است و به همین دلیل داروهای مختلف در افراد گوناگون اثرات متفاوت و گاه متناقضی دارند.

  135. باسلام وعرض ادب.
    سپاس ازدراختیارگذاشتن مطلب مفیدتان.
    بنده پزشک عمومی هستم ومدت هجده سال سابقه طبابت دارم.
    مدت بیست وهشت سال پیش دزخارج ازایران مشغول تحصیل بودم که ناخوداگاه یک روزصبح متوجه شدم که درسمت چپ گلویم احساس جسم خارجی مینمایم.
    ومتاسفانه پس ازگذشت مدت بیست وهشت سال دچاردرهای شدیدی درناحیه سمت چپ گلوشدم,البته درسه چهارسال اول فقط احساس جسم خارجی بدون دردداشتم,اماسپس دچاردردهای شدیدکردیدم.

    تااینکه درسال هشتادوهشت پس ازبارهاانجام انچه موردنیازبود…پزشک مغزواعصاب برایم سی تی انژیودرخواست دادومتاسفانه دچارگرفتگی سه ارتری مغزی بودم.
    بابرگذاری گرندراندبااساتیددانشگاه شیرازهمه گلوسوفارنژیال نورالژی راکه قبل ازان هم پزشکان درمانگرم تشخیص دادم توصیه به ادامه درمان های کانسرواتیونمودند.
    اماهمچنان دردهای تشذیدشونده مراعاصی نموده تاجاییکه تصمیم به خودکشی گرفته ام.

    ایاتوصیه خاصی دارید…درضمن فقط باداروهای امی تریپتیلین,کلونازپام,فلووکسامین,بوسپیرپن ادامه درمان میدهم البته توسط متخصص اعصاب وروان!

    پهیچ بهبودی نداشته ام ورپزبروزپس ازبیست وهشت سال عصبی وازنظرروحی فاقدتوانایی لازم وتحمل دردمیباشم.

    ایاراهکارمناسبی برای ادامه درمان بنده توصیه می نماییدیاخیر؟؟؟

    باسپاس وتشکرفراوان

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. باید بیمار از نزدیک ویزیت شود.
      نه داروی مناسب برای خلق دریافت میشود و نه داروی مناسب برای نورالژی
      درمانها دیگر مانند میکروسرجری و تحریک الکتریکی عصب واگ و tms درمانها بعدی هست. در این زمینه می توانید برای خانم دکتر زهرا وهابی نوبت ویزیت تهیه فرمایید. همچنین
      احتمال اينكه با تغييراتى در رژيم دارويى ، بهبودى در درد ايجاد شود وجود دارد ، ولى توصيه مى شود جهت رواندرمانى هم مراجعه بفرماييد چون آرامش روحى و افزايش تحمل درد نقش بسيار موثرى در بهبود مشكلات ذكر شده خواهد داشت . باسپاس.

  136. با سلام. من حدود 6 ماهی است به وسواس فکری و ترس دچار شده ام.. دکتر به من فلووکسامین دوز 300 و ریسپریدون دادند. ولی هنوز بهبود کامل نیافته ام. در این نوبت بعدی دکتر فلووکسامین را قطع و سیتالوپرام و بوسیپیرون تجویز کردن به همراه ریسپریدون میخواستم ببینم سیتالوپرام هم در درمان وسواس و ترس کمک کننده است یا نه؟

  137. سلام آیا مصرف تنها بوپروپیون برای استرس مفید است من روده تحریک پذیر دارم و طبق دستور دکترم روزی یکی به صورت نصف شب و نصف روز مصرف میکنم . و میخواستم بپرسم فلوکسامین روزی یک عدد باعث افزایش پرولاکتین و کاهش میل جنسی میشود؟ چون من قبلا طبق دستور دکتر مصرف میکردم و دچار افزایش پرولاکتین هم بودم از مصرف دارو بود با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بله ممکن است افزایش پرولاکتین به دلیل دارویی باشد.
      بله بوپروپیون برای استرس هم مفید است.

  138. باسللم دوباره و تشکر فراوان از سایت و خدمات گران قدر شما. سوال مهمی داشتم لطف میکنین پاسخ بدین ممنون میشم.
    آیا جوشانده های گیاهی مثل گل گاو زبان و … که روی اعصاب تاثیر گذارند با مصرف داروهای وسواس مثل فلووکسامین تداخل دارندیا به عنوان کمک درمان میتوان ازشون در کنار این داروهااستفاده کرد؟. لطف کنید پاسختون کامل باشه واقعا ممنون میشم. تشکر مجدد

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      نه گل گاو زبان تداخلی ندارد اما در مورد اغلب فراورده های گیاهی تداخلات مورد مطالعه قرار نگرفته اند و مشخص نیستند.

  139. سلام و عرض ادب.
    می خواستم بدونم فلوکسامین 50 بعد از چند روز تاثیرش شروع میشه؟
    نحوه مصرف: سه روز اول 1/4و بعد به مدت یک هفته1/2و بعد قرص کامل

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      اثر دارو حداقل بعد از 10 روز مشخص خواهد شد.

  140. سلام خسته نباشیدمن یه مدت پیش به دلیل تپش قلبم به پزشک مراجعه کردم وگفتندکه افتادگی دریچه میترال ونارسایی ریه دارم الپرازولام روواسم نصفه تجویزکردولی من بعدچندروزمصرف قطعش کردم وچندباریم سرخودقرص رو به صورت کامل مصرف کردم بخاطرکمبودخوابم میخواستم بدونم ضرری واسم داره یانه اگه هرزگاهی نه به طورمداوم به صورت قرصی خواب اورازش استفاده کنم خطری داره؟؟؟؟؟؟مرررررسی

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بابد علت بی خوابی شما بررسی شود و بهتر است دارو را بدون تجویز پزشک متخصص مصرف نفرنایید.

  141. سلام من وسواسی فکری داشتم به دکتر مراجعه کردم بهم فلووکسامین دادن ۴ ماه خوردم فلووکسامین ها صد میلی بود هفته اول یک چهارم و هفته دوم نصف و هفته سوم کامل خوردم الان خوب شدم ترک میخوام بکنم اما این دارو یجوریه که باعث میشه سرم گز گز کنه یجوری ام نمیتونم بگم انگار ادم یجورایی سرش گیج میره من اومدم یک قرص کامل رو کردم نصف بعد این که چهار ماه کامل خورده بودم ۱۵ روز نصف کردم خوردم که اوایل که نصف کردم تا ۵ روز اینا گز گز سرم شروع شد بعد بدنم به نصف عادت کرد بعد ۱۵ روز کردمش یک چهارم باز گز گز سرم شروع شد و حالم یجور میشد بعد ۵، ۶ روز باز بدنم به یک چهارم عادت کرد خوب شدم ده روزم یک چهارم میخوردم الان دیگه نمیخورم ترک کردم باز گز گز سرم دوباره شروع کرده مثل معتادا دارو رو بدنم میخواد الان پنج روزه که گذشته حالم هنوز یجوریه میخواستم بدونم چقدر طول میکشه کاملن عوارض این دارو از بدنم خارج شه نثبت به چهار ماهی که من این دارو رو کامل خوردم الان یواش یواش یکمش کردم و دیگه نمیخورم چقدر طول میکشه این عوارضی که مونده بره از بدنم و به حالت عادی برگردم ؟ ممنون میشم جواب بدید خیلی ممنون.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      با سلام. قطع دارو باید حتما زیرنظر پزشک صورت بگیرد. بهتراست حتما به یک متخصص اعصاب و روان مراجعه فرمایید. باسپاس

  142. با سلام و احترام پسر نه ساله ای دارم که از بهمن دو سال پیش به علت فشارهای معلمش دچار تیک عصبی درناحیه چشم شد در خرداد همان سال تحصیلی به اوج خودش رسید و ازناحیه کردن تیک گرفت و که تحت معالجه قرار دارد و روزانه دومیلی ریسپریدال و پنج سیسی پروزاک مصرف می کند
    سوال اول من اینست که آیا داروها درمان می کنند یا فقط کنترل می کنند و اینکه تا چند سال باید دارو مصرف کند

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      فعلا تیک هارا کنترل می کند.سالهای مصرف بستگی به سیر اختلال و تصمیم پزشک ایشان دارد.

  143. سلام و وقت بخیر
    از اوایل دوران جوانی یعنی حدود 18 سالگی تا به امروز که 35 سال دارم با انواع وسواس های فکری ازار دهنده دست به گریبان بودم اما هیچ وقت تحت درمان دارویی قرار نگرفتم. حدودا 3 ماهه محتوی نشخوارهای ذهنیم یکی از گناهانی است که حدود 12 سال پیش مرتکب شدم و دائم جلو چشمانم هست و یاداوریش موجب اضطراب و دلهره میشه.احساس میکنم هیچ راهی برای جبران یا فراموش کردنش وجود نداره.عجیبه که در طی این 12 سال تا به این اندازه این مساله در ذهنم تکرار نمیشده و ازار دهنده نبوده و الان 3 ماهه که به شکل عذاب وجدان بسیار بدی خودش رو نشون میده.بخصوص اینکه زمینه های یاداوری اون گناه همواره جلو چشمانم هستند و به دلیل عدم امکان تغییر محیط زندگی نمیتوانم از شر اونها خلاص بشم و دائم دچار اضطراب بسیار بدی میشم.
    به روانپزشک مراجعه کردم رسپریدون 2میلی گرم و فلووکسامین 100 برام تجویز کردن و دوز داروها رو به تدریج افزایش دادند.قصد دارم به مدت چند سال این داروها رو مصرف کنم تا شاید ریشه کن بشه.سوالم اینجاست که ایا با مصرف این داروها و کاهش یافتن علائم وسواس فکری و افسردگی امیدی هست که نشخوار ذهنی یاداوری مکرر اون گناه از بین بره و خاطره اون گناه بصورت بی اهمیت برام دربیاد؟
    با سپاس

        1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

          سلام
          بهترا ست در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید زیرا تاریخچه بیماری شما را به طور کامل می دانند.

  144. با سلام. من الان فلووکسامین 200 میلی گرم در روز برای وسواسم استفاده میکنم ولی نمیتونم عوارض دارو رو تو این دوز تحمل کنم بنابراین میخوام دوز دارو رو تدریجی 100 میلی گرم کمش کنم. برای اینکه مشکلی پیش نیاد باید در عرض چند روز اینکارو بکنم؟.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه امکان تشخیص، تجویز و تنظیم دوز بدون بررسی بالینی امکان پذیر نمیباشد و بهتر است با پزشک خود مشورت فرمائید.

  145. سلام
    ببخشید میخوام بدونم که کپسول استراموکس و قرص فلووکسامین50 تداخل دارویی دارند؟ کسی که در کودکی بیشفعالی درمان نشده داشته، و برای تمرکز و درمان اضطراب پنهان براش اینا تجویز شده و اتفاقاً گلوکوم با زاویه بسته داره، برای درمان میتونه اینا رو مصرف کنه؟ اگه مناسب نیست، چی براش مناسبه؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام، داروی استراموکس و فلووکسامين در دوز پایین تداخل مهمی ندارند، برای گلوکوم زاویه بسته هم مشکل جدی ایجاد نمیکنند. با این حال باید به صورت مرتب و منظم توسط روانپزشک و در صورت لزوم چشم پزشک، ویزیت شوید.
      بررسی شده توسط دکتر شیرالی

  146. سلام
    من با سردردای میگرنی ب متخصص مراجعه کردم و این دارو رو تجویز کردن
    الان یه هفته هست که دوز 50 رو شبی نصفی میخورم
    ولی دچار استرس و بی قراری شدید شدم و احساس افسردگی دارم
    چه کنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      تا 10 روز صبر کنید در صورتی که علائم برطرف نشد با پزشک خود حتما مشورت کنید.

  147. سلام 2 ساله که بوپروپیون.فلووکسامین.توپیرامات.نیترازپام .نوروتیلیپتلین مصرف میکنم.یک هفته میشه که داروهامو قطع کردم بجز فلووکسامین.شبا خواب ندارم اگرم بخوابم تا صبح کابوس میبینم چه کنم؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      علت مصرف داروها ذکر نشده ، بهتر است به متخصص در زمینه اختلالات خواب مراجعه فرمائید. در این زمینه جناب دکتر امیری می توانند به شما کمک کنند.

  148. سلام ، حدود 1 سال فلوکسامین مصرف می کنم هر 3 ماه دوز مصرفی دارو اضافه شده الان دوز 200 استفاده می کنم به خاطر وسواس فکری قصد ترک دارو دارم برای بارداری چه کار کنم؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      لازم است با توجه به پیشینه مشکل شما ، تحت پزشک خود دارو را کم کنید.

  149. با سلام حدود 4 سال است که قزرص فلووکسامین مصرف میکنم .اوایل روزی دوتا بعد یکی و نصفی بعد شد روزی یکی حدود یکسال نصف قرص را مصرف میکنم و چند ماهی است که شده یک چهارم .میخوام مصرف دارو را قطع کنم اما پزشکم اجازه نمی دهد . میخواستم بدانم چگونه میتوانم مصرف این قرص را قطع کنم .چون همه عوارض دارو را دارم و شدیدا پرخاشگر و عصبی شدم .با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی بالینی امکان تشخیص ، تجویز و تغییر دوز مصرفی نمی باشد بهتر است به پزشک خود اعتماد کرده و روند درمان را تحت نظارت ایشان ادامه دهید.

  150. با سلام و خسته نباشید. من یه سوال داشتم البته تو کتاب خوندم ولی میخواستم مطمعن بشم لطف کنید پاسخ دهید. حداقل دوز موثر داروی فلووکسامین روی اختلال وسواس چند میلی گرم در روزه؟.
    با تشکر از سایت خوبتون

  151. سلام خواهر 10 سال است که داروهای اعصاب مثل ریسپریدون ،والپرات سدیم ،کلوزاپین و …را زیر نظر متخصص اعصاب و روان در شهرستان می خورد ، یکی سالی است که دکتر کلوزاپین را به کم کم قطع کرده و گفته چون عوارض زیاد دارد دیگر نخورد ،چند ماهی هم هست که فلوکسامین 100 را هم دکتر گفتع باید روزی 1/2 آن را بخورد و می خورد،الان هفته ای یک بار یک حالت روانی بهش دست می دهد شروع به را رفتن می کند حالتی شبی به جنون البته به کسی اسیب نمی رساند تا 10 یا 12 ساعت اینجوری است بعد از این چند ساعت می خوابد بعد از بیداری کاملا طبیعی می شود ،به دکتر هم که در شهرستان مراجعه می کنیم کاربامازپین 200 را نسخه کرده و تعداد آن را افزایش می دهد ،ولی هیچ تاثیری ندارد و اون حالت را هر هفته میگیرد .از راهنمایی که خواهید فرمود کمال تشکر را دارم .

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      احتمالا نیاز به تغییراتی در داروهای تجویزی وجود دارد و توصیه میشود ایشان مجددا توسط روانپزشک دیگری ویزیت شوند.

  152. سلام دوباره. همونطور که تو سئوال قبلی عرض کردم من جوانی مبتلا به وسواس فکریم. به مدت 4 سال کلو میپرامین مصرف میکردم ولی بعدا با مطالعه کتاب و عوض کردن دکترم فهمیدم که کلومیپرامین جزو داروهای قدیمیه و دارای عوارض بیشتر و در حال حاضر ssri ها از نظر عوارض جانبی بهترند. پس زیر نظر پزشک تصمیم گرفتم از فلووکسامین شرو ع کنم تا200mg در روز. ولی الان با اینکه احساس میکنم نسبت به زمانی که کلومیپرامین مصرف میکردم خیلی بهتر شده ام(دیگه زیاد نمیخوابم یا راحت میتونم ورزش کنم و به کارام برسم و…) ولی هنگام کارهای فکری مورد علاقه ام مثل مطالعه و… نمیتونم به خوبی تمرکز داشته باشم و حدودا 20 تا 30 درصد وسواس فکری دارم و در طول روز بیشتر مواقع عصبیم. الان اینطور فکر میکنم یا دوز مصرفیم کافی نیست(باید کم یا زیادش بکنم) و یا فلووکسامین اون داروی مناسب وسواسم نیست و باید از ssri دیگه مثل فلووکستین یا سرترالین استفاده کنم. لطفا راهنماییم کنید. با تشکر زیاد

  153. خسته نباشید. من طبق تجویز پزشک فلووکسامین 100 برای وسواسم مصرف میکنم. میخواستم بپرسم فلووکسامین رو برای این که کیفیت دارو از بین نره تو یخچال استفاده کنم بهتره یا تو اتاق؟. با تشکر

  154. باسلام .همسرم مبتلا به اختلال دوقطبی است ودکتر فلوکسامین۵۰براش تجویز کرد.خواستم بدونم این دارو برای درمان این بیماری مفیده یانه .ممنونم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      اگر پزشک تجویز کرده اعتماد کنید و مصرف کنید
      تحویز اینگونه داروها بسیار پیچیده است و به صرف اطلاعات موجود روی اینترنت نمیتوان دارویی را قطع کرد

  155. با سلام و خسته نباشید. لطفا به سوالم دقیق پاسخ دهید واسم خیلی مهم و حیاتیه. من مبتلا به وسواس فکریم و با تجویز پزشک فلووکسامین 200mg در روز مصرف میکنم. میخواستم بپرسم داروهای ssri مثل فلووکسامین روی رشد قد و غده هیپوز تاثیر منفی داره؟. ممنون میشم جوابمو کامل بدید. مرسی از سایت خوبتون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      زیر نظر پزشک و در سن مناسب و با بررسی جوانب تجویز توسط پزشکتان مشکلی پیش نمی آید و نگران نباشید

  156. سلام
    خانم من دچار وسواس بوده و هست و پنج ساله تحت درمانه
    ۲ سال پیش پزشک ایشان برای اینکه من بتوانم رفتار ایشان را تحمل کنم و دعوا نکنیم به من فلووکسامین ۱۰۰ تجویز نمودند. الان بعد از ۲ سال من با این قرص احساس آرامش میکنم برای همین همیشه بدون نسخه از داروخانه خرید میکنم. فقط میخواهم بفرمایید آیا مصرف طولانی مدت فلووکسامین خطر نداره؟

  157. باسلام و خسته نباشید. من جوانی مبتلا به وسواس فکری هستم و دکتر فلووکسامین 100 واسم تجویز کرده. میخواستم بپرسم مصرف قرص امگا 3، آرژنین یا کلا هر مکمل دیگری با فلووکسامین تداخل نداره؟. ممنون میشم اگه جواب بدین

  158. سلام من تصمیم به بارداری دارم و اختلال مرزی میباشم دکتر به من گفته اند که فلوکسامین مصرف کنم و گفتند مشکلی ندارد چیکار کنم؟!

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      زیر نظر مستقیم پزشک معمولا مشکلی نیست ولی حتما باید تحت نظر پزشک باشید

  159. سلام. میشه با فلووکسامین کپسول امپرازول مصرف کرد. تداخل دارویی نداره؟ آخه من سه دوز ۵۰ میلی در روز فلووکسامین میخورم. صبح ها قبل صبحونه هم به خاطر سوزش معده و ریفلاکس باید امپرازول میخوردم. ولی خیلی اذیتم کرد. امپرازولو گذاشتم کنار عوارضش از بین رفت. آیا به خاطر اون بوده؟ اگه آره واسه جایگزین چی بجای امپرازول مصرف کنم؟!

  160. سلام می شه با فلوکسامین یه مکمل پروتین وی از داروخانه بگیرم مصرف کنم برم بدنسازی من مبتلا به پانیک بودم حدود 9 ماهی هست فلوکسامین مصرف می کنم و خدا رو شکر حمله ی نداشتم و علایم اون کاهش یافتن لطفن راهنمایی بفرمایید

  161. ايا قطع كردن فلووكسامين و بيوپيپرازول به هنگام مطلع شدن از بارداري در ماه لول بارداري ضرر به جنين ميرساند؟

  162. سلام. با قطع بللفاصله داروي فلووكسامين و ابيپيرازول اگر باردار بشوم تاثير اخرين دوز دارو تا كي بوده است؟ روي بارداري( جنين) تاثير ميگذارد؟مثلا از شب لقاح(نزديكي) دارو قطع شده باشد.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      تاثیر دارو روی جنین قابل پیش بینی نیست و فقط در جریان قرار دادن پزشکتان کفایت میکند

  163. با سلام.بعد از سقط دچار ناراحتی عاطفی وروحیشدید شدم وحودود یکسال ونیم هست داروی زلفت solanax و لکساپرو مصرف کردهام، متاسفانه هنوز بهبود نیافته ام .کلا هیچیز مثل سابق برایم خوسحالی نمیاره. خنده بر لبانم نمیشینه، با وجود اینکه دو فرزند دارم ، ولی چون خودم در سقطحماقت کردم ،هم همسرم بسیار ناراحت هست و هم خودم خیلی دچار ناراحتی روحی شدم. تقاضا می کنم متخصصین من را راهنمایی کنید. تا حالم بدتر از این نشود ،با سپاس

  164. سلام
    برای درمان مازوخیست فلوکسامین 100 تجویز شده، آیا تاثیر داره و یا شواهدی از اثربخشی دارو وجود داره. ممنون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      در مورد تجویز دارو و یا قطع آن بدون بررسی بالینی امکان راهنمایی وجود ندارد و اگر تحت نظر متخصص دارو تجویز شده است نگران نباشید و به پزشک خود مراجعه فرمائید.

  165. سلام مدت ٤-٥ماهه پسر١٤سالم دچاراضطراب ووسواس فكري شده كه بامراجعه به روانپزشك قرص بوسپيراكس وفامووكسين ١٠٠مصرف ميكنه كه خداروشكرازاون حمله هاي بدوناآروم غروباخيلي خيلي كم يابيشتروقتهاقطع شده اماعوضش ديگه تمركزوياحوصله درس خوندن نداره كه همين مسئله دوباره حس بدتهي بودن بي انگيزگى روبهش داده لطفاًراهنمايى كنيدممنون

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      برای خانم عبداللهی جهت ارزیابی درمان غیردارویی و نوروفیدبک نوبت بگیرید

  166. سلام برادر من مشکل تنفسی داره به دکتر که مراجعه کرده گفتند که عصبی هست و قرص فلووکسامین تجویز کردند و من کمی نگرانی دارم بابت مصرف قرص، میشه کمکم کنید؟ آیا این تجویز صحیح هست یا نه؟
    البته ایشون سابقه آسم هم دارن

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است با پزشک خودشان مشورت داشته باشید.

  167. باسلام
    حدود1سال ونیمه داروهای ترازودن 50 شبی 1عددوبوسپیرون 5شبی 1عددوفلوکستین 10صبح 1عددبخاطروسواس فکری وافسردکی مصرف میکنم وحالم خوب شده حالااکه بخوام داروهاموکمترکنم وبعدقطع کنم بایدچکارکنم لطفاراهنمایی کنیدممنونم  

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      حتما بابد تحت نظر پزشک خودتان ابن کار را انجام دهید چون تاریخچه بیماری شما را میدانند.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      لرزش دست شما باید بررسی شود در این خصوص خانم دکتر وهابی و یا جناب دکتر دهقانی در کلینیک شریعتی می توانند به شما کمک کنند.

  168. سلام و خسته نباشید.آیا داروی فلووکسامین تاثیری روی عادت ماهانه دارد؟ممنون میشم اگر جواب بدید

  169. سلام دختري 30 ساله هستم كه براي انجام كاري خيلي استرس دارمميخواستم بدونم ميتونم فقط دوتا قرص فلوكسامين قبل از انجام كارم بخورم ؟ خواهش ميكنم جواب قطعي بدين و ارجاع ندين به دكتر..لطفاااا

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه از نظر اصول کاری امکان تجویز و تنظیم دوز دارو به صورت غیر حضوری نمیباشد.

      1. سلام من چند سال است دچار یه سری از حملات عصبی میشم.مانند استرس و بعضی وقتا دچاره تنگی نفس در حاله حاظر این حملات کمتر شدن.دکتر فلوکسامین تجویز کردن.آیا این قرص مناسب این وضیعته من هست؟؟

        1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

          متاسفانه با این چند خط شرح حال نمی توان تشخیص دقیقی داد. پزشک شما با توجه به شرح حال کامل شما این دارو را تجویز کرده اند. بهتراست به ایشان اعتماد کنید. با تشکر.

  170. ﺑﺎ ﺳﻼﻡ ﺧﺪﻣﺖ ﺩﻛﺘﺮﻫﺎﻱ ﮔﺮاﻣﻲ.اﺯ اﺳﻔﻨﺪﻣﺎﻩ ﮔﺮﺩﻥ ﺩﺭﺩ ﻣﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ و ﺑﻌﺪ اﺯ ( اﻡ ﺁﺭ ﺁﻱ) ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻡ ﺩﻳﺴك ﺧﻔﻴﻒ ﮔﺮﺩﻥ ﺩاﺭﻡ.ﭘﺰﺷﻚ ﺑﺮاﻱ ﻣﻦ ﮔﺮﺩﻥ ﺑﻨﺪ و ﺑﺎﻟﺶ ﻃﺒﻲ ﺗﺠﻮﻳﺰ ﻛﺮﺩ ﺑﻬﻤﺮاﻩ ﻓﻠﻮﻭﻛﺴﺎﻣﻴﻦ و ﭘﺮﮔﺎﺑﺎﻟﻴﻦ ﻛﻪ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻫﻴﭻ ﻛﺪاﻡ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻬﺒﻮﺩﻱ ﻣﻦ ﻧﺸﺪ ﺑﻠﻜﻪ ﺩﺭﺩ ﺭﻭﺯ ﺑﺮﻭﺯ ﺷﺪﻳﺪ ﺗﺮ ﻣﻴﺸﻪ .ﺳﺮﺩﺭﺩ و ﮔﺮﺩﻥ ﺩﺭﺩ اﻣﺎﻥ ﻣﻦ ﺑﺮﻳﺪﻩ ﻟﻂﻔﺎ ﺭاﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﺑﻔﺮﻣﺎﻳﻴﺪ

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای خانم دکتر امیرخانی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  171. سلام من نزديك 2 سال است قرص فلووكسامين مصرف ميكنم واكنون تا دوز 150در روز رسيده است حال عوارض جانبي كاهش شديد ميل جنسي در من پديدار شده است اكنون مي خواستم آن را كنار بگذارم وداروي گياهي جايگزين آن كنم نحوه قطع مصرف آن را چگونه توصيه مي كنيد.متشكرم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      داروی گیاهی جایگزین فلووکسامین نمیشود.در مورد نحوه قطع با روانپزشکتان مشورت کنید

  172. من دچار اختلال ترس و وسواس هستم انواع قرصها را مصرف کردم یه کم بهترم اما هنوز اساسی خوب نشدم و دچار ناراحتی معده خراب شدم ایا چکار کنم.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      می توانید از روش غیر دارویی مشاوره ورواندرمانی زیر نظر دکتر هرمز پور در کلینیک شریعتی بهره بگیرید.

  173. سلام و خسته نباشید . خانمی هستم متاهل که دو سال هست ازدواج کردم یه مدتیه از درون دچار لرز میشم و حس میکنم تمام تنم میلرزه. ازمایشاتم هیچ چی نشون نداده و همه چی طبیعیه. ولی خودم دچار کم کاری تیروئید هستم. و همیشه توی فکرم و استرس دارم. خیلی دارم اذیت میشم چی کار کنم؟؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است با یک متخصص اعصاب و روان ( روانپزشک) ملاقاتی داشته باشید.

  174. سلام من 20ساله هستم. در زمان امتحانات و وقتی میدوم و یا در شرایطی مثل هوای شرجی قرار میگیرم نفس تنگی میگیرم و هرچقدر تلاش میکنم که نفس بکشم نمیتوانم.به پزشک مراجعه کردم اما مشکل ریوی نداشتم و برای من قرص فلوکسامین 50 تجویز کردن.اما من استفاده نکردم چون میترسم که به آن وابسته شوم.نظر شما چیه؟ممنون

  175. با سلام!
    آقای دکتر من ی خواهر ۷ ساله دارم که خیلی کم رو هست و هراس اجتماعی داره، به همین خاطر بردمش پیش دکتر اعصاب و روان، دکتر هم واسش قرص فلووکسامین ۵۰ نوشت و گفت هر شب نصف قرص، و به مدت ۱/۵ الی۲ سال باید مصرف بشه. حالا که تقریبا یک سال از این موضوع میگذره، خواهرم ی کم بهتر شده اما حقیقتش ی کم میترسم نکنه مصرف طولانی مدتش عوارضی داشته باشه نظر شما چیه؟ ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      اگر تحت نظر متخصص دارو تجویز شده است جای نگرانی نیست اما برای رفع مشکل شان می توانید از روش های غیر دارویی مانند رواندرمانی نیز استفاده کنید در این خصوص خانم امیری و خانم کاشفی در کلینیک شریعتی می توانند به شما کمک کنند.

  176. سلام
    من خانمی 37 ساله هستم داروهای کلردیازپوکساید ونورتریپتیلین وآلپرازولام مصرف کردم الان اضطراب شدیدی دارم وپززشک عمومی فلوکسامین 50 تجویز کرده در صورتی ک بچه شیری دارم وشیر میدهم آسم ،فشار خون ،چربی و چربی کبد دارم و با خواندن سوال های بیماران درمن دوگانگی ایجاد شده آیا با این شرایط میتوانم دارو مصرف کنم؟؟ درصورتی ک سرم همیشه حالت منگی دارد

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      اگر پزشکتان در جریان شیردهی شما باشد کافی است و میتوانید داروها را زیر نظر پزشکتان مصرف کنید

  177. سلام.
    من الان 16سالمه و حدود یکسال که از ناحیه گوش و بینی و حتی گاهی اوقاتم چشم خونریزی دارم.تمامی آزمایشات و عکسبرداری هارو هم انجام دادم و همه سالم بودن.
    تمامی مشاوره های پزشکی رو که انجام دادم رسیدم به روانپزشک قبلا دپاکین 250مصرف میکردم اما بعد از مراجعه ب روانپزشک داروی فلووکسامین100و دپاکین500 استفاده کردم و دورشو کامل کردم و دیگه به پزشک مراجعه نکردم.
    ولی الان خونریزی هام ادامه داره باید چیکار کنم؟!

  178. سلام, من ۲سال هست برای ترک ترامادول وعوارض ان مثل تپش قلب وترس واضطراب شدید زیر نظر متخصص اعصاب و روان هستم, و فلووکسامین وکلومیپرامین استفاده میکنم, مدت یک ماه است که داروهامو نمیخورم وبه جاش ترامادول میخورم اگه بخوام ترامادول استفاده نکنم و داروهامو دوباره بخورم فلووکسامین وکلومیپرامین مشکلی پیش نمیاد؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      تجویز دارو و نحوه استفاده از ان باید تحت نظر پزشک متخصص انجام پذیرد و در این خصوص ما نمی توانیم به شما کمک کنیم.

  179. سلام وعرض أدب ،پسر١٤ساله اي دارم كه دوماهه متوجه شديم وسواس فكري شده روانپزشك قرص فلووكسامين ١٠٠داده كه ازروزى١/٤شروع شده ساعت ٤-٦تابه ١عددولي چون عصباني ميشدبه روزى نصفه قرص تغييرداديم حالاسؤالم اينه آيااين مشكل به طوركامل ازبين خواهدرفت ميترسم روي درسش اثربدبذاره ضمناً تصفه زاناكس هم ميخوره يه ساعت قبل ازخًواب ،ايام مدرسه روچى كاربايدكرد لطفاًراهنمايى كنيد

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بله احتمال رفع شدن مشکل وجود دارد اما نمی توان با قطعیت آنرا حدس زد، باتوجه به شرح حال این موضوع تفاوت می کند. می توانید برای رواندرمانی وسواس نیز اقدام کنید. در این زمینه در کلینیک آلومینا خانم فراهانی به شما کمک می کنند.

  180. با سلام
    من پسر ٨ ساله اي دارم كه در ايران به مشاور كودكان مراجعه كردم و براي پسرم فلووكسامين به خاطر وسواسش و بايوپيپرازول همچنين ابيكسا تجويز كردن
    ميخواستم بدونم مصرف اين قرصها تداخل دارويي ايجاد نميكند در ضمن پسر من از زماني كه اين داروها رو استفاده ميكند همش ميگويد من خسته هستم
    با تشكر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتی که تحت نظر پزشک متخصص تجویز شده باشد هیچ مشکلی ندارد و باید حداقل 10 روز از مصرف بگذر تا بدن به داروها عادت کند اما اگر این علائم باقی ماند بهتر است با پزشک شان مشورت کنید .

  181. سلام خسته نباشید
    من برای درمان هراس اجتماعی به یه متخصص مغز و اعصاب رفتم و فلوکسیتن و پروپرانولول تجویز کردن حدود 6 ماه مصرف کردم حالم تغییر کرد ولی به طور کامل رفع نشد بار دیگه به یه متخصص دیگه ای رفتم فلوکسامین 50 با پروپرانولول تجویز شد در همون روز اول تنگی نقس و خفگی شدیدی به من وارد شد در حدی شدید بود که از مصرف دارو توبه کردم از شما کمک میخواستم چه دارویی مصرف کنم شاید شما در جواب بگید به پزشکتون مراجعه کن ولی بخدا به دلایل زیادی نمیتونم برم باور کنین حتی از رفتن به پزشک هم قلبم از جا در میاد تورو خدا کمک کنین من فقط بعد از خدا امیدم به شماست 22 سالمه با رتبه 1023 از دانشگاه سراسری با 2 سال پشت کنکور بودن به زحمت تونستم از دانشگاه قبول شم حالا بعد از یه ترم خوندن دارم به خاطر همین بیماری انصراف میدم اقای دکتر امیری اگه بهم کمک کنین نمیدونین چه لطف بزرگی در حقم کردین دعاتون میکنم اگه مطلب زیاد شد سرتونو درد اوردم ببخشید
    ارادت همچنان باقی است یا حق.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      شما می توانید با مرکز شعبه شریعتی تماس گرفته تا شرایط مشاوره تلفنی را برای شما توضیح دهند.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      جهت درمان دارویی برای جناب دکتر هرمز پور و جهت درمان غیر دارویی برای جناب خزاعی میتوانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  182. سلام. من 25 سالم هست و مشکل استرس شدید و وسواس رفتاری دارم خیلی سال هست که این مشکلات و دارم و جدیدا شدیدتر شده و تو زندگیم و فعالیت های اجتماییم تاثیر گذاشته. 3 سال پیش قرص نرتریپتیلین و آمی تریپتیلین میخوردم آمی تریپتریلین رو 3 ماه خوردم و قطع کردم نرتریپتیلین هنوزم گاها مواقع استرس میخورم. ماه پیش رفتم دکتر و قرص فلوکسامین و هالوپریدول به من داد شب اول فقط هالوپریدول رو خوردم و حالم رو خیلی بد کرد از همه بدتر اینکه کلا به اصطلاح هنگ بودم عکس العمل هام کند شده بود همین باعث شد که دیگه اون قرص رو نخورم فلوکسامین هم ترسیدم نخوردم. به نظر شما مشکل من با دارو باید حل شه یا با روان درمانی حل میشه؟چون حس میکنم همین استری و و وسواس باعث شده جدیدا از مصرف کوچکترین دارویی هم بترسم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      برای دکتر هرمزپور نوبت بگیرید
      ایشان در زمینه درمان غیردارویی و دارویی وسواس و استرس استاد هستند و شما را راهنمایی خواهند نمود

  183. سلام و درود
    دو سه ماهی هست ک سردرد و گردن درد دارم .عکس و ام ار ای و ازمایش خون و ادرار دادم.نتیجه تمام ازمایشات میگفتم سالم هستم تااینکه دکتر برام سونوگرافی مغز نوشت و نتیجه این شد ک گفتند من سردردهام پایه میگرن داره و قرص وراپامیل و فلووکسامین و دارویی دیگر ب من دادن.تحقیق کردم دیدم فلووکسامین۵۰برای بیماران وسواسی دارای اختلال فوبیای اجتماعی هست.من هیچکدوم از این بیماریها را ندارم و انسان کاملا اجتماعی هستم .تعجب میکنم بابت دارویی ک برام تجویز شده

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      صرفا یک دارو تنها نباید برای یک مشکل به کار برود اما اگر نگران مصرف دارو هستید می توانید از روش غیر دارویی بیوفیدبک و همچنین ماساژ درمانی جهت رفع سردردهایتان استفاده کنید.

  184. بهار مرادیان ایرانشاهی

    باسلام من خانوم سی ساله هستم بخاطر سردردهای مکرر وتاری دید گشادی مردمک چشم در وقت سردرد به دکتر مراجعه کردم البته عصبی هم هستم خیلی دادوبیداد میکنم کلی هم زود از کوره درمیرم دکتر بمن فلووکسامین وپروپرانول و والپرات سدیم داده الان تومصرفش موندم ایا شروع کنم یانه بخاطر عوارضش لطفا کمکم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      اگر تمایل به استفاده از روش های درمان دارویی دارید و اگر داروها توسط متخصص تجویز شده است بهتر است استفاده فرمائید اما اگر علاقمند به استفاده از روش غیر دارویی برای کنترل اعصاب خود هستید برای جناب ضرابی و یا خزاعی در کلینیک شریعتی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  185. باسلام بخاطر مطالعه فلسفه وتفکر در وجود دچار تشویش وشک در کل هستی ووجود شده ام وسر خود الانزاپین مصرف می کنم آیا میتونه تاثیر گزار باشه خواهشمندم راهنمایی فرمائید

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      مصرف دارو بدون نظر پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود. می توانید از یک درمانگر اگزیستانسیال در این زمینه کمک بگیرید. آقای دکتر صلحی در کلینیک آلومینا به شما کمک می کنند. باسپاس

    2. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه در موردتجویز دارو به صورت اینترنتی و بدون بررسی علایم به طور دقیق امکان پذیر نیست بهتر است برای جناب دکتر صلحی ( روانکاو ) ملاقاتی داشته باشید.

  186. سلام و خسته نباشید خدمت دکتران گرامی،من 35 سال دارم و حدود 1 سال فلوکسیتین خوردم و الان دکتر بهم فلوکسامین داده و گفت وسواس دارم اما هم سمت چپ سرم چند ماه سنگینه و هم در گوشم صدای میشنوم مخصوصا وقتی که جایی سوکت باشه این صدا واضحتره ،هم گاهی اوقات دندون ساییدگی دارم لرزش دست چپم دارم که گاهی شدید میشه ،مرتب سردرد دارم به طوریکه سمت چپه سرم در قسمت پشت سر تا گردن واز جلو تا چشم چپم تیر میکشه و حالت چشمم عوض میشه انگار با یه نخ بهم وصلن و با دارو فقط 1 ساعت درد قطع میشه ،واقعا گیج شدم پیش هر دکتری میرم هر کسی یه نظر میده ، یکی میگه میگرنه و یکی میگه افسردگی و …. لطفا راهنماییم کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      علائم شما بیشتر در زمینه متخصص اعصاب روان می باشد و بهتر است از روش غیر دارویی رواندرمانی نیز استفاده کنید.

  187. باسلام.من20سال قرص ازاین قرص می خورم.خسته شدم دیگه.وصیعتم خیلی خراب .یه مسلمان بگه من چکارکنم.

  188. سلام عليكم. ببخشید میخواستم بدونم مصرف داروهای اعصاب مانندفلووکسامین در آزمایش عدم اعتیاد به مواد مخدر تاثیر دارد؟ لطفاً جواب. ضروری باتشکر فراوان

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای جناب دکتر امیری ( متخصص مغزو اعصاب و فلوشیپ خواب ) در کلینیک شریعتی می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  189. اقای دکترسلام ببخشید من چندساله فلوواکسامین میخورم هم برای بیماری وسواس هم مسخ شخصیت هم اضطراب تقریبا راضی کننده بود خوب بود ولی چندروزه نمیدونم بخاطراین مسعلس یا نه یک نفرمنو تهدید کرد من انگاراب سردی ریختن به بدنم ازاون موقع ریختم به هم هم اضطراب دارم هم کلافه هم اضطراب وجودی هم دارم که خیلی اذیت میکنه طوری که برام احساس عجیب بودن همه چی دست میده تازگیا هم دچارتب شدم وحالت تهوع که تا صبح خواب ندارم دارم دیوونه میشم کلافه هستم پریشان هم هستم دیگه دارم به حد جنون میرسم خسته شدم خواهشن راهنمایی کنید چندروزه تاصبح خواب هم ندارم درضمن من فلوواکسامین 100 میخورم که 7 سال پیش برادرمو جلوچشمم ازدست دادم که شروع بدبختی ها بود باتشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      امید عزیز بهتر است برای رواندرمانی هم اقدام کنید و در این خصوص جناب دکتر قاسمی را پیشنهاد می کنیم.

  190. با عرض سلام و خسته نباشید،
    من در حال حاضر ، زیر نظر دکترم، فلووکسامین 50 را مصرف می کنم که باعث ایجاد تهوع شدید و معده درد می شود. همچنین بعد از مصرف باعث بی حسی دست و پایم می شود. و قسمتی از سرم درد می گیرد. الان 2 هفته است که این دارو را مصرف می کنم.
    لطفا مرا راهنمائی کنید که این علائم تا چه مدت ادامه دارد و بعد از چند هفته معده من به این دارو عادت می کند.
    با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلامگاین علائم حداقل تا 10وز ادامه دارد و بعد بر طرف میشود در صورتی که بر طرف نشد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید .

  191. با سلام دکتر برای ارامش مرگ پسرم داروی فلووکسامین تجویز کرده وشوهر من تریاک مصرف مکند ایا مشگلی بوجود نمیاید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      مصرف بیش از سه داروی آنتی سایکوتیک یعنی الانزاپین، آریپیپرازول ….. بعید است تاثیری در بهبودی بیمار داشته باشد مگر در موارد خاص با تشخیص پزشکی خاص.با توجه به گوشه گیریه بیمار و احتمال عوارض جانبی دارو نیاز به بررسی مجدد و دقیق تر علایم وجود دارد . جهت گوشه گیری هم بهتر است از محافل عمومی و همگانی بیشتر استفاده شود همچنین رواندرمانی هم به ایشان بسیار کمک خواهد کرد.

  192. سلام با تجویز پزشک فلواکسامین 50 مصرف میکنم استرسم کم شده ولی همیشه دندانهای آسیاام را بر روی هم میفشارم راهنماییم فرمایید .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در صورتی که این این دارو توسط متخصص اعصاب وروان تجویز شده است بهتر است با خود ایشان مشورت بفرمائید تا بررسی های لازم را انجام دهند.

  193. سلام، مادر من برای افسردگی به. روانپزشک مراجعه کردن، فلووکسامین 50 تجویز کردن، در حالیکه ایشون کبدشون مشکل داره و اینکه، بعد مصرف دارو که الان دو ماهه صورتشون باد کرده و احساس میکنم حرکاتشون کند شده، و مدام خوابن و تمرکز ندارن. ممنون میشم راهنماییم کنید، با تشکر

  194. من کف دست و پاهام خیلی عرق می کند پیش دکتر اعصاب وروان رفتم و قرص فلووکسامین ۱۰۰میلی برام تجویز کرد ناراحتیم ازبین نرفت و برقراره برای از بین بردن تعریق کف و دست وپا چی باید کرد متشکرم

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بیوفیدبک می تواند به شما در کاهش علایمی مانند تعریق بدن، لرزش و تپش قلب یا تنگی نفس کمک کند.

    2. ﺳﻼﻡ ﺭﻭﺯ ﺑﺨﻴﺮ.ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﺮاﻱ ﺩﻳﺴﻚ ﺧﻔﻴﻒ ﮔﺮﺩﻥ و ﺳﺮﺩﺭﺩ ﻣﻴﺨﻮﺭﻡ و ﻫﻴﭻ ﺗﺎﺛﻴﺮﻱ ﻧﺪاﺭﻩ.
      ﺑﺮاﻱ ﻣﺸﻜﻞ ﺗﻌﺮﻳﻖ اﮔﺮ ﺑﺎ ﺭﻧﮓ ﺣﻨﺎ ﻣﺸﻜﻞ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺗﺎ ﺑﻪ اﻻﻥ ﺑﻮﺩﻩ.ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺣﻨﺎﻱ ﺑﻴﺮﻧﮓ اﻃﻼﻋﻲ ﻧﺪاﺭﻡ

  195. عرض سلام و خسته نباشید…سوال بنده این هست که من روزی 300 میلی گرم فلووکسامین مصرف میکنم،آیا مصرف الکل در این دوران ممنوع هست؟؟(منظور مصرف همزمان قرص و الکل نیست)درطول دوران مصرف مد نظر است

  196. سلام.بعت وسواس فکری وافسردگی به بکتر مراجعه کردم وداروهای فلوکسامین 50ظهر 100شب پرفنازین 2ظهر ودو تا پرانول 10 و نصف کلونازپام میخورم.وسواسم خیلی بهبود پیدا کردولی هنوز اونطور که باید و شاید افسردگی نه.برای درمان افسردگی چه کنم.بعضی مواقع حال وحوصله هیچ کاری ندارم.اصلا انگار تو اون موقع احساس ندارم یه تکه سنگم وداخل سرم سفت میشه و فکر نمیتونم بکنم .راهنماییم کنید پیش کدوم دکتراتون برم.آیا دستگاهی هست یا بوسیله عکس برداری میشه .میزان افسردگی رو تعیین کرد؟
    تاکید میکنم احساس ندارم اون موقع .شما بگید.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      برای دکتر نیوشا محمدی نوبت ویزیت بگیرید
      بهترین روش تشخیص افسردگی در حال حاضر مصاحبه با روانپزشک است

  197. سلام.بعلت وسواس فکری و افسردگی به دکتر مراجعه کردم وداروهای فلوکسامین 50ظهر.100شب و پرفنازین2و 2تا پرانول 10و نصف کلونازپام میخورم.وسواسم خیلی بهبود پیدا کرده .خیلی.ولی هنوز اونطور که باید و شاید افسردگی نه.برای درمان افسردگی چیکار کنم .بعضی موقع ها انگار حال هیچی ندارم هیچ .و داخل سرم سفت میشه. انگار نمیتونم رو چیزی فکر کنم.راهنماییم کنید و بگید پیش کدوم دکتراتون برم.آیا دستگاهی مانند نوار مغز و …هست که بتونه میزان افسردگی رو تعیین کنه؟

  198. باسلام وخسته نباشید من دختر چهارساله ای دارم که دکتر متخصص اعصاب برای ایشون فلوکسامین روزی نصف قرص 50 تجویز کردن به خاطر تکرار هر چیزی وتشخیص وسواس من نگران عوارض این دارو برای سن کم کودکم هستم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      متاسفانه بدون بررسی های بالینی نی توان در مورد استفاده از دارو به شما راهنمایی کرد در این خصوص بهتر است برای خانم دکتر رنجبر ( فوق تخصص اعصاب و روان کودک) در کلینیک شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  199. سلام.من 5 ماهه که روزی یک عدد فلووکسامین 100 میخورم.الان چندوقته دچار کاهش وزن شدم.آیا با ادامه مصرف فلووکسامین کاهش وزنم هم ادامه پیدا می کنه؟

  200. سلام وعرض خسته نباشید من 19 ساله هستم که بعد از تحمل چن سال اضطراب شدید بالاخره به ÷زشک مراجعه کردم و متوجه شدم اختلال اضطراب اجتماعی دارم که خیلی زجرم میده و از اعتماد به نفس ÷ایینی هم برخوردارم واحساس بی حوصلگی و افسردگی میکنم ایشون برای من فلوکستین و نورو÷نتین تجویز کردن نیخوستم بدونم که تاثیرشون به فلوکسامین میرسه ؟

  201. سلام به علت سردرد هاي شديدي كه مدت طولاني داشتم اين قرص رو دكتر واسم تجويز كرد اما بعد از مصرف كلو درد. شديد دارم بايد قطع كنم مصرف قرص رو???

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      معمولا بله ولی قبل از تصمیم به قطع به پزشکتان اطلاع دهید

  202. سلام ، من 36 ساله هستم و الان 1 ماهه که درمان غیر دارویی رو در مورد وسواس فکری شروع کردم. چون ممکن است 2 ماه دیگه از این شهر برم ، مشاورم دیروز بهم پیشنهاد داد که درمان دارویی رو هم کنارش داشته باشم. احساس خوبی به این قضیه ندارم و فکر میکنم با روانکاوی و همین جلسات میتونم به مشکلم غلبه کنم. با این وجود به دکتر معرفی شده مراجعه کردم و این دارو رو بهم دادند. که من هنوز مصرف نکردم. باتوجه به اینکه سنم برای اولین حاملگی ریسک دار هست ، و ممکن است تا 1 سال اینده تصمیم به بچه دار شدن داشته باشم ترجیح میدم دارو استفاده نکنم. آیا همین جلسات مشاوره نمیتونه بطور کلی این مشکل وسواس فکری رو حل کنه؟ و مصرف دارو حتما لازمه؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله می تواند اما با دارو سیر بهبودی شما تسریع پیدا می کند ولی در نهایت این شمایید که تصمیم به استفاده از روش های درمانی می گیرید.

  203. من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم . چند ماه دیگه دفاع دارم. با اینکه میدونم پایان نامه ام عالیه .اصلا اعتماد به نفس ندارم.خیلی برای دفاع استرس دارم. تورا خدا کمکم کنید به نظر شما این دارو برای اضطراب اجتماعی خوبه؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      این داروها را بدون نسخه نباید مصرف کنید.برای مشاوره میتوانید برای خانم امیری در کلینیک شریعتی یا آزادی نوبت ویزیت بگیرید.

  204. سلام وقتتون بخیر، من ۳۵ سن دارم. برای جلوگیری از مشکلات روحیم و لرزش دست و لاغری و سومصرف ترامادول زیر نظر روانپزشک هستم. در حال حاضر فلوکسامین و ونلافاکسین و آلپرازولام شبها هم ۲/۵ میلی زولپیدوم مصرف میکنم، کاملا بی اشتها شدم و بعضی وقتها دیدم کمی تار میشه لاغرتر هم شدم الان با قد ۱۷۰ وزنم ۵۱ کیلوگرم میباشد، اطفا راهنماییم کنید که چطور اشتهایم را بدست بیاورم تا بخورم و چاق بشم.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بهتر است از مشاوره حرفه ای تغذیه کمک بگیرید. مشکل شما بدون کمک حرفه ای قابل حل نیست.

  205. سلام و تشكر از پاسخگويي جناب عالي
    من مرد 42 ساله هستم چند وقتي به علت عصبانيت تحت نظر دكتر بيوپريون و دپاكين مصرف ميكردم چند روز قبل دكتر بجاي دپاكين فلوكسامين 50داده كه شبي نصف گفته بندازم احساس ميكنم يكسري عوارض بوجود آمده يكي خواب الودگي شديد در فرداي مصرف يعني صبح تا بعداز ظهر دارم كه فقط دوست دارم بخابم ضمنا احساس ميكنم تمايلات جنسيمو افزايش داده و همش دوست دارم اين كارو انجام بدم به نظر شما قرصو قطع كنم همان دپاكينو بخورم يا ميزانشو كم كنم ممنون ميشم زود جواب بديد

  206. سلام من 13 روزه با نظر پزشک مصرف فلووکسامینو به جای اسنترا شروع کردم چون قبلا پانیک کردم و با انترا خوب بودم ولی یهو وسواس فکری شدید اومد سراغم ولی خیلی اضطراب دارم چقدر طول میکشه تا این دارو اثر کنه و اضطرابم قطع بشه همش توی دلم خالی میشه چند وقت دیگه معلوم میشه که این دارو به من میسازه یا نه

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بعد از گذشت دو هفته اثرات آن کم کم ظاهر خواهد شد و در صورت بروز علائم بیشتر از 10 روز حتما با پزشک خود مشورت کنید.

  207. با سلام و عرض خسته نباشید
    با توجه به تجویز این دارو برای افسردگی و بی حوصلگی من توسط پزشک
    ميخواستم بدونم آیا این دارو میتونه غیر از وسواس و اضطراب تاثیر درمان در افسردگی و احساس نشاط و سرحالی داشته باشه یا فقط برای درمان وسواس فکری و هراس استفاده میشه
    ممنون

  208. ایا مصرف طولانی فلووکسا مین در دختر بچه میتواند سبب به تاخیر افتادن بلوغ و قاعدگی شود

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بعید است ولی باید حتما زیر نظر پزشک ادامه یابد و دوز دارو تنظیم شود.

  209. با سلام
    من چندین سال است از موجی که در سرم ایجاد میشه رنج میبرم و دکتر اعصاب و روان فلووکسامین را تجویز نمودند و من هم سالهاست مصرف میکنم ولی نتیجه نگرفتم لطفا راهنمایی فرمایید. با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      برای متخصص مغزواعصاب خانم دکتر وهابی جهت بررسی نوبت ویزیت بگیرید

  210. سلام نن بعد از ۱ بار حمله پانیک از ۶ سال پیش اسنترا وکلونازپام مصرف کردم ۳ هفتس دچار افکار منفی شدم دکتر فلووکسامین رو به جای سرترالین جایگزین کرد و گفت 2 هفتهای اسنترا رو کم وقطع کن اضطراب دارم و از امروز همش فکرم مشغوله نکنه من اسکیزوفرنی بگیرم نکنهافسردگی بگیرم نکنه نکنه نکنه تروخزگدا بگید ممکنه من اسکیزوفرنی بگیرم خواهشا توضیح بدید خیلی فکرم شلوغه

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      در حال حاضرعلائم شما ربطی ب اسکیزوفرنی و…ندارد و بهتر است روند درمان را پیگیری نموده و نگران نباشید

  211. سلام خسته نباشید من حدودا 12 سال هست سردرد میگرنی دارم شش سال از داروی فلوکسامین مصرف کردم اثری ندیدم به غیر از خواب آلودگی و سستی و به از شش سال مصرف ترک کردم بعد از ترک نیز سردرد نیز چند برابر شده 12 سال هست دنبال درمان میگردم ولی موفق نشدم لطفا راهنمایی کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      میتوانید برای دکتر وهابی جهت درمان دارویی و برای خانم عبداللهی جهت درمان عیر دارویی نوبت ویزیت تهیه کنید.

  212. سلام من يه سوال ارژانسي دارم من ٦ سال پيش دچار حمله پانيك شدم به مدت ١ هفته البته از قبلش همش افكار منفي داشتم مثلا همش ميترسيدم مريض شم و همش ازمايش ميدادم فكر كنم به خاطر همين پانيك كردم بعد به روانپزشك مراجعه كردم و اسنترا كلونازپام بوسپيرون و پروپرانول گرفتم حالم خوب بود ولي هميشه ترس داشتم كه دوباره پانيك نكنم همه چيز خوب بود تا ازدوج كردم و باردار شدم همه داروهارو به غير از اسنترا قطع كردم از ماهه ٦ افكار منفي شديد اومد سراغم دكتر بهم هالوپريدول ٠/٥ داد بهتر شدم فقط بعضي وقتا ميترسيدم به دخترم اسيب بزنم خصوصا وقتي يه مطلبي در مورد اسيب زدن مادران به فرزندشون ميشنيدم اين الان ٣ هفتس شديدا دچار همون افكار منفي شدم در مورد دخترم يا همش مي گم نكنه منم افسردگي بگيرم نكنه نكنه نكنه ١ هفته بود كه دكتر بهم كلوميپرامين ١٠ و اسنترا ١٠٠ و ١/٤ كلونازپام داد ولي نتيجه نگرفتم و جاي ديگه رفتم بهم فلوكواسامين ٥٠ روزي ٢ تا ريسپيدون نصف شب و پرفنازين نصف صبح نصف شب دادن ولي من ميخوام بدونم كه فلوواكسامينو جاي اسنترا بخورم يعني دكتر گفت قطع كن تروخدا جوابمو بديد كلوميپرامينو ديگه نميخورم ولي با اسنترا چي كار كنم چون دكتر گفت قطع كن مصرف همزامانشون با هم ضرر داره با تغيير اسنترا به مشكلات پانيك و اضطرابي برنميخورم؟؟؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بهتر است درمان غیردارویی را شروع کنید.برای این درمان میتوانید برای آقای ضرابی در کلینیک آزادی یا دکتر هرمزپور در کلینیک رسالت نوبت بگیرید.

  213. سلام من يه سوال ارژانسي دارم من ٦ سال پيش دچار حمله پانيك شدم به مدت ١ هفته البته از قبلش همش افكار منفي داشتم مثلا همش ميترسيدم مريض شم و همش ازمايش ميدادم فكر كنم به خاطر همين پانيك كردم چون خيلي هميشه ميترسيدم بعد از اون ١ هفته به روانپزشك مراجعه كردم و اسنترا كلونازپام بوسپيرون و پروپرانول گرفتم حالم خوب بود ولي هميشه ترس داشتم كه دوباره پانيك نكنم همه چيز خوب بود تا ازدوج كردم و باردار شدم همه داروهارو به غير از اسنترا قطع كردم از ماهه ٦ افكار منفي شديد اومد سراغم دكتر بهم هالوپريدول ٠/٥ داد بهتر شدم فقط بعضي وقتا ميترسيدم به دخترم اسيب بزنم خصوصا وقتي يه مطلبي در مورد اسيب زدن مادران به فرزندشون ميشنيدم اين الان ٣ هفتس شديدا دچار همون افكار منفي شدم در مورد دخترم يا همش مي گم نكنه منم افسردگي بگيرم نكنه نكنه نكنه ١ هفته بود كه دكتر بهم كلوميپرامين ١٠ و اسنترا ١٠٠ و ١/٤ كلونازپام داد ولي نتيجه نگرفتم و جاي ديگه رفتم بهم فلوكواسامين ٥٠ روزي ٢ تا ريسپيدون نصف شب و پرفنازين نصف صبح نصف شب دادن ولي من ميخوام بدونم كه فلوواكسامينو جاي اسنترا بخورم يعني مشكلي پيش نمياد ؟؟؟؟ تروخدا جوابمو بديد كلوميپرامينو ديگه نميخورم ولي با اسنترا چي كار كنم چون دكتر گفت قطع كن و با قطع كردنش دوباره پانيك نمي كنم تروخدا بگيد

  214. با سلام من 27 سالم هست که مدت حدود 6 ماه قرص فلوکسامین زیر نظر متخصص برای بیماری اضطراب مصرف میکردم ابتدا از 25 میلی تا اواخر به 150 میلی هم رسید الان قرص رو خود سرانه قطع کردم البته یک هفته 100 میلی و یک هفته 50 میلی مصرف کردم و بعدش قطع کردم الان یکمی دچار سر گیجه شدم که گاهی اوقات با سر درد هم همراه میشه . میشه راهنمایی کنید که این عوارض تا کی طول میکشه ؟ و ایا خطرناک هست یا خیر ممنون میشم پاسخ بدید .

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      عوارض تا مدت 2 هفته امکان دارد که وجود داشته باشد و بهتر است به صورت تدریجی قطع شود ولی خطرناک نمی باشد.

  215. سلام خسته نباشید من 27سالمه 5ساله ک داروی فلوکسامین مصرف میکنم میخواستم بدونم با مصرف این دارو اگه بخوام باردار بشم یا مصرفش در طول بارداری عوارضی بر روی جنین دارد یا خیر؟ دوران شیر دهی چطور؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      تصمیم به مصرف دارو در بارداری و شیردهی کاملا به نظر پزشکتان بستگی دارد.

  216. دختر هجده ساله با وسواس فکری ocd که دو ساله که دارو وتحت مشاوره است فلوکستین هشتاد میلی در روز بیپریدین و پرفنازین پنج میخورد لیتیوم صدوپنجاه همه حالتحا خیلی خوب شدند ولی دوماه پیش حالتها در حال برگشت هستند دکتر را عوض کردم و دکتر دیگر هالوپریدول وفلووکسامین صد روزی یکی حالا هنوز تغییری حاصل نشده باامتحانات خرداد خواهش میکنم راهنمایی کنید من چکار کنم.. متشکرم.

  217. با سلام
    دختر هجده ساله با وسواس فکری ocd که دو ساله که دارو وتحت مشاوره است فلوکستین هشتاد میلی در روز بیپریدین و پرفنازین پنج میخورد لیتیوم صدوپنجاه همه حالتحا خیلی خوب شدند ولی دوماه پیش حالتها در حال برگشت هستند دکتر را عوض کردم و دکتر دیگر هالوپریدول وفلووکسامین صد روزی یکی حالا هنوز تغییری حاصل نشده باامتحانات خرداد خواهش میکنم راهنمایی کنید من چکار کنم.. متشکرم.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      برای دکتر هرمزپور نوبت ویزیت بگیرید
      ایشان بطور اختصاصی روی وسواس کار می کنند

  218. سلام خسته نباشید.
    من از همین دارو استفاده میکنم.فقط خواستم بدونم آیا بعد از قطعش عوارضش مثل اختلال در عملکرد جنسی هم از بین میره؟و منظور از اختلال به نازاییو این چیزا مربوطه یا میزان و زمان روابط جنسی؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله از بین می رود جای نگرانی نیست.

  219. سلام اقای دکترمن یک سوال داشتم خواهشن جوابمو بدید خیلی ممنون میشم ومنوازنگرانی درمیارید من چندساله فلوواکسامین برا وسواس و چیزا دیگه میخورم ولی تازگیا یک ترسی اومده توذهنم ترس ازاینکه کسی اسیبی به من بزنه مثلا بیشترترس ازمعتاد که سرنگی وارد کنه نکنه الوده بشم همچین چیزا ایا این اندیشه که گفتم ماله وسواسه یا چیزه دیگه ممنون میشم بگین

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله برای وسواس است که البته ریشه وسواس هم در اضطراب است شما می توانید علاوه بر درمان دارویی ، از روش غیر دارویی رواندرمانی نیز استفاده کنید تا اثربخشی بهتری داشته باشد در این زمینه برای جناب دکتر هرمز پور می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  220. سلام به عنوان کسی که سالها افسدست گفتم تجربیاتم در اختیار بقیه قرار دهم.فلووکسامین برای درمان افسردگی خوبه ادم فعال وبانشاط میکنه.وقرص سرترارین برای ترس و استرس وتمرکز خیلی بهتره ولی بی حالی میره.برای وسواس فلوکستین را پیشنهاد میکنم.سیگاربرای تمرکز شجاعت ورفع خستگی وبیحالی.وارامش وسرحال شدن را پیشنهاد میکنم.البته مثل دارو باید روی اصول مصرف شود.ورزش دوست خوب .کوهنودی ومسافرت.وگفتن تلقینات مثبت .ونوردرمانی به شرطی که روی اصول وتداوم داشته باشه خیلی اثرداره

  221. با سلام با عرض خسته نباشید بنده دانشجوی پرستاری ترم 7 می باشم و 21 سال سن دارم حدود 8 ماه پیش گاستریت شدیدی گرفتم و با مراجع با مطب یکی از اساتید بهم مترونیدازول و کلاروماسیسن و کلینیدیوم تجویز کرد هفته های اخر درمان 3 عدد مترو و 3 عدد کلینیدیوم و 1 عدد کلینیدیوم در یک شب مصرف کردم برای اینکه دیگر تمام شوند نه قصد دیگری صبح که از خواب بلند شدم دچار حمله پانیک شدم و متاسفانه به روانپزشک مراجع نکردم تا الان که دکتر بهم فلووکسامین تجویز کرد و حساسیت شدیدی بدنم نشون داد و خودم فلوکستین و خودسرانه تجویز کردم کردم حددود یک ماهی هست که حالم بهتر شده ولی حافظه ام خیلی ظعیف شده و ای کیوم .ایا می شه دو دارو ssris را باهم مصرف کرد

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      خیر مصرف همزمان دو داروی مشابه کار علمی نیست مگر در موارد خاص با تجویز روانپزشک

  222. سلام متشكرم از شما به خاطر اين سايت و راهنماياتون.اقاي دكتر نازنين هستم ٢١سالمهجند وقت بيش يكي ازعزيزانم رو ازدست دادم (خواهرم)بعداز ٨ماهازاون جريان ميكزره جند مدتي است فقط افكار مرك دارم يعني جطور ميميرم كي ميميرم و از اين جور فكرها كه ديكه داره ديونم ميكنه كم مونده خودكشي كنم ترو خدااقايدكتركمكم كنيد يعني مي خوام بدونم مرضم جيه و دارو درمان داره يا نه؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      این مشکلات شما می تواند ناشی از اتفاقی است که به تازهگی برای شما افتاده است و در این زمینه می توانید برای خانم دکتر بنی هاشمی در کلینیک شعبه شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  223. سلام و عرض خسته نباشید. من یه اتفاق بد برایم افتاد بعد که رفتم روانشناس گفت وسواس فکری داری بعد معرفی کرد به یک روانپزشک. الان 3ماهه که فلووکسامین مصرف میکنم یه مدت بهتر شدم ولی الان احساس اضطراب و استرس در شکمم دارم و تعادل ذهنی ندارم قدرت تصمیم گیری هم ندارم لطفا کمکم کنید. مثلا الان یه جور فکر میکنم 1ساعت دیگه 180درجه مخالف اونو فکر میکنم خواهش میکنم کمکم کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      می توانید برای جناب دکتر هرمز پور جهت رواندرمانی وسواس فکری نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  224. سلام من بعد یک اتفاق بد که برایم افتاد پیش یک روانشناس رفتم او نیز تشخیصش وسواس فکری در من بود. مرا به یک روانپزشک معرفی کرد. روانپزشک روزی دو عدد صبح و شب این قرص را تجویز کرد اوایل بهتر شدم ولی دوباره الان مثل قبل شدم. احساس میکنم افکاری منفی بهم حمله میکنند بعد داخل شکمم غوغا میشود و تعادل فکری ندارم قدرت تصمیم گیری نیز ندارم خواهش میکنم کمک کنید خیلی استرس و اضطراب دارم

  225. سلام .من فلووکسامین با ترامادول دو روز مصرف کردم و بعد فقط ترامادول خوردم. الان لکنت دارم و تعادل دستام کم شده. الان هم ترامادول میخورم. تعادل دستام کمی بهتر شده ولی لکنت زبان مونده روم. ترو خدا بگید لکنت خوب میشه یا همسشه میمونه؟ با تشکر

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      ترامادول را باید زیر نظر پزشک قطع کنید و مدتی صبر کنید تا عوارض از بین بروند

  226. سلام ببخشید من سه 4 ساله تقریبا فلوواکسامین میخورم ولی موقعی که تموم میشه یعنی تقریبا 3 روزقرص نمیخورم حالم میریزه به هم این جوری موقعی که تموم میشه هست گریه زیاد خود به خود عرق کردن زیاد .عصبانیت. کلافگی . احساس تاربودن محیط . احساسا تهوع. دلشوره. حرص وجوش راهنمایی کنید

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است در کنار. استفاده از دارو از روش های غیر دارویی مانند رواندرمانی نیز استفاده کنید تا ماندگاری و اثر بخشی درمان بهتر باشد برای این کار میتوانید برای دکتر صلحی نوبت ویزیت تهیه کنید.

  227. سلام من بیش از یکسال است که دچار افسردگی شده ام همش غم داشتم به شدت نا امید بودم مدام خودم رو سرزنش میکردم چیزایی که قبلا دوست داشتمو دیگه دوست نداشتم با اینا کنار اومدم ولی امسال این دومین بار است که دچار بی احساسی شدید شدم نه ناراحتم نه خوشحال نه چیزی دوس دارم نه از چیزی بدم میاد هرکار بدی هم که میکنم اصلا برام مهم نیس اصلا نمیتونم خودمو سرزنش کنم قبلا به شدت میخوردم برای اینکه آروم بشم ولی الان اصلا اشتها ندارم اصلا انگار روحمو گم کردم دارم دیوونه میشم ینی این یه افسردگی دیگس؟من چه بلایی سرم اومده میترسم از داروهای ضد افسردگی بی خیالترم میکنن

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      سحر عزیز بهتر است درابتدا بررسسی های دقیق تحت نظر دکتر محمدی انجام شود و می توانید از هر دو روش دارویی و غیر دارویی استفاده کنید.

    2. سلام من هم تمام اين حالتها را دارم وانكار روحمو كم كردم انكار همش تو يه زمان هستم دكتر به من فلووكسامين 50 تجويز كرد ايا براي اين حالتها اين قرص مفيد است

      1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

        سلام
        متاسفانه بدون بررسی بالینی و طبی امکان تشخیص و تجویز و تنظیم دوز مصرفی نمی باشد .

  228. سلام من روزی 75 mg فلوکسامین میخورم دو هفته از خوردنش گذشته کم کم دارم از صحبت خودداری میکتم میخواستم بدونم عوارض داروم هست

  229. سلام ميشه در تبريز يه روانكاو خوب به من معرفي كنيد در ضمن دكتر علي فخاري و دكتر بورافكار رو معرفي كردند مخواستم با شما بزركواران هم مشورت كنم كه ببينم جه جور دكتري هستند و من ميتونم نتيجه بكيرم از ايشون يا نه ممنون ميشم اكه راهنماييم كنيد

  230. با سلام من به دلیل وسواس فلوکسامین مصرف کردم کمی بهتر شدم ولی بدنم میپرید وقتی یه نصفه زیاد کردم پرش بیشتر شد ترسیدم تشنج کنم چون سابقه تشنج در خانواده را داشتیم کم کم کمش کردم و الان مدتی است نمیخورم تمام حالت وسواس از قبل هم بدتر برگشته لطفا راهنمایی کنید

  231. سلام با تشكر از اينكه به من جواب دادين فقط دباكين يعني بعد از ٢هفته علائم اثراتش اغاز ميشه يا بأيد در عرض ٢هفته بأيد اغاز ميشد جون من الان ١٧روزه مصرف ميكنم علام خواصي از بهبودي نديدم اثر داره ولي ميتونم بكم ٣٠درصد .ممنونم إز شما

  232. سلام با تشكر از شما بزركواران مي ًخواستم بدونم قرص دباكين اس ٥٠٠جند روز طول ميكشد در بدن جواب بدهد ممنون

  233. سلام آقای دکتر تروخدا کمک کنین
    من 13 ماهه که فلوکسامین مصرف میکنم وو از دز 50 شروع کردم و به 100 رسید.حالا کم کردم و به نصف 50 رسیده.چطور کاملا قطع کنم؟نحوه صحیح قطع دارو چطور؟یعنی چه مدت دیگه این نصف رو آمده بدم یا به یک چهارم قسمت کنم و تا چند روز ادامه بدم؟دیوانه شدم اینقدر قرص خوردم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      برای قطع دارو فقط با پزشک خودتان بهتر است مشورت کنید (قطع دارو نیازمند این است که از نظر پزشکتان دلیلی برای ادامه دارو نباشد)

  234. سلام من حدود ۳ ماه هست که فلوکسامین ۱۰۰ ترازدون ۵۰ دیازپروکساید ۵ مصرف قبلا ۳ سال دارو مصرف میکردم وخیلی خوب شدم ولی بعد ازدواج افسردگی گرفتم اللان با مصرف این قرص ها احساس بی حوصلگی و خستگی ویا عصبانیت میکنم بعضی وقتها هم خوابم نروال نیست یا زیاد میخوابم یا کم میخوابم یا بعضی وقته حالت افسردگی برام میا د درمان با نورو فیدبک هم دارم البته تازه شروع کردم فلوکسامین یکی شب مصرف میکنم یکی صبح میخواستم بودنم این حالاتم از عوارض داروهست

  235. سلام همسر من حدود4 سال که فلووکسامین ۱۰۰ونورتیلیپتیرین وهمچنین هلوپریدول در دوزهای مختلف مصرف میکته .والان مدتیه یعنی حدود 1 سال میشه که میگه حافظم ظیعف شده .ومدام ضعف عضلانی داره .سوزن سوزن شدن اندامهاش خصوصا پاهاش وکابوس های شبانه.خیلی از این وضعیت خسته شدیم هر دومون چیکار کنیم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      این علائم میتوند ناشی از اختلال اولیه یا عوارض دارویی یا یک اختلال جدید باشد.بهرحال برای تشخیص و درمان بهتر است با متخصص مغزواعصاب یا اعصاب و روان مشورت کنید
      سپاس

  236. سلام
    من چندساله فلووکسامین ۵۰
    کلونازپام ۱البته نصفش
    ویتامین ب۱ ۳۰۰
    مصرف میکنم.
    آیا راهی داره که بتونم کلا قطعش کنم بدون اینکه برگردم به اون دوران قبلی که افسردگی داشتم
    مرسی

  237. سلام خسته نباشید .
    من تقریبا 13روزه که قرص فلووکسامین 50 با تجویز نصف قرص ظهر وشب مصرف میکنم (یک هفته اول یک چهارم قرص مصرف میکردم )به همراه نصف قرص زیپروبایوکس 2/5 و وهرشب یک قرص کلومیپرامین 10 الان 3 روزه کلومیپرامین تموم شده و مشکلی که دو روزه دچارش شدم خون در مدفوع هست .چند روزی هم هست که دچار یبوست و یا اسهال میشم الان هم مقعدم درد میکنه . ممکنه عوارض دارو باشه وکدوم دارو توصیه تون چی هست . من به خاطر وسواس وافسردگی دکتر رفتم که الان خیلی بهترم .

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      نه ممکن است ربطی به داروها نداشته باشد و بهتر است برای یک جراح عمومی نوبت ویزیت بگیرید
      سپاس

      1. سلام مرسی درسته از داروها نبود رفتم دکتر عمومی دو تا قرص داد که با همونا خدارو شکر خوب شدم و قرصای دیگه رو هم مصرف میکنم .تشکر

  238. سلام من هفته 11بارداری هستم و زیر نظر دکتر فلوکسامین با دوز 75 و بروپیون 1/2 می خورم احتمال خطر برای نوزادم هست به خصوص که پزشک متخصص زنان خیلی برای نوزادم عوارض تعریف کرد

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      بهتر است در 3ماهه اول بارداری این دارو مصرف نشود مگر مجبور به مصرف انها باشیم و پیشنهاد میشود از روش های غیر دارویی جهت رفع مشکلتان استفاده کنید .

  239. با سلام
    با شروع مصرف این دارو احساس افسردگی و اضطراب و بی قراری و خستگی در من بیشتر شده بیشتر شده خواستم بدونم این عوارض با شروع مصرف طبیعی است و باید افسردگی و بیقراری در من بیشتر بشه واگر بله معمولا چقدر طول میکشه این عوارض برطرف بشه
    ممنون

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله ممکن است از اثرات دارو باشد ,قابل ذکر است که اثرات ان روی هر فرد متفاوت بوده و حداقل باید 10 روز مصرف شود تا بدن عادت کند ولی اگر علائم شما را اذیت میکند بهتر است با پزشک خود حتما مشورت کنید.

  240. من دچار بیماریه اختلال دوقطبی از نوع افسردگی و اخنلال وسواس فکری هستم دکترم این قرص و دپاکین 500 وبایوکویتین رو بهم داده میخواستم بدونم با مصرف این قرصا حالتم باید عادی بشه یا در طولانی مدت عادی میشه و اینکه این قرص امکان داره میل به خودکشی رئ افزایش یده چند درصده؟آیا باعث افزایش افسردگی میشه یا نه؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      در بعضی موارد بر روی برخی افراد ، داروها منجر به بهبودی آنها شده و در بعضی افراد دیگر از پیشرفت بیماری جلوگیری می کنند و در همان مرحله باقی می مانند و این کاملا به تفاوت های فردی و شدت علائم شما دارد.

  241. سلام
    من علی. دو ساله که ترامادول مصرف میکنم
    رفتم دکتر مغز و اعصاب قرص هایی بهم داد و گفت هر هفته 200 میلی گرم کم کنم
    من 12 عدد قرص 200 میلی گرم ترامادول مصرف می کردم و این حرفم حقیقته
    الان روزی 1000 میلی گرم مصرف می کنم
    امروز 800 زدم ولی بعدش نتونستم دووم بیارم دکتر فلوکسامین داده بود روزی نیم قرص من ده تا قرص رو یجا انداختم تا شاید تسکینم بده
    الان چی میشه؟
    ده تا فلوکسامین 50 چی کار میکنه؟
    چرا من بدون اون حس نعشگی نمی تونم زندگی کنم؟
    چرا بدون ترامادول نمی تونم هیچ کاری کنم؟
    لعنت خدا به رامین بدری که اولین بار این قرص رو به من داد
    منونم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      احتمالا برای ترک ترامادول برای شما نیاز به بستری وجود دارد.جهت ویزیت اولیه و بررسی نیاز به بستری برای آقای دکتر قاسم زاده در کلینیک آزادی نوبت ویزیت بگیرید
      سپاس

      1. سلام.من چن روز پیش ب ی دکتر اعصاب مراجعه کردم و داروی فلووکسامین و تجویز کرد ولی چون شیر میدم هنوز مصرف نکردم خواستم ببینم ضرری واس بچه نداره؟؟؟

        1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

          سلام
          مصرف فلووکسامین در زمان شیردهی مجاز نیست و حتما برای تعویض دارو به پزکتان مراجعه کنید.

  242. سلام من امسال کنکور دارم و دکتر برام فلووکسامین ۵۰ نورتریپتیلین۱۰ وکلردیازپوکساید ۵ رو تجویز کرده. به نظر شما با توجه به عوارضی که این داروها داره و اینکه چهار ماه هم بیشتر تا کنکور نمونده من اینها رو مصرف کنم یا نه؟؟ البته من برای دل درد دکتر رفتم و دکتر گفت که دل دردم برای اعصابه!

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      در ابتدا باید علائم به طور کامل بررسی شود سپس در مورد داروها نظر داد ، در صورتی که تمایلی جهت مصرف دارو ندارید می توانید برای درمان غیر دارویی (مشاوره و بیوفیدبک ) اقدام کنید در این خصوص می توانید برای خانم عبداللهی در مرکز شریعتی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  243. سلام من امسال کنکور دارم و دکتر برام فلووکسامین۵۰ و نورتیپتیلین۱۰ و کلردیازپوکساید ۵ و امپول نوروبیون را تجویز کرده. به نظر شما مصرف این داروها با توجه به عوارضی که دارن و اینکه من چهار ماه دیگه کنکور دارم اشکالی نداره؟؟
    البته من به خاطر دل درد دکتر رفتم و گفتن که دل دردم به خاطر اعصابه! ولی از عوارض این قرص ها مشکلات گوارشی هم هست. به نظرتون اینارو مصرف کنم یا نه؟؟

  244. با سلام
    من مدتی از فلوکسامین استفاده میکنم ولی می خوام کنار بزارم به محضی که کنار میزارم تمام بدن من حالت برق گرفتگی میشود باید چکار کنم لطفا راهنمایی و حتی اگر نیاز به عوض کردن دکتر هست اعلام کنید لطفا کمکم کنید

  245. با سلام و خسته نباشید
    من مدتی هست که از قرص فلووکسامین 50 استفاده میکتم از زمان مصرف درد معده و نفخ و بیرون رو دارم میخواستم بدون مربوط به این قرص میشود لطفا راهنمایی بفرمائید با تشکر

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله می تواند از علائم دارو باشد که البته بهتر است باپزشک خود مشورت کنید.

  246. با سلام و خسته نباشيد.
    من حدود دو سال است که فلووکسامين پنجاه استفاده مى کنم. براى باردارى دوم . طبق نظر پزشک دارو را قطع کرده ام در عرض ىک ماه. به شدت عصبى و پرخاشگر شده ام. گاهى به قدرى عصبانى مىشوم که احساس مى کنم قادرم کسى را بکشم.. آيا قرصهاى b1 و b6 مى توانند مرا ارامتر کنند؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله مفید می باشند اما در کنار درمان دارویی می توانید از روش های غیر دارویی و بیوفیدبک جهت رفع مشکلات خود اقدام کنید و می توانید در این خصوص برای خانم عبداللی نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  247. عاطفه حکیمی نسب

    سلام
    من یک دختر 22ساله ام و چون افکار وسواس گونه ای داشتم باتجویز پزشک 4ساله قرص فلووکسامین 100 مصرف میکنم.1/4 ظهر و1/2 شب
    الان واسه زندگی میخوام برم کانادا
    نمیدونم باید چیکار کنم؟ ازطرفی میدونم که باید قرص رو مصرف کنم ولی ازطرفی احتمال میدم بردن قرص باخودم منع قانونی داشته باشه
    اونجاهم واقعا سخته خیلی سریع بتونم برم پیش یک دکتر اعصاب تا واسم تجویز کنه

    1. سلام خدمت شما.
      شما می توانید از طرف وزارت امور خارجه اطلاعات را کسب کنید.برای حمل داروی مصرفی باید مجوزی از طرف وزارت بهداشت و دادگستری دریافت کنید.

  248. مادرم حدود 20 روز است از این دارو مصرف میکنند و دراین مدت دو بار دچار بیهوشی شدند وپس از چند ثانیه بهوش آمدند، ضمنا ایشان بخاطر آلرژی تئوفیلین مصرف میکنند ، آیا دلیلش مصرف این داروست

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله
      مشکلاتی از قبیل نداشتن یک دوره قاعدگی، خونریزی در بین دوره های قاعدگی و دوره های قاعدگی سنگین یا طولانی و تاخیر قاعدگی بصورت نادر دیده می شود.
      سپاس

  249. سلام من برای درمان افسردگیم فلوکسامین مصرف میکنم بعد از یک ماه خوردن این دارو را قطع کردم همکنون چند هفته ای میگذرد متاسفانه حس میکنم علائم افسردگیم دوباره برگشته حالت بی اعتمادی گوشه گیری و عصبانیت و حسرت وحرص خوردن در من دوباره ایجاد شده است. الان باید چکار کنم؟

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      قطع کردن داروهای روانپزشکی بدون اینکه دارو را تحت نظر قطع کنید ممکن است منجر به بازگشت علایم شود. علاوه بر اینکه در یک ماهی که دارو مصرف کرده اید درمان مکمل دیگری هم دریافت نکرده اید… پس احتمال برگشت بیماری خیلی بالاتر بوده است. بهتر است جهت ادامه کار درمانتان به یک روانپزشک و در کنار آن یک روانشناس مراجعه نمایید تا مشکل افسردگی دقیقا شناسایی و درمان شود.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله ممکن است به دلیل عوارض دارو باشد و باید با پزشکتان مشورت نمایید
      سپاس

  250. سلام من 1سال هست فلووکسامین 100و پروپرانول20میخورم این قرص هارودکتر برای درمان سوشیال فوبیا به من داد الان من میخوام به خدمت سربازی برم ودوست دارم قرصو کنار بزارم چون الان لغزش دربیماری برام بوجود میاد اما مثل سابق نیستم و خداروشکر مسلط تر به مشکلاتم هستم اما یه چیزی تو ترکش دودلم کرده که نکنه بیماریم باقطع دارو کامل برگرده لطفا راهنمایی بفرمایید.مرسی

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      بهتر است داروها را تحت نظر متخصص روان پزشکی قطع کنید. زیرا احتمال عود بیماری پس از قطع خودسرانه دارو وجود دارد.

  251. سلام خسته نباشید.
    من یه مدت به دلیل اضطراب و وسواس های فکری نسبت به خواب دارم سیتالوپرام مصرف کردم اما خیلی فایده نداشت و روانشناس فلوکستین و فلووکسامین معرفی کرد.
    مصرف فلوکستین برای درمان وسواس بهتره یا فلووکسامین؟
    البته با توجه به اینکه قرص پروپرانولول هم مصرف میکنم.
    ممنونم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      مصرف هر دارویی با توجه به میزان علائم شما بستگی دارد وبدون بررسی علائم به طور دقیق نمی توان در این زمینه به شما کمک کرد.

  252. سلام من ٣ هفته ست از اين قرص با دوز ٥٠ استفاده مي كنم ولي ميل جنسم كاملاًً از بين رفته مي خوام بدون مال مصرف اين داروست

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بله ممکن است از عوارض قرص باشد که اغلب موقت است و با قطع دارو ازبین می رود بهتر است در مورد این مساله با پزشک خودتان مشورت کنید .

  253. سلام هشت ماه است فلووکسامین 100 مصرف میکنم از شروع تا آلان دچار خشکی شدید دهان شدم دکترم میگوید عوارض داروست باید تحمل کنی ولی خیلی اذیت میشوم صبح که از خواب بیدار میشوم تا سه ساعت قادر به حرف زدن نیستم. لطفا راهنماییم کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بهتر است جهت تعویص دارو با پزشکتان مشورت نمایید یا داروی موضعی برای درمان خشکی دهان را مصرف نمایید.این داروها بدون نسخه در داروخانه در دسترس است.
      سپاس

  254. سلام استفاده ازداروی فلووکسامین 100 دریک دوره (مرد)ودقیقا در همین فاصله تصمیم به بچه دارشدن را بگیریم ایا در جنین تاثر منفی میذاره ؟ وچه تاثیری؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      در مورد تاثیر داروهای ضد افسردگی بر اسپرم هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد ولی در بعضی مطالعات در مورد اثرات منفی آنها بر اسپرم (تعداد و کیفیت اسپرم) هشدار داده شده است ولی این موضوع هنوز اثبات نشده است.
      سپاس

  255. سلام .
    خسته نباشین.سوالی فکرم و مشغول کرده آقای دکتر.میگین این قرصا باعث آسیب رسوندن به خودمون میشه.حتی خودکشی. من مدت 3تا 4ساله که از ترامادول و آلپرازولام استفاده میکنم.تصمیم گرفتم خود درمانی نکنم و به پزشک مراجعه کردم.پزشک واسم فلووکسامین تجویز کرده با آلپرازولام.مگه این دوتا دارو باهم باعث افزایش خودکشی نمیشه.
    من چطور میتونم این دوتا دارو رو باهم بخورم پس.
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      مصرف داروها زیر نظر پزشک مشکلی ندارد چرا که نکات بسیار زیادی دارد که در مقالات اینترنتی این نکات را نمی یابید و پزشکتان تجویز و تنظیم داروها را بعهده دارد.
      سپاس

  256. من بسیار از لحاظ جنسی سرد مزاج شده ام ، آیا بخاطر فلووکسامین 100 که روزی دوبار ساعت 10 صبح و 10 شب میخورم هستش ؟
    هنوز اثری از درمان ندیدم ولی بخاطر سرد مزاجی میل به ترک دارو دارم ، به نظر شما ترک کنم یا نه ؟
    (در ضمن چند وقتی هم هست که بد جوری عرق میکنم!!!)

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بهتر است بجای ترک دارو مشکل را با پزشکتان مطرح نمایید تا داروی شما تنظیم یا تعویض شود.
      سپاس

  257. با سلام
    جایی دراینترنت دیدم که مصرف همزمان فلووکسامین و پروپانوزول تداخل دارند(ریسک متوسط)می شه بگین مصرف همزمان چه مشکلی پیش میاره ؟اصلا مشکل داره یا نه؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      بله تداخل دارند و ممکن است مصرف همزمان موجب افت زیادتر ضربان قلب و مشکلات مشابهی شود و نیاز است که مصرف دو دارو را به پزشکتان گزارش دهید تا ایشان دوز داروها را برای شما تنظیم نمایند.
      سپاس

  258. با سلام.ایا این دارو عوارض کلیوی و کبدی هم دارند در دراز مدت که کبد یا کلیه از کار بیندازد ؟ یا ضرر محدود دارد .

  259. سلام،آیا میشه حین مصرف فلوکسامین و پرفنازین وکلومیپرامین از دارو های گیاهی مثل اسطوخدوس ، سنبل الطیب،گل گاوزبان و.. هم که باعث آرامش اعصاب میشن، استفاده کرد.راستش از دکترم پرسیدم گفتن هیچ اشکالی نداره نظر شما چیه؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      معمولاً اثر سوء عارض نمیشود و همینکه پزشکتان را در جریان مصرف دارو بگذارید کفایت می‌کند( جهت بررسی های غربالگری طی بارداری)
      سپاس

  260. سلام
    من تقریبا چند هفتس که از این دارو استفاده میکنم برای میگرنم ولی از وقتی این دارو رو مصرف میکنم سردرد و سرگیجه شدیدی میگیرم
    ممکن بخاطر این دارو باشه؟

  261. سلام میخواستم بدونم فلووکسامین را برای درمان سردرد هم بکارمیبرند؟؟چطور لرزشهای بدن را کنترل کنیم؟

  262. سلام پسر نه ساله من از فلوکسامین استفاده میکند ولی پرخاشگرتر شده وشلوغتر پسری ساکت وارام بود ربطی به مصرف قرص دارد یک ماهه ۵۰ میلی نصف صبح نصف شب

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله ممکن است و بهتر است در ویزیت بعدی موضوع را با پزشکتان درمیان بگذارید
      سپاس

  263. سلام خسته نباشید.من دوساله که ازدواج کردم و به همسرم همیشه شک دارم و بخاطر این مسئله باهمسرم اختلاف پیدا کردم به طوریکه مجبور شدیم به روانپزشک مراجعه کنیم (قبل از ازدواج هم گاهی به چیزهای شک میکردم) اما بعد از ازدواج خیلی بیشتر شد.پزشکم داروی فلووکسامین50میلی گرم رو تجویز کرد که به مدت 1هفته نصف قرص وبعد از یک هفته یک عدد کامل مصرف کنم.هنوز مصرفشو شروع نکردم از ترس عوارضش واینکه میترسم به این دارو معتاد بشم.به نظر شما من برای این مشکل که فکر میکنم اسمش وسواس فکری هست این دارو رو مصرف کنم یانه؟در ضمن برای همسرم هم قرص سرترالین50 تجویز کردن و گفتن بخاطر اینکه همسرم بیشتر از این در مقابل رفتار من اذیت نشه این دارو رو تجویز میکنن براش.این دارو برای همسرم واقعا نیاز است؟ممنون میشم جواب بدید اقای دکتر.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      هیچگاه یک مشاوره اینترنتی جایگزین تصمیم پزشکی که شمارا ویزیت کرده است نمیشود و توصیه ما این است که بدون توجه به عوارض دارو، درمان را شروع کنید.
      مقاله چرا باید با دانستن عوارض بازهم دارو بخوریم نیز برای شما مفید است.
      سپاس

  264. با عرض سلام
    ده سال پيش به خاطر موجي كه در سرم گاه گاه ايجاد ميشد به روان پزشك مراجعه كردم و اسشان فلوكسامين 50 را شبي يك عدد تجويز نمودند و مرتب استفاده كرده ام و اگر مصرف نكنم اين موج كه تقريبا مانند برق گرفتگي خفيف است در سيكلهاي معيني در سرم ايجاد ميشود وآزارم ميدهد لطفا بنده را راهنمائي فرمائيد آيا بايد دائما اين قرص را استفاده كنم و يا كرچه با اين دارو مشكل من تسكين ميابد ولي شايد بيماري من چيز ديگري باشد چون من نه وسواس دارم و داشتم و فكر نميكنم دچار افسردگي بودم كه پزشك من اين دارو را تجويز كرده البته نوار مغز هم داده ام و پزشك من قبل از تجويز اين دارو نوار را ديده لطفا راهنمائي فرمائيد . با تشكر فراوان

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      اینکه کسی بتواند با یک سوال و جواب اینترنتی در مورد ادامه دادن دارو اظهار نظر کند امکان پذیر نیست و بهتر است با روانپزشکتان در مورد ادامه دارو مشورت نمایید.
      سپاس

  265. با سلام و خسته نباشید
    اقای دکتر بنده تقریبا سه یا چهار سالی میشه که داروی فلووکسامین 50 و ترازدون 50 و کلردیازپوکساید5 استفاده می کردم اولین دفعه استفاده توسط پزشک تجویز شد . به علت بی حوصلگی که ر نوبت نشستن همینطور دارو را خودم می گرفتم و می خوردم که تقریبا 4 سالی می شه الان فکر میکنم دچار عوارض داروها مانند سرگیجه همانند منگی شدم و سرگیجه ام نسبت به قبل بیشتر شده ولی کارم را انجام میدهم ولی غیر قابل تحمل است که دیگر به پزشک مراجعه کردم و دارو را تغییر داد و کم کرده فلووکسامین 50 شبی 1/4 و ترازون 50 که نصف میخوردم باز هم نصف کردن یعنی 1/4 کلریازپوکساید 5 میلی که دکتر گفتن فعلا این را قطع نمی کنیم چون مدت زیادی استفاده کردم و پروپرانولول 10 که استفاده می کنم تغییری ندادن. البته دپار عوارض یکی از داروها فکر می کنم فلووکسامین باشه که احساس بی داره که داروها را کم می کنم احساس می کنم که به دیگران و یا خودم اسیبی برسانم . که به خودم دلداری می دهم و سعی می کنم که بخوابم و سرکار هم میروم و پزشک که انها را کم کرده و دچار این احساسات که زمان استفاده تا عادت به دارو کردم همینطور بودم و حالا که کمشان کرده هم دچار همین حالت اسیب رساندن به خودم و یا دیگران دارم و دچار نمگی و سرگیجه هم و سردرد هم می شوم. لطفا کمکم کنید و راهنمائی از نگرانی رها شوم . ایا ممکن است بعد از 4 سال استفاده مداوم از این داروها بتوانم انها را کم کنم و قطع کنم البته توسط پزشک . (فکر می کنم پزشک هم دچار سردرگمی شده بود).
    با تشکر فروان از تحملتون که قابل تحسین و احترام است که جواب ماها را با حوصله می دهید .ممنون . اجرکم عندالله

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله میتوان داروهارا کم و قطع نمود، فقط این پروسه ممکن است ماهها طول بکشد و گاهی نیاز است که همزمان از روش های غیردارویی مانند رواندرمانی نیز استفاده نمود.
      سپاس

  266. ببخشید البته از وقتی این قرصا رو میخورم خیلی وضعم بهتره،به نظرتون با وجود بهبودی که داشتم باز هم باید موضوع اصلی(استمناء) رو به دکتربگم و با گفتن این موضوع و با وجود بهبودی 70درصدی که از زمان مصرف این قرصا داشتم قرصام رو تغییر میدن؟

  267. با سلام،من متاسفانه حدود 13سال استمنا داشتم که حالات خستگی و غمگینی زیاد ولرزش دست وحالت عصبی شدن در من بوجود اومد.الان 5ساله ترک کردم ولی باز هم این علائم روداشتم تا به دکتر رفتم وقرص فلوکسامین روزی 3تا وقرص پرفنازین4 واسم نوشتن،البته من هیچی از عادتم به دکترنگفتم به نظرتون این قرصا روبهبود بیماری من تاثیر دارن؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      اگر میخواهید چیزی بهبود یابد قدم اول پذیرش آن و گفتن به پزشکتان است. بهرحال بهتر است موضوع را در جلسه بعدی در میان بگذارید.چیزی نیست که از گفتنش شرم داشته باشید یا بترسید.
      سپاس

  268. سلام من 6 ماهه فلوکسامین100مصرف میکردم وحالا هرجوری میخوام قطعش کنم دچارسرگیجه شدید میشم دکترم میگه ترک دارو سرگیجه نداره بخاطر همین راه حلی به من نگفتن ولی من مطمئنم سرگیجم از ترک فلووکسامینه میشه بگید چیکارکنم یا چجوری قطع کنم که دچار عوارضش نشم

  269. با سلام . خواهر يكي از دوستام سالهاست اين دارو رو مضرف ميكرده تا به مقدار ٢٠٠ ميلي در روز بعني ١٠٠ در صبخ و ١٠٠ ميلي شب رسيده بود. اما مدت چند ماهه ديگر مصرف نميكنه و الان دچار توهم شديد و پرخاشگري خيلي شديد شده . اايا مصرف مجدد به همين مقدار ممكنه دوباره بهبودش بده؟؟ در ضمن حاضر نيست دكتر هم بره.و ترس شديد از دكتر داره طوريكه تهديد به خودكشي ميكنه. لطفا راهنمايي كنين.

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      نه دارو رو اصلاً با دوز قبلی سرخود شروع نکنید
      چاره ای جز مراجعه به پزشک نیست

  270. سلام آقای دکتر.
    من به تجویز دکتر فلووکسامین 50 خوردم. فقط 4 روز خوردم. یعنی در کل دو تا قرص 100.
    شب چهارم بی خوابیم و افت فشار و لرز و تصاویر وحشتناک اومد سراغم فرداش رفتم زیر سرم دیگه مخوردم.
    از اون موقع تا الان یک هفته است که نخوردم ولی هنوز علائم نرفته. افسردگی شدید پیدا کردم. نوسان خلق. بیخوابی و بدخوابی. بی میلی شدید به غذا و کلی علائم دیگه…
    به نظرتون این همچنان به خاطر عوارض قرص هاست ؟ تا کی میتونه ادامه داشته باشه ؟!

    فقط لطفاً نگید پزشک چون دسترسی نیست و نوبت بعدیم میره برای دو ماه دیگه….
    تازه هیچ کدومشون هم توجه نمیکنن به این چیزا…
    ّممنون میشم زودتر جواب بدید…

        1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

          ما فقط میتوانیم بگوییم از دارو نیست! اما اینکه شما دچار افسردگی یا اضطراب یا هر اختلال دیگری باشید تشخیص آن در مطب پزشک صورت میگیرد و نمیتوان از راه دور و بدون دانش چیزی را تشخیص داد.
          سپاس

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      با پزشکتان مجدداً مشورت کنید ممکن است نیاز به تغییر دوز یا نوع دارو باشد.
      سپاس

  271. سلام
    من مدتی فلووکسامین مصرف میکردم اما به دلیل عوارضی که داشت دست از مصرف برداشتم اما چند روزی هست که سرگیجه و انورکسیا دارم میخواستم بپرسم این عوارض چقد میتونن ادامه داشته باشن؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      هم عوارض قطع مطرح است هم برگشت بیماری اولیه و هم سایر مشکلات ثانویه به دلیل قطع دارو
      ممکن است عوارض تا حتی 2 ماه طول بکشد و بهتر است جهت بررسی با روانپزشکتان مشورت نمایید
      سپاس

  272. سلام دکتر من مدتی است از قرص فلووکسامین 50 استفاده میکنم الان مجاری ادرارم درد داره و تکرر ادرار دارم خواستم ببینم میتونه از مصرف این قرص باشه .هم ازمایش ادرار دادم هم پروستات هم چکاب کامل اما چیزی نشون نداده .ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      احتمالا غیر مرتبط است.
      با پزشکی که دارو را نجویز نموده مشورت نمایید
      سپاس

  273. سلام دکتر جان !
    آقایی از نزدیکان مدت یک ساله که فلوکسامین 100 مصرف میکنند و اخیرا به دو عدد در روز رسیده یعنی 200 !
    1/ ممکنه بعد از مدت کوتاهی این دوز هم چوابگو نباشه و پزشک معالج ، مجبور به افزایش دوز مصرفی بشن؟
    2/ آیا مصرف این دارو ممکنه بیمار رو به درمان قطعی برسونه و بعدش دارو رو بشه قطع کرد؟
    3/آیا بیمار افسرده ای که ازین دارو استفاده میکنه امکان داره با تغییر روحیه ، از مصرف این دارو بی نیاز بشه؟ آیا واقعا مورد درمان شده ای وجود داره؟
    متشکرم

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      بله تمامی موارد فوق ممکن است و همه آنها بستگی به نوع و سیر اختلال و تشخیص پزشک دارد.
      سپاس

  274. با سلام همسر بنده 5ماه فلووکسامین با دوز 25خ میلیگرم در روز برای درمان وسواس استفاده می کرده تا اینکه در مدت 2 ماه به صورت تدریجی به 100 میلی گرم در روز رسانده .هم اکنون متوجه بارداری ناخواسته شده ایم که سه هفته از آن می گذرد قطع دارو بهتر است یا ادامه خواهشا جواب دهید و بنده را از نگرانی در آورید

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      سلام
      قطع یا ادامه دارو، کاملاً بستگی به نظر پزشکی دارد که آنرا تجویز نموده است. بسرعت با پزشکتان مشورت کنید.

  275. سلام از تو ضيحات جامع و كاملي كه را جبه اين دارو منتشر كرديد كمال تشكر و قدرداني را دارم
    جناب دكتر سوالي داشتم همسر بنده دچار افسردگي بعد از زايمان شده وبا مراجعه به دكتر متخصص پزشك ايشان قرص فلووكسين براي همسرم تجويز كردن در عين حالي كه از شيرده بودن ايشان اطلاع داشتن مي خواستم بدونم ممكنه پزشك اشتباهي تو اين مورد كرده باشه ويا نه تو موارد خاص اينكار انجام مي شه
    ممنونم مي شم راهنمايي كنيد
    متشكرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *