نکته ی سلامت روز: چگونه از خون دماغ شدن جلوگیری کنیم

خون ریزی های بینی اغلب بی خطر هستند و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. خونریزی بینی معمولاً زمانی اتفاق می افتد که غشای بینی خشک و تحریک شده است و عروق خونی کوچک درون بینی بر اثر فشار پاره می شوند. صدماتی که به صورت وارد می شوند نیز ممکن است سبب خونریزی بینی شوند. تکنیک های ساده ی کمک های اولیه می توانند برای متوقف کردن خون دماغ کمک کنند.

خون ریزی را متوقف کنید.

به محض اینکه متوجه خونریزی از بینی شدید در حالت نشسته یا ایستاده قرار بگیرید.برای توقف خون دماغ دراز نکشید. وزن خود را به جلو متمایل کنید و سوراخ های بینی خود را بگیرید. این کار هم جلوی خونریزی از مویرگ های پاره شده را می گیرد و هم اجازه نمی دهد خون از گلویتان پایین برود. حدود 10 دقیقه به همین شکل فشار را روی بینی ثابت نگه داید. در برابر این وسوسه که مرتب دست تان را بردارید تا ببینید خونریزی بند آمده یا نه مقاومت کنید. بعد از 10 دقیقه دست تان را بردارید تا ببینید آیا خونریزی تمام شده یا نه. اگر هنوز خون دماغ تان بند نیامده بود 5 دقیقه دیگر سوراخ های بینی را بگیرید.

نکته ی سلامت روز: جلوگیری از خون دماغ

از خونریزی مجدد جلوگیری کنید.

از فین کردن درست بعد از خون دماغ شدن اجتناب کنید زیرا باعث می شود عروق خونی دوباره پاره شوند. تا 24 ساعت پس از خون دماغ شدن فین نکنید و انگشت خود را داخل بینی نکنید. سرتان را بالاتر از سطح قلب نگه دارید و از خم شدن، زور زدن و یا دولا شدن برای چند ساعت اجتناب کنید. این کار فشار خون بر رگ های ظریف بینی را کاهش داده و شانس بیشتری برای درمان به آن ها می دهد.

از خون دماغ شدن پیشگیری کنید.

همیشه به آرامی فین کنید و به بافت نرم بینی فشار بیش از حد وارد نکنید؛ زیرا موجب تحریک مخاط بینی می شوید. اگر امکان دارد مخصوصاً در فصول سرد از یک دستگاه بخور در خانه استفاده کنید تا مخاط بینی خود را مرطوب نگه دارید. گزینه های دیگر برای مرطوب نگه داشتن غشاء بینی استفاده از قطره های استریل و وازلین است. از انگشت کردن در بینی هم اجتناب کنید چون ممکن است با ناخن های خود به غشاء بینی آسیب بزنید.

به علائم هشدار دهنده توجه داشته باشید.

خون دماغی که بیش از 20 دقیقه به طول  انجامد  می تواند نشانه یک مشکل جدی  باشد و  بلافاصله  باید به پزشک مراجعه کرد.اگر خونریزی بینی  در اثر صدمه ایست که به سرتان وارد شده باید با مراجعه به پزشک اطمینان حاصل کنید که مشکلاتی نظیر ضربه مغزی یا شکستگی در سرتان وجود ندارد. اگر تجربه خونریزی های مکرر  بینی دارید با پزشک مشورت کنید. این امکان وجود دارد که داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین یا وارفارین به رفع مشکل شما کمک کنند.

منبع:

ehow


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *