نکته هایی برای شما ، که درصدد بازیابی رابطه از دست رفته تان هستید !

ملاقات با دوست

درحین دعوا و جدایی یک رابطه اغلب افراد علاقمند هستند که رابطه شان را با دوستان و خانواده نزدیک تر کنند و آنها نیز ،علاقمند هستند راهنمایی هایی به فرد ارائه دهند ،شاید توصیه های آنها درست باشد ولی الزاما همه این توصیه ها نمی تواند درست باشد بلکه گاهی همین توصیه ها منجر به جدایی می شود.

توصیه های متداولی که  عموما غلط هستند ؛عبارتند از:

  • هرگز با عصبانیت به رختخواب نروید

وقتی شما مشاجره می کنید قسمت احساسی مغزتان (آمیگدال) فعالیت زیادی می کند و احساسات شما کنترل رفتار و عقل شمارو به دست می گیرد. حالا اگر شما سعی کنید همون شب حتما مشکل را حل کنید ممکن است کار را خراب تر کنید! بهتر است به مغز خود کمی استراحت بدهید و اجازه دهید تا در شرایط فعالیت نرمال احساسی مغزی دوباره در مورد موضوع مورد مناقشه گفتگو کنید.

شما که جز افراد غار نشین نیستید که نتوانید صحبت کنید و احساسات همدیگر را درک نکنید بلکه امروزه می توانید با مذاکره و صحبت و درک همدیگر به مشکلات خود پی برده و درصدد رفع آنها بر آیید.

سعی کنید به جای ادامه بحث و عصبانیت خود را آرام کنید اتفاقا بهتر است به رختخواب بروید تا کمی استراحت کرده و فکر شما آزاد شود بعد در موقع آرامش بهتر میتوانید به راه حلی برای رفع مشکل فکر کنید ویا صحبت کنید.

  •   همیشه به دوستان و آشنایان اعتماد کنید

همیشه هم نیاز نیست به حرف دوستان ، اقوام و فامیل گوش دهید و اعتماد کنید زیرا آنها ممکن است تجارب منفی خود را بیان کنند، درست است که انسان نیاز به مشاوره دارد اما سعی کنید برای بهبود روابط خود با یک مشاور خوب صحبت کنید و مشاوره بگیرید تا بهترین نتیجه گیری را داشته باشید.

  • اگر شوهرت  دارای فلان مشکل است طلاق بگیر

این جمله وحشتناکترین نوع مشاوره است! اگر زوجین همدیگر را دوست داشته باشند این جمله بسیار پیشنهاد بدی است و عمل به آن ممکن است  باعث شود که آن فرد نتواند دوباره رابطه اش را ترمیم کند و در وی تاثیر عمیقی بگذارد.

  •  احمق نشو و بهش باج نده 

این هم یکی دیگر از پیشنهاد هایی است که به فردی که همسرش خیانت کرده است داده میشود که احمق نشو، او یک متقلب است! دقت کنید درست است اعتماد به چنین فردی سخت است اما شدنی است و شما می توانید تلاش کنید تا آن آسیب را ترمیم کنید.

  • شما فقط نیاز به زمان دارید

برای ترمیم یک رابطه فرصت دادن به همدیگر و گذشت زمان می تواند راه حل مناسبی باشد،اما کافی نیست.

 مهم است که شریک شما در زندگی بداند که این زمان و فرصتی که به وی داده شده است برای این است که بر مشکل تمرکز کرده تا بتوانید با فکر باز به بررسی مشکل بپردازید و اینکه بتواند دوباره به شما اعتماد کند و احساس امنیت کند.

  •  وای تو چقدر تو زندگیت مشکل داری، ازدواج اینقدرها هم پیچیده نیست!

در ابتدای آشنایی از طریق نگاه و بعضی رفتار ها ، افراد با هم آشنا میشوند و در حین آشنایی هم گاهی ممکن است دچار اختلافاتی  شوند و بعد که این رابطه به ازدواج انجامید ، مشکلات بعد از ازدواج خودش را نشان می دهد و زوجین ممکن است دچار تعارضاتی شوند ، این طبیعی است که هر فردی با هر فرهنگی دچار تعارضاتی در زندگی اش شود ولی مهم آن است که چگونه تعارضات را مدیریت کنید.

  •  شما فقط نیاز به یادگیری مهارت های ارتباطی دارید

این یک توصیه خوب است ولی کافی نمی باشد خیلی مهم است که زوجین بتوانند مهارتهای ارتباطی درست را آموزش ببیند.

مثلا در مقابل بد قولی همسر ،باید چه برخوردی داشته باشید و چه رفتاری از خود نشان دهید؟ باید مراقب کلماتی که می گوئید باشید زیرا در پشت کلمات احساسات نهفته است.

  •  اسرار خود را به غریبه ها نگویید

برای این که گاهی با کسی درد ودل کنیم بعضی از رازها را به دوستان و خانواده خود بیان می کنیم اما بهتر است در موضوعات مهمی مانند مقوله ازدواج و مشکلات زناشویی حتما به دنبال کمک های حرفه ای باشیم و با یک درمانگر دوره دیده و با تجربه صحبت کنیم.

اگر حتی دوست شما هم برای صحبت کردن پیش شما می آید بهتر است مشاوره ندهید و فقط شنونده خوبی باشید و او را تشویق کنید تا از مشاور کمک کنید.

منبع:

psychcentral


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *