نکاتی مهم در رابطه با کودکان از زبان مربیان مهد کودک

Happy Girl Painting With Her Hands in Kindergarten Class

شاید گاهی دوست داشته باشید زمانی را با مربی مهد فرزند خود بگذرانید و با وی صحبت کنید و در مورد خصوصیات و رفتارهای کودکان مختلف از آنها سوالاتی بپرسید. در مقاله پیش رو با مربیان 8 مهد کودک مختلف صحبت کرده ایم و از آنها خواسته ایم نکاتی در مورد کودکان متفاوت بیان کنند. هر یک از آنها نکته جالبی را برایمان گفته اند که با شما به اشتراک می کذاریم.

  1. برای فرزند خود داستان زیاد بخوانید. شاید همه شما اهمیت خواندن داستنا را برای کودکان بدانید. هدف اولیه از خواندن داستان آموزش مطالب داخل آن است، اما مهم تر از آن این است که از طریق خواندن داستان حتی سرکش و فعال ترین کودکان هم مدتی را در کنارتان می نشینند و به شما گوش می دهند. خواندن داستنا به کودک کمک می کند تا شما را بشناسد، به گوش دادن عادت کند و به شما اعتماد کند. وقتی زمان خواندن داستان می رسد، کودک کاملا آماده یادگیری است.
  2. اهل موسیقی باشید. محیط اطراف کودک خود را با موسیقی و ابزار مربوط به آن پر کنید. این موسیقی می تواند یک CD آموزشی باشد یا موسیقی های روزمره ای که گوش می دهید، حتی در داخل اتومبیل زمانی که کودک خود را به مهد می رسانید. ارائه موسیقی به کودک به توسعه دایره لغات وی کوک بسیاری می کند و در طول سال های کودکی مهارت اجتماعی کودک را قوی می سازد.
  3. مسئولیت ها را در کودک خود تشویق کنید. یکی از بهترین روش ها تشویق کودکان 5 تا 6 ساله به استقلال می باشد. به عنوان مثال در مهد، کودکان را مسئول تمیز نگاه داشتن کلاس می کنیم. بچه ها مسئول هستند بعد از خوردن میان وعده کلای خود را تمیز کنند. چنین موقعیت هایی را در خانه نیز برای کودک خود فراهم کنید و به فرزند خود مسئولیت هایی بدهید که از پس انجام آنها برآید.
  4. کودکی فرزند خود را جشن بگیرید. به کودک خود اجازه دهید بخندد، بازی کند یا حتی خرابکاری کند. به عنوان مثال با نظارت خودتان در آشپزی دخالت داشته باشد، با خمیر آشپزخانه بازی کند، در کاشت گیاه در باغچه کمک کند و با حباب ساز خود بازی کند و غیره. در مورد جالب ترین مطالب آموزشی مهد یا مدرسه از وی بپرسید و با اشتیاق به او گوش دهید. بگذارید فرزندتان کودکی خود را داشته باشد و از طریق خندیدن و بازی مهارت های اجتماعی تقویت می شوند.
  5. بستن زیپ و دکمه و بند کفش را تمرین کنید. می توانید بین کودکان برای بستن بند کفش و زیپ شلوار و دکمه های لباس خود مسابقه ای ترتیب دهید. بهتر است کودک بتواند به طور مستقل زیپ و دکمه لباس هایش و بند کفش خود را ببندد که بهترین مکان برای تمرین این کار مهدکودک است.
  6. مکالمات را با کودک شروع کنید. کودکانی که دارای زبان شفاهی قوی هستند، معمولا در آموزش های مهد کودک موفق تر خواهند بود. می توانید مکالمات را در داخل اتومبیل زمانی که با کودک خود تنها هستید، انجام دهید. از کودک سوالاتی بپرسید و از وی بخواهید با جملات کامل به سوال شما پاسخ دهد. به علاوه می توانید بازی هایی را در این رابطه ترتیب دهید. به عنوان مثال هنگام چیدن میز شام از کودک کمک بخواهید که برایتان وسیله ای از آشپزخانه بیاورد و تنها حرف اول آن وسیله را به کودک بگویید و از وی بخواهید که حدس بزند.

Father and son building with blocks

7.    در کلاس های کودکتان شرکت کنید. از معلم مهد فرزند خود بخواهید اگر امکان داد به شما اجازه شرکت در کلاس ها را بدهند. قبل از آن به کودک بگویید که قصد رفتن به کلاسش را دارید و توضیح دهید که می خواهید یکی از دانش آموزان کلاس باشید. فعالیت های کلاس مانند آوازخوانی را در کلاس دنبال کنید. در هنگام وارد شدن به کلاس برای فرزند خود دست تکان دهید و لبخند بزنید، اما وی را تشویق کنید تا به فعالیت های خود در کلاس ادامه دهد. در مورد رفتار دیگران بحث یا قضاوت نکنید.

8.   زمانی را با کودک خود صرف کنید. به عنوان یک مربی مهد یا یک مادر، شما را تشویق می کنیم که زمانی را به کودک اختصاص دهید و به وی با دقت گوش دهید. به این روش اطلاعات زیادی در مورد افکار فرزندتان کسب خواهید کرد و فرزند شما نیز این اختصاص زمان را دوست خواهد داشت. زمانی که شما به زندگی و فعالیت های آنها علاقه نشان می دهید، نمی توانید تصور کنید تا چه اندازه به بالا رفتن اعتماد به نفس آنها و شکل گیری احساس عشق در آنها کمک کرده اید. پیشنهاد می کنم که تلویزیون را خاموش کنید و به بازی با کودک خود مشغول شوید، با کودک خود کشف کنید و حتی از او چیزی یاد بگیرید. با اختصاص دادن زمان برای کودک به وی می فهمانید که چقدر برایش ارزش قائل هستید.

نگارنده: سمیه محمدی

مریم عبداللهی

  • مریم عبداللهی 
  • روانشناس و نوروتراپیست

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *