نقش امگا 3 در بچه های ADHD (بیش فعالی)

تجربیات مختلف نشان می دهد که کودکان در سنین مختلف توانایی تمرکز متفاوتی دارند. مثلا در شش سالگی باید بتوانند حداقل ده دقیقه بر روی یک مطلب یا کاری یا دیدن برنامه ای تمرکز داشته باشند و یا در ده سالگی حداقل بیست دقیقه و در چهارده سالگی حداقل سی دقیقه باید توانایی تمرکز را داشته باشند . این کودکان مدت زمان تمرکز برای سن خود را ندارند .

گاهی همراه با اختلالات تمرکز و پرفعالیتی در این بچه ها اختلالات متابولیسم مواد حیاتی و مغزی هم دیده می شود . پژوهشگران به اثبات رسانده اند که سطح اسید چرب DHA(اسید چرب امگا 3) در این بچه ها کم می باشد.

همین گروه توصیه به مصرف مکمل های حاوی اسید چرب امگا DHA  را به همه آنها دارند.امگا 3

این کودکان علایمی مانند تشنگی زیاد پر ادراری و پوست خشک را نیز از خود نشان می دادند که همگی مشابه علائم دیابت می باشد . از طرفی تحقیقات علمی نشان می دهد که DHA در رشد طبیعی بچه ها نقش مهمی دارد. شیر مادر حاوی DHA زیادی است.

برای رشد طبیعی سیستم عصبی و شبکیه چشم شیرخوار نیاز به اسیدچرب DHA  می باشد .در ولقع اسید های چرب DHA  و EPA در سه عضو بدن تجمع بیشتری دارند .(شبکیه چشم. مغز و اسپرم ها )

در اثر کمبود این اسید چرب در بدن علایمی مثل کمبود تمرکز تا اختلالات خلقی رفتاری پرخاشگری و سایر اختلالات اعصاب و روان به هر شکلی دیده می شود . این دو اسید چرب (DHA و  EPA) به این گونه بچه ها چه به صورت مکمل چه به صورت مصرف ماهی حتما رسانده شود.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

2 دیدگاه دربارهٔ «نقش امگا 3 در بچه های ADHD (بیش فعالی)»

  1. با سلام مجدد
    من خانم 25 ساله هستم
    تقریبا 4 ساله احساس میکنم نمیتونم مدت بیش از یک ساعت و حتی کمتر در جایی ثابت بشینم و مطالعه کنم
    کلاسای درس هم مشکل هستند برام
    تمرکز کافی برای مطالعه ندارم
    آیا اینها در این سن ممکن است بیش فعالی باشه یا دلیل دیگه ای داره؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      با سلام ، علائمی که شما بیان کردین برای تشخیص بیش فعالی کم می باشد و نیاز به بررسی های بیشتری دارد وشما می توانید هم از روش های دارویی و هم از روش های غیر دارویی از جمله نوروفیدبک که حتی در سن شما بسیار درمان موثری می باشد استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *