نظم دادن به فعالیت های فرزندم

پنج فعالیتی که خانواده می تواند برای سازماندهی برنامه های فرزند خود انجام دهد:

نظم

فعالیت برای سازماندهی یک جز کلیدی از موفقیت تحصیلی کودکان به حساب می آید و به آن ها کمک می کند که در مدرسه بمانند و بتوانند فعالیت ها و مشق هایشان را پیگیری کنند. از نشانه های کودکان ضعیف در نظم و سازمان دهی  اتاق همیشه نامرتب، انجام ندادن تکالیف و مسئولیت ها و گفتن اینکه فراموش کردم ام و علاقه زیاد برای شروع پروژهها و کارهای جدید بدون اینکه راجع به آنها خوب تحقیق کننند و مواد مورد نیاز برای شروعش را داشته باشند.

خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد تا خانواده بتواند به سازماندهی فرزند خود کمک کند، برنامه ها و بازی ها نسل جدید می تواند به بسیاری از پدر و مادرها کمک کند تا فرزندشان را با سازماندهی آشنا کنند

در اینجا 5 فعالیت مفید برای خانواده ها را مرور می کنیم

 1. برنامه ریزی یک مهمانی !

کودک خود را تشویق کنید برای آخر هفته تان، برنامه فیلم دیدنتان و یا مهمانی تان، او برنامه ریزی کند.به کودکتان کمک کنید که به جزئیات بیشتر توجه کند اما درعین حال بگذارید خودش تصمیم گیری کند و راه خودش را برود. بگذارید غذاها و خوراکی ها را او انتخاب کند، زمان و مکان را او انتخاب کند و اینکه دوست دارد چه کسانی حضور داشته باشند. هم زمان که هرکدام از این برنامه ها را می ریزد به او کمک کنید تا توجه اش را به جزئیات بیشتر کند

 2. یک کلینیک در خانه داشته باشید!

 این کلینیک باید نظم مشخصی داشته باشد، در مورد تجاربتان و احساس هایی که دارید پس از ناتمام گذاشتن هر تکلیفی با فرزندتان صحبت کنید و به او بگویید که چگونه می تواند آن پروژه را تکمیل کند.

 3. یک کار هنری انجام دهید!

به فرزندتان کمک کنید که یک پروژه ای را در خانه انجام دهد. این پروژه می تواند ساختن یک سی دی و یا ساخت یک برچسب یا پازل و یا هر چیز دیگری باشد. کامل کردن یک کار خیلی می تواند کمک کننده باشد و شما نیز باید آن را جدی بگیرید. بنابراین پرسیدن سوال از او برای اینکه بفهمد این کار برای شما جدی است، مهم است. سوال هایی مثل اینکه: آیا همه موادی که برای ساخت این پروژه نیاز داری را داری؟ ابزارهای دیگری که فکر می کنی نیاز داری و الان نداری را کجا می توانیم تهیه کنیم؟ فکر نمی کنی بعضی از موادی که آورده ای اضافی هستند؟ و…

 4. تغییر دادن محیط خانه!

 چرا این بار از او برای کمک در تمیز کردن و عوض کردن دکوراسیون خانه کمک نمی گیرید؟ این بار که قصد تمیز کردن خانه را گرفتید از او بخواهید که در این کار به شما کمک کند، این کار ممکن است که فقط فکری باشد و او فقط نظر دهد، حتی این هم خوب است. وقتی که نظرهای پرت و پلا می دهد سعی کنید که به ذهن او کمی جهت دهید. مثلا اگر که در حال تمیز کردن انباری هستید و او فقط نظر می دهد که وسایل را جا به جا کنید، به او بگویید که بهتر است تجهیزات ورزشی بهتر است همه با هم باشد و یک گوشه انباری را اشغال کند،و ابزارهای باغبانی چون خیلی دیر به دیر استفاده می شود بهتر است که در ته انباری قرار بگیرند و …به او توضیح دهید که هر قسمت از انباری اختصاص به وسایل خاصی دارد که به هم شبیه هستند. می تواند به اتاق خود او بروید  و با سبد لباسهایش شروع کنید! این کار باعث می شود که آشفتگی های فکری اش نیز بهتر شود

 5. سازماندهی و نظم برای امور خیریه!

از فرزندتان بخواهید که اسباب بازی هایش را جدا کند و آن هایی را که فکر می کند دیگر به کارش نمی آید را در قسمت دیگری قرار دهد تا به افراد نیازمند بدهید. سپس از او بخواهید که به نظر او اسباب بازی هایی که او می خواهد به خیریه ببخشد را نیز دو قسمت کند، آن هایی که به نظر او به درد بازی های گروهی می خورد و آن هایی که برای بازی های فردی مناسب است. این کار به او کمک می کند که هم سرگرم شود و از باری لذت ببرد و هم اینکه در طی آن یاد بگیرد که چگونه هر موضوعی را می توان به قسمت های کوچکتر تقسیم کرد تا بهتر بتوان آن را فهمید، اسباب بازی های فردی و اسباب بازی های گروهی!!

کلینیک آلومینا یکی از باسابقه ترین مراکز در زمینه کودکان بیش فعال/کم توجه و رفتار درمانی آن هاست.

فاطمه امیری

فاطمه امیری – کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و نوروتراپیست


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *