نشانه های در خطر بودن یک رابطه عاشقانه

اتمام رابطه1

بیشتر روابط دارای تاریخ انقضا هستند. رابطه در حال اتمام مانند کشتی در حال غرق است. اما پایان یک رابطه در یک شب اتفاق نمی افتد، بلکه طی زمان رخ می دهد، با مجموعه ای از رویدادها که طبق نظم رخ نمی دهند و همه این اتفاقات به یک مسئله ختم می شوند، ناراحتی و تنهایی.

یکی از سخت ترین موقعیت هایی است که هر کس با آن روبرو می شود، زمانی است که یک رابطه به پایان می رسد. در ادامه به سه نشانه از یک رابطه رو به اتمام اشاره می شود:

  1. دیگر از شریک زندگی خود نمی پرسید که روز خود را چگونه گذراند.

مطمئنا استثنائاتی در این مورد وجود دارد. به عنوان مثال اگر با بچه ای که دائم در حال فریاد زدن است ازدواج کنید، شما فقط بازمانده اید. اما زوج هایی که در حال اتمام رابطه خود هستند، موارد مطرح شده در این مقاله را بهتر درک می کند. زمانی که شما از شریک خود در مورد روزی که پشت سر گذاشته، سوالی نمی پرسید، در واقع علاقه خود را از دست داده و به برقراری ارتباط با وی اهمیت نمی دهید.

راه حل: اگر از چیزی ناراحت هستید، زمان آن رسیده که یک رابطه قلبی را شروع کنید و نیازهای خود را به شریک خود بیان کنید. از وی نیز بخواهید که نیازها و خواسته ها خود را با شما مطرح سازد. از وی بخواهید برای بهبود روابط تغییراتی را در رفتار خود ایجاد کند. اگر هر دوی شما قادر به ایجاد تغییرات لازم نیستید، بهتر است صادقانه در مورد پایان دادن به رابطه صحبت کنید.

  1. تمایل برقراری رابطه جنسی در یکی از دوطرف بیشتر است، در حالیکه دیگری علاقه ای به آن ندارد.

بسیاری از ازدواج ها بدون برقراری روابط جنسی منظم یا مکرر ادامه پیدا می کند. معمولا فردی که تمایل جنسی بیشتری دارد، به یکی از این دو نکته می رسد: فرد شروع به ظاهر سازی و تقلب می کند یا اینکه راهی برای قبول این ایثار پیدا می کند. اما وقتی یکی از دو طرف برای برقراری رابطه جنسی فشار وارد می آورد، رابطه دچار نوعی تنش و جنگ بی پایان خواهد شد که اغلب به پایان یافتن کامل رابطه می انجامد.

اتمام رابطه

راه حل: رابطه جنسی یک مسئله بسیار مهم در روابط است و عامل احساسات اولیه در رابطه بین دو طرف محسوب می شود. اگر رابطه جنسی مشکل مربوط به رابطه شماست و تمایل دارید که مشکل را حل کنید، حتما به درمانگر مشکلات جنسی و مشاور زوج درمانی مراجعه کنید. در بسیاری از موارد مشاهده شده که یک فرد از بیرون بهتر می تواند این مشکل را حل کند.

  1. هر دو نفر در حال تجربه نوعی فروپاشی هستند و برای حفظ رابطه به عقب برمی گردند.

در کار با صدها زوج در طی سال ها، دریافتم کسی که بتعث فروپاشی رابطه می شود، حتی اگر با هم به عقب برگردند، در روز بعد یا ماه بعد یا هر زمان دیگر، در حال پاسخ به نوعی رابطه شکست خورده هستند. به عبارت دیگر این فرد دارای این احساس بدوی است که این رابطه نیازهای بلند مدت آنها را برطرف نمی کند یا به نوعی باعث صدمه زدن به آنها می شود. بنابراین وقتی زوج با هم به عقب برمی گردند، احساسات اولیه که باعث این شکست شد، هنوز در جای خود وجود دارد. برای بسیاری از روابط این چنینی، بازگشت به عقب فقط بروز برخی مسائل اجتناب ناپذیر را به تعویق می اندازد.

راه حل: زمانی که با شریک خود به عقب برمی گردید، از خود بپرسید که آیا واقعا با چنین رابطه ای خوشحال هستید. اگر هنوز با همان احساساتی درگیر هستید که منجر به فروپاشی زودتر می شوند، با دوستان خود صحبت کرده و نظر آنها را نیز بخواهید: آیا خواسته های من در مورد اعمال این تغییرات در رابطه منطقی است؟ آیا می توانم به خودم اجازه شادی در این رابطه را بدهم یا اینکه نیاز به جنگ و آشوب به عنوان بخشی از رابطه می باشد؟ بازخوردی که از دوستان منطقی خود دریافت می کنید، می تواند به اندازه مشاوره برخی درمانگران ارزشمند باشد.

تصور می شود در این روابط روابط اعتماد و آرامش از هر چیز دیگری مهم تر است. اگر رابطه شما دچار ضعف شده و تصور می کنید هر یک از این عوامل بر روی آن تاثیر دارند، باید به طور مستقیم به مقابله با این وضعیت بپردازید. گرچه رویارویی با این مسائل ایجاد اضطراب می کند، اما این اضطراب در ابتدا بسیار قابل کنترل تر است تا زمانی که وضعیت رابطه وخیم تر شود.

نگارنده: سمیه محمدی

کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان آلومینا


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *