نحوه حل تعارضات در خانواده

دعوای خانوادگی

ازدواج پیوند مقدسی است که میلیون نفر از مردم رویای شیرین روزی را می بینند که با سرنوشت خود ملاقات کرده و در نهایت با یکدیگر ازدواج می کنند. اما در طول دوران شیرین نامزدی و حتی پیش از ازدواج، آیا آنها خواب روزهایی را می بینند که در زندگی زناشویی با یکدیگر دچار اختلاف و کشمکش می شوند؟ مطمئنا جواب منفی است. این مثال بارز را به عنوان راه حل ساده ای برای حل تعارضات خود در زندگی زناشویی در نظر بگیرید.

دعوای زناشویی ممنوع
زمانی که با همسر خود صحبت می کنید، انگشتان خود را به سمت او اشاره نگیرید. به محض آنکه انگشت خود را به سمت همسر بگیرید، جرقه دعوا میان شما زده می شود و کشمکش اغاز می شود. برای مثال، خانم به مرد خانه طعنه می زند که عزیزم شما هیچ وقت سطل زباله را شب ها بیرون نمی گذاری و همسر نیز در جواب می گوید که من این کار را هفته پیش انجام دادم. به جای این طعنه زدن ها و بیان کلماتی که مخاطب را ناراحت میکند، خانم خانه می توانست مطلب را اینگونه عنوان کند:” عزیزم، من امروز خسته ام، شما می شه لطف کنید و به جای من سطل زباله را بیرون بگذاری؟ و همسر در پاسخ می گوید:” بله” و در همان لحظه باید خانم خانه از همسرش تشکر کند. در این حالت مرد احساس باارزش بودن می کند و بدون اینکه نیاز باشد خانم خانه این موضوع را برای دفعات بعدی نیز مطرح کند، خود مرد خانه داوطلبانه زباله ها را بیرون می گذارد.

رو به رو صحبت کردن

اگر دعوا در میان شما آغاز شده است و کار از کار گذشته است، در گوشه ای بنشینید و رو در رو و چشم در چشم با یکدیگر بحث کنید. اگر مرد خانه تمایلی برای نشستن و ادامه بحث ندارد، شما بزرگواری و نفوذ به خرج دهید و از او خواهش کنید تا در مقابل شما بنشیند و با آرامش مانند دو انسان بالغ موضوع مورد اختلاف را حل کنید.

ایرادگیری
خانم های و آقایان محترم ایرادگیر نباشید و سر مسائل جزئی به یکدیگر توهین نکنید، برای مثال، آقای خانه عادت دارد زمانی که از محل کار به منزل باز می گرددف برخی از کوسن های روی مبل را صندلی را جابه جا کند و خانم خانه نیز ناگزیر است که این وسایل را هر روز سر جای درست خود بگذارد. خانم محترم به همسر خود به خاطر این مورد کوچک ایراد نگیرید. عیب جویی از طرف مقابل تنها محبت و عشق میان طرفین را از بین می برد و دلسرد می کند .

تشکر از همسر
از یکدیگر تعریف و تمجید کنید و فضیلت های یکدیگر را خاطر نشان کنید. تشکر از همسر به خاطر لطفی که انجام داده استف باعث تحقیر و کوچکی کسی نمی شود. مطمئنا بیان عذرخواهی و عبارت متاسفم نیز می تواند تغییر محسوسی در رابطه میان زن و مرد ایجاد کند.

فرصت جبران خطا و اشتباه به همسر
به یکدیگر فرصت خطا و اشتباه بدهید. هیچ فردی به خودی خود کامل نیست و خداوند زن و مرد را مکمل یکدیگر آفرید. یکدیگر را به خاطر کارهای اشتباهی که انجام داده اید، سرزنش و تحقیر نکنید. قصد ناراحتی همسر خود را نداشته باشید، زیرا در نهایت کسی که در اینجا ضربهمی بیند خود فرد سرزنش کننده است. تلاش کنید که برای همدیگر روزها و خاطراتی شیرین بسازید.

وقت گذاشتن برای همسر
برای یکدیگر و خانواده وقت بگذارید. علت واقعی اینکه با همسر مورد علاقه خود ازدواج کردید چه بود؟ برای اینکه خانواده تشکیل دهید و فرزند داشته باشید و همین و بس!! شما ازدواج می کنید تا همسر و همراهی داشته باشید که در تمام مراحل زندگی و تا لحطه مرگ در کنار شما و یار و یاور شما باشد. کسی که بهترین دوست شماست زمانی که دوستانتان در کنار شما نیستند. به واقعیت بر می گردیم، گذراندن زمان با یکدیگر به معنای خرید کردن با هم برای مدت طولانی یا تماشای بازی بیسبال نیست. بدین معناست که با یکدیگر در پارک نزدیک منزل قدم بزنید و درباره آب و هوا و مسائل دیگر با هم صحبت کنید، به یکدیگر توجه داشته باشید.

شناخت همسر
از همدیگر شناخت کامل پیدا کنید. به صحبت های یکدیگر به دقت توجه داشته باشید. خانم ها اصولا زمانی که میخواهند موضوعی را بیان کنند، به آن شاخ و برگ می دهند و داستان را جذاب می کنند ولی آقایان برعکس داستان را خیلی خشک و بی روح و کمتر از آنچه رخ داده است، بیان می کنند. البته این پروسه می تواند به صورت عکس نیز اتفاق افتد. اما تنها کاری که فرد مخاطب می تواند انجام بدهد این است که به دقت به صحبت ها و حرکت بدن و قیافه همسر توجه داشته باشد. برای مثالف اگر آقای خانه به همسر خود توجه نکند، همسرش تصور می کنند که کاری ناپسند و غیر معمول انجام داده است و سعی میکند دیگر صحبت نکند یا موضوع مورد بحث را تغییر دهد. یکدیگر را به خاطر نحوه گفتار و بیان متهم نکنید، زیرا گاهی اوقات بسیاری از اتفاقات در قالب یک عبارت یا جمله نمی گنجند.

عدم یادآوری اشتباهات همسر
در زندگی گذشته یکدیگر جستجو نکنید. زمانی که با هم ازدواج می کنید، یک زندگی مشترک را با هم آغاز می کنید، زندگی سرشار از اعتماد و پاکی. جستجو و کنجکاوی در زندگی گذشته یکدیگر تنها باعث بروز سوء تفاهمات می شود. هریک از شما در خانواده و دنیایی متفاوت رشد کرده و بزرگ شدید، اما سرنوشت به گونه ای بوده است که شما را مکمل هم در زندگی قرار داده است.

بخشش همسر0
قدرت بخشیدن و چشم پوشی از خطاهای یکدیگر را داشته باشید. وقتی اشتباهی از طرف مقابل شما سر می زند، به راحتی آن را فراموش کنید گویی که اصلا از ابتدا اتفاقی رخ نداده است. با این کار شما زندگی خود را نجات می دهید و آرامش آن را حفظ می کنید. بخشش باعث می شود که دنیا در نظر شما به گونه ای بهتر ظاهر شود.

 معاشرت با دوستان
کوته فکر نباشید. خلوت با خود تا حدی برای زن و مرد نیاز است تا تجدید قوا کنندف اما اگر یکی از طرفین بیش از حد تنها زندگی کند، این کار به صلاح زندگی زناشویی مناسب نیست. اگر در خلوت خود به این موضوع فکر کنید که همسر شما تا کنون چه ناحقی ها و بدی هایی را به شما روا داشته است، این کار تنها خشم و تنفر شما را نسبت به او دو چندان می کند و هیچ سودی برای زندگی زناشویی ندارد. در این مواقع بهتر است که با دوستان یا خانواده به گردش برید و حرف های نگفته خود را با آنها در میان بگذارید اما نه صحبت هایی که باید به همسر گفته شود. در این حالت فشار عصبی از روی شما برداشته میشود و شما احساس آرامش دوباره می کنید.


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *