ناتوانی های یادگیری در کودکان و نوروفیدبک!

ناتوانی های یادگیری

آیا نوروفیدیک به رفع ناتوانی های یادگیری در کودکان کمک می کند؟

روش های زیادی برای رفع ناتوانی های یادگیری در کودکان استفاده شده اند، در این روش ها سعی در جبران ناتوانی ها یا کار بر روی مشکل به وجود آمده شده است.

در عوض نوروفیدبک با آموزش بخش هایی از مغز که مربوط به یادگیری یا اجرا هستند، مانند ریاضی، مهارت خواندن و پردازش های شنوایی وبصری، مهارت های یادگیری را بهبود می بخشد.

نوروفیدبک به طور فزاینده های برای درمان ناتوانی های یادگیری مورد استفاده قرار گرفته است، زیرا این روش درمانی دارای ویژگی های زیر است:

  • موثر
  • غیرتهاجمی
  • بدون درد
  • بدون هیچگونه عوارض جانبی

[toggle title=”در این ویدئو با نوروفیدبک به طور کامل آشنا خواهید شد!” state=”open” ][/toggle]

نشانه های ناتوانی های یادگیری در کودکان

بسیاری از کودکان ممکن است در خواندن، نوشتن یا دیگر مهارت ها در بعضی نقطه نظرها دچار مشکل باشند، اما این مشکلات به معنای وجود ناتوانی یادگیری در کودک نیست. کودکی که دچار ناتوانی های یادگیری است دارای علائم متعددی است که این علائم در طول زمان به طور مستمر مشاهده می شوند. نشانه های ناتوانی های یادگیری در افراد مختلف یکسان نیست. نشانه های رایج مربوط به ناتوانی های یادگیری عبارتند از:

  • مشکل در نوشتن یا خواندن
  • مشکل در مهارت های ریاضی
  • مشکل در به خاطر سپردن
  • مشکل در توجه کردن
  • عدم توانایی در دنبال کردن دستورالعمل ها
  • همکاری و هماهنگی ضعیف
  • مشکل در درک مفاهیم مربوط به زمان
  • مشکل در سازماندهی

در کودک مبتلا به ناتوانی های یادگیری یک یا چند نشانه از موارد زیر مشاهده می شود:

  • رفتار تند و شدید
  • پاسخ نامناسب در مدرسه و موقعیت های اجتماعی
  • مشکل در انجام تکالیف (به راحتی حواس کودک پرت می شود)
  • مشکل در یافتن راه درست برای بیان یک مسئله
  • عملکرد متناقض در مدرسه
  • تکلم نابالغ و نامناسب
  • مشکل در گوش دادن
  • مشکل در رویارویی با مسائل جدید زندگی
  • مشکل در درک لغات یا مفاهیم

این علائم به تنهایی برای تشخیص ناتوانی های یادگیری کافی نیستند. برای تشخیص این مشکل ارزیابی های تخصصی لازم خواهد بود.

هر یک از ناتوانی های یادگیری دارای علائم مختص خود است. به علاوه هر شخص مبتلا به نوع خاصی از ناتوانی لزوما تمام علائم مربوط به آن را نشان نخواهد داد.

کودکانی که به یک زبان دوم مورد آموزش قرار می گیرند، گاهی شبیه به کودک مبتلا به ناتوانی یادگیری رفتار می کنند. به همین دلیل ناتوانی های یادگیری باید مورد ارزیابی دقیق و تخصصی قرار گیرند تا مشخص شود که آیا کودک دوزبانه است یا در حال یادگیری زبان دوم است و یا واقعا به این مشکل دچار است.

رایج ترین ناتوانی های یادگیری در کودکان عبارتند از:

  • دیسلکسی یا خوانش پریشی – این افراد در برقراری ارتباط بین حروف و صداها و همچنین املای لغات و تشخیص آنها مشکل دارند.
  • اختلال نوشتن یا دیسگرافیا (Dysgraphia) – کودک مبتلا به این اختلال دچار مشکلات نوشتن است و ممکن است باعث شود کودک در زمان در دست گرفتن مداد ی خودکار منزوی و دچار تنش شود.
  • حساب نارسا (Dyscalculia) – علائم این اختلال عبارتند از مشکل در درک مفاهیم پایه در ریاضی، مانند تقسیم، تعداد و اعداد مثبت و منفی.
  • کنش پریشی (Dyspraxia) – کودک مبتلا به این اختلال در انجام مهارت های حرکتی دچار مشکل است، از جمله هماهنگی بین چشم و دست که باعث اختلال در یادگیری می شود.

نوروفیدبک چطور به بهبود ناتوانی های یادگیری کمک می کند؟

بررسی ها نشان داده اند که در فرایند یادگیری بخش های مختلفی از مغز با هم کار می کنند. این بخش های مجزای مغز با سرعت خیلی زیاد با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. اگر زمان این ارتباط برای مدت خیلی کوتاهی متوقف شود، اختلال در یادگیری به وجود می آید. بررسی های جدید نشان داده اند که آموزش اتصال مشکلات یادگیری را به طور مداوم برطرف می سازد.

آموزش نوروفیدبک می تواند هماهنگی و ارتباط بین بخش های مختلف مغز را بهبود بخشد. بهبود زمانبندی در مغز تاثیر خاصی بر روی توانایی یادگیری فرد دارد. توپ بیس بال را در نظر بگیرید که حتی با زمانبندی خوب نیز ضربه زدن به آن کار سختی است. این همان اتفاقی است که در مغز در زمان توقف زمانبندی رخ می دهد.

نوروفیدبک به طور مستقیم هماهنگی و ارتباط بین بخش هایی از مغز را هدف می گیرد تا به این منظور زمانبندی و در نتیجه یادگیری را بهبود بخشد.

نوروفیدبک چطور انجام می شود؟

حسگرهای کوچکی روی سر فرد قرار می گیرند و این حسگرها به یک سیستم کامپیوتری خاص متصل هستند. کامپیوتر امواج مغزی را اندازه گیری می کند و برای تولید الگوهای سالمتر و زمانبندی و اتصال بهتر، به مغز پاداش می دهد. اغلب از نقشه مغز استفاده می شود که این نقشه بخش هایی را نشان می دهد که دچار اختلال در عملکرد هستند و به این ترتیب به پزشک کمک می کند تا برنامه آموزشی برای مغز ایجاد کند. در اصل زمانی که مغز الگوهای سالمتری ایجاد می کند، کامپیوتر به آن پاداش می دهد.

با تمرین و آموزش مغز یاد می گیرد به طور مداوم و به تنهایی الگوهای سالمتری تولید کند که دارای اتصال و زمانبندی بهتری هستند. نتیجه این تلاش بهبود توانایی یادگیری است که دوام زیادی نیز دارد.

طول دوره درمان به شخص بستگی دارد و ممکن است یک برنامه مداوم برای حفظ نتایج نیاز باشد. نوروفیدبک یک روش درمانی بدون درد است و به نظر می رسد اکثر کودکان از این روش لذت می برند و به خوبی به آن پاسخ می دهند، چرا که این روش مشابه بازی ویدئویی است.

[toggle title=”گروه پزشکان جایروس را به خاطر بسپارید!” state=”open” ]ما بهترین ها را در ایران به شما معرفی می کنیم. سایت جایروس اولین سایت و مرکز تخصصی اطلاع رسانی اعصاب و روان در کشور فعالیت علمی و تحقیقاتی می کند. گروه پزشکان جایروس در مناطق مختلف تهران و شهرستان های کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی و روحی به شما کمک می کنند. از طریق صفحه تماس با ما  از متخصص مورد نظر خود نوبت بگیرید. اما چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • گروه پزشکان جایروس یک تیم است که در امر درمان تمام مسیر را با شماست.
  • هزینه های دریافتی در این دپارتمان معقول است.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com

www.tehranskin.com

www.zibaan.ir

www.irmind.com

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]

[toggle title=”تیم تحقیقاتی در تهیه و نگارش این مقاله” state=”open” ]

خانم مریم عبداللهی

روانشناس و نوروتراپیست

خانم فاطمه امیری

روانشناس بالینی و نوروتراپیست

عطیه سجادی

روانشناس و نوروتراپیست

و

سمیه محمدی، مترجم [/toggle]

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.aboutneurofeedback.com/conditions/learning-disabilities/” target=”blank” ]منبع شماره 1[/button]   [button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.nichd.nih.gov/health/topics/learning/conditioninfo/pages/symptoms.aspx” target=”blank” ]منبع شماره 2[/button]

 

 

[button color=”purple ” size=”medium” link=”http://www.aparat.com/video/video/listuser/view/list/dashboard/yes/list_type/all/username/sabzosalem” ]کانال آپارات ما را دنبال کنید[/button]   [button color=”purple ” size=”medium” link=”https://telegram.me/greenhealthy” target=”blank” ]کانال تلگرام ما را دنبال کنید[/button]

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *