مزوفونیا یا نفرت از صدا!

میزوفونیا

میزوفونیا به معنای واقعی کلمه نفرت از صدا” است!

میزوفونیا یک اختلال عصبی روانی نادر است که در آن فرد به دنبال شنیدن صداهای خاص دچار خشم و ناراحتی شدید میشود.

این اختلال توسط توسط دانشمندان علوم اعصاب آمریکایی پاول Jastreboff و مارگارت Jastreboff شناسایی شده است.صداهایی که میتوانند باعث ایجاد علائم این سندرم شوند ممکن است صداهای آرام یا بلند باشند.

در یک مطالعه مغزواعصاب با دستگاه ام آر آی که سال 2013 در آمریکا انجام شده،دانشمندان متوجه شدند که در این بیماری اختلال در عملکرد قشر سینگولیت و اینسولار مغزی وجود دارد که این حالت تقریبا مشابه چیزی است که در مبتلایان به سندرم تورت دیده میشود.

علائم این اختلال  اغلب توسط صداهای خاص، مانند صدای پاک کردن گلو، صدای سایش ناخن، مسواک زدن دندان ، جویدن یخ خرد شده، خوردن، نوشیدن، تنفس، خروپف و خرناس، صحبت کردن، عطسه، خمیازه کشیدن، راه رفتن، جویدن آدامس، خنده، تایپ کردن ، سرفه، زمزمه، سوت زدن، آواز خواندن تحریک میشود. این علائم شامل تنش عضلانی، ضربان قلب زنده، بی قراری،اضطراب شدید و رفتار اجتنابی است. برخی افراد ممکن است شدت علائمشان به حدی باشد که از جامعه فاصله بگیرند و برخی افراد نیز برای کاهش تنش اینگونه صداها را به صورت وسواس گونه تکرار می کنند.

شیوع میزوفونیا (misophonia ) ناشناخته است، اماطبق مطالعات جدیدتر این اختلال شایع تر از آنچه قبلا فکر می کردیم است.  در میان بیماران مبتلا به وزوز گوش، این اختلال بین 4 و 5 درصد شیوع دارد.

علت این اختلال و درمان قطعی آن هنوز شناخته نشده است ولی روش های درمانی متعدد روانشناختی و دارویی میتوانند در بعضی افراد به کاهش علائم کمک کنند.

[divider]

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦  دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

  فلوشیپ اختلالات خواب از دانشگاه بارسلونا

  مدیر دپارتمان مغز و اعصاب مجموعه کلینیک های تخصصی آلومینا

کلینیک آلومینا مرکز فوق تخصصی پیشگیری و درمان اختلالات مغز و اعصاب و روان در ایران است.

تماس با ما

 


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

74 دیدگاه دربارهٔ «مزوفونیا یا نفرت از صدا!»

  1. سلام!
    من یه چند وقتی هست که یه خورده به یه صدا هایی حساس شدم!
    مثلا:وقتی مامانم،بابام یا داداشم تو حیاط یا تو خونه صدام می‌کنند اینقدر اعصابم خورد میشه که کارم به جنگ و دعوا میکشه!
    نمیدونم اسمشو چی باید بزارم،یه عادت،یه مریضی یا…
    کسی میدونه چه جوری باید با این مورد برخورد کنم؟!
    واقعا داره بهم آسیب میرسونه!!

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      میزوفونیا یک اختلال عصبی روانی نادر است که در آن فرد به دنبال شنیدن برخی صداهای خاص دچار خشم و ناراحتی شدید میشود.
      علت این اختلال و درمان قطعی آن هنوز شناخته نشده است ولی روش های درمانی متعدد روانشناختی و دارویی میتوانند در بعضی افراد به کاهش علائم کمک کنند.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک، تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند.

  2. با سلام مشکل من از بچگی صداهایی بوده مثل خروپف که شدیدعصبیم میکنه،صدای روشن بودن موتورماشین،صدای آژیر ماشین،صدای رادیو در داخل اتومبیل یاخونه،شنیدن صدای موسیقی ازخونه همسایه ها صدای پخش موسیقی ازگوشی دیگران یاحتی ازهندزفری که صداشوبشنوم بشدت عصبانیم میکنه،یامثلا صدای پرنده وصدای واق واق سگ دیونم میکنه
    به نظرتون این مشکل چی میتونه باشه؟ممنونم

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست عزیز
      جهت بررسی این موضوع و پاسخ دقیق، نیاز به مشاوره و روانکاوی در این خصوص می باشد.
      علت این اختلال و درمان قطعی آن هنوز شناخته نشده است ولی روش های درمانی متعدد روانشناختی و دارویی میتوانند در بعضی افراد به کاهش علائم کمک کنند.
      در صورت تمایل با مرکز شماره یک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنید.

  3. سلام و وقت بخیر
    من متاسفانه نسبت به صدای غذا خوردن و خر وپف و ادامس خوردن وسایر صداهای اعضای خانواده به شدت به هم میریزم و دلیلش هم فکر میکنم نفرتم نسبت به پدر و مادرم به دلیل مشکلات خانوادگی که داشتیم هست و پیش روانشناس و متخصص اعصاب و روان هم رفتم و یک سال دارو مصرف کردم و پیش روانشناس رفتم و متاسفانه هنوز هم اون حساسیت نسبت به صدا هست.
    اول اینکه ایا بیماری من هم میزوفونیا هست؟
    و دوم اینکه برای درمانش به کدوم متخصص باید مراجعه کنم که نسبت به این بیماری شناخت کافی داشته باشه ؟ (از شهرستان های خراسان جنوبی هستم)
    تشکر

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام دوست گرامی
      بله می تواند نوعی از این اختلال باشد. برای کنترل و درمان توصیه می شود تحت نظر روانپزشک قرار گیرید. در صورت تمایل می توانید با مرکز مشهد تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  4. من هم متاسفانه اینجوری هستم.ولی خیلی شدید تر چون فقط به صدای مامانم حساسم.و این واقعا خیلی تاثیرات بد گذاشته هم روی تحصیلم و هم روی شخصیتم.واقعا نمیدونم چی کار کنم.تگر کسی هست که میتونه فقط یکم بهترم کنه لطفا پیام بده.

    1. دپارتمان ارجاع تخصصی و سوالات

      سلام، دوست گرامی توصیه می شود تحت نظر روانپزشک قرار گیرید تا با استفاده از جلسات روانکاوی و در صورت لزوم دارو درمانی بتوانید این اختلال را کنترل و بهبود بخشید. در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند.

  5. می شه بفرمایید اسم اون بیماری که باعث می شه آدما موقع غذا خوردن دهنشون رو باز بذارن، یا صدا تولید کنن، یا مایعات رو با صدا هورت بکشن و بعدشم لیوانشون رو روی میز بکوبن، چیه؟
    بهتر نیست به جای اسم گذاشتن روی این مساله، به فکر فرهنگ سازی باشیم و اونایی که باعث ایجاد این آزار هستن رو درمان کنیم؟

  6. باسلام و خسته نباشید منم به این بیماری دچارم و روی نفس کشیدن و صدای دهان گ تکرار تکان های پا خیلی حساسم
    مخصوصا افراد خانواده خودم
    دوسال هست ک پشت کنکور موندم چون واقعا تمرکز ندارم ک درسبخونم
    خیلی ناراحتم
    کاش درمانی وجود داشت

  7. سلام منم مثل همه دوستان به صدای ملچ ملوچ صدای خمیازه که با صدای بلند میکشن خیلی حساسم و صدای خروپوپ پدرم هورت کشیدن چای و غذاهای آبکی.این حساسیتم بیشتر واسه اونایی که باهاشون زیاد سروکار دارم .یعنی اگه کسی که نمیشناسم این کاراراو کنه زیاد ناراحت نمیشم ولی به مرور زمان که بیشتر بشناسمشون حساس میشم .من کرج هستم اگه راهنمایی بفرمایید یه دکتر خوب تو کرج معرفی کنید به همراه شماره تماس دفترشون که خدمت برسم منتظر جوابتون هستم ؟ ممنون

    1. مدیر بخش توسعه و تحقیق

      دوست گرامی ، به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید نشانی و تلفن مرکز کرج درج شده است مشاوران شمارا راهنمای خواهند کرد

  8. من چند سالی هست که بشدت نسبت به صداهای محیط حساس شدم. از صدای ملچ مولوچ و خوردن و آشامیدن و جویدن و دویدن همسایه بغل دستی و پایینی و صدای آژیر دزدگیر ماشین و تق و پوق و …از همه این صداها تا حد دیوانگی خشمگین میشم. دیشب از خونه گذاشتم رفتم چون طبقه پایینی ها مهمون داشتن و داشتم دیوانه میشدم. کلی تو خیابون پرسه زدم. به اطرافیان هم میگم من حساسیت دارم به این سر و صداها ولی معمولا یا اونها عصبانی میشن و بد و بیراه میگن یا بی توجه هستن. آخه من چکار کنم!؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      خیلی از افراد شبیه شما هستن درکتان می کنیم ونیاز است که توسط دکتر هرمز پور ویا دکتر شیرآلی در شعب شریعتی و یا رسالت نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  9. با سلام خدمت عوامل زحمت کش من هجده سال دارم چهار پنج سالی هست دچار حساسیت به صدا شدم و فقط و فقط به یک صدا اونم فین فین کردن همیشگی خواهرم هست من به صدای فین فین کسی حساس نیستم و خیلی خونسرد هستم اگه تهدیدم بشم خونسردم ولی به محض فین فین حتی ریز خواهرم به درجه ی انفجار کامل میرسم و دست به کار خطرناکی میزنم آیا درمان قطعی هست ایا من هم دچار این بیماری ام جواب بدید ممنون کامل راهنمایی کنید کرمانشاه هستم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      نیاز است که بررسی های بالینی بیشتری انجام دهید ، درمان قطعی بدون تشخیص درست امکان پذیر نمی باشد ولی درمان دارویی و رواندرمانی درکنتر هم بسیار موثر و اثر بخش خواهد بود.

  10. با سلام تا امروز فکر میکردم فقط من چنین مشکلی دارم
    من به صدای غذا خوردن با دندان مصنوعی و هورت کشیدن بسیار حساسم انقدری که از شدت عصبانیت پرخاش میکنم و یا سر سفره نمیشینم و یا با عصبانیت محل رو ترک میکنم
    و سخت ترین قسمتش اینه بیشتر به صدای غذاخوردن و هورت کشیدن غذا توسط مادرم واکنشم بسیار بده و دیوونه ام میکنه این حالت و چون مادرمه همیشه بابت رفتارم عذاب وجدان دارم و جدیدا یه مورد جدیدم پیش اومده که میبینم به صدای غذا خوردن دختر دوازده سالمم حساس شدم و ناراحتم از اینکه نمیتونم خودمو کنترل کنم و باعث پایین اومدن اعتماد بنفس دخترم میشم خیلی بابت این موضوع ناراحتم
    نمیدونم چیکار کنم

  11. سلام به همه ، من یک سالی هست که به انواع سروصداها مثل خروپف ، هورت کشیدن ، نفس کشیدن و … حساس شدم و بیشتر اینها هم تو محیط خونه و کارم هست و حتی گاهی تو اتوبوس به این چیزا گاهی اوقات حساسیت نشون میدم . و اصلا دست خودم نیست و گاهی این صدا ها حتی نصفه شب اگر باشه از خواب بیدار میشم که یا طرف را بیدار می کنم یا گوش هام می گیرم . به هیچ عنوان دست خودم نیست و همه به من خرده می گیرن که تو بد اخلاقی و غر زدن خوشت می آید . ولی کاش می فهمیدن که هیچ کدوم اینها نیست و و اقعا خودم از درون بیشتر از همه عذاب می کشم. و گاهی اوقات فکر می کنم به خاطر مشکلات اخلاقی و بی منطقی که پدر و مادرم باهم طی سی سال زندگی باهم داشتن و همیشه یک بحث و مشاجره ای راه می اندازن و مقصر بچه هاشون می دونن ، فکر میکنم بیشتر به خاطر اینه چون تو این شرایط خیلی تو خودم میریزم و چاره ای هم ندارم . وبالاخره از یک جایی درز می کنه ، مگر اعصاب آدم چقدر کشش داره . چون برادرهام هم نگاه می کنم اونا هم حالا نه به مشکل من ولی جور دیگه مشکل دارن .
    ریشه همه این ناراحتی های روانی و عصبی از اختلاف بین زن و شوهر هاست از اول حلش نمی کنن. و بعد از چندین سال روی بچه ها و خودشون اثر می گذاره
    فقط تو این شرایط حساسیت صدا سعی میکنم حواس پرتی ایجاد کنم . و هر لحظه هم بیشتر چون خودم می فهمم دامنه گسترشش داره بیشتر میشه و به صدا و افراد بیشتری حساس می شم و نمی دونم چکار کنم.
    اگر راه درمانی هست به ایمیلم حتما پیام بدید یا دکتر خوب معرفی کنید.ممنون

  12. عجیبه اینجا دونفر گفتن که فقط این مشکلو نسبت به پدرشون دارن. اتفاقا منم فقط این مشکل رو فقط با پدرم دارم به حدی که ازش متنفر میشم و همزمان از اینکه به خاطر یک رفتار کوچک ازش متنفر میشم احساس گناه میکنم.

  13. سلام، من هم از بچگی این بیماریو دارم و امشب اسمشو متوجه شدم. من نسبت به صداهایی مثل بلند نفس کشیدن، خنیازه و فوت کردن و ناله کردن دیگران حساس هستم و واکنش های تندی نشون میدم. و بعضی اوقات انقدر بهم فشار میاد که احساس درد در پاهایم میکنم و با تقلید کردن اون صدا سعی میکنم که اعصبانیتم رو کم کنم. درمانش چیست ؟

    1. فاطمه حسنی دپارتمان بررسی و ارجاع تخصصی

      سلام این بیماری یک اختلال عصبی است که فرد با شنیدن صدا دچار احساسات بدی می شود.درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد اما استفاده از گوشی عایق صدا و گوش دادن به موسیقی مفید است.

  14. با سلام و خسته نباشید مجدد…

    من پسری 38 ساله هستم (تحصیلکرده و کمی آشنا با روانشناسی )…به طرز وحشتناکی به صداهای مزاحم در خانه حساسم (مثل صداهای همسایه ها) ..یکی از پزشکهایی که اشاره میکنید را معرفی کنید…من کاملا در مرز جنون قرار دارم..اسم و آدرس اون پزشک را بدهید لطفا…مشکل من شاید کمی با دارو بهتر بشه…اما نه با روان درمانی..در حالی این نوشته را مینویسم که هدفون در گوش دارم که صدای همسایه ها را نشنوم…قادر به انجام هیچ کاری نیستم…اسم و آدرس پزشک را لطفا بدهید…

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      دکتر سینا قاسمی یا دکتر نیوشا محمدی
      برای اطلاعات تماس لطفا صفحه تماس با ما را ببینید

  15. سلام…من به شدت به صداهای مزاحم در خانه حساسم..به طوری که هیچ کاری نمیتوانم انجام دهم. ..راهنمایی بفرمایید لطفا

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      شما باید ابتدا توسط متخصص روانپزشکی ویزیت شوید (تشخیص علت حساسیت به صدا)

  16. سلام
    من ۱۱سال دارم واین بیماری در من خیلی شدیده و بیشتر از همه به پدر و مادروبرادرم حساسم اما هر کاریم کردم از بین نرفته هر وقتم این صدا رو میشنوم به طور فجیعی اعصابم به هم میریزه لطفا راه حلش رو بهم بگید دیگه نمیتونم تحمل کنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      هم از روش درمان دارویی و هم مشاوره ای می توانید بهره گیرید در این خصوص خانم دکتر عباسی نژاد و یا خانم دکتر ابریشمی می توانند به شما کمک کنند.

  17. سلام خسته نباشید … من ب شدت دارم از این بیماری رنج میبرم و عصبانیتم خیلی شدید میشه تو این لحظه ها حتی بعضی وقتا ب حدی میرسه ک از حرف زدن دیگران یا حتی نفس کشیدنشون عصبی میشم و سریع محلو ترک میکنم … منم مثه مینا دوست عزیز اقدام ب خود زنی کردم و خیلی دارم عذاب میکشم … باید ب چ دکتری مراجعه کرد ؟

  18. سلام.منم ۶ ساله تمام هست بطور وحشتناکی ب این بیماریه وحشتناک دچارم.من ۳ سال اول ب جنون رسیدم چندین بار خودزنی کردم از عصبانیت زیاد.چن بارم ب افرادی ک باعث عصبانیت ام شدن حمله کردم تا حدی میخاستم بکُشمشمون.حالام تحت درمان هستم

  19. سلام.منم ۶ ساله تمام هست بطور وحشتناکی ب این بیماریه وحشتناک دچارم.من ۳ سال اول ب جنون رسیدم چندین بار خودزنی کردم از عصبانیت زیاد.چن بارم ب افرادی ک باعث عصبانیت ام شدن حمله کردم تا حدی میخاستم بکُشمشمون

    1. دکتر ندا فرزانه روانپزشک و رواندرمانگر

      با سلام و احترام
      توصیه میکنم که مقالات سایت در مورد نشانه های خودکشی، خصوصیات شخصیتی و پرخاشگری را مطالعه نمایید.

  20. من قبل عيد يه روز با سرگيجه بودم اورژانس اومد منو برد الان به صدا حساس شدم شديد و تصور پشت سرم سمت رلست يه جوري ميشه ولي ام ار اي دادم از گردن كمر مغز هيچي نبود دو بار تو ارايشگاه خالم بد شد واقعا داغون شدم و متخل راه حل بگيد دارم قرص عصاب ميخورم اصلا نميدونم چكار كنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      تحت نظر متخصص اعصاب و روان ( روانپزشک ) بهتراست ویزیت شوید در این خصوص خانم دکتر ابریشمی در شعبه رسالت می توانند به شما کمک کنند.

      1. دکنر عزیز
        من به این سایت تازه اشنایی شدم ، در ضمن من مشهد هستم یه تلقن یا ایمیل ار خانم دکتد ابریشمی که کفتیدبدید به من لطفا

        نمیدنم مشکل گوش است یا مفزم کلا اختلال در چشم ها ، سرم به سمت راست مشکل دارم امشب حالم حیلی بد شد وقتی تو، خیابو،ن راه میرفتم احساس میکنم میخوتم بییفتم احساس میکنم سرم روی نخ است رگهای سرم میزنه بالا سر زانوها م یه، سست میشه ، گردنم سفت میشه و وقتی دراز میکشم پای راستم رو تکون میدم یهو یه فشار توی سرم ایجاد میشه ، حالم بد میشه
        الان هم ایمی پرامین ، تری هیگزی فنیدل ، پرفنازین میخوزم ۷ ماه است

        خواهشا کمک کنید

  21. سلام به همه دوستان گلم.منم این مشکل و دارم و با همتون همدردی میکنم.لطفا” اگه کسی پزشکی چیزی میشناسن معرفی کنه

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      جهت استفاده از درمان های غیردارویی برای خانم امیری می توانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  22. سلام
    مرز مزوفونیا و رنجش از بی نزاکتی دیگران چیه؟ به هر حال شنیدن صدای جویدن کسی که با دهان باز غذا میخوره یا آدامس میجوه خ شایند نیست.
    آیا تعریف این بیماری حق رو به افراد بی نزاکت نمیده؟

    1. مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان

      در طب گاهی تفاوت بین بیماری و حالت عادی باریک و سخت میشود.مثلا اضطراب اگر نباشد ممکن است بخشی از عملکردهای عادی یک فرد مختل شود و سطح اندکی از اضطراب لازمه زندگی سالم است! در مورد این اختلال نیز این چنین است و تعیین مرز بین اختلال و حالت عادی ممکن است گاهی دشوار باشد.

    2. محمد جان دوست عزیز بحث ، بحث بی نزاکتی نیست ، بحث عدم کنترل عصبانیت در برابر چنین رفتار هایی هست که باید درمان شود ! و به شخصه چنین رفتارایی باعث فرو پاشی از بین رفتن روابط و خیلی چیزا میشودو…

  23. دارم دیوونه میشم به هرصدایی حساسیت دارم. هر صدااااااااایی. صدای اعضای خانواده صدای آدمای بیرون صدای وسایل مختلف. اصلا اینکه در طول روز یا شب همش داره صدا میاد روانیم کرده
    اصلا یه جوری شدم که حتی تو خوابم منتظرم یه صدایی بیاد من عصبانی شم. تا حد خودکشی پیش میرم بعضی وقتااااا. دارم روانی میشم دیگه

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      آقای دکتر هرمزپور در این زمینه فعالیت دارند. سپاس

    2. سلامدوست عزیز منم همینطورم دارم دیونه میشم معلمم اصلا تحمل سروصدا بچه ها ندارم، کلا تو گوشم صدا و هوهو هو هست انگار گوشم هوا گرفته،

  24. محسن هادیان قهدریجانی

    سلام.جناب آقای دکترمصطفی امیری محسن هادیان حساسیت سروصدابعضی موقع هاداردیعنی میزوفونیادارد.لطفاپروندهی محسن هادیان برسی شود.ا……..داچون می ایدبعدازمدتی فراموش می کنم بیماری گرفتم که بابام از صداگفت دیگه فایده ندارد.رابگو.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      اگر مشکل شما نفرت از صدا است باید به صورت حضوری مراجعه کرده تا بررسی لازم تشخیصی انجام شود در این خصوص جناب دکتر غیاثوند در شعبه رسالت به شما کمک خواهند کرد.

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      می توانید برای آقای دکتر هرمزپور نوبت ویزیت تهیه فرمایید. باسپاس

  25. سلام من ۱۲سال دارم و نسبت به صدا های دهان موقع غذا خوردن و یا حرف زدن حساسیت دارم و متاسفانه با شنیدن این صداها واکنش بد نشون می دم آیا این بیماری همیشه روی من میمونه یا فقط بخاطر نزدیک شدن به سن بلوغه

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      ممکن است با افزایش سن بهتر شود. آقای دکتر هرمزپور به شما در این زمینه کمک می کنند. باسپاس

    1. مدیر ارشد دپارتمان تحقیقات توجه و تمرکز

      آقای دکتر هرمزپور به شما در این زمینه کمک می کنند. باسپاس

  26. سلام. تا الان چه دلایلی برای منشا این بیماری مشخص شده؟ آیا آزمایشی انجام شده تا دلیل مشخصی ارائه شه؟ واینکه ممکنه توی هر شخصی بنا به دلایل مختلف از بیمار دیگه وجود داشته باشه؟ تحقیقات در موردش مربوط به چه حوزه ای میشه؟ روان شناسی یا مغزو اعصاب یا…؟

  27. چقدر جالب. من از 4، 5 سالگیم به صدای خر و پف و هورت کشیدن و ملچ و مولوچ حساسم امروز فهمیدم من یه بیماری دارم… ولی اصلا ناراحت نیستم. اختلال عصبی تو این دوره زمونه کیه که نداشته باشه..هر کسی به طریقی مشکلی داره و به طریقی امتحان میشه.. من یه مقاله خوندم در مورد اینکه اگر این مشکل رو با خونواده در میون بگذارید تحمل تنش راحتتر میشه.. فکر میکنم برا این هست که برا من مهم نیست. همه فامیل و خانواده ام میدونن من به صدا حساسم. هر کی خروپف کنه یا گوشمو میگیرم میخوابم یا بیدارش میکنم. با صدا هم غذا بخوره بهش غر میزنم و اون هم درک میکنه. من فکر میکنم اینکه عصبانیت فردی در این مورد تند باشه مربوط به خودش هم هست.بالاخره در مورد هر مسئله ای ما اگر نخوایم نفسمون رو نگه داریم بهش عادت میکنیم بهتره که یه مقدار جلو خشممون رو بگیرم و ذکر بگیم. البته بیرون از خونه دچار این مشکل بشم تحمل میکنم تو اتوبوس هم باشم هندزفری تو گوشم میزارم که نشنوم. باید خودمون رو کنترل کنیم تا بتونیم زندگیمون رو ادامه بدیم.. سعی کنید بیشتر قرآن بخونید و بیشتر ذکر بگید. آروزی سلامتی برای همه دوستان.

  28. سلام
    از یه طرف خوشحالم از طرفی ناراحت
    خوشحال از اینکه فهمیدم چمه و ناراحت از اینکه درمانی در کار نیست
    اینو سال ها پیشه دکترای مختلف رفتن بهم نشون می ده
    عارضه سختی واقعا، چون همه چیز آدمو بهم می ریزه
    کاش علم پزشکی بتونه راه تضمینی برای درمانش پیدا کنه
    به امید اون روز…
    راستی
    بعد از سال ها امشب فهمیدم اسم مریضیم چیه
    گفتم اینجا پیام گذاشتن برام دلگرمی می یاره چون کم پیدا میشه کسی حرفتو بفهمه…

    1. سلام. اره واقعن. بیماری ایه که هیچ کاریش نمیشه کرد. فعلا. من خودمم این بیماریو دارم. از زنذگی منو انداخته. ولی خب توکل به خد میکنم.

  29. سلام. منم دقیقأ مشکل آقای بابک رو دارم. نسبت ب صدای سرفه و صاف کردن گلوی بابام ب شدت عصبانی و ناراحت میشم. اگه من میزوفونیا ندارم پس مشکلم چیه وبرای درمان باید چیکار کنم

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      برای جناب دکتر هرمز پور در کلینیک شریعتی میتوانید نوبت ویزیت تهیه فرمائید.

  30. درود
    من نشانه های این ناهنجاری را دارم ولی فقط در زمانی که این صداها توسط اشخاص خاصی ایجاد بشوند.. معمولا در مورد غریبه ها این حساسیت برای من ایجاد نمیشود ولی وقتی پدرم عامل نویز باشد شدیدترین علایم در من بروز می کنند.
    سوال اینه که آیا باز هم مورد من میزوفونیاست؟

    1. شاید چون میدونی که پدرت ازین اختلال خبر داره و بازم کارشو تکرار میکنه..تو کتت نمیره که دست خودش نیست..من مثل توام

  31. سلام. یعنی یکی بغلم کسیو ماچ کنه یا بعضی وقتا صدا غذا خوردنشو میشنوم جوری عصبانی میشم که اون لحظه هر کاری ممکنه بکنم واقعا نمیدونید در چه حد . از حد دیوونگی هم رد میشه . نمیدونم چرا از بچگیم اینجوری . ممکنه به اطرافیانم اسیب برسونم. علت بوجود اومدن این موضوع چیه . کاریش میشه کرد ؟

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      رواندرمانی می تواند به شما در سناخت علت و نحوه کنترل و درمان به شما کمک کند در این حیطه جناب دکتر صلحی و دکتر قاسمی می توانند به شما کمک کنند.

    1. مریم عبداللهی روانشناس , رواندرمانگر و نوروتراپیست

      سلام
      بهتر است درمان دارویی و غیر دارویی را هر دو در کنار هم داشته باشید در این صورت روند درمان بهتر و سریع تری خواهید داشت.

    2. منم این بیماری رو دارم , من فکر میکنم ورزش سنگین خیلی تاثیر دارد , و ارامش روانی کامل , و داروهای گیاهی ارامشبخش مثل اسطوخوس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *