میزان مراجعه زوجین به مشاور

مراجعه زوجین به مشاور

زمانی که اتومبیل شما دچار مشکل می شود بلافاصله به تعمیر کار مراجعه می کنید. مراجعه به تعمیرکار تقریبا هر چند وقت یک بار اتفاق می افتد. این مسئله به این دلیل است که پس از خانه، ماشین بزرگترین سرمایه مالی هر کسی است. اما روابط عاشقانه شما با همسرتان چطور؟ رابطه دو طرف با هم در یک زندگی مشترک از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و یک سرمایه محسوب می شود. آیا تاکنون در زمان تیره و تار شدن رابطه با همسرتان به فکر مراجعه به مشاور بوده اید؟

برای بسیاری از زن و شوهرها زوج درمانی و مراجعه به مشاور اصلا ذیرفته شده نیست و حتی شرم آور می باشد. اما این طرز تفکر به این ترتیب به چالش کشیده می شود که با مراجعه به مشاور و انجام زوج درمانی می توان یک رابطه را بهبود بخشید و به بازسازی یک زندگی کمک کرد.

به این آمار توجه کنید: فقط یک چهارم زوج های در حال طلاق برای بهبود روابط خود به دنبال زوج درمانی و مشاوره هستند و کسانی که به طور متوسط 6 سال منتظر می مانند، پس از تحمل مشکلات جدی به دنبال روش های درمانی و بهبود روابط جدی خواهند بود.

دلایل اصلی مراجعه زن و شوهرها به مشاور و زوج درمانی طی یک تحقیق در این زمینه شناسایی شدند که همه آنها دلایلی مبتنی بر رابطه هستند: برخوردهای عاطفی و رابطه. براساس برخوردهای عاطفی، مسائلی مانند فقدان عشق، محبت و صمیمیت مطرح می شوند. به همین ترتیب در مسئله رابطه نیز عدم درک و صحبت نکردن بر سر مشکلات مطرح هستند.

در جایگاه دوم دلایل مربوط به مراجعه به پزشک نیز نگرانی برای طلاق و مشکلات جدایی و بهبود روابط مطرح می شوند. دیگر دلایل قابل توجه عبارتند از خشم و مسائل خاص مربوط به ازدواج.

با توجه به آمار بالا می توان آماری را ارائه داد: بسیاری از زوج ها به طور میانگین تا 6 سال منتظر می مانند و پس از بروز مشکلات جدی به دنبال زوج درمانی خواهند بود. بهتر است هشدار دهیم که طی این 6 سال صدمه های جدی به روابط بین دو نفر وارد خواهد شد. بنابراین افرادی را که به زوج درمانی فکر می کنند، تشویق می کنم که به بررسی بیشتر این گزینه بپردازند. مراجعه به زوج درمانی درست مانند مراجعه به پزشک یا رفتن به باشگاه می باشد، آسیبی به شما نمی رساند و بلکه به نوعی به شما کمک می کند.

شعاری که همه شما به آن اعتقاد دارید این است که عشق چیزی است که همه ما به آن نیاز داریم. مخالفتی با ضرورت عشق وجود ندارد، اما روابط زوجین به عشق همراه با تعهد نیاز دارد تا روابط حفظ شوند و زوج درمانی راهی است که به وسیله آن می توان روابط سالم را حفظ کرد.

منبع:

https://www.psychologytoday.com/blog/adventures-in-dating/201307/reasons-couples-go-therapy

نگارنده: سمیه محمدی

ارائه خدمات غیردارویی مشاوره ای ، رواندرمانی ، نوروفیدبک و بیوفیدبک در مرکز روانشناختی رستا(آلومینا در کرج)

گروه پزشکان جایروس


بزرگترین گروه فوق تخصصی پزشکان مغز و اعصاب و متخصصین روانپزشکی در ایران

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است


شماره تماس های نوبت گیری سریع

مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب و نوبت انجام تست خواب ☎ 02122648627

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021


درمان بی خوابی در منزل بدون دارو

 

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)


درمان افسردگی بدون دارو آنلاین

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *